Et sterkt evangeliseringshefte i tegneserie-format. "Bibelen sier at det bare finnes en vei til Himmelen!" Jesus er den veien!
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk Kontakt forlaget.

  • 009 Produktnummer
  • Agape Forlag Leverandør
  • Lite Format
  • 2016 Produksjonsår

Et sterkt evangeliseringshefte i tegneserie-format. "Bibelen sier at det bare finnes en vei til Himmelen!" Jesus er den veien!
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk Kontakt forlaget.

Velg antall  

Guds sanne natur

«Jeg har prøvd å være den perfekte personen Gud forventer jeg skal være, men det får jeg ikke til. Jeg gir opp.»

«Jeg vet at Gud elsker meg, men det virker som Han aldri svarer på mine bønner.» «Jeg gjør alt Bibelen sier jeg burde, så hvorfor har ikke Gud velsignet meg som Han har lovet?»

«Er Gud schizofren? Bibelen er full av ingenting annet enn motsetninger.»

«Spørsmål og kommentarer som disse, tvang Andrew Wommack til å presentere dette dypt enkle budskapet som finnes i denne boken. Ofte er det slik at menneskelig begrensninger og kristendommens formørkede menneskelighet, har forkludret den sanne Guds natur. Gud ønsker ikke noe annet enn et intimt vennskap med sine barn.
Hvis du lurer på hvem Gud er, eller om Han bryr seg, la Andrew Wommack viser deg Guds sanne natur i denne boken.
Jeg tror at den eneste grunnen til at du og jeg ikke har elsket Gud mer, er fordi Han har blitt mistolket, og vi har misforstått Hans sanne natur!» – Andrew Wommack 

 
Kristen filosofi

Alle ser på livet gjennom et filter. Bibelen kaller det din filosofi. Det er måten du tenker på, og den styrer utfallet av ditt liv.
Spør deg selv: Tror du at Bibelen er det ufeilbarlige og inspirerte Guds Ord? Tror du at det bare er én vei til Gud?
Er Gud god eller dømmende? Er det Han som kontrollerer ditt bestemmelsessted eller er det opp til deg?
Svarene på disse spørsmålene og mange andre, vil bestemme din filosofi. Da vil denne filosofien, påvirke måten du ser på mange sosiale spørsmål, som skapelse,evolusjon, abort og homoseksualitet.
Kristen filosofi henvender seg til måten vi tenker på, eller burde tenke på i overensstemmelse med Guds Ord.
Den viser hvordan kristen filosofi kan brukes på en praktisk måte til å gi svar på spørsmålene som vi møter i vår kultur. Den vil forandre på måten du betrakter verden på for alltid. 

 
Nye steg i tro


Tro er forskjellen mellom nederlag og seier i en kristens liv, sier Kenneth E. Hagin i innledningen i denne boken.
I 26 leksjoner formidler han en konsentrert og lettfattelig undevisning som vil hjelpe den troende og få et stabilt og trossterkt kristenliv.
De trostanker han formidler er like enkle, friske og lettfattelige som de var når Jesus underviste dem.
Boken ble første gang utgitt i 1988.
Den er revidert og gitt ut på nytt i 2018. 

 
Himmelen - en overraskende reise

Da James Woodford døde, tilbrakte han 11 timer i himmelen. Da han kom tilbake, var han forandret for alltid. Som en vellykket flykaptein og forretningsmann, hadde James alt – en kjærlig familie, betydelig rikdom og alle de gode tingene som følger med det. Men ingenting av dette var nok til å tilfredsstille tomheten han følte i sitt hjerte. Han hungret alltid på noe mer. Og så døde han.
James var ikke en religiøs mann. Når det gjaldt sin tro på Gud, var han ambivalent. Men da han lå i sykehussengen, klinisk død i mer enn 11 timer, ble hans bevissthet forflyttet til himmelens underverker og helvetes grusomheter. Da han kom tilbake til denne verden, tok han tilbake den savnede freden hans sjel
hadde lengtet etter.
Bli med James Woodford på denne uforglemmelige reisen til livet som kommer!
* Våkne til de levende severdighetene, lydene og følelsene du kan nyte i himmelen for alltid.
* Bli inspirert av detaljerte beskrivelser av ’sammenhengende bønn’ i himmelen, Guds ’klebrige kjærlighet’ og hvordan det føles og klemme en engel!
* Møte med de skremmende virkelighetene i helvete, og de skarpe klørne av ødeleggelse som truet med å trekke James inn i evig mørke.
* Motta trøst i de ’seks enkle ordene’ som førte Jim inn i Kristi nærvær.
Enten du trenger håp for i morgen eller styrke for i dag, er denne historien din invitasjon til en radikal forvandling!  

 
If Allah Wills - Arabic

ARABIC VERSION
Sometimes I think Muslims are afraid of Christians and what they believe. Indeed, it is not so comfortable to hear others speak about things that are contrary to our tightly held beliefs, and this applies to us all.
We can all agree that truth is paramount. We do not want to be duped, especially when heaven or hell is at stake. “Is what I believe true?” is a question that mature and secure people will ask. After all, the Day of Judgment is coming.
My credentials are simply that I have read what I could, talked with whom I could, thought through what l learned, and struggled to write this piece. I have my college and seminary degrees, I have been a pastor for over forty-five years, and I have written prolifically on a wide variety of subjects.

If Allah Wills is dedicated to my
Muslim friends, neighbors, and all
seekers after the Creator who has
made us all in His image and loves
us with an everlasting love.
- Kent Philpott 

 
Hvis Allah vil

’Allah’ er navnet brukt på hele universets skaper og ble brukt av kristne og jøder i Midtøsten i mange århundrer før Muhammeds fødsel. At Muhammed brukte det, er helt naturlig. Navnet er én ting; Allahs natur og karakter er noe annet, naturligvis.
For muslimer er Allah mono, entall, og kun én. Han er den som har skapt alle ting, og han har gitt verden Koranen og sendt Muhammed som sin siste profet. Han trenger ingen partner og har ingen sønn.

«’Hvis Allah vil’ er dedikert til mine
muslimske venner, naboer og alle som søker etter
Skaperen som har skapt alle ting og elsker oss
med en evig kjærlighet.»
– Kent Philpott 

 
Saved

“I am convinced that reading this book will have a major impact on you. I want to shed light on some basic subjects that are important for you as a ‘born-again’ Christian to understand.

You’ll finish this book in half an hour. After each chapter, there are some blank pages. Use these to write down your questions as they arise.

Talk to some friends who may help you with your questions or ask someone in church.

Good luck, and God bless you!”

– TOM JENSEN 

 
If Allah Wills

Sometimes I think Muslims are afraid of Christians and what they believe. Indeed, it is not so comfortable to hear others speak about things that are contrary to our tightly held beliefs, and this applies to us all.
We can all agree that truth is paramount. We do not want to be duped, especially when heaven or hell is at stake. “Is what I believe true?” is a question that mature and secure people will ask. After all, the Day of Judgment is coming.
My credentials are simply that I have read what I could, talked with whom I could, thought through what l learned, and struggled to write this piece. I have my college and seminary degrees, I have been a pastor for over forty-five years, and I have written prolifically on a wide variety of subjects.

If Allah Wills is dedicated to my
Muslim friends, neighbors, and all
seekers after the Creator who has
made us all in His image and loves
us with an everlasting love.
- Kent Philpott 

 
Troens bekjennelse (traktat)

Mange kristne er SYKE, FATTIGE OG BESEIRET på mange, ja, de fleste av livets områder. Dette på tross av hva Jesus gjorde for dem på Golgata kors hvor Gud brakte tilveie befrielse fra SYND, FATTIGDOM, SYKDOM og DØD!
Guds Ord åpenbarer at gjenfødte troende er nye skap­ninger i Kristus Jesus (2 Kor 5:17) med evig liv og Guds egen natur (1 Joh 5:10-13). Og som troende har de blitt fridd ut av Satans makt og satt over i Guds kongerike (Kol 1:12-14).
Hvis dette er sant, hva kommer det seg da av at så mange kristne ikke lever, taler og oppfører seg ut fra det faktum at de er i Guds kongerike? De har det slik; fordi deres forløsning ikke er en realitet i deres egne liv.
Det gis rabatter ved bestilling av flere eks.
20 eks kr 8,00
50 eks kr 6,00
100 eks kr 5,00 

 
Den bibelske veien til velsignelse

I likhet med enhver god far ønsker vår kjærlige Far i himmelen bare det beste for sine barn. Likevel er det få som virkelig opplever det beste Faderen har å gi - ja, som i det hele tatt forstår hva som er «det beste.» I boken Den bibelske veien til velsignelse, skrevet av helbredelses¬evangelisten BENNY HINN, fornemmer leseren Faderens dype og rotfeste¬de lengsel etter å øse velsignelser over oss. Vi får se de mange måtene Faderen velsigner sine barn på. Vi utfordres til å ta Faderens betingelser for velsignelse på alvor, og også Hans formål med velsignelsen. Sist, men ikke minst blir vi oppmuntret til å forstå og ta til oss Guds løfter til dem som trofast gir.

Forfatter: BENNY HINN

Innhold: GUDS VELSIGNELSE 

 
Vær ikke bekymret for noe

Vanskelige tider, prøvelser og trengsel er en del av livet i denne verden.
Men Gud har vist oss hvordan vi skal nyte fred som en del av dagliglivet. 
Vi kan velge å enten la oss tynge ned av bekymring og engstelse, eller å leve i den freden og gleden som Faderen hadde tenkt.
I ’Vær ikke bekymret for noe’ underviser forfatteren Joyce Meyer oss om hvordan vi skal ta til oss av Guds fred midt i negative omstendigheter, i stedet for å reagere med å bli anspent og full av frykt, slik mange mennesker i verden gjør. Hun åpenbarer egenskapene til den fred Jesus beskriver
i Johannes 4,27 – en fred som er forskjellig fra alt verden kjenner til – og hvordan den kan fylle hvert område av ditt liv.

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Kjærlighet, veien til seier

I denne mektige boken: Kjærlighet – veien til seier, viser Kenneth E. Hagin oss hvorfor Guds kjærlighet er så livsnødvendig i våre liv. Han sier: «Svaret på veldig mange av livets problemer finner vi i denne uttalelsen: ’Guds kjærlighet svikter ikke!’ Om du lærer å vandre i kjærlighet, vil heller ikke du svikte. Jeg snakker om guddommelig kjærlighet – Guds kjærlighet i oss – ikke menneskelig kjærlighet.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: KJÆRLIGHET 

 
Tilbe Gud

«For snart to år siden deltok jeg for første gang i Den internasjonale kristne ambassadens feinng av løvhyttefesten i Jerusalem. I foajeen falt mine øyne på en liten bok med tittelen: “Worship God and have a life of victory”. 
Gud hadde lenge arbeidet med meg når det gjaldt lovprisning og tilbedelse. Jeg visste derfor straks at denne boken måtte jeg ha. Dette var dessuten en bok som ikke bare inspirerte til å tilbe, men som også ga praktisk hjelp etter hvert som jeg leste den, levde med den, og begynte å praktisere dens innhold, ble det klarere og klarere for meg at denne boken måtte komme ut på norsk. 
Mange flere måtte få gleden av dens budskap! Nå utgis den med bønn og tro på at den skal hjelpe mange inn i det herlige livet som bare tilbedelsen kan gi.» - Ellen G. Petersen

Forfatter: MARIA OLIVEIRA

Tema: TILBEDELSE 

 
Bibelleseplan

Les hele Bibelen på ett år, eller ta en måneds leseplan. Alt i denne boken.
Skriftlesning fra Det nye og Det gamle Testamentet for hver dag. 

 
På den andre siden

Jeg våknet av at John satt med knærne sine oppå overarmene mine og holdt et stramt kvelertak rundt halsen min.
«Pettersen, jeg skal drepe deg. Jeg skal drepe deg!» sa John mens han strammet til grepet.
Jeg forsøkte å gjøre motstand, men jeg klarte ikke å bevege meg da John satt med knærne sine over armene mine.
Jeg kjempet for å puste, men klarte det ikke ...
Dette er ikke en kriminalroman eller lignende, men en sann historie som forfatteren selv opplevde.
Her forteller Nils Pettersen om hva som hendte den morgenen ombord på marinebåten og hva opplevelsen gjorde med ham.

Pris per stk kr 45,-

Ved bestiling av flere hefter:
Ved kjøp av 10 stk kr 30,- pr stk
Ved kjøp av 30 stk kr 25,- pr stk
Ved kjøp av 50 stk kr 20,- pr stk

Engelsk utgave har bestillingsnummer 2450
Finnes også på spansk

Forfatter: NILS PETTERSEN

Tema: EVANGELISERING 

 
Velkommen Hellige Ånd

BENNY HINN’s bestselger God Morgen Hellige Ånd, introduserte millioner av kristne til Den Hellige Ånd som sin personlige venn og hjelper. Nå, i denne oppfølgende boken Velkommen Hellige Ånd, forteller Hinn om den forvandlende og energiskapende kraft Den Hellige Ånd har hatt på hans liv.
Likeså vil du se at den samme opplevelse av kraft, kjærlighet og nåde er tilgjengelig for deg.
BENNY HINN inviterer deg til å «overgi deg til vinden» - på samme måte som en hangglider tar av, opp mot vinden. Tillat at Den Hellige Ånd løfter deg opp - og lærer deg hemmelighetene til et liv i Ånden - så du også kan si: «Velkommen Hellige Ånd!» «Dette kan være den mest bemerkelsesverdige bok om Den Hellige Ånds velsignelse som du noensinne har lest. Jeg lover deg at denne boken vil forvandle ditt liv.» - Evangelist Oral Roberts

Forfatter: BENNY HINN

Innhold: DEN HELLIGE ÅND 

 
Det guddommelige kjærlighets vell

Den åndelige åpenbaringen som du vil finne i dette heftet kan forandre ditt liv. Det vil hjelpe deg til å oppdage når «Jesus av Nasaret går forbi» og rører ved deg med sin kjærlighets mirakelkraft.
Jeg elsker Guds barn og ønsker å hjelpe hver og en til å finne det beste for sitt liv. Hvis du bare vil tro – alt er mulig for den som tror. Tro at Gud ønsker å bruke deg til å hjelpe andre.
Tro at Gud vil bruke deg til å nå andre!
Du kan vinne sjeler!
Du kan bringe mennesker tilbake til Gud!

Forfatter: JOHN OSTEEN 

 
Jesus døde for deg (traktat)

Har har du traktaten som du kan gi ufrelste og nye på vegen.
Den inneholder vegen til frelse og det nye livet. Skrevet på en enkel og lettfattelig måte.
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
  10 stk kr 15,- per stk
  30 stk kr 12,- per stk
  50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk

Menigheter og enkeltpersoner kan bestille sitt navn (menighetsopplysninger) o.l. uten kostnader inne i heftet, om de bestiller 50 eller flere hefter. Kontakt forlaget!

Tema: EVANGELISERING 

 
Hvis Allah vil

’Allah’ er navnet brukt på hele universets skaper og ble brukt av kristne og jøder i Midtøsten i mange århundrer før Muhammeds fødsel. At Muhammed brukte det, er helt naturlig. Navnet er én ting; Allahs natur og karakter er noe annet, naturligvis.
For muslimer er Allah mono, entall, og kun én. Han er den som har skapt alle ting, og han har gitt verden Koranen og sendt Muhammed som sin siste profet. Han trenger ingen partner og har ingen sønn.

«’Hvis Allah vil’ er dedikert til mine
muslimske venner, naboer og alle som søker etter
Skaperen som har skapt alle ting og elsker oss
med en evig kjærlighet.»
– Kent Philpott 

 
Radiotalen Norge ikke tålte

I helvetestalen går han fra å snakke til mange til den enkelte i løpet av to setninger: «Jeg taler sikkert til mange i kveld som vet de er uomvendt. Du vet at om du stupte død ned på gulvet i dette øye­blikk, så stupte du like i helvete.» – Det var en ­teknikk han brukte veldig mye. Han hadde­ en evne til å snakke i overskrifter, nesten tabloid. Som retorisk kraft var han overlegen mange andre, sier Kullerud. Nære venner Selv om mange fordømte Hallesby etter radiotalen, var det først da Hamar-biskop Kristian Schjelderup kom på banen, at 50-tallets store ideologiske debatt var et faktum. I et intervju sa han at «for meg hører læren om evig helvetesstraff ikke hjemme i kjærlighetens religion». Ole Hallesby kviet seg lenge for å svare Schjelderup, som han så på som en god venn. Men til slutt måtte han til pers. Prosessoren pekte på at bare i Matteus-evangeliet har Jesus 18 ganger omtalt den evige fortapelse, og i ni av disse skildret pinen på ulikt vis.
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk 

 

×Tips en venn

Radiotalen Norge ikke tålte Radiotalen Norge ikke tålte Agape Forlag

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.80.96.153)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt