I helvetestalen går han fra å snakke til mange til den enkelte i løpet av to setninger: «Jeg taler sikkert til mange i kveld som vet de er uomvendt. Du vet at om du stupte død ned på gulvet i dette øye­blikk, så stupte du like i helvete.» – Det var en ­teknikk han brukte veldig mye. Han hadde­ en evne til å snakke i overskrifter, nesten tabloid. Som retorisk kraft var han overlegen mange andre, sier Kullerud. Nære venner Selv om mange fordømte Hallesby etter radiotalen, var det først da Hamar-biskop Kristian Schjelderup kom på banen, at 50-tallets store ideologiske debatt var et faktum. I et intervju sa han at «for meg hører læren om evig helvetesstraff ikke hjemme i kjærlighetens religion». Ole Hallesby kviet seg lenge for å svare Schjelderup, som han så på som en god venn. Men til slutt måtte han til pers. Prosessoren pekte på at bare i Matteus-evangeliet har Jesus 18 ganger omtalt den evige fortapelse, og i ni av disse skildret pinen på ulikt vis.
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk

  • 007 Produktnummer
  • Agape Forlag Leverandør
  • Hefte Format
  • 2016 Produksjonsår

I helvetestalen går han fra å snakke til mange til den enkelte i løpet av to setninger: «Jeg taler sikkert til mange i kveld som vet de er uomvendt. Du vet at om du stupte død ned på gulvet i dette øye­blikk, så stupte du like i helvete.» – Det var en ­teknikk han brukte veldig mye. Han hadde­ en evne til å snakke i overskrifter, nesten tabloid. Som retorisk kraft var han overlegen mange andre, sier Kullerud. Nære venner Selv om mange fordømte Hallesby etter radiotalen, var det først da Hamar-biskop Kristian Schjelderup kom på banen, at 50-tallets store ideologiske debatt var et faktum. I et intervju sa han at «for meg hører læren om evig helvetesstraff ikke hjemme i kjærlighetens religion». Ole Hallesby kviet seg lenge for å svare Schjelderup, som han så på som en god venn. Men til slutt måtte han til pers. Prosessoren pekte på at bare i Matteus-evangeliet har Jesus 18 ganger omtalt den evige fortapelse, og i ni av disse skildret pinen på ulikt vis.
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk

Velg antall  

Overvinne åndelige angrep

I krisesituasjoner kan tankene dine virker tunge, kroppen sliten, og din ånd utslått.
En del ønsker å ignorere hva de står overfor, en del ønsker å slåss som en ’gal’ kriger, og noen vil føle det som om de drukner i et hav av fortvilelse.
Alle disse beskrivelsene er tegn på en åndelig angrep.
Denne dynamiske og innsiktsfull bok vil guide deg gjennom prosessen med:
* Mangel på åndelig lidenskap
* Ekstrem frustrasjon
* Forvirring om formålet
* Treghet og tretthet
* En sterk trang til å avslutte oppdraget 

 
Alle Hagins småhefter

Her har vi samlet alle Hagin småhefter. Heftene koster kr 45,- per stk.
Det vil blir kr 720,- /16 x 45).
Du betaler kun kr 550,- ved å bestille alle samlet. 

 
Nye steg i tro


Tro er forskjellen mellom nederlag og seier i en kristens liv, sier Kenneth E. Hagin i innledningen i denne boken.
I 26 leksjoner formidler han en konsentrert og lettfattelig undevisning som vil hjelpe den troende og få et stabilt og trossterkt kristenliv.
De trostanker han formidler er like enkle, friske og lettfattelige som de var når Jesus underviste dem.
Boken ble første gang utgitt i 1988.
Den er revidert og gitt ut på nytt i 2018. 

 
Guddommelig utfrielse

De fleste troende elsker Kristus, men på grunn av mangel på kunnskap, lever fortsatt mange i fangenskap av fienden. Demoniske ånder er den viktigste årsaken til mange følelsesmessige, åndelige og fysiske problemer vi sliter med i vår tid. Løsningen på dette problemet, som du vil oppdage i denne boken, er den dyrebare befrielsen Jesus kjøpte for oss.


Gjennom bibelske eksempler, sine egne personlige erfaringer og mektige vitnesbyrd av mennesker som har blitt befridd, viser apostel Guillermo Maldonado deg tydelig at utfrielse er en del av det ferdige verket på korset, der Jesus vant krigen mot synd, sykdom, død og alt annet fienden vil prøve seg med.


Enten du trenger utfrielse eller har et ønske om å bidra til å sette andre fri, gir ’Guddommelig utfrielse’ løsninger for å bekjempe fienden, slik at du kan nyte fred, frihet og et fruktbart liv. 

 
On the other side

When I woke up, John was sitting with his knees on the upper parts of my arms holding a firm stranglehold around my neck.
«Pettersen, I am going to kill you. I am going to kill you!» John said while tightening his grip.
I tried to fight it, but I couldn’t move when John was sitting with his knees on my arms.
I struggled to breathe, but I couldn’t…


——————————

This is not a crime novel or anything like it – it is a true story which the author himself experienced. Here, Nils Pettersen, is giving an account of what happened that morning on board the navy boat, and what this experience did to him. 

 
If Allah Wills - Arabic

ARABIC VERSION
Sometimes I think Muslims are afraid of Christians and what they believe. Indeed, it is not so comfortable to hear others speak about things that are contrary to our tightly held beliefs, and this applies to us all.
We can all agree that truth is paramount. We do not want to be duped, especially when heaven or hell is at stake. “Is what I believe true?” is a question that mature and secure people will ask. After all, the Day of Judgment is coming.
My credentials are simply that I have read what I could, talked with whom I could, thought through what l learned, and struggled to write this piece. I have my college and seminary degrees, I have been a pastor for over forty-five years, and I have written prolifically on a wide variety of subjects.

If Allah Wills is dedicated to my
Muslim friends, neighbors, and all
seekers after the Creator who has
made us all in His image and loves
us with an everlasting love.
- Kent Philpott 

 
If Allah Wills

Sometimes I think Muslims are afraid of Christians and what they believe. Indeed, it is not so comfortable to hear others speak about things that are contrary to our tightly held beliefs, and this applies to us all.
We can all agree that truth is paramount. We do not want to be duped, especially when heaven or hell is at stake. “Is what I believe true?” is a question that mature and secure people will ask. After all, the Day of Judgment is coming.
My credentials are simply that I have read what I could, talked with whom I could, thought through what l learned, and struggled to write this piece. I have my college and seminary degrees, I have been a pastor for over forty-five years, and I have written prolifically on a wide variety of subjects.

If Allah Wills is dedicated to my
Muslim friends, neighbors, and all
seekers after the Creator who has
made us all in His image and loves
us with an everlasting love.
- Kent Philpott 

 
Med to tomme hender

Joar Kaasa er en mann av et godt hjerte. Han har en stor nød for de utslåtte mennesker som ingen vil hjelpe. Joar hadde også en stor nød for mennesker da han gikk på kjøret. Da han selv var langt nede i elendigheten tenkte han på å hjelpe sine medmennesker. 
Les for eksempel da han ordnet en fotballkamp mellom politiet og rusmisbrukerne i Fredrikstad, og den gang han ble venn med butikksjefen på REMA 1000 i Fredrikstad, og da han var med på å utforme den ’Helhetlige Ruspolitiske Handlingsplan’ for Fredrikstad Kommune. I tillegg var han med på mye annet. 
Les alt det Joar har vært igjennom før han ble frelst og den tiden etter at han ble frelst. Jesus satte Joar helt fri fra rus, alkohol og røyk.
«Får Sønnen frigjort dere, da blir dere virkelig fri.» (Joh. 8:36)
 - Svein E. Christensen

Forfatter: JOAR KAASA

Tema: EVANGELISERING 

 
Hjelp meg, jeg er deprimert

Opplever du en konstant følelse av håpløshet og kjedsommelighet uten noen åpenbar årsak? 
Som troende er ikke gleden noe vi forsøker å fabrikkere ‑ den er alt i oss og venter på å bli forløst! 

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Lytt til Den Hellige Ånd - Forvent deg mirakler

Steve Sampson reiser verden over som evangelist. Han opererer også i profetisk og helbredene tjeneste. Han legger vekt på å oppmuntre Guds eget folk. Likeså å utfordre mennesker til å våge å tro Gud for at mirakuløse ting skal skje i deres liv.
Mirakler er helt vanlig i hans  møter. Hans undervisning om å høre Guds stemme, sammen med å vandre med Den Hellige Ånd, er noen av hovedoverskriftene i hans forkynnelse. 

Forfatter: STEVE SAMPSON

Tema: HØRE GUDS STEMME - LEDELSE 

 
En 40 dagers faste fra negative ord

På et eller annet tidspunkt i ditt liv har du sikkert prøvd å faste. Kanskje fra mat, tv eller andre ting, for
å prøve å fokusere mer bestemt på din vandring med Kristus. Kanskje faste er en stadig gjentakende
handling i ditt åndelige liv. Men har du prøvd å faste fra ord?
Kanskje ser du på deg selv som en ganske positiv person. Men allikevel merker du at du fra tid til
annen bruker ord som er med å såre og støter andre personer. Dette gjør at du blir frarøvet gleden
over vandringen med Jesus på grunn av dårlig samvittighet.
’40 dagers faste fra ord’ vil peke på bibelske prinsipper i en 40 dagers periode. Ikke bare vil ditt
vokabular bli forandret, ditt hjerte vil også bli forvandlet.
Når du tar denne åndelige reisen, vil du merke at du tar avstand fra:
* dømmende holdning * kritikk * negativitet
* sladder * klaging * sarkasme 

 
Hjelp meg, jeg er stresset

I denne kraftfulle, lille boken vil du oppdage hvordan du kan takle stress og lære å slappe av, slik at du ikke bryter sammen.

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Autoriteten til den troende

Den kontroversielle temaet om den troendes autoritet i Kristus, er mye diskutert i kirken i dag.
Andrew Wommack, internasjonalt kjent bibellærer, bringer et friskt perspektiv på dette viktige åndelige emnet som kan utfordre alt du har lært, inkludert:
Ved å grave i Skriften, avslører Andrew den åndelige betydningen av valgene dine, ord og handlinger og hvordan de påvirker din evne til å stå imot angrepene fra Satan og å motta Guds beste. Oppdag den mektige sannheter bak sann åndelig autoritet og begynner å se virkelige resultater.

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: AUTORITET 

 
Slik var ditt liv! (traktat)

Et sterkt evangeliseringshefte i tegneserie-format. "Bibelen sier at det bare finnes en vei til Himmelen!" Jesus er den veien!
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk Kontakt forlaget. 

 
Guds løfter for dine barn

Det kan virkelig by på store utfordringer å være foreldre. Noen ganger er utfordringene fullstendig overveldende. Men du har Gud på din side! Han har gitt deg sekstifem løfter i Bibelen som har å gjøre med barna dine – ting som Han har forpliktet seg til å foreta seg for dem – dersom du bare ber og utviser tro.
Skriften erklærer at: «Herren din Gud, Han er Gud, den trofaste Gud, som holder fast ved sin pakt og sin miskunn i tusen ledd …» – se 5. Mos 7,9. Hvor utrolig lyder ikke dette! 
I Bibelen varer en generasjon i omtrent førti år. Gang nå dette opp med tusen. Så lenge er det Gud lover å ta vare på slekstslinjen for å manifestere den omsorgen og barmhjertigheten som ligger nedfelt i paktsslutningen. Dersom du er en forelder som søker oppmuntring og er på utkikk etter en vei ut av stormværet – etter et mirakel i familien – så er denne boka midt i blinken for deg.

Forfatter:MIKE SHREVE

Tema: EKTESKAP - SAMLIV - BARN 

 
Saved

“I am convinced that reading this book will have a major impact on you. I want to shed light on some basic subjects that are important for you as a ‘born-again’ Christian to understand.

You’ll finish this book in half an hour. After each chapter, there are some blank pages. Use these to write down your questions as they arise.

Talk to some friends who may help you with your questions or ask someone in church.

Good luck, and God bless you!”

– TOM JENSEN 

 
Ånd, sjel & legeme

Selv om Guds Ord helt tydelig lærer at mennesket består av tre ulike deler, er det veldig få kristne som har en funksjonell forståelse av ånd, sjel og legeme i sitt hverdagsliv!
De fleste mennesker tror faktisk at de bare er delt opp i kropp og sjel. De blander sammen sjel og ånd som om det er det samme. Når du forstår ånd, sjel og legeme, låser det opp det åndelige området, så du kan oppleve hvem du er, og hva du har i Kristus!
Siden det åndelige området ikke kan sees eller føles, så blir den eneste måten du kan oppfatte åndelige sannheter på, gjennom Guds Ord. Ta rett og slett Guds Ord og tro det!

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: ÅND, SJEL OG LEGEME 

 
Før din sak

Gud ber deg å bringe fram Hans Ord (grunner, løfter) for å få Ham til å huske. Han ber deg føre dine pakts-rettigheter, her er en utfordring fra Gud om å legge din sak fram for Ham.
Om dine barn er ufrelste eller hva det enn er du ber om, finn Skriftens ord som dekker din sak, og legg alt fram for ham. Vær bestemt. Finn de skriftsteder som definitivt lover deg de ting du behøver.
Når vi kommer i henhold til Guds ord, vil Guds Ord aldri slå feil.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Hvordan du kan få sterk tro

Denne boken vil lære hvordan du kan utvikle din tro til å ha tillit til Guds ord for omstendighetene som vil møte ditt liv. Enkel og frigjørende undervisning om tro.

Forfatter: FRED PRICE 

Veil.pris: 149 NOK

Tilbudspris: 79 NOK

Du sparer: 70 NOK

 
Hvorfor mennesker faller under Guds kraft!

Hvorfor faller folk under Guds kraft? Når det naturlige kommer i kontakt med det overnaturlige, så må noe gi etter.
Kirkehistorien beretter om at det i hver eneste stor bevegelse av Guds kraft og Ånd var folk som falt. Halvparten av Det nye testamente er skrevet av Paulus; en kar som falt under kraften.
Vi kan ikke se Den Hellige Ånd noe mer enn vi kan se vinden, men vi ser vindens resultater. Gud gjør noen ting på dette området som har med våre sanser å gjøre, slik at folk kan se. Han demonstrerer Sin kraft for å la folk bli klar over at Han er virksom.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 

×Tips en venn

Hvorfor mennesker faller under Guds kraft! Hvorfor mennesker faller under Guds kraft! Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.81.196.35)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt