I helvetestalen går han fra å snakke til mange til den enkelte i løpet av to setninger: «Jeg taler sikkert til mange i kveld som vet de er uomvendt. Du vet at om du stupte død ned på gulvet i dette øye­blikk, så stupte du like i helvete.» – Det var en ­teknikk han brukte veldig mye. Han hadde­ en evne til å snakke i overskrifter, nesten tabloid. Som retorisk kraft var han overlegen mange andre, sier Kullerud. Nære venner Selv om mange fordømte Hallesby etter radiotalen, var det først da Hamar-biskop Kristian Schjelderup kom på banen, at 50-tallets store ideologiske debatt var et faktum. I et intervju sa han at «for meg hører læren om evig helvetesstraff ikke hjemme i kjærlighetens religion». Ole Hallesby kviet seg lenge for å svare Schjelderup, som han så på som en god venn. Men til slutt måtte han til pers. Prosessoren pekte på at bare i Matteus-evangeliet har Jesus 18 ganger omtalt den evige fortapelse, og i ni av disse skildret pinen på ulikt vis.
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk

  • 007 Produktnummer
  • Agape Forlag Leverandør
  • Hefte Format
  • 2016 Produksjonsår

I helvetestalen går han fra å snakke til mange til den enkelte i løpet av to setninger: «Jeg taler sikkert til mange i kveld som vet de er uomvendt. Du vet at om du stupte død ned på gulvet i dette øye­blikk, så stupte du like i helvete.» – Det var en ­teknikk han brukte veldig mye. Han hadde­ en evne til å snakke i overskrifter, nesten tabloid. Som retorisk kraft var han overlegen mange andre, sier Kullerud. Nære venner Selv om mange fordømte Hallesby etter radiotalen, var det først da Hamar-biskop Kristian Schjelderup kom på banen, at 50-tallets store ideologiske debatt var et faktum. I et intervju sa han at «for meg hører læren om evig helvetesstraff ikke hjemme i kjærlighetens religion». Ole Hallesby kviet seg lenge for å svare Schjelderup, som han så på som en god venn. Men til slutt måtte han til pers. Prosessoren pekte på at bare i Matteus-evangeliet har Jesus 18 ganger omtalt den evige fortapelse, og i ni av disse skildret pinen på ulikt vis.
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk

Velg antall  

Kristen filosofi

Alle ser på livet gjennom et filter. Bibelen kaller det din filosofi. Det er måten du tenker på, og den styrer utfallet av ditt liv.
Spør deg selv: Tror du at Bibelen er det ufeilbarlige og inspirerte Guds Ord? Tror du at det bare er én vei til Gud?
Er Gud god eller dømmende? Er det Han som kontrollerer ditt bestemmelsessted eller er det opp til deg?
Svarene på disse spørsmålene og mange andre, vil bestemme din filosofi. Da vil denne filosofien, påvirke måten du ser på mange sosiale spørsmål, som skapelse,evolusjon, abort og homoseksualitet.
Kristen filosofi henvender seg til måten vi tenker på, eller burde tenke på i overensstemmelse med Guds Ord.
Den viser hvordan kristen filosofi kan brukes på en praktisk måte til å gi svar på spørsmålene som vi møter i vår kultur. Den vil forandre på måten du betrakter verden på for alltid. 

Veil.pris: 239 NOK

Tilbudspris: 191 NOK

Du sparer: 48 NOK

 
Grip dagen

Kommer du stadig nærmere den personen du virkelig ønsker å være? Utretter du det du ønsker å utrette i livet? Er du en person med hensikt, eller flyter du gjennom dagene, ukene, månedene og årene og venter på å se hvor livet fører deg? Trenger du å ta ansvar for livet ditt? Er det på tide med en forandring? Trenger du å gripe dagen i dag og hver dag? 

 
Annas salvelse

Gud samler en hær av kvinner med Anna-salvelsen som vil rope ut til Herren, inntil Hans herlighet dekker jorden som vannet dekker havet. De med Annas salvelse vil arbeide og kjempe i forbønn for at Guds kraft skal vinne den fortapte, gjenopplive kirken og påvirke samfunnet med Kongedømmets evangelium.
Disse kvinnene vil bli utstyrt med ild, iver og kraft til å forkynne Jesu Kristi navn til de som lengter etter utfrielse. Gud vekker en bønnebevegelse som frigjør rikets herlighet. Vi ønsker å se rettferdighet, fred og glede i Den Hellige Ånd på jorden igjen! 

 
Dyp kaller på dyp - Du er elsket

I litt over to år har disse budskapene kommet til meg under nattevåk, på kjøreturer, i ferier, hjemme, i nød og sorg og etter møter med mennesker som har trengt hjelp. Ja i alle livets situasjoner har denne boka blitt til. Mitt hjertes ønske og min bønn til Gud for denne andaktsboka, er at du skal få oppleve å møte Jesus gjennom budskapene. At de skal nå inn til deg og røre ved deg. Det viktigste et menneske kan oppleve er nettopp et møte med den levende Gud som forvandler hele livet. Gud er ikke overfladisk, men dyp. Derfor vil Han inn i dypet på oss og gjennomsyre oss med sin kjærlighet. GUD ER KJÆRLIGHET! Hans dype kjærlighet og kraft søker dypet i deg. Du er så høyt elsket! 

Veil.pris: 298 NOK

Tilbudspris: 229 NOK

Du sparer: 69 NOK

 
On the other side

When I woke up, John was sitting with his knees on the upper parts of my arms holding a firm stranglehold around my neck.
«Pettersen, I am going to kill you. I am going to kill you!» John said while tightening his grip.
I tried to fight it, but I couldn’t move when John was sitting with his knees on my arms.
I struggled to breathe, but I couldn’t…


——————————

This is not a crime novel or anything like it – it is a true story which the author himself experienced. Here, Nils Pettersen, is giving an account of what happened that morning on board the navy boat, and what this experience did to him. 

 
Troens bekjennelse (traktat)

Mange kristne er SYKE, FATTIGE OG BESEIRET på mange, ja, de fleste av livets områder. Dette på tross av hva Jesus gjorde for dem på Golgata kors hvor Gud brakte tilveie befrielse fra SYND, FATTIGDOM, SYKDOM og DØD!
Guds Ord åpenbarer at gjenfødte troende er nye skap­ninger i Kristus Jesus (2 Kor 5:17) med evig liv og Guds egen natur (1 Joh 5:10-13). Og som troende har de blitt fridd ut av Satans makt og satt over i Guds kongerike (Kol 1:12-14).
Hvis dette er sant, hva kommer det seg da av at så mange kristne ikke lever, taler og oppfører seg ut fra det faktum at de er i Guds kongerike? De har det slik; fordi deres forløsning ikke er en realitet i deres egne liv.
Det gis rabatter ved bestilling av flere eks.
20 eks kr 8,00
50 eks kr 6,00
100 eks kr 5,00 

 
If Allah Wills

Sometimes I think Muslims are afraid of Christians and what they believe. Indeed, it is not so comfortable to hear others speak about things that are contrary to our tightly held beliefs, and this applies to us all.
We can all agree that truth is paramount. We do not want to be duped, especially when heaven or hell is at stake. “Is what I believe true?” is a question that mature and secure people will ask. After all, the Day of Judgment is coming.
My credentials are simply that I have read what I could, talked with whom I could, thought through what l learned, and struggled to write this piece. I have my college and seminary degrees, I have been a pastor for over forty-five years, and I have written prolifically on a wide variety of subjects.

If Allah Wills is dedicated to my
Muslim friends, neighbors, and all
seekers after the Creator who has
made us all in His image and loves
us with an everlasting love.
- Kent Philpott 

 
Jesus døde for deg (traktat)

Har har du traktaten som du kan gi ufrelste og nye på vegen.
Den inneholder vegen til frelse og det nye livet. Skrevet på en enkel og lettfattelig måte.
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
  10 stk kr 15,- per stk
  30 stk kr 12,- per stk
  50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk

Menigheter og enkeltpersoner kan bestille sitt navn (menighetsopplysninger) o.l. uten kostnader inne i heftet, om de bestiller 50 eller flere hefter. Kontakt forlaget!

Tema: EVANGELISERING 

 
På den andre siden

Jeg våknet av at John satt med knærne sine oppå overarmene mine og holdt et stramt kvelertak rundt halsen min.
«Pettersen, jeg skal drepe deg. Jeg skal drepe deg!» sa John mens han strammet til grepet.
Jeg forsøkte å gjøre motstand, men jeg klarte ikke å bevege meg da John satt med knærne sine over armene mine.
Jeg kjempet for å puste, men klarte det ikke ...
Dette er ikke en kriminalroman eller lignende, men en sann historie som forfatteren selv opplevde.
Her forteller Nils Pettersen om hva som hendte den morgenen ombord på marinebåten og hva opplevelsen gjorde med ham.

Pris per stk kr 45,-

Ved bestiling av flere hefter:
Ved kjøp av 10 stk kr 30,- pr stk
Ved kjøp av 30 stk kr 25,- pr stk
Ved kjøp av 50 stk kr 20,- pr stk

Engelsk utgave har bestillingsnummer 2450
Finnes også på spansk

Forfatter: NILS PETTERSEN

Tema: EVANGELISERING 

 
Forførelser - Hvordan gjenkjenne ekte og falske tjenester

"Jeg tror ikke noen er i tvil om at vi lever i de siste tider. Og derfor fører Satan en intens krig for å
forsøke å forføre de kristne."
Mange vil prøve å lede deg vekk fra den riktige Veien. Her vil du lære å skille mellom ekte og falske
lærere. Et viktig lite hefte for vår tid. 

 
Profetisk bønn

Hensikten med denne boken er at alle som leser den skal få oppleve en livsforvandling som åpner for profetisk bønn som skaper ny framtid. Dette blir en virkelighet når vi lærer oss å vandre vår strekning i bønn, fra nederlagsplassen til seiersplassen.
Grunnforutsetningen for at vi kan vandre denne strekningen, er Jesus Kristus som gikk den først.
Han skapte og åpnet denne muligheten med evige fotavtrykk, som gjennom alle tider og omstendigheter er merket med Hans dyrebare blod.  Heb.12:24 sier at Jesu blod taler sterkere enn Abels blod. Abels blod representerer de fotspor som går i feil retning mot nederlag. Jesu blod har gått foran deg i hver situasjon som du møter.

Forfatter: VELLO VAIM

Innhold: PROFETISK - BØNN 

 
Hjelp meg, jeg er redd

Mange mennesker lever hele livet forkrøplet og bundet av frykt. Enten det er frykt for å dø eller frykt for å få håret skamklippet, gjør frykt livet trist! Frykt kan man ikke ønske bort . . . den må konfronteres og takles med Guds ord. Vi må vise frykten at den ikke får styre oss!

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Overvinne åndelige angrep

I krisesituasjoner kan tankene dine virker tunge, kroppen sliten, og din ånd utslått.
En del ønsker å ignorere hva de står overfor, en del ønsker å slåss som en ’gal’ kriger, og noen vil føle det som om de drukner i et hav av fortvilelse.
Alle disse beskrivelsene er tegn på en åndelig angrep.
Denne dynamiske og innsiktsfull bok vil guide deg gjennom prosessen med:
* Mangel på åndelig lidenskap
* Ekstrem frustrasjon
* Forvirring om formålet
* Treghet og tretthet
* En sterk trang til å avslutte oppdraget 

 
Pytons ånd

Du føler at noe har sneket seg inn, sakte, men sikkert, og stjålet din iver og glede til Gud og det har gått så langt at du rett og slett ikke har tid til det lenger. Føler du deg begrenset, hindret, kvalt og uproduktiv? De kampene du kjemper skjer i den usynlige verden, hvor til og med din nærmeste familie ikke forstår hva som skjer med deg. Ønsker som du en gang var lidenskapelig opptatt av, virker nå å være fullstendig utenfor rekkevidde. Drømmer og planer om fremtiden ser ut til å ha tørket opp; livet som var i dem har blitt kvalt av noe du ikke helt kan sette fingeren på.
Pytons ånd kan klemme gleden ut av din tilbedelse og liv med Gud.
Gud ønsker å bryte slangens grep om ditt indre liv. Han vil hjelpe deg å kunne puste igjen.

Forfatter: JENTEZEN FRANKLIN

Tema: SATAN - FRIHET 

 
Slik var ditt liv! (traktat)

Et sterkt evangeliseringshefte i tegneserie-format. "Bibelen sier at det bare finnes en vei til Himmelen!" Jesus er den veien!
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk Kontakt forlaget. 

 
Nyfrelst

Et lite hefte som tar opp de grunnlgeggende ting som hører kristenlivet til.
«Jeg er overbevist om at det vil få stor betydning for deg å lese denne boken. Jeg belyser noen grunnleggende emner som er viktig for deg som nyfrelst å forstå. Du leser ut denne boka på en halv time. Ta deg tid og skriv ned spørsmål som dukker opp. Det er noen blanke sider etter hvert kapitel. Snakk med noen venner som kan hjelpe deg med spørsmålene, eller ta de med til menigheten. Lykke til og Gud velsigne deg.»

Forfatter:TOM JENSEN

Tema: EVANGELISERING - NY FØDSEL 

 
Hvordan du kan få sterk tro

Denne boken vil lære hvordan du kan utvikle din tro til å ha tillit til Guds ord for omstendighetene som vil møte ditt liv. Enkel og frigjørende undervisning om tro.

Forfatter: FRED PRICE 

Veil.pris: 149 NOK

Tilbudspris: 79 NOK

Du sparer: 70 NOK

 
Kristen filosofi

Alle ser på livet gjennom et filter. Bibelen kaller det din filosofi. Det er måten du tenker på, og den styrer utfallet av ditt liv.
Spør deg selv: Tror du at Bibelen er det ufeilbarlige og inspirerte Guds Ord? Tror du at det bare er én vei til Gud?
Er Gud god eller dømmende? Er det Han som kontrollerer ditt bestemmelsessted eller er det opp til deg?
Svarene på disse spørsmålene og mange andre, vil bestemme din filosofi. Da vil denne filosofien, påvirke måten du ser på mange sosiale spørsmål, som skapelse,evolusjon, abort og homoseksualitet.
Kristen filosofi henvender seg til måten vi tenker på, eller burde tenke på i overensstemmelse med Guds Ord.
Den viser hvordan kristen filosofi kan brukes på en praktisk måte til å gi svar på spørsmålene som vi møter i vår kultur. Den vil forandre på måten du betrakter verden på for alltid. 

Veil.pris: 239 NOK

Tilbudspris: 191 NOK

Du sparer: 48 NOK

 
Før din sak

Gud ber deg å bringe fram Hans Ord (grunner, løfter) for å få Ham til å huske. Han ber deg føre dine pakts-rettigheter, her er en utfordring fra Gud om å legge din sak fram for Ham.
Om dine barn er ufrelste eller hva det enn er du ber om, finn Skriftens ord som dekker din sak, og legg alt fram for ham. Vær bestemt. Finn de skriftsteder som definitivt lover deg de ting du behøver.
Når vi kommer i henhold til Guds ord, vil Guds Ord aldri slå feil.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Gud ønsker deg frisk

Mange synes det er vanskelig å tro at Gud ønsker dem friske. De kan ha plager selv, eller kanskje se en kjær ha sykdom og smerte. I begge tilfeller blir de motløse etter at deres bønner tilsynelatende går ubesvart. De konkluderer da med at Gud ‘tillater’ at dette skal skje. Eller enda verre, at Han har forårsaket det. Begge er galt, og begge stiller spørsmål ved Guds godhet.
I denne boken deler Andrew sannheten om hva Guds betingelsesløse kjærlighet og nåde allerede har tilveiebrakt. Helbredelse er en stor del av denne pakten. Andrew Wommack svarer på mange vanlige spørsmål, inkludert de om Paulus‘ ‘torn i kjødet’, ‘Guds suverenitet’ og mye mer.
Dersom du eller noen du kjenner er i behov av helbredelse, er dette boken for deg!

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: HELBREDELSE 

Veil.pris: 239 NOK

Tilbudspris: 191 NOK

Du sparer: 48 NOK

 

×Tips en venn

Gud ønsker deg frisk Gud ønsker deg frisk Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 107.22.48.243)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt