I helvetestalen går han fra å snakke til mange til den enkelte i løpet av to setninger: «Jeg taler sikkert til mange i kveld som vet de er uomvendt. Du vet at om du stupte død ned på gulvet i dette øye­blikk, så stupte du like i helvete.» – Det var en ­teknikk han brukte veldig mye. Han hadde­ en evne til å snakke i overskrifter, nesten tabloid. Som retorisk kraft var han overlegen mange andre, sier Kullerud. Nære venner Selv om mange fordømte Hallesby etter radiotalen, var det først da Hamar-biskop Kristian Schjelderup kom på banen, at 50-tallets store ideologiske debatt var et faktum. I et intervju sa han at «for meg hører læren om evig helvetesstraff ikke hjemme i kjærlighetens religion». Ole Hallesby kviet seg lenge for å svare Schjelderup, som han så på som en god venn. Men til slutt måtte han til pers. Prosessoren pekte på at bare i Matteus-evangeliet har Jesus 18 ganger omtalt den evige fortapelse, og i ni av disse skildret pinen på ulikt vis.
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk

  • 007 Produktnummer
  • Agape Forlag Leverandør
  • Hefte Format
  • 2016 Produksjonsår

I helvetestalen går han fra å snakke til mange til den enkelte i løpet av to setninger: «Jeg taler sikkert til mange i kveld som vet de er uomvendt. Du vet at om du stupte død ned på gulvet i dette øye­blikk, så stupte du like i helvete.» – Det var en ­teknikk han brukte veldig mye. Han hadde­ en evne til å snakke i overskrifter, nesten tabloid. Som retorisk kraft var han overlegen mange andre, sier Kullerud. Nære venner Selv om mange fordømte Hallesby etter radiotalen, var det først da Hamar-biskop Kristian Schjelderup kom på banen, at 50-tallets store ideologiske debatt var et faktum. I et intervju sa han at «for meg hører læren om evig helvetesstraff ikke hjemme i kjærlighetens religion». Ole Hallesby kviet seg lenge for å svare Schjelderup, som han så på som en god venn. Men til slutt måtte han til pers. Prosessoren pekte på at bare i Matteus-evangeliet har Jesus 18 ganger omtalt den evige fortapelse, og i ni av disse skildret pinen på ulikt vis.
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk

Velg antall  

Guddommelig utfrielse

De fleste troende elsker Kristus, men på grunn av mangel på kunnskap, lever fortsatt mange i fangenskap av fienden. Demoniske ånder er den viktigste årsaken til mange følelsesmessige, åndelige og fysiske problemer vi sliter med i vår tid. Løsningen på dette problemet, som du vil oppdage i denne boken, er den dyrebare befrielsen Jesus kjøpte for oss.


Gjennom bibelske eksempler, sine egne personlige erfaringer og mektige vitnesbyrd av mennesker som har blitt befridd, viser apostel Guillermo Maldonado deg tydelig at utfrielse er en del av det ferdige verket på korset, der Jesus vant krigen mot synd, sykdom, død og alt annet fienden vil prøve seg med.


Enten du trenger utfrielse eller har et ønske om å bidra til å sette andre fri, gir ’Guddommelig utfrielse’ løsninger for å bekjempe fienden, slik at du kan nyte fred, frihet og et fruktbart liv. 

 
Hvorfor tro på Jesus?

Jesus Kristus er den mest kjente personen som noensinne har levd. De fleste kjenner hans navn, men de vet egentlig ikke hvem Han var eller hva Hans oppgave var. Hvis han virkelig var en Frelser, som noen sier, på hvilken måte betyr det at Hans eksistens påvirker oss i dag? Og hvorfor skal vi tro på Ham? Som Jesus levde og tjente på jorden, lærte han oss emner som: Hva er sannhet? Hva er meningen med livet? Hva er kjærlighet? Hva er hensikten med mitt liv? Hvordan blir min fremtid? I denne boken kan du utforske det unike livet og læren til Jesus Kristus. Du vil også bli introdusert til moderne mennesker fra ulike bakgrunner som forteller hvordan og hvorfor de kom til tro på Jesus – og hvilken forskjell det gjør i deres liv i dag. 

 
Dyp kaller på dyp - Du er elsket

I litt over to år har disse budskapene kommet til meg under nattevåk, på kjøreturer, i ferier, hjemme, i nød og sorg
og etter møter med mennesker som har trengt hjelp. Ja i alle livets situasjoner har denne boka blitt til.
Mitt hjertes ønske og min bønn til Gud for denne andaktsboka, er at du skal få oppleve å møte Jesus gjennom
budskapene. At de skal nå inn til deg og røre ved deg.
Det viktigste et menneske kan oppleve er nettopp et møte med den levende Gud som forvandler hele livet. Gud er
ikke overfladisk, men dyp. Derfor vil Han inn i dypet på oss og gjennomsyre oss med sin kjærlighet.
GUD ER KJÆRLIGHET!
Hans dype kjærlighet og kraft søker
dypet i deg. Du er så høyt elsket! 

Veil.pris: 298 NOK

Tilbudspris: 238 NOK

Du sparer: 60 NOK

 
Det er overnaturlig

LA DET OVERNATURLIGE BLI NATURLIG!

Guddommelige møter med det overnaturlige – tegn, under, mirakler, helbredelser og Den Hellige Ånds gaver – burde være normalt blant de som følger Jesus! Likevel er det mange av Messias’ etterfølgere som er trette, kjeder seg og har en åndelig hunger. De er desperate etter noe sterkt og livsforvandlende.
Det finnes en intimitet med Gud som få av oss har opplevd, og som bare venter på oss! Sid Roth er programleder for TV-programmet It’s Supernatural [Det er overnaturlig!] Han har gitt sitt liv til å undervise mennesker om hvordan de skal leve ut en livsstil hvor mirakler er vanlig kost, bønnesvar er det normale, og hverdagsmennesker får kraft til å demonstrere Guds rike og oppfylle sin guddommelige hensikt.
Det er overnaturlig! er et produkt av intervjuer Sid har foretatt i løpet av 40 år med noen av verdens mest respekterte ledere som vandrer i Guds overnaturlige kraft.  

 
On the other side

When I woke up, John was sitting with his knees on the upper parts of my arms holding a firm stranglehold around my neck.
«Pettersen, I am going to kill you. I am going to kill you!» John said while tightening his grip.
I tried to fight it, but I couldn’t move when John was sitting with his knees on my arms.
I struggled to breathe, but I couldn’t…


——————————

This is not a crime novel or anything like it – it is a true story which the author himself experienced. Here, Nils Pettersen, is giving an account of what happened that morning on board the navy boat, and what this experience did to him. 

 
Saved

“I am convinced that reading this book will have a major impact on you. I want to shed light on some basic subjects that are important for you as a ‘born-again’ Christian to understand.

You’ll finish this book in half an hour. After each chapter, there are some blank pages. Use these to write down your questions as they arise.

Talk to some friends who may help you with your questions or ask someone in church.

Good luck, and God bless you!”

– TOM JENSEN 

 
Slik var ditt liv! (traktat)

Et sterkt evangeliseringshefte i tegneserie-format. "Bibelen sier at det bare finnes en vei til Himmelen!" Jesus er den veien!
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk Kontakt forlaget. 

 
Ikke vent til søndag

I den vestlige verden er det ikke lenger nok å holde møter i et menighetslokale. Den innprentede øvelsen der man lokker mennesker til menighetens møter, for så å forkynne dem evangeliet med innøvde sanger, Powerpoint-presentasjoner og dans, ser ikke ut til å vinne verden.
Bibelen sier at Gud bor ikke i hus som er bygget med menneskehender. Likevel samles kristne der en til to dager i uken, og det virker som om det viktigste er å opprettholde samlingene i menighetshusene.
Mens de kristne har vært opptatt med å gjøre rent i kirken, forberede neste søndagsmøtes musikk, preken og søndagsskole, har interessen for kristendommens budskap dalt dramatisk over hele Europa.
Det virker for meg som om de kristne har mistet målet for arbeidet: Å vinne unådde med evangeliet. Det er på tide å våkne opp og ta evangeliet med seg ut der det hører hjemme!
Pastor Øyvind Kleiveland (f. 1971) kommer fra Osterøy i Hordaland. Med en fargerik bakgrunn som konkurranseutøver, misjonær, livvakt og journalist har han atskillig erfaring og kunnskap fra kristne og ikke-kristne miljøer. Han er pastor, forfatter og forkynner både i Norge og utlandet.

Forfatter: ØYVIND KLEIVELAND

Tema: EVANGELISERING 

 
Det er et mirakel i din munn

Guds løfter står fast. «Ingen av Guds Ord er kraftløse». « Jeg vil våke over mitt ord så jeg
fullbyrder det» (Jer 1,12). Disse løfter er i din munn. Våg derfor å si dem! Våg å bekjenne dem! Du har ofte sagt. Jeg tror! Jeg tror på Gud! Men du må gjøre mer enn å tro i ditt hjerte. Ovennevnte skriftsted sier: Bekjenn med din munn!
Miraklet er i din munn! Vær frimodig og si disse løftene høyt. Si dem til deg selv! Si dem til djevelen! Si dem til din sykdom! Si dem til ditt fjell av vanskeligheter! Bekjenn dem til tross for alle ytre tegn på det motsatte! Når vi uttaler og bekjenner Hans Ord, lar Han miraklet skje! DU HAR ET MIRAKEL I DIN MUNN!

Forfatter: JOHN OSTEEN 

 
Hjelp meg, jeg er stresset

I denne kraftfulle, lille boken vil du oppdage hvordan du kan takle stress og lære å slappe av, slik at du ikke bryter sammen.

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
De tre himlene

John Hagee gir deg en storslått bibelske tur gjennom de tre himler. Han tar deg inn i den tidløse kampen mellom
‘Kongeriket Lys’ og ‘mørkets rike’ og forklarer hvorfor den kampen gjør hele forskjellen i denne verden og i den
kommende verden.



I ‘De tre himler’, bruker Hagee Guds Ord, vitenskap, og utrolige sanne historier om det overnaturlige for å utforske
den første himmel. Han eksponerer deretter Satans djevelske taktikk i den andre himmelen og hvordan de påvirker
hver enkelt av oss. Til slutt ser han på de dype rikdommer som finnes i den tredje himmel og hvordan vårt håp om
at evige hjem forandrer vårt liv på jorden.



Forfatter: JOHN HAGEE



Tema: HIMMELEN - ÅNDELIG KRIGFØRING 

 
I Ham

En av de åndelige lover som altfor få av oss kjenner til, er at våre bekjennelser styrer oss. 
Når vi bruker ordet bekjennelse, tenker folk uvilkårlig på å bekjenne synd. Og Bibelen sier jo at; «Dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig så han forlater oss syndene og renser oss fra all urettferdighet». (1 Joh 1,9). 
Men dette er den negative side ved bekjennelse. Bibelen har mye mer å si om den positive siden, bekjennelsen av vår tro.
 
ROM 10,9-10 
for dersom du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud oppvakte ham fra de døde, da skal du bli frelst, for med hjertet tror en til rettferdighet, og med munnen bekjenner en til frelse.

Dette viser ikke til bekjennelse av synd. Dette er å bekjenne Jesus. I sitt hjerte tror en, og med sin munn bekjenner en at Jesus er ens Herre.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Pytons ånd

Du føler at noe har sneket seg inn, sakte, men sikkert, og stjålet din iver og glede til Gud og det har gått så langt at du rett og slett ikke har tid til det lenger. Føler du deg begrenset, hindret, kvalt og uproduktiv? De kampene du kjemper skjer i den usynlige verden, hvor til og med din nærmeste familie ikke forstår hva som skjer med deg. Ønsker som du en gang var lidenskapelig opptatt av, virker nå å være fullstendig utenfor rekkevidde. Drømmer og planer om fremtiden ser ut til å ha tørket opp; livet som var i dem har blitt kvalt av noe du ikke helt kan sette fingeren på.
Pytons ånd kan klemme gleden ut av din tilbedelse og liv med Gud.
Gud ønsker å bryte slangens grep om ditt indre liv. Han vil hjelpe deg å kunne puste igjen.

Forfatter: JENTEZEN FRANKLIN

Tema: SATAN - FRIHET 

 
Hjelp meg, jeg er motløs

Vi har alle sammen vært motløse når tingene ikke gikk slik som vi hadde planlagt. Noen ganger kan det virke som om alt går galt, og at alle våre forhåpninger faller i grus. 

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Autoriteten til den troende

Den kontroversielle temaet om den troendes autoritet i Kristus, er mye diskutert i kirken i dag.
Andrew Wommack, internasjonalt kjent bibellærer, bringer et friskt perspektiv på dette viktige åndelige emnet som kan utfordre alt du har lært, inkludert:
Ved å grave i Skriften, avslører Andrew den åndelige betydningen av valgene dine, ord og handlinger og hvordan de påvirker din evne til å stå imot angrepene fra Satan og å motta Guds beste. Oppdag den mektige sannheter bak sann åndelig autoritet og begynner å se virkelige resultater.

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: AUTORITET 

 
Forførelser - Hvordan gjenkjenne ekte og falske tjenester

"Jeg tror ikke noen er i tvil om at vi lever i de siste tider. Og derfor fører Satan en intens krig for å
forsøke å forføre de kristne."
Mange vil prøve å lede deg vekk fra den riktige Veien. Her vil du lære å skille mellom ekte og falske
lærere. Et viktig lite hefte for vår tid. 

 
Mesterboken

Første gang boken kom på trykk, var i Leipzig i 1498. Den oppnådde stor popularitet og fikk blant annet en overstrømmende anbefaling av Martin Luther. I senere århundrer fortsatte den sin seiersgang i evangeliske kirker. – Sverre Norborg 
 
Jeg ber deg ennå en gang, og du bør følge mitt råd: Kjøp deg Tauler-boken som nå er kommet. For det er en bok hvor du vil finne en slik kraft av den rene saliggjørende lærdom. Alt annet blir jordisk og kjødelig sammenliknet med dette, selv om det er på gresk, latin eller hebraisk. – Martin Luther 
 
Den andre høsten fant jeg Tauler omvendelseshistorie. Denne boken lærte meg å føle dybden av den brønn som man kan drikke det åndelige vann av, og gjennom det renses i sitt eget hjerte. – Hans Nielsen Hauge

Innhold: HELLIGGJØRELSE 

 
Hjelp meg, jeg er redd

Mange mennesker lever hele livet forkrøplet og bundet av frykt. Enten det er frykt for å dø eller frykt for å få håret skamklippet, gjør frykt livet trist! Frykt kan man ikke ønske bort . . . den må konfronteres og takles med Guds ord. Vi må vise frykten at den ikke får styre oss!

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Ånd, sjel & legeme

Selv om Guds Ord helt tydelig lærer at mennesket består av tre ulike deler, er det veldig få kristne som har en funksjonell forståelse av ånd, sjel og legeme i sitt hverdagsliv!
De fleste mennesker tror faktisk at de bare er delt opp i kropp og sjel. De blander sammen sjel og ånd som om det er det samme. Når du forstår ånd, sjel og legeme, låser det opp det åndelige området, så du kan oppleve hvem du er, og hva du har i Kristus!
Siden det åndelige området ikke kan sees eller føles, så blir den eneste måten du kan oppfatte åndelige sannheter på, gjennom Guds Ord. Ta rett og slett Guds Ord og tro det!

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: ÅND, SJEL OG LEGEME 

 
Profetisk bønn

Hensikten med denne boken er at alle som leser den skal få oppleve en livsforvandling som åpner for profetisk bønn som skaper ny framtid. Dette blir en virkelighet når vi lærer oss å vandre vår strekning i bønn, fra nederlagsplassen til seiersplassen.
Grunnforutsetningen for at vi kan vandre denne strekningen, er Jesus Kristus som gikk den først.
Han skapte og åpnet denne muligheten med evige fotavtrykk, som gjennom alle tider og omstendigheter er merket med Hans dyrebare blod.  Heb.12:24 sier at Jesu blod taler sterkere enn Abels blod. Abels blod representerer de fotspor som går i feil retning mot nederlag. Jesu blod har gått foran deg i hver situasjon som du møter.

Forfatter: VELLO VAIM

Innhold: PROFETISK - BØNN 

 

×Tips en venn

Radiotalen Norge ikke tålte Radiotalen Norge ikke tålte Agape Forlag

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 3.83.32.171)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt