Les hele Bibelen på ett år, eller ta en måneds leseplan. Alt i denne boken.
Skriftlesning fra Det nye og Det gamle Testamentet for hver dag.

  • 82-7689-169-1 EAN
  • 399 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Hefte Format
  • 2008 Produksjonsår

Les hele Bibelen på ett år, eller ta en måneds leseplan. Alt i denne boken.
Skriftlesning fra Det nye og Det gamle Testamentet for hver dag.

Velg antall  

Framgang på alle livets områder

Fremgang er ikke begrenset til penger. Fremgang inkluderer muligheten til å velsigne andre med Guds kjærlighet som du har i ditt hjerte. Det er å ha nok medlidenhet, tålmodighet, kjærlighet og ressurser til å møte dine egne og andres behov. Ekte fremgang er ikke basert på hva du tar ut av banken, men hva du tar ut av Boken og hvordan du bruker det du har fått til å velsigne menneskeheten. Det er å ha velstand, helse og visdom til å gjøre det Gud befaler.
Guds Ord er vår instruksjonsmanual til hvordan vi skal be om, motta og fordele Guds velsignelser.
Målet er å gjøre noe for andre som de aldri kan glemme. 
MÅ LESES!

Forfatter: CREFLO DOLLAR 

Veil.pris: 198 NOK

Tilbudspris: 79 NOK

Du sparer: 119 NOK

 
Gode nyheter til de syke

Religion har sagt at sykdom er Guds straff eller tukt. 
Hvor ofte hører vi ikke folk si: «Det er nok en mening med det.» «Det er nok noe du skal ha.» Hvor befriende det da er å oppdage at den Jesus som har betalt vår gjeld også «tok bort våre plager og bar våre sykdommer.» (Matt 8:17). Den samme Jesus som sa: «Dine synder er tilgitt,» Han sa også: «Stå opp, ta båren din og gå hjem!» Det er dette som er GODE NYHETER TIL DE SYKE!

Forfatter: ÅGE ÅLESKJÆR

Innhold: HELBREDELSE 

 
Styrk ditt ekteskap og din familie

Når du setter sammen to mennesker som vandrer i harmoni med Gud, vil de også vandre i harmoni med hverandre. Hvis du lever i harmoni med Gud, kan du leve i harmoni med andre i din familie, både din mann eller din kone, dine barn eller dine foreldre.
Dette er ikke bare en bok for ektepar med barn. Den er for alle som ønsker å gifte seg og få en familie. 
Ikke la denne anledningen gå fra deg. Les denne utmerkede boken som bygger på Guds prinsipper for et lykkelig ekteskap og sterke familier. Den vil forandre din tilværelse. Du vil lære:
* Det intime forholdet i ekteskapet
* Guds plan for ekteskapet
* Barn er en gave fra Herren
* Nivåer av kommunikasjon
* Unngå kommunikasjon når du er sint
* Sett pris på din ektefelle. 

Forfatter: BILLY JOE DAUGHERTY

Innhold: EKTESKAP OG SAMLIV 

 
La ikke djevelen stjele din framtid

Gud har en plan for hver eneste kristen, ikke bare for de få utvalgte! Når du tror på Jesus, har du rett til alt Han har lovet deg. Han har salvet deg for å fullføre en hensikt, og har gitt deg all autoritet og kraft til å stå imot den onde og fullføre alt Han har planlagt for livet ditt.
I denne innsiktsfulle boken lærer Norvel Hayes oss at Jesus ønsker at dagens troende skal bruke sin autoritet og gå inn i Guds plan for dem i tjenesten. Hvis du er villig til å betale bønnens pris, stå i tro og stå imot den onde, vil det komme mektige resultater.

Forfatter: NORVEL HAYES

Tema: SEIER - SATAN 

 
Ord

Jesus selv sier: «Ja, etter dine Ord skal du kjennes rettferdig, og etter dine Ord skal du dømmes skyldig.» (Matt. 12,37). 
Mens jeg grunnet over dette emnet, var det et ord fra denne teksten som Ånden stadig minnet meg på, og det var ordet: ORD. 
Noe inne i meg syntes å drive meg til å undervise om ord. ORD er viktigere enn de fleste folk forstår. ORD hjelper oss eller ødelegger oss. ORD helbreder oss eller gjør oss syke. 
Ifølge Bibelen, ødelegger ORD oss, eller gjør oss fulle av liv, glede og helse. Våre ORD - ORDENE vi sa i går - har gjore vårt liv til hvem vi er i dag. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
De tre himlene

John Hagee gir deg en storslått bibelske tur gjennom de tre himler. Han tar deg inn i den tidløse kampen mellom ‘Kongeriket Lys’ og ‘mørkets rike’ og forklarer hvorfor den kampen gjør hele forskjellen i denne verden og i den kommende verden.

I ‘De tre himler’, bruker Hagee Guds Ord, vitenskap, og utrolige sanne historier om det overnaturlige for å utforske den første himmel. Han eksponerer deretter Satans djevelske taktikk i den andre himmelen og hvordan de påvirker hver enkelt av oss. Til slutt ser han på de dype rikdommer som finnes i den tredje himmel og hvordan vårt håp om at evige hjem forandrer vårt liv på jorden.

Forfatter: JOHN HAGEE

Tema: HIMMELEN - ÅNDELIG KRIGFØRING 

Veil.pris: 229 NOK

Tilbudspris: 139 NOK

Du sparer: 90 NOK

 
Mesterboken

Første gang boken kom på trykk, var i Leipzig i 1498. Den oppnådde stor popularitet og fikk blant annet en overstrømmende anbefaling av Martin Luther. I senere århundrer fortsatte den sin seiersgang i evangeliske kirker. – Sverre Norborg 
 
Jeg ber deg ennå en gang, og du bør følge mitt råd: Kjøp deg Tauler-boken som nå er kommet. For det er en bok hvor du vil finne en slik kraft av den rene saliggjørende lærdom. Alt annet blir jordisk og kjødelig sammenliknet med dette, selv om det er på gresk, latin eller hebraisk. – Martin Luther 
 
Den andre høsten fant jeg Tauler omvendelseshistorie. Denne boken lærte meg å føle dybden av den brønn som man kan drikke det åndelige vann av, og gjennom det renses i sitt eget hjerte. – Hans Nielsen Hauge

Innhold: HELLIGGJØRELSE 

 
Dyp kaller på dyp - Du er elsket

I litt over to år har disse budskapene kommet til meg under nattevåk, på kjøreturer, i ferier, hjemme, i nød og sorg og etter møter med mennesker som har trengt hjelp. Ja i alle livets situasjoner har denne boka blitt til. Mitt hjertes ønske og min bønn til Gud for denne andaktsboka, er at du skal få oppleve å møte Jesus gjennom budskapene. At de skal nå inn til deg og røre ved deg. Det viktigste et menneske kan oppleve er nettopp et møte med den levende Gud som forvandler hele livet. Gud er ikke overfladisk, men dyp. Derfor vil Han inn i dypet på oss og gjennomsyre oss med sin kjærlighet. GUD ER KJÆRLIGHET! Hans dype kjærlighet og kraft søker dypet i deg. Du er så høyt elsket! 

Veil.pris: 298 NOK

Tilbudspris: 259 NOK

Du sparer: 39 NOK

 
Blodet

Det er kraft i Jesu blod. Det er ingen tvil om det. Men samtidig har blodet ingen “magiske” krefter i seg selv. Kraften kommer fra Herren Jesus selv, og Han er den som vil handle på dine vegne når du anvender Hans blod gjennom bønn.
Vi anvender Jesu blod gjennom bønn og tro. Men det er Herren som dekker oss. Vi dekker ikke oss selv. Da jeg bad Den Hellige Ånd om å gi meg en forståelse av blodspakten, hadde jeg dusinvis av spørsmål. Men Han gav meg svarene fra Ordet, og jeg vil gjerne dele dem med deg.

Forfatter: BENNY HINN

Innhold: BLODET 

 
Hvis Allah vil

’Allah’ er navnet brukt på hele universets skaper og ble brukt av kristne og jøder i Midtøsten i mange århundrer før Muhammeds fødsel. At Muhammed brukte det, er helt naturlig. Navnet er én ting; Allahs natur og karakter er noe annet, naturligvis.
For muslimer er Allah mono, entall, og kun én. Han er den som har skapt alle ting, og han har gitt verden Koranen og sendt Muhammed som sin siste profet. Han trenger ingen partner og har ingen sønn.

«’Hvis Allah vil’ er dedikert til mine
muslimske venner, naboer og alle som søker etter
Skaperen som har skapt alle ting og elsker oss
med en evig kjærlighet.»
– Kent Philpott 

 
En 40 dagers faste fra negative ord

På et eller annet tidspunkt i ditt liv har du sikkert prøvd å faste. Kanskje fra mat, tv eller andre ting, for
å prøve å fokusere mer bestemt på din vandring med Kristus. Kanskje faste er en stadig gjentakende
handling i ditt åndelige liv. Men har du prøvd å faste fra ord?
Kanskje ser du på deg selv som en ganske positiv person. Men allikevel merker du at du fra tid til
annen bruker ord som er med å såre og støter andre personer. Dette gjør at du blir frarøvet gleden
over vandringen med Jesus på grunn av dårlig samvittighet.
’40 dagers faste fra ord’ vil peke på bibelske prinsipper i en 40 dagers periode. Ikke bare vil ditt
vokabular bli forandret, ditt hjerte vil også bli forvandlet.
Når du tar denne åndelige reisen, vil du merke at du tar avstand fra:
* dømmende holdning * kritikk * negativitet
* sladder * klaging * sarkasme 

 
Kristen filosofi

Alle ser på livet gjennom et filter. Bibelen kaller det din filosofi. Det er måten du tenker på, og den styrer utfallet av ditt liv.
Spør deg selv: Tror du at Bibelen er det ufeilbarlige og inspirerte Guds Ord? Tror du at det bare er én vei til Gud?
Er Gud god eller dømmende? Er det Han som kontrollerer ditt bestemmelsessted eller er det opp til deg?
Svarene på disse spørsmålene og mange andre, vil bestemme din filosofi. Da vil denne filosofien, påvirke måten du ser på mange sosiale spørsmål, som skapelse,evolusjon, abort og homoseksualitet.
Kristen filosofi henvender seg til måten vi tenker på, eller burde tenke på i overensstemmelse med Guds Ord.
Den viser hvordan kristen filosofi kan brukes på en praktisk måte til å gi svar på spørsmålene som vi møter i vår kultur. Den vil forandre på måten du betrakter verden på for alltid. 

 
Skarpere enn et tveegget sverd

En spesiell melding fra Andrew Wommack:
Skarpere enn et tveegget sverd er en sammenstilling og oppsummering av de seksten mest etterspurte og viktige åpenbaringer Gud har gitt meg.
Hvert kapittel tar for seg et bestemt emne i en forkortet form, noe som gjør det mye enklere å se hvordan disse sannhetene er relatert og avhengige av hverandre.
For eksempel, hvis du forstår budskapet om nåde, men har ikke balansert det med tro, vil ingen av dem fungere effektivt i livet ditt. Jeg oppfordrer deg, ta deg tid til å lese boken gjennom, og deretter gå tilbake og studere de foreslåtte materialene er oppført på slutten av hvert kapittel. 

 
Fotkrem

En frisk og naturlig krem som pleier føttene. Denne kremen tilfører rikelig med fukt og pleie til tørre og såre føtter. Kremen er en redning for føtter som er sprukne og tørre og med behov for pleie og omsorg. Dine føtter vil bli myke og med en frisk og ren duft. Hindrer tørrhet – Nærer huden din – Opprettholder fuktighetsnivå – (100 ml.) 

Veil.pris: 143 NOK

Tilbudspris: 69 NOK

Du sparer: 74 NOK

 
Ånden i oss & Ånden over oss

Hva er hensikten med dåpen i Den Hellige Ånd?
Har troende som ikke er ’åndsfylt’, Den Hellige ånd?
Hva menes det med å ’vandre i ånden’?
Etter at et menneske har tatt imot Jesus Kristus som Frelser og er blitt døpt inn i Kristi legeme som et medlem av Guds familie, venter en annen opplevelse som vil føre ham dypere inn i det som har med Gud å gjøre, inn i en dypere åndelig dimensjon. Denne opplevelsen er dåpen i Den Hellige Ånd.
Enkelte troende har vært forvirret angående denne neste opplevelsen, og teologer og menighetsledere har debattert emnet opp gjennom århundrene. Jeg trodde selv en gang at Åndens verk var avsluttet da man ble døpt inn i Kristus – da man ble født på ny.  Men i Bibelen ser vi klart at det er to forskjellige og atskilte verk, og dette vil jeg forsøke å vise i denne boken. Jeg vil også forklare hensikten med dette tosidige verk fra Guds Ånd: Ånden i oss i gjenfødelsen skaper karakter, og Ånden over oss i Den Hellige Ånds dåp forbereder for tjeneste.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND 

 
Fra tro til tro (andaktsbok)

I denne boken vil du finne et ord til oppmuntring - et ord til inspirasjon - et ord til tro - for hver enkelt dag - hele året!
Boken er skrevet av Kenneth og Gloria Copeland og er en styrkereise som varer år etter år. De deler her med deg av sin rike erfaring etter 30 år i tjenesten.
Ekteparet Copeland vet at troen ikke kommer over natten. Men den kommer litt etter litt ved å praktisere ordene fra Herren som denne boken er fylt med.
«Fra TRO til TRO» tar for seg de tingene du møter i din hverdag av motgang, prøvelser og fristelser. Mangel på økonomi, irritasjon, barnas opprør. Ja, til og med emner som å spise for mye.
Kenneth og Gloria Copeland viser deg i denne boken steg for steg hvordan du kan vende nederlag til seier.

Forfatter: KENNETH & GLORIA COPELAND

Innhold: ANDAKTSBOK 

 

×Tips en venn

Bibelleseplan Bibelleseplan Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 34.207.82.217)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt