Denne boken tar for seg hvordan vi kan være bundet av personer, omgivelser, djevelen eller andre personer. Han viser oss på en praktisk måte i denne boken hvordan vi kan komme oss fri.

Forfatter: ROBERTS LIARDON

Tema: KONTROLL

  • 978-82-7689-183-7 EAN
  • 108 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Pocket Format
  • 1989 Produksjonsår

Denne boken tar for seg hvordan vi kan være bundet av personer, omgivelser, djevelen eller andre personer. Han viser oss på en praktisk måte i denne boken hvordan vi kan komme oss fri.

Forfatter: ROBERTS LIARDON

Tema: KONTROLL
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Roberts Liardon

Om Roberts Liardon

Roberts Liardon driver i dag en bibelskole i Santa Monica, California.
Her sender de årlig ut et stort antall misjonærer som sendes til alle deler av kloden.
Liardon er vel kanskje mest kjent for sin første bok: «Jeg var i Himmelen», da han som ung gutt ble ført til Himmelen av Jesus.
Han har satt seg inn i mange av de tidligere pionerene og sett på hvorfor noen lyktes og noen falt.

Ord

Jesus selv sier: «Ja, etter dine Ord skal du kjennes rettferdig, og etter dine Ord skal du dømmes skyldig.» (Matt. 12,37). 
Mens jeg grunnet over dette emnet, var det et ord fra denne teksten som Ånden stadig minnet meg på, og det var ordet: ORD. 
Noe inne i meg syntes å drive meg til å undervise om ord. ORD er viktigere enn de fleste folk forstår. ORD hjelper oss eller ødelegger oss. ORD helbreder oss eller gjør oss syke. 
Ifølge Bibelen, ødelegger ORD oss, eller gjør oss fulle av liv, glede og helse. Våre ORD - ORDENE vi sa i går - har gjore vårt liv til hvem vi er i dag. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Hjelp meg, jeg er stresset

I denne kraftfulle, lille boken vil du oppdage hvordan du kan takle stress og lære å slappe av, slik at du ikke bryter sammen.

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Guds løfter for dine barn

Det kan virkelig by på store utfordringer å være foreldre. Noen ganger er utfordringene fullstendig overveldende. Men du har Gud på din side! Han har gitt deg sekstifem løfter i Bibelen som har å gjøre med barna dine – ting som Han har forpliktet seg til å foreta seg for dem – dersom du bare ber og utviser tro.
Skriften erklærer at: «Herren din Gud, Han er Gud, den trofaste Gud, som holder fast ved sin pakt og sin miskunn i tusen ledd …» – se 5. Mos 7,9. Hvor utrolig lyder ikke dette! 
I Bibelen varer en generasjon i omtrent førti år. Gang nå dette opp med tusen. Så lenge er det Gud lover å ta vare på slekstslinjen for å manifestere den omsorgen og barmhjertigheten som ligger nedfelt i paktsslutningen. Dersom du er en forelder som søker oppmuntring og er på utkikk etter en vei ut av stormværet – etter et mirakel i familien – så er denne boka midt i blinken for deg.

Forfatter:MIKE SHREVE

Tema: EKTESKAP - SAMLIV - BARN 

 
Uanstrengt forandring

Uanstrengt forandring – det høres umulig ut. Det er imidlertid hva Ordet åpenbarer om hvordan Guds rike fungerer.
De fleste ser på forandring som både vanskelig og smerte-fullt – en prosess med mye krevende arbeid. Etter deres måte å tenke på, kreves en enorm mengde av anstrengelse for at de skal kunne forandre sine tanker, gjøremål og omstendigheter. På grunn av dette, er forandring noe de kjemper imot. Det er vanskelig å forandre på vaner, tradisjoner og problemer som man har hatt i lang tid.
Folk stivner i gamle former – gamle måter å tenke og handle på – derfor er det bare en naturlig motstand mot forandring.
I denne boken, har jeg lyst til å dele noen sannheter fra Guds Ord med deg, som totalt kan forandre på måten du forstår og tilnærmer deg forandring. Hvis du tar imot disse sannhetene i ditt hjerte og bruker dem i ditt liv, vil du bli i stand til å se at forandringer vil skje uanstrengt i ditt liv.

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: FORANDRING OG LEDELSE 

 
Kathryn Kuhlman

Tusenvis av mennesker ble helbredet av Den Hellige Ånd gjennom hennes tjeneste. De ble helbredet ved kunnskapsord. Hun la aldri sine hender på noen personer. 
Før hvert møte åpnet hun seg opp for Den Hellige Ånds tjeneste, så Han alene skulle få virke i møtene. Hun refererte ofte til Den Hellige Ånd som sin beste venn. Hun kalte Ham også for «Den største av alle lærere». 
 
«Dette er mer enn en fortelling om en spesiell kvinne. Det er en åndelig biografi om en kvinne som ble brukt av Gud til mirakuløse helbredelser. 
I boken er også utdrag fra seks av hennes sterkeste taler som ble holdt på radio. 
«Vi kan lære viktige ting fra Kathryn Kuhlmans liv og tjeneste. jeg har ikke skrevet en biografi i vanlig forstand, men en reise i begivenheter i den åndelige verden. Jeg er selv takknemlig for de ting jeg selv har lært av dette. Disse ting ønsker jeg å dele med deg i denne boken. Mange av ordene – er hennes egne.»

Forfatter: ROBERTS LIARDON

Tema: BIOGRAFI 

 
Lær deg å si nei uten å få dårlig samvittighet

Denne boken vil forandre dine tanker om dette med å si nei. Her vil du kunne få en større porsjon av autoritet og seier. Lær deg til å si nei med et smil og med djervhet.

Forfatter: ROBERTS LIARDON

Tema: SAMVITTIGHET - LYDIGHET 

 
Jeg var i himmelen

«En sommerdag i 1973, da jeg var 8 år gammel, ble jeg tatt med til himmelen og møtte Jesus . . .
jeg snudde meg, og der sto Jesus Kristus i all sin herlighet! Jeg falt på mine knær. Tårene begynte å strømme nedover kinnene mine. Hver gang Jesus taler, er det som piler av tro, drevet av kjærlighet, treffer deg og eksploderer på innsiden av deg.»

Forfatter: ROBERTS LIARDON

Tema: HIMMELEN  

 
Jesu blod - Guds herlighet

Oppdage sannheten om Jesu Blod og Guds herlighet!

Frelsen er mer enn bare å bli frelst fra synden. Frelse er å bli frelst til Guds ære. Vi ble skapt i Hans bilde, og det er Hans ønske for oss å bli kronet med Hans herlighet og ære.

'Jesu Blod - Guds herlighet', avslører hvordan kraften i Jesu Blod og Guds herlighet passer sammen Guds plan for forløsning. Denne spennende boken trekker erfaringer fra store ledere fra fortiden og tenner kraften på nytt i Jesu Kirke i dag.

Ved å kombinere personlige historier med sterke bibelske prinsipper, lærer Billye Brim oss viktigheten og avhengigheten til Jesu Blod i din daglige vandring med Gud.

Du vil forstå som aldri før at uten Jesu Blod, er det umulig å være forberedt på å motta Guds herlighet for.

Forfatter: BILLYE BRIM

Tema: JESU BLOD 

 
Zoé - Guds type liv

’ZOE - Guds type liv’ åpenbarer hemmeligheter som vil vise deg hvordan du kan begynne å regjere i livet. Når du begynner å se hva dette Guds liv kan utrette i deg, vil miraklene bli en naturlig del av din vandring. 
Kenneth E. Hagin tror at årsaken til at så mange troende taper kampen mot mørkets makter, er fordi de ikke kjenner til sitt slektskap med Gud. De kjenner ikke til sine rettigheter. 
Denne viktige klassikeren vil vise deg hvordan du kan få dette til å fungere i ditt liv, slik at du kan begynne å ta komandoen i den åndelige verden. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: GUDS TYPE LIV 

Veil.pris: 49 NOK

Tilbudspris: 29 NOK

Du sparer: 20 NOK

 
Fornyet i Hans nærvær

Jesus kaller de som hungrer etter rettferdighet for salige. Bare et kort øyeblikk i Hans nærvær, bringer salig befrielse. I det øyeblikket av berøring, blir byrdene løftet av og all skyld forsvinner. Det gir en opplevelset av tilfredshet.
I denne boken “”Fornyet i Hans nærvær’’, tar Lynne Hammond deg med inn i Guds nærvær. Lynne er en av vår tids mest anerkjente bønneledere, og hun gjør forbindelsen tilgjengelig mellom Guds nærvær og Hans ledelse for ditt liv.

Forfatter: LYNN HAMMOND

Tema: TILBEDELSE 

 
Hvordan bli ledet av Ånden

Uansett hvem du er, eller hva du er opptatt av, Guds plan for deg er at du skal lykkes og ha framgang. Gud ønsker at du skal motta alt det himmelen har å tilby. Det inkluderer åndelig framgang, økonomisk framgang, helse og fred i sinnet. Men den eneste veien du helt og holdent kan erfare Guds fullkomne plan på, er om du lar deg lede av Den Hellige Ånd.
I denne boken, legger Norvel Hayes ut Guds Ord og underbygger det med sine egne erfaringer, hvordan du kan bli ledet av Ånden. Han under-streker viktigheten av å meditere (grunne) på Guds Ord. Tilbe Gud, forny sitt sinn, slik at vi kan være i stand til å høre Åndens stemme. 

Forfatter: NORVEL HAYES

Tema: LEDET AV ÅNDEN 

 
Det normale kristenliv

Hva er et normalt kristenliv? Det er et spørsmål vi gjør vel i å overveie. Vårt studium vil vise at det er noe helt annet enn det en gjennomsnittskristen lever. Ser vi på de krav Guds Ord stiller, for eksempel i Bergprekenen, vil vi kanskje tvile på om noen annen enn Jesus selv i det hele tatt har levd et normalt kristenliv. Men har Jesus levd et slikt liv, så er også det svaret på spørsmålet vårt.
I Galaterne 2,20 gir Paulus en definisjon av kristenlivet: «Jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg». Apostelens prinsipp gjelder ikke bare for spesielle og særegne individer, men vi tror han dermed har presentert Guds plan og mønster for hver eneste troende. Det hele rommes altså i disse få ordene: «Jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg».

Forfatter: WATCHAM NEE 

 
Bli kjent med Gud, din rette far

«Gud holder på i disse tider å vise denne verden hvem Han er og hva kristendom egentlig handler om. Mange fedre oppfører seg på en neagtiv måte overfor sine barn. Derfor skapes det mange tankebygninger, følesesmessige smerter og sår i barn og ungdoms liv. Når de får høre at Gud er deres rette åndelige Far og at Han bare vil dem godt, får de så store assosiasjoner og følelsesmessige vanskeligheter, at de ikke greier å se Gud slik han virkelig er. Derfor forkaster de Hans kjærlighet. 
Så kristenlivet – evangeliet – inneholder budskapet om at Gud er din rette Far og Han lengter etter deg. Det var derfor Han sendte Jesus til oss, for at vi gjennom Ham kan bli født på ny og komme tilbake til Gud, vår rette Far».

Forfatter: JAN OLAV HANSEN

Tema: NY FØDSEL - GUD SOM FAR 

 
Hvordan vandre i Guds overnaturlige kraft

GUILLERO MALDONADO: Den overnaturlig kraft og autoriteten fra Gud er tilgjengelig for dagens troende – akkurat som den var på bibelens tid – helbredelser, mirakler og utfrielser.
For å hjelpe deg å forstå den fulle åpenbaring av Guds overnaturlige kraft, deler Guillermo Maldonado bibelsk basert innsikt og gir et sterkt vitnesbyrd om hvordan du kan oppleve:
* En personlig erfaring med Guds overnaturlige kraft!
* Opplev Guds salvelse til å bli mer effektiv i tjenesten!
* Aktivisering av de åndelige gavene!
* Motta inspirasjon fra Gud!
* Utvikle tro for det mirakuløse!
* Forstå og operere i det overnaturlige!
* Begynne å oppleve det mirakuløse i ditt liv!

Forfatter: GUILLERMO MALDONADO

Innhold: LEDELSE 

 
Tilbedelse

Uansett hvordan dine omstendigheter ser ut akkurat nå – enten du er syk, blakk eller deprimert – så ønsker Gud at du skal ha seier! Han ønsker å gi deg alt det himmelen har å tilby, nå.
Norvel Hayes vet hvordan du kan oppleve seier i ditt liv. Han vet hvordan du skal få tak i Guds beste for ditt liv. Det viktigste: han kjenner nøkkelen til alle disse tingene. Han vet hvordan man skal tilbe og prise Faderen.
Ved hjelp av de prinsippene og den kunnskapen om tilbedelse og lovprisning som du finner i denne boken, kan du forandre ditt liv for alltid! Norvel Hayes gjorde det, og han ønsker å vise deg hvordan.

Forfatter: NORVEL HAYES

Tema: TILBEDELSE 

 
Åndelig krigføring

Med en djerv, proklamerende stilen, får du her hver dag en oppskrift på hvordan du kan konfrontere alle de demoniske festningsverkene som prøver å beleire din hverdag.
Dagens tekster er skrevet ut fra Guds ståsted, noe som gir deg kraft og visdom til å be for dine eller andres behov. 
Hver dag inneholder:
Mitt kall til åndelig kamp - visdom og rettledning fra Guds perspektiv på et bestemt emne for hver dag
Bønneerklæring - en skriftsted-basert bønn og en mulighet til å be spesifikk for andre
Ord fra Gud - et spesifikk bibelvers fokusert på dagens tema.
Boken er nå bare å få i pocketutgave!

Forfatter: JOHN EKHARDT

Innhold: GUDS TALE - ANDAKTSBOK 

 
Den triumferende Menighet

Denne boken er en bibelsk studie på temaet demonolgi. Kenneth E. Hagin bygger på en grundig studie av Skriften på Lucifers opprinnelse og hvordan Satan ble denne verdens gud. Pastor Hagin viser deg forskjellen mellom undertrykkelse, besettelse, og total dominans, som kan gi Satan
kontroll på ditt liv.
Denne boken vil også vise deg hvordan du kan beseire Satans innflytelse over livet ditt, slik at du kan leve i den seieren Gud ment alle troende skulle ha. Du trenger ikke lenger å måtte prøve å kjempe deg til seieren, når du forstår den myndighet som allerende er din i Kristus Jesus!
Som en troende er du plassert i det himmelske i Kristus, høyt over alle makter og myndigheter. Så om du ikke ser ned på djevelen, da er du ikke høyt nok opp! Kom opp og sitt i himmelen i Kristus der du hører hjemme! 
Lær hvordan du kan ta din plass i Kristus som den triumferende Menighet – som alltid er en plass av seier!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: GUDS MENIGHET 

 
Jeg var i himmelen

«En sommerdag i 1973, da jeg var 8 år gammel, ble jeg tatt med til himmelen og møtte Jesus . . .
jeg snudde meg, og der sto Jesus Kristus i all sin herlighet! Jeg falt på mine knær. Tårene begynte å strømme nedover kinnene mine. Hver gang Jesus taler, er det som piler av tro, drevet av kjærlighet, treffer deg og eksploderer på innsiden av deg.»

Forfatter: ROBERTS LIARDON

Tema: HIMMELEN  

 
Ånd, sjel & legeme

Selv om Guds Ord helt tydelig lærer at mennesket består av tre ulike deler, er det veldig få kristne som har en funksjonell forståelse av ånd, sjel og legeme i sitt hverdagsliv!
De fleste mennesker tror faktisk at de bare er delt opp i kropp og sjel. De blander sammen sjel og ånd som om det er det samme. Når du forstår ånd, sjel og legeme, låser det opp det åndelige området, så du kan oppleve hvem du er, og hva du har i Kristus!
Siden det åndelige området ikke kan sees eller føles, så blir den eneste måten du kan oppfatte åndelige sannheter på, gjennom Guds Ord. Ta rett og slett Guds Ord og tro det!

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: ÅND, SJEL OG LEGEME 

 

×Tips en venn

Ånd, sjel & legeme Ånd, sjel & legeme Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.81.150.27)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt