«Men jeg sier dere: elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som forfølger dere.» Mat 5,44 
Dette verset sier oss hva vi skal be om og hvem vi skal be for. Det er Jesus som taler, og Han sier: «Elsk dine fiender . . . » 
Det er lett å elske dine venner, ikke sant? 
Jo, de er så hyggelige. Fiender er ikke så hyggelige. De oppfører seg ikke hyggelig. De behandler deg ikke alltid hyggelig, gjør de vel? 
La du merke til hva Jesus sa vi skulle gjøre? Elsk, velsign, gjør godt og be. Hvis du gjør disse tingene, vil du lykkes.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

  • 978-82-90055-23-4 EAN
  • 037 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Hefte Format

«Men jeg sier dere: elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som forfølger dere.» Mat 5,44 
Dette verset sier oss hva vi skal be om og hvem vi skal be for. Det er Jesus som taler, og Han sier: «Elsk dine fiender . . . » 
Det er lett å elske dine venner, ikke sant? 
Jo, de er så hyggelige. Fiender er ikke så hyggelige. De oppfører seg ikke hyggelig. De behandler deg ikke alltid hyggelig, gjør de vel? 
La du merke til hva Jesus sa vi skulle gjøre? Elsk, velsign, gjør godt og be. Hvis du gjør disse tingene, vil du lykkes.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Kenneth E. Hagin

Om Kenneth E. Hagin

Markus 11,23 og 24 er nøkkelordet i Kenneth E. Hagins liv og tjeneste. Mens han lå lenket til sin seng på grunn av hjertefeil og en uhelbredelig blodsykdom, begynte han å tro disse oppsiktsvekkende uttalelser fra Jesu munn. Legene trodde ikke han ville få oppleve sin 17-års dag.
Han trodde skriftstedene slik de stod og handlet på dem i en enkel tro. Etter 16 måneder i senga kunne han stå opp - helbredet.
Senere gav Herren han et kall: «Lær mitt folk tro.»
Kenneth E. Hagin reiste hjem til Herren 19. september 2003, 86 år gammel.

Helbrede de syke

«Helbrede de syke» har over hele verden vært regnet som det 20. århundredes klassiker om guddommelig helbredelse.
T. L. Osborn har sett resultater av Jesu Kristi oppstandelseskraft, og mirakuløse helbredelser blant store skarer av mennesker verden over.
Tusener er blitt helbredet ved å lese DENNE BOKEN!
Mange tusener har opplevd helbredelse for sine legemer når de har handlet på de sannheter som de har lært ved å lese «Helbrede de syke».
Boken har vært utgitt tidligere på forskjellige forlag. 
Alle har sett viktigheten av at denne boken er tilgjengelig for mennesker som vil lære mer om guddommelig helbredelse.

Forfatter: T. L. OSBORNE

Tema: HELBREDELSE 

 
Ord

Jesus selv sier: «Ja, etter dine Ord skal du kjennes rettferdig, og etter dine Ord skal du dømmes skyldig.» (Matt. 12,37). 
Mens jeg grunnet over dette emnet, var det et ord fra denne teksten som Ånden stadig minnet meg på, og det var ordet: ORD. 
Noe inne i meg syntes å drive meg til å undervise om ord. ORD er viktigere enn de fleste folk forstår. ORD hjelper oss eller ødelegger oss. ORD helbreder oss eller gjør oss syke. 
Ifølge Bibelen, ødelegger ORD oss, eller gjør oss fulle av liv, glede og helse. Våre ORD - ORDENE vi sa i går - har gjore vårt liv til hvem vi er i dag. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
100 måter å forenkle ditt liv

«De fleste mennesker lever et komplisert liv. De er frustrerte, forvirrede og utbrente. Men jeg har gode nyheter til deg: Du trenger ikke å ha det på den måten. Du kan leve et forenklet liv! Et liv preget av fred, glede, tilfredshet og fruktbarhet. Men, om vi ikke er konsentrerte og fokuserte på den enkle måten å løse problemet, er det lett å falle tilbake til det kompliserte igjen.
Livet kan ikke oppleves enkelt om vi ikke tilnærmer oss alle utfordringer på en enkel måte. Det er vår holdning til enhver utfordring som avgjør hvor lett eller vanskelig og komplisert situasjonen vil bli.
La meg dele med deg 100 måter du kan forenkle ditt liv og som igjen vil forøke din livsglede».

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Vandre i tro

I både Det gamle og Det nye testamente ser vi eksempler på hvordan Guds folk kunne gjøre store gjerninger ved å legge handling til sin tro. Store mirakler ble utført av ydmyke mennesker som handlet på Guds ord med enkel tro.
En av de beste definisjonene på tro er: Hvis du tror, vil du handle. Hvis du tror Guds ord, vil du handle som om det var sant. «Tro er full tillit til det en håper på, overbevisning om det en ikke ser".(Heb 11:1). Tro er tillit til det en håper på.
Oppskriften på tro i aksjon kan anvendes når man tar imot dåpen i Den Hellige Ånd, på samme måte som når man tar imot alle Guds gaver.
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Alle Hagins småhefter

Her har vi samlet alle Hagin småhefter. Heftene koster kr 45,- per stk.
Det vil blir kr 720,- /16 x 45).
Du betaler kun kr 550,- ved å bestille alle samlet. 

 
Grunnlaget for vår tro

Troen er grunnvollen i den kristne tro. Likevel forstår mange troende ikke fullt ut hva sann bibelsk tro egentlig dreier seg om.
Pastor Kenneth E. Hagins studiehefte; Grunnlaget for vår tro, underviser om de grunnleggende prinsippene for tro og drøfter årsaken til at troen er nøkkelen til å motta noe fra Gud.
Dette informative studieheftet gir deg svar på spørsmål som: 
* Hva kjennetegner den gudgitte formen for tro?Hva kjennetegner den gudgitte formen for tro?
* Hvordan skjelner du mellom tro og håp? 
*Hva innebærer det å tro med hjertet? 
*Hvordan kan du utløse troen i ditt hjerte?
Dette dynamiske studieheftet omfatter tretten leksjoner som er velegnet både for gruppestudium og for personlig andakt eller studium.
STUDEIEHEFTE

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Nye steg i tro


Tro er forskjellen mellom nederlag og seier i en kristens liv, sier Kenneth E. Hagin i innledningen i denne boken.
I 26 leksjoner formidler han en konsentrert og lettfattelig undevisning som vil hjelpe den troende og få et stabilt og trossterkt kristenliv.
De trostanker han formidler er like enkle, friske og lettfattelige som de var når Jesus underviste dem.
Boken ble første gang utgitt i 1988.
Den er revidert og gitt ut på nytt i 2018. 

 
Kristne i forbønn

Dette er tiden for kristne til å gå i forbønn. Først av alt skal vi be for landet og de som styrer.
Deretter for å vinne de fortapte og be for hverandre. Kenneth E. Hagin sier: «Alt for ofte sier vi at vi tror på bønn og lar det bli med det.» 
Han tar oss med i dette heftet inn i forbønnens verden og lar oss oppleve alt hva Gud har for oss på dette området. Han fortsetter med å si: «Du kan si at du tror på det å kjøre bil. Men det betyr ikke at du kan kjøre bil. Du kan lære en hel del ved å lese bøker om bilkjøring. Men det er allikevel en hel del ting som du ikke kan lære før du setter deg inn i en bil og begynner å kjøre. Du lærer ved pratiskt å utføre».

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN - FORBØNN 

 
Hunger etter vekkelse

Nesten to millioner mennesker fra hele verden har besøkt Brownsville Assembly of God i Pensacola, Florida.
Evangelist Steve Hill vet nøyaktig hvorfor. Bokens personlige vitnesbyrd og Stephens personlige fortellinger om sin omvendelse og brennende lengsel etter mer av Jesus, kommer til å tenne en ild i deg. På samme måte som de tusenvis av mennesker som har blitt radikalt forvandlet etter et møte med den levende Gud.

Forfatter: STEVE HILL 

 
Kvinnespørsmål

«Ikke i noen andre kirker jeg kjenner til, står kvinner mer fritt til å tale, lære, preke, be, rope, og inneha ansvarsfulle posisjoner, enn i pinseforsamlinger eller fullevangeliske forsamlinger. 
Og samtidig er det ingen som hevder mer høylydt at de følger Guds Ord helt og fullt, enn de fullevangeliske menighetene og pinsemenighetene. 
Det er faktisk det fullevangelisk betyr: Å følge den hele og fulle Sannhet. 
Derfor er det maktpåliggende for oss å enten innrømme at vi ignorerer og krenker Guds Ord i særskilte tilfeller, eller så må vi tolke det i overensstemmelse med de praktiseringer vi tillater i vår midte».

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: KVINNER 

 
Rette & gale tanker

Det du tror er et resultat av hva du tenker. Hvis du tenker galt, vil du tro galt. Men å meditere på Guds Ord vil korrigere tankene dine! I Rette & gale tanker forklarer Kenneth E. Hagin Skriften og viser deg hvordan du kan:
• Få kontakt med den virkningsfulle forbindelsen mellom å tenke, tro og bekjenne
• Fornye ditt sinn og få tankene dine i overensstemmelse med Guds Ord
• Lære å kjenne hva som er kilden til tankene dine
• Bekjenne rett og overvinne djevelen hver gang
• Følge skriftens skritt for å vandre i seier på alle  områder av livet!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: TANKER - SINNET 

 
Kjærligheten slår aldri feil

Naturlig menneskelig kjærlighet er selvisk. Den er opptatt av meg, hva som er mitt, hva jeg kan få og hva jeg har å stå i med. Guddommelig kjærlighet er uselvisk. Den er ikke opptatt av hvordan jeg kan bruke deg og hva jeg kan få av deg. Den er opptatt av hva jeg kan gi. Å, hvor menigheten trenger å kjenne og vandre i lyset av guddommelig kjærlighet! Det vil løse dine problemer.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Ny fødsel, ny identitet

«Jan Olav Hansen er en god forkynner. Han er en jordnær og samtidig himmelvendt forfatter. Vi setter stor pris på undervisningen hans. Forfatteren Jan Olav blir bare bedre og bedre. Hans forrige bok; ’Bli kjent med Gud, din rette far’, har vært til hjelp og inspirasjon for ny som ’gamle-frelste’.  
Hans enkle skrivemåte om dype åndelige sannheter, gjør også denne boken lettlest og spennende.
En bok å bli glad av og i og som du gjerne vil gi videre til andre. Dette er Jan Olav Hansens tredje bok». – Magne Aker

Forfatter: JAN OLAV HANSEN

Tema: NY FØDSEL - GUD SOM FAR 

 
Livet i Ordet

På sin varme og personlige måte oppmuntrer og viser Joyce Meyer oss hvordan vi kan styrke kvaliteten på våre liv. Hun begynner med en av de mest grunnleggende sannheter alle kristne, ung som eldre, må lære seg å forstå – Gud elsker oss, og Han har forberedt kun det beste for hver og en av oss.
I denne eksklusive boken, vil du finne over 100 utvalgte daglige andakter. Hver og en inneholdende utvalgte skriftsteder og praktiske forklaringer. 
ANDAKTSBOK!

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Det normale kristenliv

Hva er et normalt kristenliv? Det er et spørsmål vi gjør vel i å overveie. Vårt studium vil vise at det er noe helt annet enn det en gjennomsnittskristen lever. Ser vi på de krav Guds Ord stiller, for eksempel i Bergprekenen, vil vi kanskje tvile på om noen annen enn Jesus selv i det hele tatt har levd et normalt kristenliv. Men har Jesus levd et slikt liv, så er også det svaret på spørsmålet vårt.
I Galaterne 2,20 gir Paulus en definisjon av kristenlivet: «Jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg». Apostelens prinsipp gjelder ikke bare for spesielle og særegne individer, men vi tror han dermed har presentert Guds plan og mønster for hver eneste troende. Det hele rommes altså i disse få ordene: «Jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg».

Forfatter: WATCHAM NEE 

 
Kampen om ditt sinn

Bekymring, tvil, forvirring, depresjon, sinne og  følelse av fordømmelse . . . alt dette er angrep på ditt sinn. Hvis du plages av negative tanker, fatt mot! Joyce Meyer har hjulpet millioner av mennesker med å vinne kampen mot disse angrep – og hun kan også hjelpe deg! 
I denne boken, som er hennes bestselger noensinne, lærer Joyce Meyer deg hvordan du kan forandre ditt sinn. Hun lærer deg hvordan du kan ta et oppgjør med og håndtere tusenvis av tanker. Hun lærer deg til å fokusere ditt sinn til å tenke på den måten Gud tenker.
Hun deler med seg av de prøvelser, tragedier og de seire hun har hatt i sitt eget ekteskap, familie og tjeneste som har ført til livsforvandlende, vidunderlige seire. Hun tar deg med hele veien – steg for steg.

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
En frisk salvelse

Gud ønsker ikke at hans folk skal være tomme brønner. Han ønsker at de skal være fulle reservoarer med levende vann av Den Hellige Ånd. Guds plan for alle troende er at de skal kontinuerlig bli fylt og motta en frisk salvelse av Den Hellige Ånd.
Gud går fram mektig over jorden i dag. Og den eneste måten Guds folk kan holde tritt med Ham på, er at de hele tiden mottar frisk salvelse over sine liv.
Stå i Guds nærvær inntil du mottar Guds friske salvelse!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: SALVELSE 

 
Ånden i oss & Ånden over oss

Hva er hensikten med dåpen i Den Hellige Ånd?
Har troende som ikke er ’åndsfylt’, Den Hellige ånd?
Hva menes det med å ’vandre i ånden’?
Etter at et menneske har tatt imot Jesus Kristus som Frelser og er blitt døpt inn i Kristi legeme som et medlem av Guds familie, venter en annen opplevelse som vil føre ham dypere inn i det som har med Gud å gjøre, inn i en dypere åndelig dimensjon. Denne opplevelsen er dåpen i Den Hellige Ånd.
Enkelte troende har vært forvirret angående denne neste opplevelsen, og teologer og menighetsledere har debattert emnet opp gjennom århundrene. Jeg trodde selv en gang at Åndens verk var avsluttet da man ble døpt inn i Kristus – da man ble født på ny.  Men i Bibelen ser vi klart at det er to forskjellige og atskilte verk, og dette vil jeg forsøke å vise i denne boken. Jeg vil også forklare hensikten med dette tosidige verk fra Guds Ånd: Ånden i oss i gjenfødelsen skaper karakter, og Ånden over oss i Den Hellige Ånds dåp forbereder for tjeneste.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND 

 
Guds medisin

I margen på en god engelsk studiebibel er den siste linjen gjengitt: « . . . og MEDISIN for hele deres legeme.» Gud er interessert i at vi skal bli helbredet hvis vi er syke. Han er også interessert i å bevare oss friske. Gud har gitt oss et middel til vår helbredelse og helse – Guds Medisin.
Hva slags middel er det? Hvilke rettigheter har vi? Hva tilhører oss egentlig når det gjelder legemlig helbredelse og helse? Hvordan kan vi få fastslått hva som er garantert oss?
Det fins bare en vei. Gjennom at vi kontinuerlig, omhyggelig, flittig, ærbødig og under bønn studerer Guds Ord.
Jeg ble født syk. Jeg hadde ikke en normal barndom. Aldri sprang og lekte jeg som andre barn. Jeg hadde aldri en god natts søvn før jeg ble 17 år. Som et lite barn, og senere som tenåring, satt jeg og så meg rundt med åpen munn og lengtende øyne og betraktet de tingene vanlige barn kunne gjøre. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Hvorfor mennesker faller under Guds kraft!

Hvorfor faller folk under Guds kraft? Når det naturlige kommer i kontakt med det overnaturlige, så må noe gi etter.
Kirkehistorien beretter om at det i hver eneste stor bevegelse av Guds kraft og Ånd var folk som falt. Halvparten av Det nye testamente er skrevet av Paulus; en kar som falt under kraften.
Vi kan ikke se Den Hellige Ånd noe mer enn vi kan se vinden, men vi ser vindens resultater. Gud gjør noen ting på dette området som har med våre sanser å gjøre, slik at folk kan se. Han demonstrerer Sin kraft for å la folk bli klar over at Han er virksom.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 

×Tips en venn

Hvorfor mennesker faller under Guds kraft! Hvorfor mennesker faller under Guds kraft! Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.198.111.185)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt