I margen på en god engelsk studiebibel er den siste linjen gjengitt: « . . . og MEDISIN for hele deres legeme.» Gud er interessert i at vi skal bli helbredet hvis vi er syke. Han er også interessert i å bevare oss friske. Gud har gitt oss et middel til vår helbredelse og helse – Guds Medisin.
Hva slags middel er det? Hvilke rettigheter har vi? Hva tilhører oss egentlig når det gjelder legemlig helbredelse og helse? Hvordan kan vi få fastslått hva som er garantert oss?
Det fins bare en vei. Gjennom at vi kontinuerlig, omhyggelig, flittig, ærbødig og under bønn studerer Guds Ord.
Jeg ble født syk. Jeg hadde ikke en normal barndom. Aldri sprang og lekte jeg som andre barn. Jeg hadde aldri en god natts søvn før jeg ble 17 år. Som et lite barn, og senere som tenåring, satt jeg og så meg rundt med åpen munn og lengtende øyne og betraktet de tingene vanlige barn kunne gjøre. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

  • 978-82-7689-015-3 EAN
  • 031 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Hefte Format
  • 1978 Produksjonsår

I margen på en god engelsk studiebibel er den siste linjen gjengitt: « . . . og MEDISIN for hele deres legeme.» Gud er interessert i at vi skal bli helbredet hvis vi er syke. Han er også interessert i å bevare oss friske. Gud har gitt oss et middel til vår helbredelse og helse – Guds Medisin.
Hva slags middel er det? Hvilke rettigheter har vi? Hva tilhører oss egentlig når det gjelder legemlig helbredelse og helse? Hvordan kan vi få fastslått hva som er garantert oss?
Det fins bare en vei. Gjennom at vi kontinuerlig, omhyggelig, flittig, ærbødig og under bønn studerer Guds Ord.
Jeg ble født syk. Jeg hadde ikke en normal barndom. Aldri sprang og lekte jeg som andre barn. Jeg hadde aldri en god natts søvn før jeg ble 17 år. Som et lite barn, og senere som tenåring, satt jeg og så meg rundt med åpen munn og lengtende øyne og betraktet de tingene vanlige barn kunne gjøre. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Kenneth E. Hagin

Om Kenneth E. Hagin

Markus 11,23 og 24 er nøkkelordet i Kenneth E. Hagins liv og tjeneste. Mens han lå lenket til sin seng på grunn av hjertefeil og en uhelbredelig blodsykdom, begynte han å tro disse oppsiktsvekkende uttalelser fra Jesu munn. Legene trodde ikke han ville få oppleve sin 17-års dag.
Han trodde skriftstedene slik de stod og handlet på dem i en enkel tro. Etter 16 måneder i senga kunne han stå opp - helbredet.
Senere gav Herren han et kall: «Lær mitt folk tro.»
Kenneth E. Hagin reiste hjem til Herren 19. september 2003, 86 år gammel.

Mesterboken

Første gang boken kom på trykk, var i Leipzig i 1498. Den oppnådde stor popularitet og fikk blant annet en overstrømmende anbefaling av Martin Luther. I senere århundrer fortsatte den sin seiersgang i evangeliske kirker. – Sverre Norborg 
 
Jeg ber deg ennå en gang, og du bør følge mitt råd: Kjøp deg Tauler-boken som nå er kommet. For det er en bok hvor du vil finne en slik kraft av den rene saliggjørende lærdom. Alt annet blir jordisk og kjødelig sammenliknet med dette, selv om det er på gresk, latin eller hebraisk. – Martin Luther 
 
Den andre høsten fant jeg Tauler omvendelseshistorie. Denne boken lærte meg å føle dybden av den brønn som man kan drikke det åndelige vann av, og gjennom det renses i sitt eget hjerte. – Hans Nielsen Hauge

Innhold: HELLIGGJØRELSE 

 
Hjelp meg, jeg er stresset

I denne kraftfulle, lille boken vil du oppdage hvordan du kan takle stress og lære å slappe av, slik at du ikke bryter sammen.

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Faste & Bønn

«Hensikten med denne boken er å sette lyset på et av Bibelens kanskje mest neglisjerte emner. Og til en viss grad gjenopprette denne delen av evangeliet ved å framholde sannheten om faste, belyst fra forskjellige sider.
Vi behandler her en mektig side av Ordet. Den kan åpne vei for en veldig kraft til Jesu ære, til Kristi legemes oppbyggelse og til en vekkelse i denne siste tid. Ved en riktig bruk av bønn og faste i arbeidet for sjelene, vil de troende kunne stå mer grunnfestet under forfølgelse, ødeleggelse og andre tragedier endetiden vil føre med seg. Vi vil ha til vår rådighet et av de mest effektive våpen i kampen, slik at vi kan gå seirende gjennom den».

Forfatter: FRANKLIN HALL

Tema: FASTE 

 
Opprett gode vaner

«De fleste mennesker lever et komplisert liv. De er frustrerte, forvirrede og utbrente. Men jeg har gode nyheter til deg: Du trenger ikke å ha det på den måten. Du kan leve et forenklet liv! Et liv preget av fred, glede, tilfredshet og fruktbarhet. Men, om vi ikke er konsentrerte og fokuserte på den enkle måten å løse problemet, er det lett å falle tilbake til det kompliserte igjen.
Livet kan ikke oppleves enkelt om vi ikke tilnærmer oss alle utfordringer på en enkel måte. Det er vår holdning til enhver utfordring som avgjør hvor lett eller vanskelig og komplisert situasjonen vil bli.
La meg dele med deg 100 måter du kan forenkle ditt liv og som igjen vil forøke din livsglede».

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Kjøpt fri fra sykdom, fattigdom og død

Sjelden har de ’gode nyheter’ blitt tolket så mesterlig som i Kenneth E. Hagins hefte; Kjøpt fri fra fattigdom, sykdom og død. Den tekst som Kenneth E. Hagin har brukt, er Galaterbrevet 3:13-14.
Her viser han oss hvordan Jesus Kristus kjøpte oss fri fra den gammeltestamentlige forbannelse og åpnet veien til Abrahams velsignelser, fremgang, helse og all Åndens velsignelse. Enhver troende trenger å bli godt fundamentert i undervisningen om forsoningen.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN - FORBØNN 

 
Den Hellige Ånds gaver

Studiet av de åndelige gaver er blitt mer og mer betydningsfullt ettersom det blir stadig tydeligere at vi lever i de siste tider.
Den hellige Ånds gaver gransker inngående de følgende åndelige gaver: Kunnskaps ord, visdoms ord, å skjelne ånder, troens gave, gaven til å gjøre mektige gjerninger, gaven til å helbrede, tungetale og tydning av tunger, samt den profetiske gave.
 Dette informative studieheftet gir deg svar på spørsmål som de følgende: * Kan hvem som helst profetere? * Finnes det praktisk anvendelse for de åndelige gaver? * Er det noen forskjell mellom naturlig og overnaturlig helbredelse? * Er alle troende i besittelse av troens gave?
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Bibelsk bønn

En troendes bønneliv skulle basere seg på og bygge på Guds Ord. I denne boka skal vi diskutere de mange bønneprinsippene som finnes i Guds Ord.
Når du studerer disse bønneprinsippene, må du bestemme deg for å få dem inn i hjertet ditt slik at du kan praktisere dem i ditt eget private bønneliv. Det er hva jeg gjorde for mer enn femtifem år siden, og jeg har mottatt bønnesvar hele tiden siden!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN 

 
Hvordan forstå salvelsen

I forordet til denne boken, sier Kenneth E. Hagin: «Da jeg begynte min tjeneste for over 50 år siden, kunne jeg ha ønsket at jeg hadde  det materialet som er tilgjengelig i dag. Vårt liv og vår tjeneste hadde sikkert vært anderledes.»
Hagin deler boken inn i tre deler. I den første delen tar han for seg den enkeltes salvelse som alle mottok ved den nye fødsel. En salvelse som blir forøket ved dåpen i Den Hellige Ånd. I den andre delen, viser han oss at det er snakk om en spesiell salvelse over tjenestegavene. Og i den tredje, deler han med oss om den sterkeste av alle salvelser; den ’kollektive’ salvelse. Den salvelse som kommer over troende som samles i kraft og herlighet.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: SALVELSE 

 
Hva tro er

Troen sier det samme som Guds Ord sier! Vantroen, på den andre siden, tar parti imot Guds Ord.
Det er trist at det finnes så mange «troende» som taler vantro, og på den måten tar parti imot Guds Ord. Og så lurer de på hvorfor Guds Ord ikke virker for dem. En av de beste måtene i finne ut hva noe er, er å finne ut hva det ikke er. La oss gjøre det i disse leksjonene.
Først: Tro er ikke håp. Altfor ofte håper folk bare at de vil motta dåpen i Den Hellige Ånd, helbredelse eller et bønnesvar. Men det er ikke å håpe som får jobben gjort; det er å tro. Nå er troen. Hvis det ikke er nå, er det ikke tro.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: TRO 

 
Jesus den åpne døren

Ikke ha den innstillingen at; andre kan nok vandre gjennom den åpne døren av Guds beste for deres liv, men ikke jeg. 
Du kan vandre i Guds perfekte vilje for ditt liv! 
I denne boken «Jesus - den åpne døren» vil du lære hvordan du kan samarbeide med Herren, slik at også du kan oppleve å vandre gjennom åpne dører til de velsignelser og muligheter Herren har
spesielt for ditt liv. 
Du trenger ikke å miste motet om det skulle være andre mennesker som har lukket dører for deg, eller hindret deg i å komme igjennom disse dørene. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: JESUS - LEDELSE 

 
Helseføde (andaktsbok)

Helseføde er bygget på undervisningen gjennom det første året av Bønn og Helbredelsesskolen i 1979, og den er en daglig andaktsbok beregnet på å gi deg en dose av Guds medisin hver dag.
Kenneth E. Hagin deler prinsipper fra Ordet som vil hjelpe deg med å motta den helbredelsen som Jesus kjøpte for mer enn to tusen år siden.
Når du åpner hjertet ditt for undervisningen i denne boken, vil du erfare et liv i overflod. Når du mediterer på Ordet og handler på det, vil hvert symptom, hver sykdom og hver skrøpelighet forsvinne, og du vil oppleve et liv i helse og helbredelse.
(Stivinnbundet)

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: ANDAKTSBOK 

 
Kraften i den talte tro

Don Gossett og E. W. Kenyon viser deg hvordan Guds løfter kan bli oppfylt i ditt eget liv.
Oppdag hvordan du kan:
* Styrke din tro.
* Leve et meningsfullt liv.
* La Gud forsørge deg og motta hans omsorgsfulle kjærlighet.
* Lære å kjenne dine ords sanne kraft.
* Oppnå hellig frimodighet.
* Bruke kraften i positive bekjennelser.
* Anvende og motta bibelske løfter daglig.
* Motta fysisk og åndelig helbredelse.

Løftet om tro kan bli ditt. Ta skrittet inn i et nytt liv og erfar sannheten og kraften i sann tro.

Forfatter: DON GOSSETT OG E. W. KENYON

Innhold: TRO - BEKJENNELSE 

 
Å temme sine følelser

Om du virkelig tenker etter, kan du helt sikkert huske ganger du har blitt veldig følelsesmessig og mistet besinnelsen i de minste bagatellmesige saker.
Kanskje du måtte gå tilbake og be om unnskyldning for hvordan følelsene dine tok overhånd.
”Å temme sine følelser” lærer oss hvordan vi tar ansvar for våre følelser og kontrollerer oss selv. Andrew Wommack deler fra sine egne erfaringer, inkludert fra hans tid i Vietnam-krigen hvor han tjenestegjorde. Han viser oss hvorfor vi har følelsesmessige problemer, gir løsninger fra Bibelen, og forteller hvorfor Guds svar vil gi varige resultater.
Å kontrollere sine følelser, er lettere sagt enn gjort, men poenget er; det er mulig!
Alle kan ha nytte av denne boken. Ingen personer kan ignorere eller forsømme den følelsesmessige delen av livet og fortsatt være vellykket i livets mange aspekter. Ved å tilegne seg denne undervisningen, vil dine følelser og handlinger aldri bli de samme igjen! 

 
Før din sak

Gud ber deg å bringe fram Hans Ord (grunner, løfter) for å få Ham til å huske. Han ber deg føre dine pakts-rettigheter, her er en utfordring fra Gud om å legge din sak fram for Ham.
Om dine barn er ufrelste eller hva det enn er du ber om, finn Skriftens ord som dekker din sak, og legg alt fram for ham. Vær bestemt. Finn de skriftsteder som definitivt lover deg de ting du behøver.
Når vi kommer i henhold til Guds ord, vil Guds Ord aldri slå feil.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Rette & gale tanker

Det du tror er et resultat av hva du tenker. Hvis du tenker galt, vil du tro galt. Men å meditere på Guds Ord vil korrigere tankene dine! I Rette & gale tanker forklarer Kenneth E. Hagin Skriften og viser deg hvordan du kan:
• Få kontakt med den virkningsfulle forbindelsen mellom å tenke, tro og bekjenne
• Fornye ditt sinn og få tankene dine i overensstemmelse med Guds Ord
• Lære å kjenne hva som er kilden til tankene dine
• Bekjenne rett og overvinne djevelen hver gang
• Følge skriftens skritt for å vandre i seier på alle  områder av livet!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: TANKER - SINNET 

 
Bibelsk bønn

En troendes bønneliv skulle basere seg på og bygge på Guds Ord. I denne boka skal vi diskutere de mange bønneprinsippene som finnes i Guds Ord.
Når du studerer disse bønneprinsippene, må du bestemme deg for å få dem inn i hjertet ditt slik at du kan praktisere dem i ditt eget private bønneliv. Det er hva jeg gjorde for mer enn femtifem år siden, og jeg har mottatt bønnesvar hele tiden siden!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN 

 
Den bibelske veien til å motta Den Hellige Ånd

Når vi studerer den nytestamentlige menigheten, er det åpenbart at de første kristne trodde at det å ta imot Den Hellige Ånd, er en erfaring som følger etter frelsen. Etter min mening ser vi dette tydeligst i Apostlenes gjerninger 8. Som ung gutt og forkynner blant baptistene fikk jeg lys over dette skriftavsnittet og så at det er en erfaring som følger etter frelsen, kalt i Skriften for å ''ta imot Den Hellige Ånd,'' eller ''bli døpt med Den Hellige Ånd.''

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Bønnens hemmelighet

I det første kapittelet i “Bønnens hemmelighet”, deler Kenneth E. Hagin med seg av den store åpenbaringen Gud gav ham som førte til at hans  eldre bror ble frelst. Hagin hadde bedt oppriktig og inderlig for sin bror i årevis – men åpenbart uten resultater. 
Etter å ha brukt “Bønnens hemmelighet”, viste Gud ham at hans bror ville bli frelst innen et visst antall dager. Denne “Bønnens hemmelighet”, har du også mulighet til å benytte deg av for å få vunnet dine kjære. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN - FORBØNN 

 
Kathryn Kuhlman

Tusenvis av mennesker ble helbredet av Den Hellige Ånd gjennom hennes tjeneste. De ble helbredet ved kunnskapsord. Hun la aldri sine hender på noen personer. 
Før hvert møte åpnet hun seg opp for Den Hellige Ånds tjeneste, så Han alene skulle få virke i møtene. Hun refererte ofte til Den Hellige Ånd som sin beste venn. Hun kalte Ham også for «Den største av alle lærere». 
 
«Dette er mer enn en fortelling om en spesiell kvinne. Det er en åndelig biografi om en kvinne som ble brukt av Gud til mirakuløse helbredelser. 
I boken er også utdrag fra seks av hennes sterkeste taler som ble holdt på radio. 
«Vi kan lære viktige ting fra Kathryn Kuhlmans liv og tjeneste. jeg har ikke skrevet en biografi i vanlig forstand, men en reise i begivenheter i den åndelige verden. Jeg er selv takknemlig for de ting jeg selv har lært av dette. Disse ting ønsker jeg å dele med deg i denne boken. Mange av ordene – er hennes egne.»

Forfatter: ROBERTS LIARDON

Tema: BIOGRAFI 

 
Hvorfor tunger?

«Da jeg for mange år siden leste Det nye testamente som ung pastor i et av de tradisjonelle kirkesamfunnene, ble jeg opplyst av Den Hellige Ånd og overbevist om at dersom jeg tok imot den samme Hellige Ånd som de tok imot, ville jeg oppleve det samme tegnet som dem – det bibelske beviset – nemlig tungetale. Jeg kunne ikke slå meg til ro med noe mindre enn det. Tungetalen er ikke Den Hellige Ånd. Og Den Hellige Ånd er ikke tungetalen. Men de går hånd i hånd.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 

×Tips en venn

Guds medisin Guds medisin Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.205.211.87)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt