Gud ønsker ikke at hans folk skal være tomme brønner. Han ønsker at de skal være fulle reservoarer med levende vann av Den Hellige Ånd. Guds plan for alle troende er at de skal kontinuerlig bli fylt og motta en frisk salvelse av Den Hellige Ånd.
Gud går fram mektig over jorden i dag. Og den eneste måten Guds folk kan holde tritt med Ham på, er at de hele tiden mottar frisk salvelse over sine liv.
Stå i Guds nærvær inntil du mottar Guds friske salvelse!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: SALVELSE

  • 978-82-90055-95-1 EAN
  • 076 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Pocket Format
  • 1992 Produksjonsår

Gud ønsker ikke at hans folk skal være tomme brønner. Han ønsker at de skal være fulle reservoarer med levende vann av Den Hellige Ånd. Guds plan for alle troende er at de skal kontinuerlig bli fylt og motta en frisk salvelse av Den Hellige Ånd.
Gud går fram mektig over jorden i dag. Og den eneste måten Guds folk kan holde tritt med Ham på, er at de hele tiden mottar frisk salvelse over sine liv.
Stå i Guds nærvær inntil du mottar Guds friske salvelse!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: SALVELSE
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Kenneth E. Hagin

Om Kenneth E. Hagin

Markus 11,23 og 24 er nøkkelordet i Kenneth E. Hagins liv og tjeneste. Mens han lå lenket til sin seng på grunn av hjertefeil og en uhelbredelig blodsykdom, begynte han å tro disse oppsiktsvekkende uttalelser fra Jesu munn. Legene trodde ikke han ville få oppleve sin 17-års dag.
Han trodde skriftstedene slik de stod og handlet på dem i en enkel tro. Etter 16 måneder i senga kunne han stå opp - helbredet.
Senere gav Herren han et kall: «Lær mitt folk tro.»
Kenneth E. Hagin reiste hjem til Herren 19. september 2003, 86 år gammel.

Hva bibelen sier om demoner og onde ånder

Denne boken handler om djevelen, demoner og demonisk aktivitet. De første to kapitlene omhandler Satans eller Lucifers opprinnelse og fall. Hvor kom Satan fra? Er det mulig at han en gang hersket over et rike på jorden? 
I Efeserne 6,12 står det: «For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter,
mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet.» 
Alt på denne jorden – hvert menneske, hver skapning – blir dominert, hersket over eller influert fra den usynlige verden. 
Hvor kom disse åndene opprinnelig fra? 
Først av alt er djevelen og demonene falne skapninger. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: SATAN - SEIER I ÅNDEVERDENEN 

 
Hvorfor tunger?

«Da jeg for mange år siden leste Det nye testamente som ung pastor i et av de tradisjonelle kirkesamfunnene, ble jeg opplyst av Den Hellige Ånd og overbevist om at dersom jeg tok imot den samme Hellige Ånd som de tok imot, ville jeg oppleve det samme tegnet som dem – det bibelske beviset – nemlig tungetale. Jeg kunne ikke slå meg til ro med noe mindre enn det. Tungetalen er ikke Den Hellige Ånd. Og Den Hellige Ånd er ikke tungetalen. Men de går hånd i hånd.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
On the other side

When I woke up, John was sitting with his knees on the upper parts of my arms holding a firm stranglehold around my neck.
«Pettersen, I am going to kill you. I am going to kill you!» John said while tightening his grip.
I tried to fight it, but I couldn’t move when John was sitting with his knees on my arms.
I struggled to breathe, but I couldn’t…


——————————

This is not a crime novel or anything like it – it is a true story which the author himself experienced. Here, Nils Pettersen, is giving an account of what happened that morning on board the navy boat, and what this experience did to him. 

 
Guds løfter for dine barn

Det kan virkelig by på store utfordringer å være foreldre. Noen ganger er utfordringene fullstendig overveldende. Men du har Gud på din side! Han har gitt deg sekstifem løfter i Bibelen som har å gjøre med barna dine – ting som Han har forpliktet seg til å foreta seg for dem – dersom du bare ber og utviser tro.
Skriften erklærer at: «Herren din Gud, Han er Gud, den trofaste Gud, som holder fast ved sin pakt og sin miskunn i tusen ledd …» – se 5. Mos 7,9. Hvor utrolig lyder ikke dette! 
I Bibelen varer en generasjon i omtrent førti år. Gang nå dette opp med tusen. Så lenge er det Gud lover å ta vare på slekstslinjen for å manifestere den omsorgen og barmhjertigheten som ligger nedfelt i paktsslutningen. Dersom du er en forelder som søker oppmuntring og er på utkikk etter en vei ut av stormværet – etter et mirakel i familien – så er denne boka midt i blinken for deg.

Forfatter:MIKE SHREVE

Tema: EKTESKAP - SAMLIV - BARN 

 
Kjærlighet, veien til seier

I denne mektige boken: Kjærlighet – veien til seier, viser Kenneth E. Hagin oss hvorfor Guds kjærlighet er så livsnødvendig i våre liv. Han sier: «Svaret på veldig mange av livets problemer finner vi i denne uttalelsen: ’Guds kjærlighet svikter ikke!’ Om du lærer å vandre i kjærlighet, vil heller ikke du svikte. Jeg snakker om guddommelig kjærlighet – Guds kjærlighet i oss – ikke menneskelig kjærlighet.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: KJÆRLIGHET 

 
Paulus` åpenbaring

I dette budskapet vil jeg ta for meg hvordan Gud åpenbarte Jesus Kristus for apostelen Paulus. I
denne åpenbaringen ser vi den overnaturlige siden ved kristentroen i et lys som dagens menighet
aldri har sett.
Paulus’ åpenbaring begynner med at Jesus ble gjort til synd. Den fortsetter gjennom den førti
dager lange perioden fra korsfestelsen til Han satte seg ved Majestetens høyre hånd i det høye.
Den tar for seg hva Jesus gjorde, og hva som ble gjort med Ham i løpet av de tre dagene og
nettene før Han sto opp fra de døde. Hvordan han bar sitt blod inn i Det aller helligste i himmelen,
og hvordan han til slutt satte seg ved Faderens høyre hånd. 

 
Hvordan slippe troen løs

Bibelen lærer at dersom du tror i ditt hjerte og bekjenner med din munn, skal du få det du sier. I Hvordan slippe troen løs underviser pastor Kenneth E. Hagin om denne sannheten, og viser klart og tydelig at «bekjennelse er troens uttrykksmåte.»
I denne spennende, lille boken vil du oppdage:
*  Tre slags bekjennelser
*  Hvorfor troen må utøves, forløses og slippes løs for å fungere
*  Hvorfor bekjennelsen er nøkkelen til å motta fra Gud.
*  Hvordan en rett bekjennelse åpner døren for Guds overnaturlige velsignelser.
*  Hvordan bygge et solid, positivt trosliv!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: TRO 

 
Kjærligheten slår aldri feil

Naturlig menneskelig kjærlighet er selvisk. Den er opptatt av meg, hva som er mitt, hva jeg kan få og hva jeg har å stå i med. Guddommelig kjærlighet er uselvisk. Den er ikke opptatt av hvordan jeg kan bruke deg og hva jeg kan få av deg. Den er opptatt av hva jeg kan gi. Å, hvor menigheten trenger å kjenne og vandre i lyset av guddommelig kjærlighet! Det vil løse dine problemer.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Den nye fødsel

Den nye fødsel er en nødvendighet for å bli frelst. Gjennom Den nye fødsel kommer du inn i det rette forholdet til Gud. Den nye fødsel er nødvendig før du kan gjøre krav på hvilken som helst av Bibelens fordeler.
Den nye fødsel er ikke: Konfirmasjon – kirkemedlemskap – vanndåp – mottagelse av sakramenter – det å overholde religiøse plikter – en intellektuell mottagelse av kristendommen – rett-troenhet – det å gå i kirken – det å fremsi bønner – det å lese i Bibelen – det å være moralsk – det å være kultivert eller dannet – det å gjøre gode gjerninger – det å gjøre ditt beste – heller ikke noen av de mange andre tingene som en del mennesker stoler på skal frelse dem.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Roten til avvisning

Ingen unngår avvisning fullstendig. Men alle trenger ikke å bli ødelagt av den! I denne spennende og mektige boken vil Joyce Meyer vise deg at Gud har makten til å sette alle fri fra avvisningens ødeleggende virkninger. Vår Far har gitt oss, som sine barn, en metode for å bli befridd fra avvisningens rot.
Du vil lære:
* Hvordan du skal identifisere avvisningens rot.
* Avvisningens årsaker og virkninger.
* Avvisningens virkning på din oppfatning av deg selv og mennesker rundt deg.
* Hvordan du skal rive ned de murer avvisningen får deg til å bygge.
* Hvordan du skal unngå perfeksjonismens urealistiske forventninger.

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
8 syner av Jesus

«Da hørte jeg fottrinn ute i korridoren. En kledd i hvitt kom inn døren, og jeg antok at det var en sykepleier. Da jeg så nærmere etter, så jeg at det var Jesus! Jeg fikk gåsehud over hele kroppen og kunne ikke si et ord. Jesus kom bort til sengen min og satte seg på en stol. Han synes å være kledd i hvitt og hadde et slags sandaler på føttene. Herren begynte samtalen med meg ved å si . . . »
I denne enestående boken forteller Kenneth E. Hagin detaljert om åtte syner av Jesus som han har hatt i sine år som kristen.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: PROFETISK - SYNER 

 
Ny fødsel, ny identitet

«Jan Olav Hansen er en god forkynner. Han er en jordnær og samtidig himmelvendt forfatter. Vi setter stor pris på undervisningen hans. Forfatteren Jan Olav blir bare bedre og bedre. Hans forrige bok; ’Bli kjent med Gud, din rette far’, har vært til hjelp og inspirasjon for ny som ’gamle-frelste’.  
Hans enkle skrivemåte om dype åndelige sannheter, gjør også denne boken lettlest og spennende.
En bok å bli glad av og i og som du gjerne vil gi videre til andre. Dette er Jan Olav Hansens tredje bok». – Magne Aker

Forfatter: JAN OLAV HANSEN

Tema: NY FØDSEL - GUD SOM FAR 

 
Effektene av lovprisning

"Lovprisning påvirker alle områdene av våre liv – vårt personlige forhold til Gud, vår åndelige krigføring mot djevelen, og vår egen mentale og følelsesmessige ve og vel. Lovprisning er noe som en kristen ikke kan klare seg uten. Det burde være det første vi gjør hver morgen når vi står opp, og det burde være det siste vi gjør hver kveld før vi avslutter dagen. Vi burde begynne og avslutte enhver bønn med lovprisning til Herren. Skriften formaner oss å prise Herren til enhver tid – om morgenen, midt på dagen og når solen går ned".

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: LOVPRISNING 

 
Kjærlighet, veien til seier

I denne mektige boken: Kjærlighet – veien til seier, viser Kenneth E. Hagin oss hvorfor Guds kjærlighet er så livsnødvendig i våre liv. Han sier: «Svaret på veldig mange av livets problemer finner vi i denne uttalelsen: ’Guds kjærlighet svikter ikke!’ Om du lærer å vandre i kjærlighet, vil heller ikke du svikte. Jeg snakker om guddommelig kjærlighet – Guds kjærlighet i oss – ikke menneskelig kjærlighet.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: KJÆRLIGHET 

 
Helseføde (andaktsbok)

Helseføde er bygget på undervisningen gjennom det første året av Bønn og Helbredelsesskolen i 1979, og den er en daglig andaktsbok beregnet på å gi deg en dose av Guds medisin hver dag.
Kenneth E. Hagin deler prinsipper fra Ordet som vil hjelpe deg med å motta den helbredelsen som Jesus kjøpte for mer enn to tusen år siden.
Når du åpner hjertet ditt for undervisningen i denne boken, vil du erfare et liv i overflod. Når du mediterer på Ordet og handler på det, vil hvert symptom, hver sykdom og hver skrøpelighet forsvinne, og du vil oppleve et liv i helse og helbredelse.
(Stivinnbundet)

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: ANDAKTSBOK 

 
Hvordan du kan ta imot Guds gaver til deg

Det er alltid to ting som må oppfylles for å motta   noe fra Gud. Det er Guds del, og det er din del. Gud mislykkes aldri i sin del, så dersom du oppfyller din, er du sikker på å få seier og bønnesvar. 
Hvis du derimot lider nederlag, er det ved dine egne lepper du gjør det. For du blir bundet av din egen bekjennelse. Se Ordsp 6,2. «Du har bundet deg ved ditt ord, og du er fanget ved det du har sagt.» 
En annen har sagt det slik: «Du sa at du ikke kunne, og i det øyeblikket du sa det, ble du overmannet. Du sa at du ikke hadde tro, og tvilen begynte å stige opp i deg som en kjempe. Du begynte å tale nederlag, og nederlaget begynte å få makten over deg.» 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Hvordan vandre i kjærlighet

«Men jeg sier dere: elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som forfølger dere.» Mat 5,44 
Dette verset sier oss hva vi skal be om og hvem vi skal be for. Det er Jesus som taler, og Han sier: «Elsk dine fiender . . . » 
Det er lett å elske dine venner, ikke sant? 
Jo, de er så hyggelige. Fiender er ikke så hyggelige. De oppfører seg ikke hyggelig. De behandler deg ikke alltid hyggelig, gjør de vel? 
La du merke til hva Jesus sa vi skulle gjøre? Elsk, velsign, gjør godt og be. Hvis du gjør disse tingene, vil du lykkes.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Hvorfor mennesker faller under Guds kraft!

Hvorfor faller folk under Guds kraft? Når det naturlige kommer i kontakt med det overnaturlige, så må noe gi etter.
Kirkehistorien beretter om at det i hver eneste stor bevegelse av Guds kraft og Ånd var folk som falt. Halvparten av Det nye testamente er skrevet av Paulus; en kar som falt under kraften.
Vi kan ikke se Den Hellige Ånd noe mer enn vi kan se vinden, men vi ser vindens resultater. Gud gjør noen ting på dette området som har med våre sanser å gjøre, slik at folk kan se. Han demonstrerer Sin kraft for å la folk bli klar over at Han er virksom.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Hvordan forstå salvelsen

I forordet til denne boken, sier Kenneth E. Hagin: «Da jeg begynte min tjeneste for over 50 år siden, kunne jeg ha ønsket at jeg hadde  det materialet som er tilgjengelig i dag. Vårt liv og vår tjeneste hadde sikkert vært anderledes.»
Hagin deler boken inn i tre deler. I den første delen tar han for seg den enkeltes salvelse som alle mottok ved den nye fødsel. En salvelse som blir forøket ved dåpen i Den Hellige Ånd. I den andre delen, viser han oss at det er snakk om en spesiell salvelse over tjenestegavene. Og i den tredje, deler han med oss om den sterkeste av alle salvelser; den ’kollektive’ salvelse. Den salvelse som kommer over troende som samles i kraft og herlighet.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: SALVELSE 

 
Guds medisin

I margen på en god engelsk studiebibel er den siste linjen gjengitt: « . . . og MEDISIN for hele deres legeme.» Gud er interessert i at vi skal bli helbredet hvis vi er syke. Han er også interessert i å bevare oss friske. Gud har gitt oss et middel til vår helbredelse og helse – Guds Medisin.
Hva slags middel er det? Hvilke rettigheter har vi? Hva tilhører oss egentlig når det gjelder legemlig helbredelse og helse? Hvordan kan vi få fastslått hva som er garantert oss?
Det fins bare en vei. Gjennom at vi kontinuerlig, omhyggelig, flittig, ærbødig og under bønn studerer Guds Ord.
Jeg ble født syk. Jeg hadde ikke en normal barndom. Aldri sprang og lekte jeg som andre barn. Jeg hadde aldri en god natts søvn før jeg ble 17 år. Som et lite barn, og senere som tenåring, satt jeg og så meg rundt med åpen munn og lengtende øyne og betraktet de tingene vanlige barn kunne gjøre. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 

×Tips en venn

En frisk salvelse En frisk salvelse Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 3.80.38.5)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt