Den nye fødsel er en nødvendighet for å bli frelst. Gjennom Den nye fødsel kommer du inn i det rette forholdet til Gud. Den nye fødsel er nødvendig før du kan gjøre krav på hvilken som helst av Bibelens fordeler.
Den nye fødsel er ikke: Konfirmasjon – kirkemedlemskap – vanndåp – mottagelse av sakramenter – det å overholde religiøse plikter – en intellektuell mottagelse av kristendommen – rett-troenhet – det å gå i kirken – det å fremsi bønner – det å lese i Bibelen – det å være moralsk – det å være kultivert eller dannet – det å gjøre gode gjerninger – det å gjøre ditt beste – heller ikke noen av de mange andre tingene som en del mennesker stoler på skal frelse dem.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

  • 978-82-7689-011-3 EAN
  • 042 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Hefte Format

Den nye fødsel er en nødvendighet for å bli frelst. Gjennom Den nye fødsel kommer du inn i det rette forholdet til Gud. Den nye fødsel er nødvendig før du kan gjøre krav på hvilken som helst av Bibelens fordeler.
Den nye fødsel er ikke: Konfirmasjon – kirkemedlemskap – vanndåp – mottagelse av sakramenter – det å overholde religiøse plikter – en intellektuell mottagelse av kristendommen – rett-troenhet – det å gå i kirken – det å fremsi bønner – det å lese i Bibelen – det å være moralsk – det å være kultivert eller dannet – det å gjøre gode gjerninger – det å gjøre ditt beste – heller ikke noen av de mange andre tingene som en del mennesker stoler på skal frelse dem.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Kenneth E. Hagin

Om Kenneth E. Hagin

Markus 11,23 og 24 er nøkkelordet i Kenneth E. Hagins liv og tjeneste. Mens han lå lenket til sin seng på grunn av hjertefeil og en uhelbredelig blodsykdom, begynte han å tro disse oppsiktsvekkende uttalelser fra Jesu munn. Legene trodde ikke han ville få oppleve sin 17-års dag.
Han trodde skriftstedene slik de stod og handlet på dem i en enkel tro. Etter 16 måneder i senga kunne han stå opp - helbredet.
Senere gav Herren han et kall: «Lær mitt folk tro.»
Kenneth E. Hagin reiste hjem til Herren 19. september 2003, 86 år gammel.

Hjelp meg, jeg er redd

Mange mennesker lever hele livet forkrøplet og bundet av frykt. Enten det er frykt for å dø eller frykt for å få håret skamklippet, gjør frykt livet trist! Frykt kan man ikke ønske bort . . . den må konfronteres og takles med Guds ord. Vi må vise frykten at den ikke får styre oss!

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Gode nyheter til de syke

Religion har sagt at sykdom er Guds straff eller tukt. 
Hvor ofte hører vi ikke folk si: «Det er nok en mening med det.» «Det er nok noe du skal ha.» Hvor befriende det da er å oppdage at den Jesus som har betalt vår gjeld også «tok bort våre plager og bar våre sykdommer.» (Matt 8:17). Den samme Jesus som sa: «Dine synder er tilgitt,» Han sa også: «Stå opp, ta båren din og gå hjem!» Det er dette som er GODE NYHETER TIL DE SYKE!

Forfatter: ÅGE ÅLESKJÆR

Innhold: HELBREDELSE 

 
Til forsvar for Israel

Etter tjueseks år med støtte til staten Israel og det jødiske folk, oppfordret pastor John Hagee over fire hundre av de mest framtredende evangeliske lederne i USA til å danne Christians united for Israel, og i dag er dette en landsomfattende organisasjon som teller millioner av mennesker. De støtter Israel og det jødiske folket, og oppfyller på den måten ordene i profeten Jesajas bok.

Forfatter: JOHN HAGEE

Tema: ISRAEL 

 
Bli løftet opp

Hver enkelt av oss har unike gaver og talenter som skal brukes til vår gudgitte hensikt, men å ofre vår Gud lovprisning og tilbedelse, er noe alle er kalt til å gjøre. Gud er verdig vår tilbedelse. Hans kjærlighet og nåde mot oss er grenseløs. Han er så trofast mot oss. Å gi Ham pris og tilbedelse, er en måte vi kan gi Ham gjensvar på.
Jesus sa, at uten at vi blir som barn, kan vi ikke komme inn i himlenes rike. Har du noen gang betraktet de små under tider med tilbedelse? Deres øyne stråler når de klapper i sine små hender til musikken. Noen av dem klarer å synge ’halleluja’, selv om deres normale ordforråd er begrenset. 

Forfatter: LEONARD SCOTT

Tema: TILBEDELSE 

 
Hvordan vandre i kjærlighet

«Men jeg sier dere: elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som forfølger dere.» Mat 5,44 
Dette verset sier oss hva vi skal be om og hvem vi skal be for. Det er Jesus som taler, og Han sier: «Elsk dine fiender . . . » 
Det er lett å elske dine venner, ikke sant? 
Jo, de er så hyggelige. Fiender er ikke så hyggelige. De oppfører seg ikke hyggelig. De behandler deg ikke alltid hyggelig, gjør de vel? 
La du merke til hva Jesus sa vi skulle gjøre? Elsk, velsign, gjør godt og be. Hvis du gjør disse tingene, vil du lykkes.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Den bibelske veien til å motta Den Hellige Ånd

Når vi studerer den nytestamentlige menigheten, er det åpenbart at de første kristne trodde at det å ta imot Den Hellige Ånd, er en erfaring som følger etter frelsen. Etter min mening ser vi dette tydeligst i Apostlenes gjerninger 8. Som ung gutt og forkynner blant baptistene fikk jeg lys over dette skriftavsnittet og så at det er en erfaring som følger etter frelsen, kalt i Skriften for å ''ta imot Den Hellige Ånd,'' eller ''bli døpt med Den Hellige Ånd.''

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Den troendes autoritet

Dette heftet er Kenneth E. Hagins bestselger i USA. Ingen av hans hefter er blitt vist slik oppmerksomhet som «Authority of the beliver.» Heftet gir en inngående innføring i hvordan du kan ta deg av Satan og hans demoniske aktivitet med den autoriteten Kristus har gitt deg. 
Heftet har nå blitt revidert og tilført de siste oppdateringer. (64 sider).

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN - FORBØNN - AUTORITET 

 
Hva du kan gjøre når troen virker svak og seieren er langt borte

«Det er ingen grunn til å bli beseiret. Gud har gitt oss sitt Ord. Her er all den utrustningen du trenger.» Kenneth E. Hagin skriver i forordet til denne boken; «. . . Jeg møter stadig kristne som har problemer. De har kommet til det punktet hvor de sier: «Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre!» (Har du noen ganger vært der?) 
Dette er grunnen til at jeg har skrevet denne boken. Disse ti stegene som jeg forklarer i boken, vil bringe enhver ut av nederlag og inn i seier.» 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: LEDELSE 

 
Bønnens hemmelighet

I det første kapittelet i “Bønnens hemmelighet”, deler Kenneth E. Hagin med seg av den store åpenbaringen Gud gav ham som førte til at hans  eldre bror ble frelst. Hagin hadde bedt oppriktig og inderlig for sin bror i årevis – men åpenbart uten resultater. 
Etter å ha brukt “Bønnens hemmelighet”, viste Gud ham at hans bror ville bli frelst innen et visst antall dager. Denne “Bønnens hemmelighet”, har du også mulighet til å benytte deg av for å få vunnet dine kjære. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN - FORBØNN 

 
Kjøpt fri fra sykdom, fattigdom og død

Sjelden har de ’gode nyheter’ blitt tolket så mesterlig som i Kenneth E. Hagins hefte; Kjøpt fri fra fattigdom, sykdom og død. Den tekst som Kenneth E. Hagin har brukt, er Galaterbrevet 3:13-14.
Her viser han oss hvordan Jesus Kristus kjøpte oss fri fra den gammeltestamentlige forbannelse og åpnet veien til Abrahams velsignelser, fremgang, helse og all Åndens velsignelse. Enhver troende trenger å bli godt fundamentert i undervisningen om forsoningen.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN - FORBØNN 

 
Våpen mot frykt

Det er ikke Guds vilje at ditt liv skal være styrt av frykt – av hvilket som helst slag. Likevel er frykt et av de største onder du er nødt til å kjempe imot – og vinne! 
Så for å leve et seirende liv, trenger du å ta utfordringen personlig å bli en som kjemper imot frykt. 
Din tro vil seire over frykten når du bestemmer deg for å bli en som kjemper imot frykt.
Nøkkelen til å leve i tro i en verden som er drevet av frykt, er selvfølgelig å overlate ditt liv til Jesus Kristus som Herre. 
For å være en som kjemper imot frykt på en effektiv måte, vil du trenge Guds arsenal av åndelige våpen – Hans våpen mot frykt. Uten disse guddommelige våpnene kan du ikke overvinne frykt. 

Forfatter: JENTEZEN FRANKLIN

Innhold: FRI FRA FRYKT 

 
Mennesket i tre dimensjoner (Del I og del II)

‘Mennesket i tre dimensjoner’ er et resultat av mange års studi-er Kenneth E. Hagin har gjort.
Læren om menneskets tredelte natur, ånd, sjel og legeme, har alltid interessert pastor Hagin. Som så mange andre kristne hadde han aldri lært noe om denne grunnleggende bibelske sannhet.
Da han begynte å studere dette området, støtte han på mye forvirring og misforståelse. Dette gjaldt spesielt da han prøvde å få klarlagt forskjellen mellom ånd og sjel. «Det har blitt undervist mye feil selv fra prekestolen,» sier han.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: TREDELTE MENNESKE 

 
Hvordan tyde drømmer og syner

Vi mennesker har vanskelig for å forstå betydningen av en åndelig drøm eller et syn, for de inneholder ofte unike eller uvanlige symboler. Hvorfor bruker Gud ofte symboler og lar oss ikke få en enkel og likefram forståelse av hva som er tydningen? Hva betyr symbolene? Hvordan kan du vite om en nattlig opplevelse i søvne er fra Herren og ikke fantasi? 
I denne boken gir Perry Stone deg også blant annet svar på:
* Er min drøm virkelig fra Gud?
* Hvordan skiller jeg mellom typer av åndelige visjoner?
* Hvorfor har jeg mareritt eller urene drømmer? * Hva betyr mine drømmer om en kjær avdød?
Profetisk innsikt!

Forfatter: PERRY STONE

Tema: DRØMMER - SYNER - PROFETISK 

 
Livet i Ordet

På sin varme og personlige måte oppmuntrer og viser Joyce Meyer oss hvordan vi kan styrke kvaliteten på våre liv. Hun begynner med en av de mest grunnleggende sannheter alle kristne, ung som eldre, må lære seg å forstå – Gud elsker oss, og Han har forberedt kun det beste for hver og en av oss.
I denne eksklusive boken, vil du finne over 100 utvalgte daglige andakter. Hver og en inneholdende utvalgte skriftsteder og praktiske forklaringer. 
ANDAKTSBOK!

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Guds medisin

I margen på en god engelsk studiebibel er den siste linjen gjengitt: « . . . og MEDISIN for hele deres legeme.» Gud er interessert i at vi skal bli helbredet hvis vi er syke. Han er også interessert i å bevare oss friske. Gud har gitt oss et middel til vår helbredelse og helse – Guds Medisin.
Hva slags middel er det? Hvilke rettigheter har vi? Hva tilhører oss egentlig når det gjelder legemlig helbredelse og helse? Hvordan kan vi få fastslått hva som er garantert oss?
Det fins bare en vei. Gjennom at vi kontinuerlig, omhyggelig, flittig, ærbødig og under bønn studerer Guds Ord.
Jeg ble født syk. Jeg hadde ikke en normal barndom. Aldri sprang og lekte jeg som andre barn. Jeg hadde aldri en god natts søvn før jeg ble 17 år. Som et lite barn, og senere som tenåring, satt jeg og så meg rundt med åpen munn og lengtende øyne og betraktet de tingene vanlige barn kunne gjøre. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Det guddommelige kjærlighets vell

Den åndelige åpenbaringen som du vil finne i dette heftet kan forandre ditt liv. Det vil hjelpe deg til å oppdage når «Jesus av Nasaret går forbi» og rører ved deg med sin kjærlighets mirakelkraft.
Jeg elsker Guds barn og ønsker å hjelpe hver og en til å finne det beste for sitt liv. Hvis du bare vil tro – alt er mulig for den som tror. Tro at Gud ønsker å bruke deg til å hjelpe andre.
Tro at Gud vil bruke deg til å nå andre!
Du kan vinne sjeler!
Du kan bringe mennesker tilbake til Gud!

Forfatter: JOHN OSTEEN 

 
Den bibelske veien til å motta Den Hellige Ånd

Når vi studerer den nytestamentlige menigheten, er det åpenbart at de første kristne trodde at det å ta imot Den Hellige Ånd, er en erfaring som følger etter frelsen. Etter min mening ser vi dette tydeligst i Apostlenes gjerninger 8. Som ung gutt og forkynner blant baptistene fikk jeg lys over dette skriftavsnittet og så at det er en erfaring som følger etter frelsen, kalt i Skriften for å ''ta imot Den Hellige Ånd,'' eller ''bli døpt med Den Hellige Ånd.''

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Følger du Guds plan?

"Noen fordreier det du sier, fører det ut i overdrivelser og villfarelse og skaper forvirring i Kristi legeme. Det vil sikkert være de som leser denne boken, som tar ting ut av sin sammenheng og ender i villfarelse. Men uansett skal ikke villedede mennesker, som lett farer vill, hindre oss i å flyte med i det som er bibelsk og rett. Det burde ikke hindre oss i å flyte med i det den Hellige Ånd vil lære Kristi legeme i demte tid. J eg tror at de som har ører å høre med vil høre hva Anden sier til
Menigheten i denne tid. De vil samarbeide med ham forat Guds verk skal bli synlig, det som vi i vårt hjerte lengter etter".

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: LEDELSE 

 
Gode nyheter til de syke

Religion har sagt at sykdom er Guds straff eller tukt. 
Hvor ofte hører vi ikke folk si: «Det er nok en mening med det.» «Det er nok noe du skal ha.» Hvor befriende det da er å oppdage at den Jesus som har betalt vår gjeld også «tok bort våre plager og bar våre sykdommer.» (Matt 8:17). Den samme Jesus som sa: «Dine synder er tilgitt,» Han sa også: «Stå opp, ta båren din og gå hjem!» Det er dette som er GODE NYHETER TIL DE SYKE!

Forfatter: ÅGE ÅLESKJÆR

Innhold: HELBREDELSE 

 
Hvorfor tunger?

«Da jeg for mange år siden leste Det nye testamente som ung pastor i et av de tradisjonelle kirkesamfunnene, ble jeg opplyst av Den Hellige Ånd og overbevist om at dersom jeg tok imot den samme Hellige Ånd som de tok imot, ville jeg oppleve det samme tegnet som dem – det bibelske beviset – nemlig tungetale. Jeg kunne ikke slå meg til ro med noe mindre enn det. Tungetalen er ikke Den Hellige Ånd. Og Den Hellige Ånd er ikke tungetalen. Men de går hånd i hånd.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 

×Tips en venn

Hvorfor tunger? Hvorfor tunger? Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.224.150.24)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt