Alle ser på livet gjennom et filter. Bibelen kaller det din filosofi. Det er måten du tenker på, og den styrer utfallet av ditt liv.
Spør deg selv: Tror du at Bibelen er det ufeilbarlige og inspirerte Guds Ord? Tror du at det bare er én vei til Gud?
Er Gud god eller dømmende? Er det Han som kontrollerer ditt bestemmelsessted eller er det opp til deg?
Svarene på disse spørsmålene og mange andre, vil bestemme din filosofi. Da vil denne filosofien, påvirke måten du ser på mange sosiale spørsmål, som skapelse,evolusjon, abort og homoseksualitet.
Kristen filosofi henvender seg til måten vi tenker på, eller burde tenke på i overensstemmelse med Guds Ord.
Den viser hvordan kristen filosofi kan brukes på en praktisk måte til å gi svar på spørsmålene som vi møter i vår kultur. Den vil forandre på måten du betrakter verden på for alltid.

  • 978-82-7689-233-8 EAN
  • 349 Produktnummer
  • Agape Forlag Leverandør
  • Pocket Format
  • 2016 Produksjonsår

Alle ser på livet gjennom et filter. Bibelen kaller det din filosofi. Det er måten du tenker på, og den styrer utfallet av ditt liv.
Spør deg selv: Tror du at Bibelen er det ufeilbarlige og inspirerte Guds Ord? Tror du at det bare er én vei til Gud?
Er Gud god eller dømmende? Er det Han som kontrollerer ditt bestemmelsessted eller er det opp til deg?
Svarene på disse spørsmålene og mange andre, vil bestemme din filosofi. Da vil denne filosofien, påvirke måten du ser på mange sosiale spørsmål, som skapelse,evolusjon, abort og homoseksualitet.
Kristen filosofi henvender seg til måten vi tenker på, eller burde tenke på i overensstemmelse med Guds Ord.
Den viser hvordan kristen filosofi kan brukes på en praktisk måte til å gi svar på spørsmålene som vi møter i vår kultur. Den vil forandre på måten du betrakter verden på for alltid.
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Andrew Wommack

Om Andrew Wommack

Wommack har talt Guds Ord siden 1969.
Han giftet seg med sin kone Jamie i 1972. I løpet av de neste seks årene, fikk de tre barn. I 1976 kringkastet Andrew sitt første Gospel Truth radioprogram på en liten country-and-western stasjon i Childress, Texas.
Andrew Wommack Ministries, Inc. ble stiftet i 1978, og de flyttet sin tjeneste til Colorado Springs i 1980.
Med unntak av noen få måneder, har Wommacks radioprogram blitt kringkastet siden den gang. I januar 2000, kringkastet han det første Gospel Truth TV-program på INSP Network. Gjensvaret fra publikum var enorm, og siden da har DayStar Network og The Church Channel i USA, GOD TV i Europa og rundt om i verden, og flere individuelle TV-stasjoner blitt lagt til.

En bok for ungdom

Ideell for enkeltlesning og bruk i grupper

VENNSKAP OG FORHOLD
* Spørsmål ekte venner burde stille hverandre
* Grunner til å si nei til sex før ekteskapet
* 7 måter å unngå sex før ekteskapet på

SKOLE
* 4 ting å lære på skolen som ingen underviser om
* 7 nøkler til å huske det du studerer

SELVRESPEKT
* 5 måter å bli populær på uten å miste ryktet
* 4 typer frykt du må overvinne hver dag
* 6 ting du må tro om deg selv

PENGER
* 6 forretningsideer du kan starte med som tenåring
* 4 grunner til at du vil få mer når du gir

AUTORITET
* 5 ting du ikke bør angre på resten av livet

SUKSESS
* 7 mål å nå før du er 18
* 5 gode vaner som vil gjøre deg til en vinner 

 
Nye steg i tro


Tro er forskjellen mellom nederlag og seier i en kristens liv, sier Kenneth E. Hagin i innledningen i denne boken.
I 26 leksjoner formidler han en konsentrert og lettfattelig undevisning som vil hjelpe den troende og få et stabilt og trossterkt kristenliv.
De trostanker han formidler er like enkle, friske og lettfattelige som de var når Jesus underviste dem.
Boken ble første gang utgitt i 1988.
Den er revidert og gitt ut på nytt i 2018. 

 
Englenes hær

VERDEN ER NYSGJERRIG PÅ ENGLER!

Popkulturen legger stor vekt på disse usynlige vesener, de nesten gjør dem til avguder.
Men har du noen gang lurt på: Hva gjør engler og hvordan påvirker deres oppgaver meg? Gjennom bibelbasert åpenbaring – kombinert med sine dynamiske, personlige møter med de himmelske skapninger, inviterer Tim Sheets deg til å oppleve den usynlige verden av Himmelens mektige krigere.

Oppdag hvordan engler:
* FORENER seg med kristne for å bringe forvandling og befrielse til hele regioner.
* ARBEIDER overnaturlig med dine bønner for å frigjøre himmelens svar og la gjennombrudd komme i livet ditt.
* KJEMPER i den åndelige sfære for å gi hjelp, gi beskyttelse og bringe befrielse.
Fra Mosebøkene til Åpenbaringen er Skriften fylt med fortellinger om engler: Jakob, Daniel, Maria, Johannes – og til og med Jesus selv – ble alle assistert eller besøkt av engler. Engler er mer enn usynlige skapninger i himlene – de er voldsomme soldater pålagt å nedrive mørkets makter.

Lær hvordan du samarbeider med disse guddommelige krigerne og se Himmelens kraft forvandle livet ditt, din region og din verden i dag!

Forfatter: TIM SHEETS 

 
Radiotalen Norge ikke tålte

I helvetestalen går han fra å snakke til mange til den enkelte i løpet av to setninger: «Jeg taler sikkert til mange i kveld som vet de er uomvendt. Du vet at om du stupte død ned på gulvet i dette øye­blikk, så stupte du like i helvete.» – Det var en ­teknikk han brukte veldig mye. Han hadde­ en evne til å snakke i overskrifter, nesten tabloid. Som retorisk kraft var han overlegen mange andre, sier Kullerud. Nære venner Selv om mange fordømte Hallesby etter radiotalen, var det først da Hamar-biskop Kristian Schjelderup kom på banen, at 50-tallets store ideologiske debatt var et faktum. I et intervju sa han at «for meg hører læren om evig helvetesstraff ikke hjemme i kjærlighetens religion». Ole Hallesby kviet seg lenge for å svare Schjelderup, som han så på som en god venn. Men til slutt måtte han til pers. Prosessoren pekte på at bare i Matteus-evangeliet har Jesus 18 ganger omtalt den evige fortapelse, og i ni av disse skildret pinen på ulikt vis.
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk 

 
Effektene av lovprisning

"Lovprisning påvirker alle områdene av våre liv – vårt personlige forhold til Gud, vår åndelige krigføring mot djevelen, og vår egen mentale og følelsesmessige ve og vel. Lovprisning er noe som en kristen ikke kan klare seg uten. Det burde være det første vi gjør hver morgen når vi står opp, og det burde være det siste vi gjør hver kveld før vi avslutter dagen. Vi burde begynne og avslutte enhver bønn med lovprisning til Herren. Skriften formaner oss å prise Herren til enhver tid – om morgenen, midt på dagen og når solen går ned".

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: LOVPRISNING 

 
Skarpere enn et tveegget sverd

En spesiell melding fra Andrew Wommack:
Skarpere enn et tveegget sverd er en sammenstilling og oppsummering av de seksten mest etterspurte og viktige åpenbaringer Gud har gitt meg.
Hvert kapittel tar for seg et bestemt emne i en forkortet form, noe som gjør det mye enklere å se hvordan disse sannhetene er relatert og avhengige av hverandre.
For eksempel, hvis du forstår budskapet om nåde, men har ikke balansert det med tro, vil ingen av dem fungere effektivt i livet ditt. Jeg oppfordrer deg, ta deg tid til å lese boken gjennom, og deretter gå tilbake og studere de foreslåtte materialene er oppført på slutten av hvert kapittel. 

 
Gud ønsker deg frisk

Mange synes det er vanskelig å tro at Gud ønsker dem friske. De kan ha plager selv, eller kanskje se en kjær ha sykdom og smerte. I begge tilfeller blir de motløse etter at deres bønner tilsynelatende går ubesvart. De konkluderer da med at Gud ‘tillater’ at dette skal skje. Eller enda verre, at Han har forårsaket det. Begge er galt, og begge stiller spørsmål ved Guds godhet.
I denne boken deler Andrew sannheten om hva Guds betingelsesløse kjærlighet og nåde allerede har tilveiebrakt. Helbredelse er en stor del av denne pakten. Andrew Wommack svarer på mange vanlige spørsmål, inkludert de om Paulus‘ ‘torn i kjødet’, ‘Guds suverenitet’ og mye mer.
Dersom du eller noen du kjenner er i behov av helbredelse, er dette boken for deg!

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: HELBREDELSE 

 
Å temme sine følelser

Om du virkelig tenker etter, kan du helt sikkert huske ganger du har blitt veldig følelsesmessig og mistet besinnelsen i de minste batellmesige saker.
Kanskje du måtte gå tilbake og be om unnskyldning for hvordan følelsene dine tok overhånd.
”Å temme sine følelser” lærer oss hvordan vi tar ansvar for våre følelser og kontrollerer oss selv. Andrew Wommack deler fra sine egne erfaringer, inkludert fra hans tid i Vietnam-krigen hvor han tjenestegjorde. Han viser oss hvorfor vi har følelsesmessige problemer, gir løsninger fra Bibelen, og forteller hvorfor Guds svar vil gi varige resultater.
Å kontrollere sine følelser, er lettere sagt enn gjort, men poenget er; det er mulig!
Alle kan ha nytte av denne boken. Ingen personer kan ignorere eller forsømme den følelsesmessige delen av livet og fortsatt være vellykket i livets mange aspekter. Ved å tilegne seg denne undervisningen, vil dine følelser og handlinger aldri bli de samme igjen! 

 
Alle Hagins småhefter

Her har vi samlet alle Hagin småhefter. Heftene koster kr 45,- per stk.
Det vil blir kr 720,- /16 x 45).
Du betaler kun kr 550,- ved å bestille alle samlet. 

 
Opprett gode vaner

«De fleste mennesker lever et komplisert liv. De er frustrerte, forvirrede og utbrente. Men jeg har gode nyheter til deg: Du trenger ikke å ha det på den måten. Du kan leve et forenklet liv! Et liv preget av fred, glede, tilfredshet og fruktbarhet. Men, om vi ikke er konsentrerte og fokuserte på den enkle måten å løse problemet, er det lett å falle tilbake til det kompliserte igjen.
Livet kan ikke oppleves enkelt om vi ikke tilnærmer oss alle utfordringer på en enkel måte. Det er vår holdning til enhver utfordring som avgjør hvor lett eller vanskelig og komplisert situasjonen vil bli.
La meg dele med deg 100 måter du kan forenkle ditt liv og som igjen vil forøke din livsglede».

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Den selvsikre kvinne

«Gud har et vidunderlig forsett med ditt liv, og min bønn er at det å lese denne boka vil hjelpe deg til å fullende det på en mer fullstendig måte enn noen gang tidligere. Du kan holde hodet høyt hevet og være full av selvtillit med tanke på deg selv og din framtid. Du kan være frimodig og ta skrittet ut og gjennomføre nye ting – til og med slike ting som ingen mann eller kvinne noen gang har gjort tidligere. Du er i besittelse av det som skal til!»

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Navnet Jesus

Guds Ord lærer oss at vi har fullmakt til å bruke Navnet Jesus i bønn, – når vi behandler demoner – og når vi ber for syke. Hemmeligheten til kraften, ligger i bruken av Navnet!
«Dette er hva velkjente forkynnere har sagt om Kenneth E. Hagins bok: Navnet Jesus:«Navnet
Jesus, var en velsignelse for meg»   — Oral Roberts
«Ikke en levende sjel har den gudgitte innsikten i kraften av Jesu Navn, som broder Hagin har» — Kenneth Copeland
«Dette er en klassiker! Jeg vil på det varmeste anbefale ethvert Guds barn å få tak i denne boken» — John Osteen

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: JESUS - AUTORITET 

 
Ånd, sjel & legeme

Selv om Guds Ord helt tydelig lærer at mennesket består av tre ulike deler, er det veldig få kristne som har en funksjonell forståelse av ånd, sjel og legeme i sitt hverdagsliv!
De fleste mennesker tror faktisk at de bare er delt opp i kropp og sjel. De blander sammen sjel og ånd som om det er det samme. Når du forstår ånd, sjel og legeme, låser det opp det åndelige området, så du kan oppleve hvem du er, og hva du har i Kristus!
Siden det åndelige området ikke kan sees eller føles, så blir den eneste måten du kan oppfatte åndelige sannheter på, gjennom Guds Ord. Ta rett og slett Guds Ord og tro det!

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: ÅND, SJEL OG LEGEME 

 
Roten til avvisning

Ingen unngår avvisning fullstendig. Men alle trenger ikke å bli ødelagt av den! I denne spennende og mektige boken vil Joyce Meyer vise deg at Gud har makten til å sette alle fri fra avvisningens ødeleggende virkninger. Vår Far har gitt oss, som sine barn, en metode for å bli befridd fra avvisningens rot.
Du vil lære:
* Hvordan du skal identifisere avvisningens rot.
* Avvisningens årsaker og virkninger.
* Avvisningens virkning på din oppfatning av deg selv og mennesker rundt deg.
* Hvordan du skal rive ned de murer avvisningen får deg til å bygge.
* Hvordan du skal unngå perfeksjonismens urealistiske forventninger.

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Den Hellige Ånd og Hans gaver

Dette er en studiebok på lik linje med «Bibelsk bønn».
Boken er inndelt i 24 deler og avsluttes med spørsmål laget for selvstudie. Boken er i A5.
 
«Når det gjelder Åndens gaver, brødre, vil jeg ikke la være å gi dere kunnskap om dem.» 1. Kor 12:1

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND 

 
Hvordan tyde drømmer og syner

Vi mennesker har vanskelig for å forstå betydningen av en åndelig drøm eller et syn, for de inneholder ofte unike eller uvanlige symboler. Hvorfor bruker Gud ofte symboler og lar oss ikke få en enkel og likefram forståelse av hva som er tydningen? Hva betyr symbolene? Hvordan kan du vite om en nattlig opplevelse i søvne er fra Herren og ikke fantasi? 
I denne boken gir Perry Stone deg også blant annet svar på:
* Er min drøm virkelig fra Gud?
* Hvordan skiller jeg mellom typer av åndelige visjoner?
* Hvorfor har jeg mareritt eller urene drømmer? * Hva betyr mine drømmer om en kjær avdød?
Profetisk innsikt!

Forfatter: PERRY STONE

Tema: DRØMMER - SYNER - PROFETISK 

 
Dyp kaller på dyp - Du er elsket

I litt over to år har disse budskapene kommet til meg under nattevåk, på kjøreturer, i ferier, hjemme, i nød og sorg og etter møter med mennesker som har trengt hjelp. Ja i alle livets situasjoner har denne boka blitt til. Mitt hjertes ønske og min bønn til Gud for denne andaktsboka, er at du skal få oppleve å møte Jesus gjennom budskapene. At de skal nå inn til deg og røre ved deg. Det viktigste et menneske kan oppleve er nettopp et møte med den levende Gud som forvandler hele livet. Gud er ikke overfladisk, men dyp. Derfor vil Han inn i dypet på oss og gjennomsyre oss med sin kjærlighet. GUD ER KJÆRLIGHET! Hans dype kjærlighet og kraft søker dypet i deg. Du er så høyt elsket! 

Veil.pris: 298 NOK

Tilbudspris: 239 NOK

Du sparer: 59 NOK

 
Når helbredelsen lar vente på seg

Når helbredelsen lar vente på seg, fjerner løgnene som Satan har fortalt Menigheten om helbredelse. Ved å bruke Skriften som grunnvoll, hjelper Hammond deg å bygge opp troen din, slik at du virkelig tror at Gud ønsker at du skal bli helbredet og hel. Han gir deg makten til å finne helbredelse på alle områder av livet ditt.
Alt er mulig for Gud. Jesus er ikke bare Helbrederen, men Han er din Helbreder. Finn ut hvordan du skal gjøre krav på helbredelsen som med rette tilhører deg.

Forfatter: LYNN HAMMOND

Tema: HELBREDELSE 

 
Dyret slippes løs

Det er en urovekkende stemning hengende som stormskyer over verden. Hvorfor er det så mye omveltning på så mange nivåer? Hvor er verden på veg, og hvor går ferden? Hvem vil dukke opp fra nasjonene som en utvalgt leder?
I tider med usikkerhet, ønsker du å vite at ting er under kontroll, og skjer som planlagt.
I boken ‘Slipp fri Dyret’, demonstrerer Perry Stone hvordan bibelske profetier spiller inn på verdens scene i dag. I denne informative og profetisk gripende bok, vil du oppdage . . .
* De bibelske profetier og islamske tradisjoner som begge peker på et kommende rike og en global diktator som vil få et grep på verden!
* Hvilke globale bekymringer som vil bli satt i scene for disse avsluttende hendelsene!
* At Gud har – som Han alltid har hatt – full kontroll midt oppe I det som skjer!

Forfatter: PERRY STONE

Tema: DRØMMER - SYNER - PROFETISK 

 
Du har det allerede

Lik hunden på forsiden, bruker de fleste kristne hele sitt liv på å jage etter noe som de allerede har. De ber alltid Herren om å gjøre noe – om enten å velsigne, helbrede, utfri eller å gi dem framgang – når de i virkeligheten søker etter ting som alt har blitt gitt dem. De tror at Gud kan gjøre hva som helst, men ikke at Han har (i fortidsform) gjort veldig mye. Efeserbrevet ble imidlertid skrevet fra en totalt annen synsvinkel: Alt er allerede fullført i Kristus og er gitt til den gjenfødte troende. Det er allerede fullført og allerede vårt! En seirende kristen søker ikke seier, men håndhever istedenfor den seieren som alt er vunnet gjennom Jesu Kristi død, begravelse og oppstandelse. Vi prøver ikke på å vinne en kamp. Vi kommer fra en kamp som allerede er blitt vunnet! Jesus har seiret, og vi håndhever hans erobring. (Rom 8:37).

Forfatter: ANDREW WOMMACK 

 

×Tips en venn

Du har det allerede Du har det allerede Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.224.150.24)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt