Den kontroversielle temaet om den troendes autoritet i Kristus, er mye diskutert i kirken i dag.
Andrew Wommack, internasjonalt kjent bibellærer, bringer et friskt perspektiv på dette viktige åndelige emnet som kan utfordre alt du har lært, inkludert:
Ved å grave i Skriften, avslører Andrew den åndelige betydningen av valgene dine, ord og handlinger og hvordan de påvirker din evne til å stå imot angrepene fra Satan og å motta Guds beste. Oppdag den mektige sannheter bak sann åndelig autoritet og begynner å se virkelige resultater.

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: AUTORITET

  • 978-82-7689-175-6 EAN
  • 288 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Pocket Format
  • 2010 Produksjonsår

Den kontroversielle temaet om den troendes autoritet i Kristus, er mye diskutert i kirken i dag.
Andrew Wommack, internasjonalt kjent bibellærer, bringer et friskt perspektiv på dette viktige åndelige emnet som kan utfordre alt du har lært, inkludert:
Ved å grave i Skriften, avslører Andrew den åndelige betydningen av valgene dine, ord og handlinger og hvordan de påvirker din evne til å stå imot angrepene fra Satan og å motta Guds beste. Oppdag den mektige sannheter bak sann åndelig autoritet og begynner å se virkelige resultater.

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: AUTORITET
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Andrew Wommack

Om Andrew Wommack

Wommack har talt Guds Ord siden 1969.
Han giftet seg med sin kone Jamie i 1972. I løpet av de neste seks årene, fikk de tre barn. I 1976 kringkastet Andrew sitt første Gospel Truth radioprogram på en liten country-and-western stasjon i Childress, Texas.
Andrew Wommack Ministries, Inc. ble stiftet i 1978, og de flyttet sin tjeneste til Colorado Springs i 1980.
Med unntak av noen få måneder, har Wommacks radioprogram blitt kringkastet siden den gang. I januar 2000, kringkastet han det første Gospel Truth TV-program på INSP Network. Gjensvaret fra publikum var enorm, og siden da har DayStar Network og The Church Channel i USA, GOD TV i Europa og rundt om i verden, og flere individuelle TV-stasjoner blitt lagt til.

Bli løftet opp

Hver enkelt av oss har unike gaver og talenter som skal brukes til vår gudgitte hensikt, men å ofre vår Gud lovprisning og tilbedelse, er noe alle er kalt til å gjøre. Gud er verdig vår tilbedelse. Hans kjærlighet og nåde mot oss er grenseløs. Han er så trofast mot oss. Å gi Ham pris og tilbedelse, er en måte vi kan gi Ham gjensvar på.
Jesus sa, at uten at vi blir som barn, kan vi ikke komme inn i himlenes rike. Har du noen gang betraktet de små under tider med tilbedelse? Deres øyne stråler når de klapper i sine små hender til musikken. Noen av dem klarer å synge ’halleluja’, selv om deres normale ordforråd er begrenset. 

Forfatter: LEONARD SCOTT

Tema: TILBEDELSE 

 
Gud ønsker deg frisk

Mange synes det er vanskelig å tro at Gud ønsker dem friske. De kan ha plager selv, eller kanskje se en kjær ha sykdom og smerte. I begge tilfeller blir de motløse etter at deres bønner tilsynelatende går ubesvart. De konkluderer da med at Gud ‘tillater’ at dette skal skje. Eller enda verre, at Han har forårsaket det. Begge er galt, og begge stiller spørsmål ved Guds godhet.
I denne boken deler Andrew sannheten om hva Guds betingelsesløse kjærlighet og nåde allerede har tilveiebrakt. Helbredelse er en stor del av denne pakten. Andrew Wommack svarer på mange vanlige spørsmål, inkludert de om Paulus‘ ‘torn i kjødet’, ‘Guds suverenitet’ og mye mer.
Dersom du eller noen du kjenner er i behov av helbredelse, er dette boken for deg!

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: HELBREDELSE 

 
Livet i Ordet

På sin varme og personlige måte oppmuntrer og viser Joyce Meyer oss hvordan vi kan styrke kvaliteten på våre liv. Hun begynner med en av de mest grunnleggende sannheter alle kristne, ung som eldre, må lære seg å forstå – Gud elsker oss, og Han har forberedt kun det beste for hver og en av oss.
I denne eksklusive boken, vil du finne over 100 utvalgte daglige andakter. Hver og en inneholdende utvalgte skriftsteder og praktiske forklaringer. 
ANDAKTSBOK!

Forfatter: JOYCE MEYER 

Veil.pris: 259 NOK

Tilbudspris: 229 NOK

Du sparer: 30 NOK

 
Mirakler

Lengter du etter å leve i det mirakuløse? Denne boken viser deg hvordan. På disse sidene finner du hjertevarmende, sanne historier om mennesker som har opplevd mirakler:
* En kvinne som er lam i armer og bein og plaget av  spasmer, reiser seg fra rullestolen.
* En ung mor som er erklært død blir fullstendig frisk når menigheten ber for henne.
* Ved Guds løfter vokser en startkapital på 70 dollar til et foretak med årsomsetning på 400 millioner dollar.
* En orkan på styrke 4 hindres fra å forårsake katastrofe ved at 250 troende ber.
* Et ekteskap i krise blir himmelsk som svar på ektemannens bønner.

Forfatter: PAT ROBERTSON

Tema: MIRAKLER 

 
Du har det allerede

Lik hunden på forsiden, bruker de fleste kristne hele sitt liv på å jage etter noe som de allerede har. De ber alltid Herren om å gjøre noe – om enten å velsigne, helbrede, utfri eller å gi dem framgang – når de i virkeligheten søker etter ting som alt har blitt gitt dem. De tror at Gud kan gjøre hva som helst, men ikke at Han har (i fortidsform) gjort veldig mye. Efeserbrevet ble imidlertid skrevet fra en totalt annen synsvinkel: Alt er allerede fullført i Kristus og er gitt til den gjenfødte troende. Det er allerede fullført og allerede vårt! En seirende kristen søker ikke seier, men håndhever istedenfor den seieren som alt er vunnet gjennom Jesu Kristi død, begravelse og oppstandelse. Vi prøver ikke på å vinne en kamp. Vi kommer fra en kamp som allerede er blitt vunnet! Jesus har seiret, og vi håndhever hans erobring. (Rom 8:37).

Forfatter: ANDREW WOMMACK 

 
Ånd, sjel & legeme

Selv om Guds Ord helt tydelig lærer at mennesket består av tre ulike deler, er det veldig få kristne som har en funksjonell forståelse av ånd, sjel og legeme i sitt hverdagsliv!
De fleste mennesker tror faktisk at de bare er delt opp i kropp og sjel. De blander sammen sjel og ånd som om det er det samme. Når du forstår ånd, sjel og legeme, låser det opp det åndelige området, så du kan oppleve hvem du er, og hva du har i Kristus!
Siden det åndelige området ikke kan sees eller føles, så blir den eneste måten du kan oppfatte åndelige sannheter på, gjennom Guds Ord. Ta rett og slett Guds Ord og tro det!

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: ÅND, SJEL OG LEGEME 

 
Effektene av lovprisning

"Lovprisning påvirker alle områdene av våre liv – vårt personlige forhold til Gud, vår åndelige krigføring mot djevelen, og vår egen mentale og følelsesmessige ve og vel. Lovprisning er noe som en kristen ikke kan klare seg uten. Det burde være det første vi gjør hver morgen når vi står opp, og det burde være det siste vi gjør hver kveld før vi avslutter dagen. Vi burde begynne og avslutte enhver bønn med lovprisning til Herren. Skriften formaner oss å prise Herren til enhver tid – om morgenen, midt på dagen og når solen går ned".

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: LOVPRISNING 

 
Kristen filosofi

Alle ser på livet gjennom et filter. Bibelen kaller det din filosofi. Det er måten du tenker på, og den styrer utfallet av ditt liv. Spør deg selv: Tror du at Bibelen er det ufeilbarlige og inspirerte Guds Ord? Tror du at det bare er én vei til Gud? Er Gud god eller dømmende? Er det Han som kontrollerer ditt bestemmelsessted eller er det opp til deg? Svarene på disse spørsmålene og mange andre, vil bestemme din filosofi. Da vil denne filosofien, påvirke måten du ser på mange sosiale spørsmål, som skapelse,evolusjon, abort og homoseksualitet. Kristen filosofi henvender seg til måten vi tenker på, eller burde tenke på i overensstemmelse med Guds Ord. Den viser hvordan kristen filosofi kan brukes på en praktisk måte til å gi svar på spørsmålene som vi møter i vår kultur. Den vil forandre på måten du betrakter verden på for alltid.  

 
En bedre pakt

Det går tydelig frem at israelsfolket måtte lide på grunn av at de brøt Guds bud, ja på grunn av at de syndet mot Guds ord. Og selv om jeg nå taler om jødene, så er det de samme prinsippene som gjelder for oss i dag. Du må huske på at så lenge israelsfolket holdt Guds bud, ble de ikke syke, men da de syndet, ble deres legemer fulle av sykdom. Men selv da hadde de full rett til å vende seg til Herren, motta tilgivelse for sine synder og bli helbredet for sine sykdommer. 
I dag lever vi i en bedre pakt som er basert på bedre løfter. Dersom vi holder vår del av pakten, vil de samme tingene virke for oss som de gjorde for israelsfolket under Den Gamle Pakt. Det er i hvertfall jeg sikker på.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Før din sak

Gud ber deg å bringe fram Hans Ord (grunner, løfter) for å få Ham til å huske. Han ber deg føre dine pakts-rettigheter, her er en utfordring fra Gud om å legge din sak fram for Ham.
Om dine barn er ufrelste eller hva det enn er du ber om, finn Skriftens ord som dekker din sak, og legg alt fram for ham. Vær bestemt. Finn de skriftsteder som definitivt lover deg de ting du behøver.
Når vi kommer i henhold til Guds ord, vil Guds Ord aldri slå feil.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Kunsten å gå på vannet

Det var ikke bare skjebnen eller flaks at Peter gikk på vannet mens de andre apostlene ble sittende i båten. Men hvorfor opplever noen mirakler og andre ikke? En fatalistisk filosofi vil fortelle deg at mirakler bare skjer hvis Gud vil. Men hvis du virkelig tror på dette, vil det virkelig drepe din tro! Hvis du ønsker å se mirakler i ditt liv, er det første som skjer at det kommer til å få deg ut av båten! I denne boken deler Andrew mange av sine troserfaringer han har lært fra Guds Ord om å gå i det mirakuløse. Hvis du vil motta disse sannhetene kan du også gå på vannet! 

 
Kathryn Kuhlman

Tusenvis av mennesker ble helbredet av Den Hellige Ånd gjennom hennes tjeneste. De ble helbredet ved kunnskapsord. Hun la aldri sine hender på noen personer. 
Før hvert møte åpnet hun seg opp for Den Hellige Ånds tjeneste, så Han alene skulle få virke i møtene. Hun refererte ofte til Den Hellige Ånd som sin beste venn. Hun kalte Ham også for «Den største av alle lærere». 
 
«Dette er mer enn en fortelling om en spesiell kvinne. Det er en åndelig biografi om en kvinne som ble brukt av Gud til mirakuløse helbredelser. 
I boken er også utdrag fra seks av hennes sterkeste taler som ble holdt på radio. 
«Vi kan lære viktige ting fra Kathryn Kuhlmans liv og tjeneste. jeg har ikke skrevet en biografi i vanlig forstand, men en reise i begivenheter i den åndelige verden. Jeg er selv takknemlig for de ting jeg selv har lært av dette. Disse ting ønsker jeg å dele med deg i denne boken. Mange av ordene – er hennes egne.»

Forfatter: ROBERTS LIARDON

Tema: BIOGRAFI 

 
Ånd, sjel & legeme

Selv om Guds Ord helt tydelig lærer at mennesket består av tre ulike deler, er det veldig få kristne som har en funksjonell forståelse av ånd, sjel og legeme i sitt hverdagsliv!
De fleste mennesker tror faktisk at de bare er delt opp i kropp og sjel. De blander sammen sjel og ånd som om det er det samme. Når du forstår ånd, sjel og legeme, låser det opp det åndelige området, så du kan oppleve hvem du er, og hva du har i Kristus!
Siden det åndelige området ikke kan sees eller føles, så blir den eneste måten du kan oppfatte åndelige sannheter på, gjennom Guds Ord. Ta rett og slett Guds Ord og tro det!

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: ÅND, SJEL OG LEGEME 

 
Nyt livet

Å nyte Livet, er det mulig? Er det mulig å nyte Livet midt i en urolig verden med kriminalitet, terrorisme, frykt, vold, sykdom, fattigdom, naturkatastrofer osv.
Om vi til og med befant oss i de ’’perfekte omstendigheter’’, ville vi etter kort tid finne ut at det også ville være problemer og vanskeligheter der. De fleste problemene er nemlig ikke bare rundt oss, men i oss. 
Finnes det virkelig en måte å leve på som gjør at vi kan begynne å nyte den største gaven vi har fått her på jorden, Livet (med stor L)? Ikke bare i sjeldne, enkelte øyeblikk, men time for time, dag for dag, år etter år? 

Forfatter: ERIK & HILDE BEDSVAAG

Tema: DET KRISTNE LIVET 

 
Relasjoner (Andaktsbok)

RELASJONER
Kan du oppfylle Guds hensikt med ditt liv i samvær med din makker? Bestselgende forfatter, Myles Munroe, sier at; det kan du!
I denne unike andkatsboken vil du kunne oppdage:
* Oppdag din unike oppgave som kvinne og mann!
* Lær hvordan du kan oppfylle din partners behov!
* Finn bibelske løsninger på konflikter i samlivet!
Oppdag Guds tanke for deg som mann og kvinne, og begynn og bygg et sterkt, produktivt og kjærlig samspill i dag.

Forfatter: MYLES MUNROE

Innhold: ANDAKTSBOK 

Veil.pris: 298 NOK

Tilbudspris: 159 NOK

Du sparer: 139 NOK

 
Radiotalen Norge ikke tålte

I helvetestalen går han fra å snakke til mange til den enkelte i løpet av to setninger: «Jeg taler sikkert til mange i kveld som vet de er uomvendt. Du vet at om du stupte død ned på gulvet i dette øye­blikk, så stupte du like i helvete.» – Det var en ­teknikk han brukte veldig mye. Han hadde­ en evne til å snakke i overskrifter, nesten tabloid. Som retorisk kraft var han overlegen mange andre, sier Kullerud. Nære venner Selv om mange fordømte Hallesby etter radiotalen, var det først da Hamar-biskop Kristian Schjelderup kom på banen, at 50-tallets store ideologiske debatt var et faktum. I et intervju sa han at «for meg hører læren om evig helvetesstraff ikke hjemme i kjærlighetens religion». Ole Hallesby kviet seg lenge for å svare Schjelderup, som han så på som en god venn. Men til slutt måtte han til pers. Prosessoren pekte på at bare i Matteus-evangeliet har Jesus 18 ganger omtalt den evige fortapelse, og i ni av disse skildret pinen på ulikt vis.
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk 

 
Kraften i den talte tro

Don Gossett og E. W. Kenyon viser deg hvordan Guds løfter kan bli oppfylt i ditt eget liv.
Oppdag hvordan du kan:
* Styrke din tro.
* Leve et meningsfullt liv.
* La Gud forsørge deg og motta hans omsorgsfulle kjærlighet.
* Lære å kjenne dine ords sanne kraft.
* Oppnå hellig frimodighet.
* Bruke kraften i positive bekjennelser.
* Anvende og motta bibelske løfter daglig.
* Motta fysisk og åndelig helbredelse.

Løftet om tro kan bli ditt. Ta skrittet inn i et nytt liv og erfar sannheten og kraften i sann tro.

Forfatter: DON GOSSETT OG E. W. KENYON

Innhold: TRO - BEKJENNELSE 

 
Det blir slik du sier

Kvinnen som rørte ved Jesu klær mottok nøyaktig hva hun sa. Bibelen sier: (overs. av 1930) «For hun sa; «Om jeg bare får røre ved klærne hans blir jeg frisk.» (Vers 28). 
Det hun sa var hva hun trodde. Jeg vet det fordi Jesus sier: «Datter din tro har frelst deg.» (Gjort deg hel, eng. overs.) 
Hva du sier, er hva du tror. Du får det du sier. Mark. 11,23-24: «Sannelig jeg sier dere; Om noen sier til dette fjellet; Løft deg og kast deg i havet! og han ikke tviler i sitt hjerte, men tror at det han sier, vil skje, så skal det også gå slik. Derfor sier jeg dere; Alt det dere ber om i bønnene deres – tro at dere har fått det, og dere skal få det.» 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Visdom, lev ikke livet uten

Larry Lea oppfordrer alle kristne til å gjøre bønnen om visdom til sitt bønneemne nummer ett.
Søkende kristne vil finne både svar og inspirasjon i denne boken om visdom.

Forfatter: LARRY LEA

Tema: BØNN - DISIPLIN 

 
Effektene av lovprisning

"Lovprisning påvirker alle områdene av våre liv – vårt personlige forhold til Gud, vår åndelige krigføring mot djevelen, og vår egen mentale og følelsesmessige ve og vel. Lovprisning er noe som en kristen ikke kan klare seg uten. Det burde være det første vi gjør hver morgen når vi står opp, og det burde være det siste vi gjør hver kveld før vi avslutter dagen. Vi burde begynne og avslutte enhver bønn med lovprisning til Herren. Skriften formaner oss å prise Herren til enhver tid – om morgenen, midt på dagen og når solen går ned".

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: LOVPRISNING 

 

×Tips en venn

Effektene av lovprisning Effektene av lovprisning Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.198.108.19)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt