Selv om Guds Ord helt tydelig lærer at mennesket består av tre ulike deler, er det veldig få kristne som har en funksjonell forståelse av ånd, sjel og legeme i sitt hverdagsliv!
De fleste mennesker tror faktisk at de bare er delt opp i kropp og sjel. De blander sammen sjel og ånd som om det er det samme. Når du forstår ånd, sjel og legeme, låser det opp det åndelige området, så du kan oppleve hvem du er, og hva du har i Kristus!
Siden det åndelige området ikke kan sees eller føles, så blir den eneste måten du kan oppfatte åndelige sannheter på, gjennom Guds Ord. Ta rett og slett Guds Ord og tro det!

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: ÅND, SJEL OG LEGEME

  • 978-82-7689-185-3 EAN
  • 295 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Pocket Format
  • 2011 Produksjonsår

Selv om Guds Ord helt tydelig lærer at mennesket består av tre ulike deler, er det veldig få kristne som har en funksjonell forståelse av ånd, sjel og legeme i sitt hverdagsliv!
De fleste mennesker tror faktisk at de bare er delt opp i kropp og sjel. De blander sammen sjel og ånd som om det er det samme. Når du forstår ånd, sjel og legeme, låser det opp det åndelige området, så du kan oppleve hvem du er, og hva du har i Kristus!
Siden det åndelige området ikke kan sees eller føles, så blir den eneste måten du kan oppfatte åndelige sannheter på, gjennom Guds Ord. Ta rett og slett Guds Ord og tro det!

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: ÅND, SJEL OG LEGEME
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Andrew Wommack

Om Andrew Wommack

Wommack har talt Guds Ord siden 1969.
Han giftet seg med sin kone Jamie i 1972. I løpet av de neste seks årene, fikk de tre barn. I 1976 kringkastet Andrew sitt første Gospel Truth radioprogram på en liten country-and-western stasjon i Childress, Texas.
Andrew Wommack Ministries, Inc. ble stiftet i 1978, og de flyttet sin tjeneste til Colorado Springs i 1980.
Med unntak av noen få måneder, har Wommacks radioprogram blitt kringkastet siden den gang. I januar 2000, kringkastet han det første Gospel Truth TV-program på INSP Network. Gjensvaret fra publikum var enorm, og siden da har DayStar Network og The Church Channel i USA, GOD TV i Europa og rundt om i verden, og flere individuelle TV-stasjoner blitt lagt til.

Faste & Bønn

«Hensikten med denne boken er å sette lyset på et av Bibelens kanskje mest neglisjerte emner. Og til en viss grad gjenopprette denne delen av evangeliet ved å framholde sannheten om faste, belyst fra forskjellige sider.
Vi behandler her en mektig side av Ordet. Den kan åpne vei for en veldig kraft til Jesu ære, til Kristi legemes oppbyggelse og til en vekkelse i denne siste tid. Ved en riktig bruk av bønn og faste i arbeidet for sjelene, vil de troende kunne stå mer grunnfestet under forfølgelse, ødeleggelse og andre tragedier endetiden vil føre med seg. Vi vil ha til vår rådighet et av de mest effektive våpen i kampen, slik at vi kan gå seirende gjennom den».

Forfatter: FRANKLIN HALL

Tema: FASTE 

 
Hvis Satan ikke kan stjele dine drømmer . . .

Din elskede himmelske far har en spesiell gave til deg. Da Han først plantet denne gaven i ditt hjerte, var den den minste av all såkorn. Men bli ikke bedrøvet, den har potensiale i seg til å vokse til noe stort og vidunderlig, både i størrelse og i skjønnhet. Denne gaven er faktisk en drøm!
Hvilken bedre måte kan Satan frarøve deg din framtid – enn å snappe fra deg entusiasmen – for denne gudgitte drømmen. Vær klar over at han står klar og bruker alle triks og knep for å så sine egne tanker av tvil, frykt, forstyrrelse og motløshet i ditt liv.

Forfatter: JERRY SAVELLE

Tema: SATAN - DRØMMER 

 
Kong Midas berøring

Har du noen gang ønsket at alt du rører ved blir til gull? Den mytiske kong Midas ønsket at alt han rørte ved skulle bli til gull. Men da han fikk det han ville, oppdaget han at han ikke ønsket det han fikk! 
Dette var den siste boken Kenneth E. Hagin skrevet før han gikk bort. Han forklarer hvordan følgende ubibelsk lære som legger vekt på enten en ’fattigdomsmentalitet’ eller ovedrivelsen i ’fremgangsteologien’ kan føre den kristne ned i grøfta på den ene eller den andre siden av veien.
Den er viktig å finne balansen og vandre midt på veien. 
Noen av spørsmålene som behandles i denne boken er:
Skulle troende forventer en ’hundrefoll’ avkastning på hva de gir?
Er det å kunne slette all gjeld bibelsk?
Er rikdommen til de onde beregnet for de rettferdige?
Er ’bekjenn, og du skal få det’ bibelsk?
Skal du tro Gud for en ’dobbel del’?

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: ØKONOMI - PENGER 

 
Jesu andre komme

Å som jeg gleder meg til hans komme, hans strålende komme, og dagen hvor Bruden skal komme fram for Brudgommen. Forbereder du deg til hans komme? Vil du være klar når skyene trekkes fra hverandre og himlene deles i to, og du hører Ham komme med et rop? Hvis ikke, fall på dine knær i omvendelse for Ham, og rope: «Å, Guds Lam, jeg kommer! Hjelp meg å gi mitt liv fullstendig til deg; gjør meg til alt du ville ha meg til å være; rens mitt hjerte; fylle meg med din Ånd; fylle mitt liv med olje. Hjelp meg å bringe andre med meg!»

Forfatter: AIMEE SEMPLE MACPHERSON

Innhold: JESU GJENKOMST 

 
Effektene av lovprisning

"Lovprisning påvirker alle områdene av våre liv – vårt personlige forhold til Gud, vår åndelige krigføring mot djevelen, og vår egen mentale og følelsesmessige ve og vel. Lovprisning er noe som en kristen ikke kan klare seg uten. Det burde være det første vi gjør hver morgen når vi står opp, og det burde være det siste vi gjør hver kveld før vi avslutter dagen. Vi burde begynne og avslutte enhver bønn med lovprisning til Herren. Skriften formaner oss å prise Herren til enhver tid – om morgenen, midt på dagen og når solen går ned".

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: LOVPRISNING 

 
Skarpere enn et tveegget sverd

En spesiell melding fra Andrew Wommack:
Skarpere enn et tveegget sverd er en sammenstilling og oppsummering av de seksten mest etterspurte og viktige åpenbaringer Gud har gitt meg.
Hvert kapittel tar for seg et bestemt emne i en forkortet form, noe som gjør det mye enklere å se hvordan disse sannhetene er relatert og avhengige av hverandre.
For eksempel, hvis du forstår budskapet om nåde, men har ikke balansert det med tro, vil ingen av dem fungere effektivt i livet ditt. Jeg oppfordrer deg, ta deg tid til å lese boken gjennom, og deretter gå tilbake og studere de foreslåtte materialene er oppført på slutten av hvert kapittel. 

 
Gud ønsker deg frisk

Mange synes det er vanskelig å tro at Gud ønsker dem friske. De kan ha plager selv, eller kanskje se en kjær ha sykdom og smerte. I begge tilfeller blir de motløse etter at deres bønner tilsynelatende går ubesvart. De konkluderer da med at Gud ‘tillater’ at dette skal skje. Eller enda verre, at Han har forårsaket det. Begge er galt, og begge stiller spørsmål ved Guds godhet.
I denne boken deler Andrew sannheten om hva Guds betingelsesløse kjærlighet og nåde allerede har tilveiebrakt. Helbredelse er en stor del av denne pakten. Andrew Wommack svarer på mange vanlige spørsmål, inkludert de om Paulus‘ ‘torn i kjødet’, ‘Guds suverenitet’ og mye mer.
Dersom du eller noen du kjenner er i behov av helbredelse, er dette boken for deg!

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: HELBREDELSE 

 
En bedre måte å be på

Etter snart 40 år i tjenesten, har Andrew Wommack oppdaget noen viktige sannheter angående bønn. Hans bønneliv har forandret seg mye på disse årene og resultatene er også blitt radikalt forbedret. Klare, bibelske svar på disse spørsmålene og mange andre spørsmål som de fleste av oss stiller, blir svart på i denne boken.
Husk; det kan være flere veien til målet. Om ikke en vei fungerer, kanskje er det ”En bedre måte å be på”.

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: BØNN 

 
Englenes hær

VERDEN ER NYSGJERRIG PÅ ENGLER!

Popkulturen legger stor vekt på disse usynlige vesener, de nesten gjør dem til avguder.
Men har du noen gang lurt på: Hva gjør engler og hvordan påvirker deres oppgaver meg? Gjennom bibelbasert åpenbaring – kombinert med sine dynamiske, personlige møter med de himmelske skapninger, inviterer Tim Sheets deg til å oppleve den usynlige verden av Himmelens mektige krigere.

Oppdag hvordan engler:
* FORENER seg med kristne for å bringe forvandling og befrielse til hele regioner.
* ARBEIDER overnaturlig med dine bønner for å frigjøre himmelens svar og la gjennombrudd komme i livet ditt.
* KJEMPER i den åndelige sfære for å gi hjelp, gi beskyttelse og bringe befrielse.
Fra Mosebøkene til Åpenbaringen er Skriften fylt med fortellinger om engler: Jakob, Daniel, Maria, Johannes – og til og med Jesus selv – ble alle assistert eller besøkt av engler. Engler er mer enn usynlige skapninger i himlene – de er voldsomme soldater pålagt å nedrive mørkets makter.

Lær hvordan du samarbeider med disse guddommelige krigerne og se Himmelens kraft forvandle livet ditt, din region og din verden i dag!

Forfatter: TIM SHEETS 

 
Meg og min store munn!

Er din munn travelt opptatt med å fortelle alle om dine vanskeligheter? Virker det som om din munn snakker på egne vegne? Du kan bryte dette problematiske lemmets egen oppførsel og få det til å arbeide for deg!
«Meg og min store munn» vil trene deg til å få din munn til å tale ord som kan føre deg ovenpå i livet. Bestselgende forfatter Joyce Meyer, understreker at ved å tale Guds Ord som samsvarer med det livet du lever, vil det føre til at du vil oppleve Guds strøm gjennom ditt liv.

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Du har det allerede

Lik hunden på forsiden, bruker de fleste kristne hele sitt liv på å jage etter noe som de allerede har. De ber alltid Herren om å gjøre noe – om enten å velsigne, helbrede, utfri eller å gi dem framgang – når de i virkeligheten søker etter ting som alt har blitt gitt dem. De tror at Gud kan gjøre hva som helst, men ikke at Han har (i fortidsform) gjort veldig mye. Efeserbrevet ble imidlertid skrevet fra en totalt annen synsvinkel: Alt er allerede fullført i Kristus og er gitt til den gjenfødte troende. Det er allerede fullført og allerede vårt! En seirende kristen søker ikke seier, men håndhever istedenfor den seieren som alt er vunnet gjennom Jesu Kristi død, begravelse og oppstandelse. Vi prøver ikke på å vinne en kamp. Vi kommer fra en kamp som allerede er blitt vunnet! Jesus har seiret, og vi håndhever hans erobring. (Rom 8:37).

Forfatter: ANDREW WOMMACK 

 
Hvordan oppfylle Guds guddommelige hensikt

Visste du at det finnes en guddommelig forutbestemmelse for ditt liv? Vel, det gjør det! Gud har en plan for alle kristnes liv, og det inkluderer deg! De grunnleggende prinsippene i pastor Kenneth Hagin jr.’s nye bok, Hvordan fullføre din guddommelige forutbestemmelse, vil hjelpe deg til å forstå at det finnes en felles guddommelig forutbestemmelse for alle kristne. 
Du vil få hjelp til å forstå hva denne forutbestemmelsen er og hvordan du skal oppfylle den.

Forfatter: KENNETH HAGIN JR. 

 
Bryte kontrollerende makter

Denne boken tar for seg hvordan vi kan være bundet av personer, omgivelser, djevelen eller andre personer. Han viser oss på en praktisk måte i denne boken hvordan vi kan komme oss fri.

Forfatter: ROBERTS LIARDON

Tema: KONTROLL 

 
Hvorfor mennesker faller under Guds kraft!

Hvorfor faller folk under Guds kraft? Når det naturlige kommer i kontakt med det overnaturlige, så må noe gi etter.
Kirkehistorien beretter om at det i hver eneste stor bevegelse av Guds kraft og Ånd var folk som falt. Halvparten av Det nye testamente er skrevet av Paulus; en kar som falt under kraften.
Vi kan ikke se Den Hellige Ånd noe mer enn vi kan se vinden, men vi ser vindens resultater. Gud gjør noen ting på dette området som har med våre sanser å gjøre, slik at folk kan se. Han demonstrerer Sin kraft for å la folk bli klar over at Han er virksom.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Kast din bekymring på Herren!

«Kast din bekymring på Herren,» er mer enn en bok. Den er en erfaring _ og en erfaring som har velsignet dens tallrike lesere. De skriver og forteller om liv som er blitt forvandlet, legemer som er blitt helbredet, og byrder som er blitt løftet av som et resultat av at man har lest «Kast din bekymring på Herren,», og har fulgt Kenneth Hagins humoristiske og fornuftige råd. (Og hvis du skulle kjenne noen «verdensmestere i bekymring», så er dette boken for dem!) 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: KJØPT FRI - SYKDOM 

 
Radiotalen Norge ikke tålte

I helvetestalen går han fra å snakke til mange til den enkelte i løpet av to setninger: «Jeg taler sikkert til mange i kveld som vet de er uomvendt. Du vet at om du stupte død ned på gulvet i dette øye­blikk, så stupte du like i helvete.» – Det var en ­teknikk han brukte veldig mye. Han hadde­ en evne til å snakke i overskrifter, nesten tabloid. Som retorisk kraft var han overlegen mange andre, sier Kullerud. Nære venner Selv om mange fordømte Hallesby etter radiotalen, var det først da Hamar-biskop Kristian Schjelderup kom på banen, at 50-tallets store ideologiske debatt var et faktum. I et intervju sa han at «for meg hører læren om evig helvetesstraff ikke hjemme i kjærlighetens religion». Ole Hallesby kviet seg lenge for å svare Schjelderup, som han så på som en god venn. Men til slutt måtte han til pers. Prosessoren pekte på at bare i Matteus-evangeliet har Jesus 18 ganger omtalt den evige fortapelse, og i ni av disse skildret pinen på ulikt vis.
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk 

 
En bedre måte å be på

Etter snart 40 år i tjenesten, har Andrew Wommack oppdaget noen viktige sannheter angående bønn. Hans bønneliv har forandret seg mye på disse årene og resultatene er også blitt radikalt forbedret. Klare, bibelske svar på disse spørsmålene og mange andre spørsmål som de fleste av oss stiller, blir svart på i denne boken.
Husk; det kan være flere veien til målet. Om ikke en vei fungerer, kanskje er det ”En bedre måte å be på”.

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: BØNN 

 
Vandre i tro

I både Det gamle og Det nye testamente ser vi eksempler på hvordan Guds folk kunne gjøre store gjerninger ved å legge handling til sin tro. Store mirakler ble utført av ydmyke mennesker som handlet på Guds ord med enkel tro.
En av de beste definisjonene på tro er: Hvis du tror, vil du handle. Hvis du tror Guds ord, vil du handle som om det var sant. «Tro er full tillit til det en håper på, overbevisning om det en ikke ser".(Heb 11:1). Tro er tillit til det en håper på.
Oppskriften på tro i aksjon kan anvendes når man tar imot dåpen i Den Hellige Ånd, på samme måte som når man tar imot alle Guds gaver.
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Uanstrengt forandring

Uanstrengt forandring – det høres umulig ut. Det er imidlertid hva Ordet åpenbarer om hvordan Guds rike fungerer.
De fleste ser på forandring som både vanskelig og smerte-fullt – en prosess med mye krevende arbeid. Etter deres måte å tenke på, kreves en enorm mengde av anstrengelse for at de skal kunne forandre sine tanker, gjøremål og omstendigheter. På grunn av dette, er forandring noe de kjemper imot. Det er vanskelig å forandre på vaner, tradisjoner og problemer som man har hatt i lang tid.
Folk stivner i gamle former – gamle måter å tenke og handle på – derfor er det bare en naturlig motstand mot forandring.
I denne boken, har jeg lyst til å dele noen sannheter fra Guds Ord med deg, som totalt kan forandre på måten du forstår og tilnærmer deg forandring. Hvis du tar imot disse sannhetene i ditt hjerte og bruker dem i ditt liv, vil du bli i stand til å se at forandringer vil skje uanstrengt i ditt liv.

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: FORANDRING OG LEDELSE 

 
Hva du kan gjøre når troen virker svak og seieren er langt borte

«Det er ingen grunn til å bli beseiret. Gud har gitt oss sitt Ord. Her er all den utrustningen du trenger.» Kenneth E. Hagin skriver i forordet til denne boken; «. . . Jeg møter stadig kristne som har problemer. De har kommet til det punktet hvor de sier: «Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre!» (Har du noen ganger vært der?) 
Dette er grunnen til at jeg har skrevet denne boken. Disse ti stegene som jeg forklarer i boken, vil bringe enhver ut av nederlag og inn i seier.» 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: LEDELSE 

 

×Tips en venn

Hva du kan gjøre når troen virker svak og seieren er langt borte Hva du kan gjøre når troen virker svak og seieren er langt borte Livets Ord Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.81.68.240)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt