Han var en troens apostel av vår tid. Han rystet verden i sin tid – og var med å la grunnen for en karismatisk vekkelse. Hans motto var enkelt: «Tro er handling», og «Bare tro». Han var en mann av én bok – Bibelen. Han kjente kun til én måte å lese den på – i Den Hellige Ånd.
Denne mannen hadde en tjeneste som bringer liv – over 60 år etter sin død. Hans navn er Smith Wigglesworth: «En mann som vandret med Gud».
Wigglesworth ønsket ingen assosiasjoner med noen form for død. Han trodde kun på LIVET!
George Stormont ble ofte referert til som Wigglesworths adopterte sønn. Han beskriver på en levende måte hendelser fra Wigglesworths begivenhetsrike liv. Han prøvde ikke å trekke oppmerksomheten på sin venns person, men heller på hans liv og virke i Den Hellige Ånd.
 
«Jeg har skrevet denne boken med tanke på de som vil bli grepet av denne mannens liv og virke og som ønsker å komme i funksjon i Åndens gaver. Smith Wigglesworth er en av de få personer jeg har kjent som har latt seg forme på en slik måte – til Kristi bilde». 
– George Stormont

Forfatter: GEORGE STORMONT

Tema: BIOGRAFI

  • 978-82-90055-88-9 EAN
  • 152 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Pocket Format
  • 1991 Produksjonsår

Han var en troens apostel av vår tid. Han rystet verden i sin tid – og var med å la grunnen for en karismatisk vekkelse. Hans motto var enkelt: «Tro er handling», og «Bare tro». Han var en mann av én bok – Bibelen. Han kjente kun til én måte å lese den på – i Den Hellige Ånd.
Denne mannen hadde en tjeneste som bringer liv – over 60 år etter sin død. Hans navn er Smith Wigglesworth: «En mann som vandret med Gud».
Wigglesworth ønsket ingen assosiasjoner med noen form for død. Han trodde kun på LIVET!
George Stormont ble ofte referert til som Wigglesworths adopterte sønn. Han beskriver på en levende måte hendelser fra Wigglesworths begivenhetsrike liv. Han prøvde ikke å trekke oppmerksomheten på sin venns person, men heller på hans liv og virke i Den Hellige Ånd.
 
«Jeg har skrevet denne boken med tanke på de som vil bli grepet av denne mannens liv og virke og som ønsker å komme i funksjon i Åndens gaver. Smith Wigglesworth er en av de få personer jeg har kjent som har latt seg forme på en slik måte – til Kristi bilde». 
– George Stormont

Forfatter: GEORGE STORMONT

Tema: BIOGRAFI
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Smith Wiggleswort

Om Smith Wiggleswort

Smith Wigglesworth (født 8. juni 1859 i Menston, Yorkshire, England, død 12. mars 1947) var en britisk evangelist.

Som barn arbeidet han med å plukke neper sammen med sin mor, og han arbeidet dessuten i forskjellige fabrikker. I hans barndom var han analfabet. Opprinnelig var han metodist før han ble gjenfødt som kristen i en alder av åtte år. Hans bestemor var en from metodist, hans foreldre, John og Martha, var ikke praktiserende kristne selv om de tok unge Smith med til den lokale metodistkirken og andre anglikanske kirker ved flere anledninger. Wigglesworth ble konfirmert av en biskop i den anglikanske kirken. Han ble døpt ved nedsenkning i en baptistisk kirke som hadde forankring i bibelsk undervisning i Plymouth. Wigglesworth giftet seg med Polly Featherstone den 2. mai 1882. Hans kone var predikant hos Frelsesarmeen. Ekteparet hadde en datter, Alice, og fire sønner, Seth, Harold, Ernest og George. Polly døde i 1913.

Bibelsk bønn (A4 studieheftem/spiralrygg)

En troendes bønneliv skulle basere seg på og bygge på Guds Ord. I denne boka skal vi diskutere de mange bønneprinsippene som finnes i Guds Ord.
Når du studerer disse bønneprinsippene, må du bestemme deg for å få dem inn i hjertet ditt slik at du kan praktisere dem i ditt eget private bønneliv. Det er hva jeg gjorde for mer enn femtifem år siden, og jeg har mottatt bønnesvar hele tiden siden!
A4 med spiralrygg

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND 

 
Relasjoner (Andaktsbok)

RELASJONER
Kan du oppfylle Guds hensikt med ditt liv i samvær med din makker? Bestselgende forfatter, Myles Munroe, sier at; det kan du!
I denne unike andkatsboken vil du kunne oppdage:
* Oppdag din unike oppgave som kvinne og mann!
* Lær hvordan du kan oppfylle din partners behov!
* Finn bibelske løsninger på konflikter i samlivet!
Oppdag Guds tanke for deg som mann og kvinne, og begynn og bygg et sterkt, produktivt og kjærlig samspill i dag.

Forfatter: MYLES MUNROE

Innhold: ANDAKTSBOK 

Veil.pris: 298 NOK

Tilbudspris: 149 NOK

Du sparer: 149 NOK

 
Hvorfor mennesker faller under Guds kraft!

Hvorfor faller folk under Guds kraft? Når det naturlige kommer i kontakt med det overnaturlige, så må noe gi etter.
Kirkehistorien beretter om at det i hver eneste stor bevegelse av Guds kraft og Ånd var folk som falt. Halvparten av Det nye testamente er skrevet av Paulus; en kar som falt under kraften.
Vi kan ikke se Den Hellige Ånd noe mer enn vi kan se vinden, men vi ser vindens resultater. Gud gjør noen ting på dette området som har med våre sanser å gjøre, slik at folk kan se. Han demonstrerer Sin kraft for å la folk bli klar over at Han er virksom.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Forståelsen av de åndelige gaver

Guds ønsker for deg at du skal ha et fremgangsrikt og gledesfylt liv i fellesskap med Den Hellige Ånd. Åndens gaver er gitt deg i nært fellesskap med Åndens innsikt. Han vet hva du trenger for å kunne leve seirende i en tid med vanskeligheter og prøvelser. Gud ønsker også at du skal kunne være til hjelp for andre mennesker med de gaver Han ønsker å utruste deg med.
I denne kraftfulle boken, ønsker Buddy Harrison (forøvrig svigersønn av Kenneth E. Hagin), å gi deg innsikt i Åndens gaver. På en direkte og praktisk måte ønsker han å forklare hvordan Åndens gaver virker.
Ikke vent med å lære deg disse viktige sannheter om Åndens gaver. Dette var gaver Gud hadde tiltenkt alle sine barn. Du kan begynne å forstå gavenes betydning allerede i dag!

Forfatter: BUDDY HARRISON

Innhold: ÅNDELIGE GAVER 

 
Fornyet i Hans nærvær

Jesus kaller de som hungrer etter rettferdighet for salige. Bare et kort øyeblikk i Hans nærvær, bringer salig befrielse. I det øyeblikket av berøring, blir byrdene løftet av og all skyld forsvinner. Det gir en opplevelset av tilfredshet.
I denne boken “”Fornyet i Hans nærvær’’, tar Lynne Hammond deg med inn i Guds nærvær. Lynne er en av vår tids mest anerkjente bønneledere, og hun gjør forbindelsen tilgjengelig mellom Guds nærvær og Hans ledelse for ditt liv.

Forfatter: LYNN HAMMOND

Tema: TILBEDELSE 

 
Kristen filosofi

Alle ser på livet gjennom et filter. Bibelen kaller det din filosofi. Det er måten du tenker på, og den styrer utfallet av ditt liv.
Spør deg selv: Tror du at Bibelen er det ufeilbarlige og inspirerte Guds Ord? Tror du at det bare er én vei til Gud?
Er Gud god eller dømmende? Er det Han som kontrollerer ditt bestemmelsessted eller er det opp til deg?
Svarene på disse spørsmålene og mange andre, vil bestemme din filosofi. Da vil denne filosofien, påvirke måten du ser på mange sosiale spørsmål, som skapelse,evolusjon, abort og homoseksualitet.
Kristen filosofi henvender seg til måten vi tenker på, eller burde tenke på i overensstemmelse med Guds Ord.
Den viser hvordan kristen filosofi kan brukes på en praktisk måte til å gi svar på spørsmålene som vi møter i vår kultur. Den vil forandre på måten du betrakter verden på for alltid. 

 
Effektene av lovprisning

"Lovprisning påvirker alle områdene av våre liv – vårt personlige forhold til Gud, vår åndelige krigføring mot djevelen, og vår egen mentale og følelsesmessige ve og vel. Lovprisning er noe som en kristen ikke kan klare seg uten. Det burde være det første vi gjør hver morgen når vi står opp, og det burde være det siste vi gjør hver kveld før vi avslutter dagen. Vi burde begynne og avslutte enhver bønn med lovprisning til Herren. Skriften formaner oss å prise Herren til enhver tid – om morgenen, midt på dagen og når solen går ned".

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: LOVPRISNING 

 
Livet i Ordet

På sin varme og personlige måte oppmuntrer og viser Joyce Meyer oss hvordan vi kan styrke kvaliteten på våre liv. Hun begynner med en av de mest grunnleggende sannheter alle kristne, ung som eldre, må lære seg å forstå – Gud elsker oss, og Han har forberedt kun det beste for hver og en av oss.
I denne eksklusive boken, vil du finne over 100 utvalgte daglige andakter. Hver og en inneholdende utvalgte skriftsteder og praktiske forklaringer. 
ANDAKTSBOK!

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Bibelsk måte å motta helbredelse

Hvis dine bønner ikke er blitt besvart, så gi ikke opp håpet, for Gud hører og svarer på bønn! Pastor Kenneth E. Hagins ’Skritt på veien til bønnesvar’ åpenbarer flere skritt som sikrer den troende bønnesvar når de følges trofast.
Dette informative studieheftet besvarer spørsmål som:
* Hvor viktig er det å studere skriftsteder som gir løfte om det svaret du trenger?
* Hvorfor bør du gjøre deg avhengig av Den Hellige Ånd i ditt bønneliv?
* Hvilken viktig rolle spiller lovprisningen i bønn?
* Hvordan skal man be for å oppnå resultater?
Dette dynamiske studieheftet med 13 leksjoner er ment for bibelstudiegrupper eller personlig studium.
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
En guddommelig åpenbaring om bønn

Når du begynner å snakke med Gud og pleie fellesskapet med Ham, gir Han deg svar og skjenker deg av sin visdom og innsikt. Han lar det bli klart for deg hvem du i virkeligheten er i Kristus. Samtidig lar Han deg få den kraften og den frimodigheten som er nødvendig for deg å være i besittelse av dersom du skal kunne be om en forvandling – ikke bare i din egen tilværelse, men også i tilværelsen til dem som omgir deg.  Boka ’En guddommelig åpenbaring om bønn’ kommer til å styrke deg i din overbevisning om at Gud er opptatt av å gjøre alt til det beste for deg, til og med når det kan virke som om bønnene vi ber, ikke får noe svar. Hold fram med å tenke på Ham og ha tro til Ham som den allmektige Faderen. Det er Han som er i besittelse av den nøkkelen som åpner døren så du får dekket alle behovene dine.

Forfatter: MARY K. BAXTER

Tema: KRAFT - ÅNDELIGE VERDEN - BØNN 

Veil.pris: 229 NOK

Tilbudspris: 79 NOK

Du sparer: 150 NOK

 
Kunsten å gå på vannet

Det var ikke bare skjebnen eller flaks at Peter gikk på vannet mens de andre apostlene ble sittende i båten. Men hvorfor opplever noen mirakler og andre ikke? En fatalistisk filosofi vil fortelle deg at mirakler bare skjer hvis Gud vil. Men hvis du virkelig tror på dette, vil det virkelig drepe din tro!
Hvis du ønsker å se mirakler i ditt liv, er det første som skjer at det kommer til å få deg ut av båten! I denne boken deler Andrew mange av sine troserfaringer han har lært fra Guds Ord om å gå i det mirakuløse. Hvis du vil motta disse sannhetene kan du også gå på vannet! 

 
Krafttanker - 12 strategier for å vinne kampen om ditt sinn

«En av mine favorittordtak er; «Dit hvor sinnet er vendt, følger mennesket.» Jeg tror helhjertet at våre tanker ’leder’ oss, staker ut kursen for våre liv og peker ut en bestemt retning. Dette vil til slutt bestemme vårt endemål for livet. Våre tanker får oss til å ha visse holdninger og perspektiver, de påvirker våre relasjoner, de bestemmer hvor produktive vi vil være, både på det personlige og det yrkesmessige plan. De har stor innflytelse på den generelle kvaliteten vi har i våre liv.  Vi må absolutt forstå ’kraften av tanker’!
 STORPOCKET

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Skarpere enn et tveegget sverd

En spesiell melding fra Andrew Wommack:
Skarpere enn et tveegget sverd er en sammenstilling og oppsummering av de seksten mest etterspurte og viktige åpenbaringer Gud har gitt meg.
Hvert kapittel tar for seg et bestemt emne i en forkortet form, noe som gjør det mye enklere å se hvordan disse sannhetene er relatert og avhengige av hverandre.
For eksempel, hvis du forstår budskapet om nåde, men har ikke balansert det med tro, vil ingen av dem fungere effektivt i livet ditt. Jeg oppfordrer deg, ta deg tid til å lese boken gjennom, og deretter gå tilbake og studere de foreslåtte materialene er oppført på slutten av hvert kapittel. 

 
Du har det allerede

Lik hunden på forsiden, bruker de fleste kristne hele sitt liv på å jage etter noe som de allerede har. De ber alltid Herren om å gjøre noe – om enten å velsigne, helbrede, utfri eller å gi dem framgang – når de i virkeligheten søker etter ting som alt har blitt gitt dem. De tror at Gud kan gjøre hva som helst, men ikke at Han har (i fortidsform) gjort veldig mye. Efeserbrevet ble imidlertid skrevet fra en totalt annen synsvinkel: Alt er allerede fullført i Kristus og er gitt til den gjenfødte troende. Det er allerede fullført og allerede vårt! En seirende kristen søker ikke seier, men håndhever istedenfor den seieren som alt er vunnet gjennom Jesu Kristi død, begravelse og oppstandelse. Vi prøver ikke på å vinne en kamp. Vi kommer fra en kamp som allerede er blitt vunnet! Jesus har seiret, og vi håndhever hans erobring. (Rom 8:37).

Forfatter: ANDREW WOMMACK 

 
Paulus` åpenbaring

I dette budskapet vil jeg ta for meg hvordan Gud åpenbarte Jesus Kristus for apostelen Paulus. I
denne åpenbaringen ser vi den overnaturlige siden ved kristentroen i et lys som dagens menighet
aldri har sett.
Paulus’ åpenbaring begynner med at Jesus ble gjort til synd. Den fortsetter gjennom den førti
dager lange perioden fra korsfestelsen til Han satte seg ved Majestetens høyre hånd i det høye.
Den tar for seg hva Jesus gjorde, og hva som ble gjort med Ham i løpet av de tre dagene og
nettene før Han sto opp fra de døde. Hvordan han bar sitt blod inn i Det aller helligste i himmelen,
og hvordan han til slutt satte seg ved Faderens høyre hånd. 

 
En frisk salvelse

Gud ønsker ikke at hans folk skal være tomme brønner. Han ønsker at de skal være fulle reservoarer med levende vann av Den Hellige Ånd. Guds plan for alle troende er at de skal kontinuerlig bli fylt og motta en frisk salvelse av Den Hellige Ånd.
Gud går fram mektig over jorden i dag. Og den eneste måten Guds folk kan holde tritt med Ham på, er at de hele tiden mottar frisk salvelse over sine liv.
Stå i Guds nærvær inntil du mottar Guds friske salvelse!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: SALVELSE 

 

×Tips en venn

En frisk salvelse En frisk salvelse Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.162.227.37)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt