I 2017 feires 500-årsjubileet for reformasjonen. Dessverre er det i dag få kristne som har kunnskap om reformasjonens virkelige innhold og betydning, hvilken kamp reformatorene faktisk utkjempet, og til og med gikk i døden for. I stedet observerer vi at mange etablerte kirker og kristne ledere, under påskudd av å skape enhet, kaster sin dyrekjøpte åndelige arv over bord i det de vender seg mot Rom. ”Protesten” er over, påstås det. Om man ikke er varsom og studerer dette nærmere i lys av Guds ord, er det fort gjort å la seg rive med. Hovedspørsmålet denne boken reiser, er om katolisisme kan anses som en del av kristendommen eller ikke. Er romersk-katolsk tro og lære i overensstemmelse med evangeliet om Jesus Kristus? Kan vi etablere enhet med den katolske kirke? Eller forkynnes i stedet et annet evangelium? Boken tar også for seg den katolske kirkes røtter og hvordan deler av evangelisk kristenhet beveger seg mot katolisisme i dag.

  • 978-82-690664-0-1 EAN
  • 354 Produktnummer
  • Kristen Forsamling Forlag Leverandør
  • Pocket Format
  • 2016 Produksjonsår

I 2017 feires 500-årsjubileet for reformasjonen. Dessverre er det i dag få kristne som har kunnskap om reformasjonens virkelige innhold og betydning, hvilken kamp reformatorene faktisk utkjempet, og til og med gikk i døden for. I stedet observerer vi at mange etablerte kirker og kristne ledere, under påskudd av å skape enhet, kaster sin dyrekjøpte åndelige arv over bord i det de vender seg mot Rom. ”Protesten” er over, påstås det. Om man ikke er varsom og studerer dette nærmere i lys av Guds ord, er det fort gjort å la seg rive med. Hovedspørsmålet denne boken reiser, er om katolisisme kan anses som en del av kristendommen eller ikke. Er romersk-katolsk tro og lære i overensstemmelse med evangeliet om Jesus Kristus? Kan vi etablere enhet med den katolske kirke? Eller forkynnes i stedet et annet evangelium? Boken tar også for seg den katolske kirkes røtter og hvordan deler av evangelisk kristenhet beveger seg mot katolisisme i dag.
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Kjetil Tveter er grunnlegger og pastor for Kristen Forsamling. Kjetil er utdannet sivilingeniør. I 2016 opplevde han et kall fra Gud til å starte menigheten som holder til i Råde, Østfold. Sammen med sin kone Beate deler han et brennende ønske om å se mennesker frelst, satt i frihet og komme inn i Guds plan med sine liv.

Kristen filosofi

Alle ser på livet gjennom et filter. Bibelen kaller det din filosofi. Det er måten du tenker på, og den styrer utfallet av ditt liv. Spør deg selv: Tror du at Bibelen er det ufeilbarlige og inspirerte Guds Ord? Tror du at det bare er én vei til Gud? Er Gud god eller dømmende? Er det Han som kontrollerer ditt bestemmelsessted eller er det opp til deg? Svarene på disse spørsmålene og mange andre, vil bestemme din filosofi. Da vil denne filosofien, påvirke måten du ser på mange sosiale spørsmål, som skapelse,evolusjon, abort og homoseksualitet. Kristen filosofi henvender seg til måten vi tenker på, eller burde tenke på i overensstemmelse med Guds Ord. Den viser hvordan kristen filosofi kan brukes på en praktisk måte til å gi svar på spørsmålene som vi møter i vår kultur. Den vil forandre på måten du betrakter verden på for alltid.  

 
Et mirakuløst liv

Åpne dine øyne til miraklene som skjer rundt deg. I ‘Et mirakuløst liv’ deler Bruce Van Natta de miraklene som han har opplevd. Her kan du lese om englene som ble sendt for å redde livet hans etter en ulykke som gjorde at han ble knust under en semitrailer, sammen med de mirakuløse historiene av andre som vil vise deg hvordan du kan oppleve det overnaturlige i din hverdag.
Du vil bli overrasket når du leser om at mirakler finner sted i dag, sanne historier som høres ut som de kom rett ut av Bibelen. Blinde øyne og døve ører blir åpnet, svulster forsvinner, demoner blir kastet ut, og fanger blir satt fri fra hjertesorg, smerte, depresjon og frykt. Gud har skapt deg til å leve en mirakuløst liv med Ham, og disse trosoppbyggende historiene, støttet av bibelske referanser, vil motivere deg til seier.

Forfatter: BRYCE VAN NATTA

Innhold: MIRAKLER 

 
Håndkrem

En fyldig håndkrem for tørre og såre hender med en nydelig duft. Inneholder naturlige oljer – nattlysolje og olivenolje, beskytter hendene. Holder hendene med næring slik at de er myke å ta på. Denne håndkremen vil bidra til at hendene dine føles myke og gi huden ny glød. Gjør hard og ru hud myk og smidig. Trekker raskt inn og mykgjør neglbåndene. Tilfører pleiende oljer og
mineraler. (50 ml.) 

Veil.pris: 128 NOK

Tilbudspris: 59 NOK

Du sparer: 69 NOK

 
Ikke vent til søndag

I den vestlige verden er det ikke lenger nok å holde møter i et menighetslokale. Den innprentede øvelsen der man lokker mennesker til menighetens møter, for så å forkynne dem evangeliet med innøvde sanger, Powerpoint-presentasjoner og dans, ser ikke ut til å vinne verden.
Bibelen sier at Gud bor ikke i hus som er bygget med menneskehender. Likevel samles kristne der en til to dager i uken, og det virker som om det viktigste er å opprettholde samlingene i menighetshusene.
Mens de kristne har vært opptatt med å gjøre rent i kirken, forberede neste søndagsmøtes musikk, preken og søndagsskole, har interessen for kristendommens budskap dalt dramatisk over hele Europa.
Det virker for meg som om de kristne har mistet målet for arbeidet: Å vinne unådde med evangeliet. Det er på tide å våkne opp og ta evangeliet med seg ut der det hører hjemme!
Pastor Øyvind Kleiveland (f. 1971) kommer fra Osterøy i Hordaland. Med en fargerik bakgrunn som konkurranseutøver, misjonær, livvakt og journalist har han atskillig erfaring og kunnskap fra kristne og ikke-kristne miljøer. Han er pastor, forfatter og forkynner både i Norge og utlandet.

Forfatter: ØYVIND KLEIVELAND

Tema: EVANGELISERING 

 
En bok for ungdom

Ideell for enkeltlesning og bruk i grupper

VENNSKAP OG FORHOLD
* Spørsmål ekte venner burde stille hverandre
* Grunner til å si nei til sex før ekteskapet
* 7 måter å unngå sex før ekteskapet på

SKOLE
* 4 ting å lære på skolen som ingen underviser om
* 7 nøkler til å huske det du studerer

SELVRESPEKT
* 5 måter å bli populær på uten å miste ryktet
* 4 typer frykt du må overvinne hver dag
* 6 ting du må tro om deg selv

PENGER
* 6 forretningsideer du kan starte med som tenåring
* 4 grunner til at du vil få mer når du gir

AUTORITET
* 5 ting du ikke bør angre på resten av livet

SUKSESS
* 7 mål å nå før du er 18
* 5 gode vaner som vil gjøre deg til en vinner 

 
Fotkrem

En frisk og naturlig krem som pleier føttene. Denne kremen tilfører rikelig med fukt og pleie til tørre og såre føtter. Kremen er en redning for føtter som er sprukne og tørre og med behov for pleie og omsorg. Dine føtter vil bli myke og med en frisk og ren duft. Hindrer tørrhet – Nærer huden din – Opprettholder fuktighetsnivå – (100 ml.) 

Veil.pris: 143 NOK

Tilbudspris: 69 NOK

Du sparer: 74 NOK

 
Det normale kristenliv

Hva er et normalt kristenliv? Det er et spørsmål vi gjør vel i å overveie. Vårt studium vil vise at det er noe helt annet enn det en gjennomsnittskristen lever. Ser vi på de krav Guds Ord stiller, for eksempel i Bergprekenen, vil vi kanskje tvile på om noen annen enn Jesus selv i det hele tatt har levd et normalt kristenliv. Men har Jesus levd et slikt liv, så er også det svaret på spørsmålet vårt.
I Galaterne 2,20 gir Paulus en definisjon av kristenlivet: «Jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg». Apostelens prinsipp gjelder ikke bare for spesielle og særegne individer, men vi tror han dermed har presentert Guds plan og mønster for hver eneste troende. Det hele rommes altså i disse få ordene: «Jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg».

Forfatter: WATCHAM NEE 

 
Bibelleseplan

Les hele Bibelen på ett år, eller ta en måneds leseplan. Alt i denne boken.
Skriftlesning fra Det nye og Det gamle Testamentet for hver dag. 

 
En mann som vandret med Gud

Han var en troens apostel av vår tid. Han rystet verden i sin tid – og var med å la grunnen for en karismatisk vekkelse. Hans motto var enkelt: «Tro er handling», og «Bare tro». Han var en mann av én bok – Bibelen. Han kjente kun til én måte å lese den på – i Den Hellige Ånd.
Denne mannen hadde en tjeneste som bringer liv – over 60 år etter sin død. Hans navn er Smith Wigglesworth: «En mann som vandret med Gud».
Wigglesworth ønsket ingen assosiasjoner med noen form for død. Han trodde kun på LIVET!
George Stormont ble ofte referert til som Wigglesworths adopterte sønn. Han beskriver på en levende måte hendelser fra Wigglesworths begivenhetsrike liv. Han prøvde ikke å trekke oppmerksomheten på sin venns person, men heller på hans liv og virke i Den Hellige Ånd.
 
«Jeg har skrevet denne boken med tanke på de som vil bli grepet av denne mannens liv og virke og som ønsker å komme i funksjon i Åndens gaver. Smith Wigglesworth er en av de få personer jeg har kjent som har latt seg forme på en slik måte – til Kristi bilde». 
– George Stormont

Forfatter: GEORGE STORMONT

Tema: BIOGRAFI 

 
En 40 dagers faste fra negative ord

På et eller annet tidspunkt i ditt liv har du sikkert prøvd å faste. Kanskje fra mat, tv eller andre ting, for
å prøve å fokusere mer bestemt på din vandring med Kristus. Kanskje faste er en stadig gjentakende
handling i ditt åndelige liv. Men har du prøvd å faste fra ord?
Kanskje ser du på deg selv som en ganske positiv person. Men allikevel merker du at du fra tid til
annen bruker ord som er med å såre og støter andre personer. Dette gjør at du blir frarøvet gleden
over vandringen med Jesus på grunn av dårlig samvittighet.
’40 dagers faste fra ord’ vil peke på bibelske prinsipper i en 40 dagers periode. Ikke bare vil ditt
vokabular bli forandret, ditt hjerte vil også bli forvandlet.
Når du tar denne åndelige reisen, vil du merke at du tar avstand fra:
* dømmende holdning * kritikk * negativitet
* sladder * klaging * sarkasme 

 
Annas salvelse

Gud samler en hær av kvinner med Anna-salvelsen som vil rope ut til Herren, inntil Hans herlighet dekker jorden som vannet dekker havet. De med Annas salvelse vil arbeide og kjempe i forbønn for at Guds kraft skal vinne den fortapte, gjenopplive kirken og påvirke samfunnet med Kongedømmets evangelium.
Disse kvinnene vil bli utstyrt med ild, iver og kraft til å forkynne Jesu Kristi navn til de som lengter etter utfrielse. Gud vekker en bønnebevegelse som frigjør rikets herlighet. Vi ønsker å se rettferdighet, fred og glede i Den Hellige Ånd på jorden igjen! 

 
Radiotalen Norge ikke tålte

I helvetestalen går han fra å snakke til mange til den enkelte i løpet av to setninger: «Jeg taler sikkert til mange i kveld som vet de er uomvendt. Du vet at om du stupte død ned på gulvet i dette øye­blikk, så stupte du like i helvete.» – Det var en ­teknikk han brukte veldig mye. Han hadde­ en evne til å snakke i overskrifter, nesten tabloid. Som retorisk kraft var han overlegen mange andre, sier Kullerud. Nære venner Selv om mange fordømte Hallesby etter radiotalen, var det først da Hamar-biskop Kristian Schjelderup kom på banen, at 50-tallets store ideologiske debatt var et faktum. I et intervju sa han at «for meg hører læren om evig helvetesstraff ikke hjemme i kjærlighetens religion». Ole Hallesby kviet seg lenge for å svare Schjelderup, som han så på som en god venn. Men til slutt måtte han til pers. Prosessoren pekte på at bare i Matteus-evangeliet har Jesus 18 ganger omtalt den evige fortapelse, og i ni av disse skildret pinen på ulikt vis.
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk 

 

×Tips en venn

Radiotalen Norge ikke tålte Radiotalen Norge ikke tålte Agape Forlag

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.198.108.19)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt