Vanskelige tider, prøvelser og trengsel er en del av livet i denne verden.
Men Gud har vist oss hvordan vi skal nyte fred som en del av dagliglivet. 
Vi kan velge å enten la oss tynge ned av bekymring og engstelse, eller å leve i den freden og gleden som Faderen hadde tenkt.
I ’Vær ikke bekymret for noe’ underviser forfatteren Joyce Meyer oss om hvordan vi skal ta til oss av Guds fred midt i negative omstendigheter, i stedet for å reagere med å bli anspent og full av frykt, slik mange mennesker i verden gjør. Hun åpenbarer egenskapene til den fred Jesus beskriver
i Johannes 4,27 – en fred som er forskjellig fra alt verden kjenner til – og hvordan den kan fylle hvert område av ditt liv.

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER

  • 978-82-7689-064-4 EAN
  • 203 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Pocket Format
  • 1999 Produksjonsår

Vanskelige tider, prøvelser og trengsel er en del av livet i denne verden.
Men Gud har vist oss hvordan vi skal nyte fred som en del av dagliglivet. 
Vi kan velge å enten la oss tynge ned av bekymring og engstelse, eller å leve i den freden og gleden som Faderen hadde tenkt.
I ’Vær ikke bekymret for noe’ underviser forfatteren Joyce Meyer oss om hvordan vi skal ta til oss av Guds fred midt i negative omstendigheter, i stedet for å reagere med å bli anspent og full av frykt, slik mange mennesker i verden gjør. Hun åpenbarer egenskapene til den fred Jesus beskriver
i Johannes 4,27 – en fred som er forskjellig fra alt verden kjenner til – og hvordan den kan fylle hvert område av ditt liv.

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Joyce Meyer

Om Joyce Meyer

Joyce Meyer har en turbulent bakgrunn. I hele sin oppvekst ble hun misbrukt sexuelt av sin far. Dette første naturligvis til mange psykiske og fysiske skavanker.
Det var en lang vei hun hadde å gå etter at hun ble frelst. Men denne veien har blitt til en velsignelse for tusener av kvinner (og menn) som på grunn av hennes erfaring, selv har kommet ut i frihet.
I dag er hun en av USAs mest framgangsrike forkynnere.

Før din sak

Gud ber deg å bringe fram Hans Ord (grunner, løfter) for å få Ham til å huske. Han ber deg føre dine pakts-rettigheter, her er en utfordring fra Gud om å legge din sak fram for Ham.
Om dine barn er ufrelste eller hva det enn er du ber om, finn Skriftens ord som dekker din sak, og legg alt fram for ham. Vær bestemt. Finn de skriftsteder som definitivt lover deg de ting du behøver.
Når vi kommer i henhold til Guds ord, vil Guds Ord aldri slå feil.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Pytons ånd

Du føler at noe har sneket seg inn, sakte, men sikkert, og stjålet din iver og glede til Gud og det har gått så langt at du rett og slett ikke har tid til det lenger. Føler du deg begrenset, hindret, kvalt og uproduktiv? De kampene du kjemper skjer i den usynlige verden, hvor til og med din nærmeste familie ikke forstår hva som skjer med deg. Ønsker som du en gang var lidenskapelig opptatt av, virker nå å være fullstendig utenfor rekkevidde. Drømmer og planer om fremtiden ser ut til å ha tørket opp; livet som var i dem har blitt kvalt av noe du ikke helt kan sette fingeren på.
Pytons ånd kan klemme gleden ut av din tilbedelse og liv med Gud.
Gud ønsker å bryte slangens grep om ditt indre liv. Han vil hjelpe deg å kunne puste igjen.

Forfatter: JENTEZEN FRANKLIN

Tema: SATAN - FRIHET 

 
Helseføde (andaktsbok)

Helseføde er bygget på undervisningen gjennom det første året av Bønn og Helbredelsesskolen i 1979, og den er en daglig andaktsbok beregnet på å gi deg en dose av Guds medisin hver dag.
Kenneth E. Hagin deler prinsipper fra Ordet som vil hjelpe deg med å motta den helbredelsen som Jesus kjøpte for mer enn to tusen år siden.
Når du åpner hjertet ditt for undervisningen i denne boken, vil du erfare et liv i overflod. Når du mediterer på Ordet og handler på det, vil hvert symptom, hver sykdom og hver skrøpelighet forsvinne, og du vil oppleve et liv i helse og helbredelse.
(Stivinnbundet)

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: ANDAKTSBOK 

Veil.pris: 349 NOK

Tilbudspris: 279 NOK

Du sparer: 70 NOK

 
Nedbryte festningsverk

Innholdet i dette heftet er skrevet med Guds kjærlighet. Det er skrevet med et brennende ønske om å hjelpe dem som lider
 nederlag og ikke vet hvordan de skal få seier i sine liv.
Selv om du er har lidd nederlag og er blitt mismodig, vil Gud gi deg lys over hvordan du skal kunne vinne seier i ditt liv, og også hjelpe deg til å vinne enhver kamp i fremtiden, om du bare vil følge disse anvisningene.

Forfatter: JOHN OSTEEN 

 
Et konfliktfritt liv

Den framgangsrike forfatteren Joyce Meyer ønsker at du skal få kjennskap til at dette virkelig er mulig å oppnå! I boken Et konfliktfritt liv vever hun personlige erfaringer sammen med solid undervisning fra Bibelen. På sin enestående måte viser hun deg klart og tydelig hvordan du kan oppleve sunne, lykkelige relasjoner i din egen tilværelse.
Hun viser deg hvordan du kan trenge inn til kjernen og fjerne årsakene til konfliktene. Gjør dine erfaringer med en tilværelse preget av fred i dag!

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Hjelp meg, jeg er stresset

I denne kraftfulle, lille boken vil du oppdage hvordan du kan takle stress og lære å slappe av, slik at du ikke bryter sammen.

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Opprett gode vaner

«De fleste mennesker lever et komplisert liv. De er frustrerte, forvirrede og utbrente. Men jeg har gode nyheter til deg: Du trenger ikke å ha det på den måten. Du kan leve et forenklet liv! Et liv preget av fred, glede, tilfredshet og fruktbarhet. Men, om vi ikke er konsentrerte og fokuserte på den enkle måten å løse problemet, er det lett å falle tilbake til det kompliserte igjen.
Livet kan ikke oppleves enkelt om vi ikke tilnærmer oss alle utfordringer på en enkel måte. Det er vår holdning til enhver utfordring som avgjør hvor lett eller vanskelig og komplisert situasjonen vil bli.
La meg dele med deg 100 måter du kan forenkle ditt liv og som igjen vil forøke din livsglede».

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Meg og min store munn!

Er din munn travelt opptatt med å fortelle alle om dine vanskeligheter? Virker det som om din munn snakker på egne vegne? Du kan bryte dette problematiske lemmets egen oppførsel og få det til å arbeide for deg!
«Meg og min store munn» vil trene deg til å få din munn til å tale ord som kan føre deg ovenpå i livet. Bestselgende forfatter Joyce Meyer, understreker at ved å tale Guds Ord som samsvarer med det livet du lever, vil det føre til at du vil oppleve Guds strøm gjennom ditt liv.

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
En mann som vandret med Gud

Han var en troens apostel av vår tid. Han rystet verden i sin tid – og var med å la grunnen for en karismatisk vekkelse. Hans motto var enkelt: «Tro er handling», og «Bare tro». Han var en mann av én bok – Bibelen. Han kjente kun til én måte å lese den på – i Den Hellige Ånd.
Denne mannen hadde en tjeneste som bringer liv – over 60 år etter sin død. Hans navn er Smith Wigglesworth: «En mann som vandret med Gud».
Wigglesworth ønsket ingen assosiasjoner med noen form for død. Han trodde kun på LIVET!
George Stormont ble ofte referert til som Wigglesworths adopterte sønn. Han beskriver på en levende måte hendelser fra Wigglesworths begivenhetsrike liv. Han prøvde ikke å trekke oppmerksomheten på sin venns person, men heller på hans liv og virke i Den Hellige Ånd.
 
«Jeg har skrevet denne boken med tanke på de som vil bli grepet av denne mannens liv og virke og som ønsker å komme i funksjon i Åndens gaver. Smith Wigglesworth er en av de få personer jeg har kjent som har latt seg forme på en slik måte – til Kristi bilde». 
– George Stormont

Forfatter: GEORGE STORMONT

Tema: BIOGRAFI 

 
Deboras salvelse

Det gamle testamente beskriver Debora som en mektig kombinasjon av dommer, forbeder, profet, mor i Israel, og militær strateg. Debora brøt ute av sin samtid. Ikke ut av opprør, men i lydighet til Gud for å sette sitt folk fri. Som i bibelsk tid, kaller Gud dagens kvinner til en hensikt som er større enn dem selv. Deboras Salvelse viser at selv om du kan ha blitt fanget i tradisjon og låst i fangenskap av kultur- og kjønns-fordommer, ønsker Gud for deg å bryte gjennom disse barrierene. Nå er tiden inne til å oppfylle din hensikt i livet!

Forfatter: MICHELLE MC CLAIN-WALTERS

Innhold: KVINNER - PROFETISK 

 
Tilbe Gud

«For snart to år siden deltok jeg for første gang i Den internasjonale kristne ambassadens feinng av løvhyttefesten i Jerusalem. I foajeen falt mine øyne på en liten bok med tittelen: “Worship God and have a life of victory”. 
Gud hadde lenge arbeidet med meg når det gjaldt lovprisning og tilbedelse. Jeg visste derfor straks at denne boken måtte jeg ha. Dette var dessuten en bok som ikke bare inspirerte til å tilbe, men som også ga praktisk hjelp etter hvert som jeg leste den, levde med den, og begynte å praktisere dens innhold, ble det klarere og klarere for meg at denne boken måtte komme ut på norsk. 
Mange flere måtte få gleden av dens budskap! Nå utgis den med bønn og tro på at den skal hjelpe mange inn i det herlige livet som bare tilbedelsen kan gi.» - Ellen G. Petersen

Forfatter: MARIA OLIVEIRA

Tema: TILBEDELSE 

 
Opplev hemmeligheten til et fungerende bønneliv

Denne fasinerende boken kombinerer bibelsk undervisning med personlig erfaring, og tilbyr en rekke praktiske verktøy som vil ha innvirkning på livet ditt. Det vil også hjelpe deg å forstå den enorme innvirkningen din bønn har og oppfordrer deg til å bruke forbønn i din praktiske hverdag. 
Trinn for trinn, går Suzette Hattingh gjennom Skriften og viser deg hvordan du kan forstå hvordan Gud leder i bønn og deretter svarer bønn. Med sin unike, humoristisk stil, vil hun utfordre deg og tenne en ny lidenskap og lyst til bønn i deg. 
'Opplev hemmeligheten til et fungerende bønneliv' bønneliv vil hjelpe deg: 
* Vandre og snakke med Gud
* Oppfylle Hans evige hensikter for deg og for Hans Rike på all jorden
* Lær deg hvordan bruke autoritet og ta det herredømme Han har gitt deg
* Bli ledet av den Hellige Ånd etter som Han leder din bønn og deler himmelens byrder med deg på jorden
Suzette bok er hennes livsstil. Hun skriver hva hun lever og lever det hun skriver. 'Opplev hemmeligheten til et fungerende bønneliv' er en bok for alle. Det er ikke bare en klassiker for bokhyllen, men en håndbok for Veien!

Forfatter: SUZETTE HATTINGH

Tema: BØNN 

 
Hjelp meg, jeg er redd

Mange mennesker lever hele livet forkrøplet og bundet av frykt. Enten det er frykt for å dø eller frykt for å få håret skamklippet, gjør frykt livet trist! Frykt kan man ikke ønske bort . . . den må konfronteres og takles med Guds ord. Vi må vise frykten at den ikke får styre oss!

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Opprett gode vaner

«De fleste mennesker lever et komplisert liv. De er frustrerte, forvirrede og utbrente. Men jeg har gode nyheter til deg: Du trenger ikke å ha det på den måten. Du kan leve et forenklet liv! Et liv preget av fred, glede, tilfredshet og fruktbarhet. Men, om vi ikke er konsentrerte og fokuserte på den enkle måten å løse problemet, er det lett å falle tilbake til det kompliserte igjen.
Livet kan ikke oppleves enkelt om vi ikke tilnærmer oss alle utfordringer på en enkel måte. Det er vår holdning til enhver utfordring som avgjør hvor lett eller vanskelig og komplisert situasjonen vil bli.
La meg dele med deg 100 måter du kan forenkle ditt liv og som igjen vil forøke din livsglede».

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Bli kjent med Gud, din rette far

«Gud holder på i disse tider å vise denne verden hvem Han er og hva kristendom egentlig handler om. Mange fedre oppfører seg på en neagtiv måte overfor sine barn. Derfor skapes det mange tankebygninger, følesesmessige smerter og sår i barn og ungdoms liv. Når de får høre at Gud er deres rette åndelige Far og at Han bare vil dem godt, får de så store assosiasjoner og følelsesmessige vanskeligheter, at de ikke greier å se Gud slik han virkelig er. Derfor forkaster de Hans kjærlighet. 
Så kristenlivet – evangeliet – inneholder budskapet om at Gud er din rette Far og Han lengter etter deg. Det var derfor Han sendte Jesus til oss, for at vi gjennom Ham kan bli født på ny og komme tilbake til Gud, vår rette Far».

Forfatter: JAN OLAV HANSEN

Tema: NY FØDSEL - GUD SOM FAR 

 
La ikke djevelen stjele din framtid

Gud har en plan for hver eneste kristen, ikke bare for de få utvalgte! Når du tror på Jesus, har du rett til alt Han har lovet deg. Han har salvet deg for å fullføre en hensikt, og har gitt deg all autoritet og kraft til å stå imot den onde og fullføre alt Han har planlagt for livet ditt.
I denne innsiktsfulle boken lærer Norvel Hayes oss at Jesus ønsker at dagens troende skal bruke sin autoritet og gå inn i Guds plan for dem i tjenesten. Hvis du er villig til å betale bønnens pris, stå i tro og stå imot den onde, vil det komme mektige resultater.

Forfatter: NORVEL HAYES

Tema: SEIER - SATAN 

 
Ordet - Navnet - Blodet

Prinsippene du finner i denne boken vil legge en sterk grunnvoll for å stå seirende i den åndelige kampen du står overfor.
Gud har en mektig plan for sitt folk. Han har fastslått i sitt Ord at Hans barn skal overvinne Satans ødeleggende planer. Dette betyr ikke at vi må tilbringe vår tid med å kjempe mot djevelen. Gud har gitt oss våre våpen! Ordet, Navnet og Blodet!

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / AUTORITET 

 
Gud er ikke nok - Han er mer enn nok

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg ber om at jeg også kan fatte det! Bare tanken på bredden, lengden, dybden og høyden av Guds kjærlighet sprenger våre tanker! Det finnes ikke ord nok i noe språk til å beskrive Guds kjærlighet! Hvorfor? Fordi Gud er kjærlighet. Bare tenk på det et øyeblikk! Gud og Hans kjærlighet er en og samme ting. Gud er kjærlighet! Det er mektige saker!

Forfatter: JESSE DUPLANTIS

Tema: GUD ER NOK 

Veil.pris: 169 NOK

Tilbudspris: 69 NOK

Du sparer: 100 NOK

 
Hjelp meg, jeg er utrygg

Føler du at du ikke er elsket og er forkastet av de rundt deg og kanskje også av Gud? Føler du deg truet når andre opplever seier og suksess? 

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Mesterboken

Første gang boken kom på trykk, var i Leipzig i 1498. Den oppnådde stor popularitet og fikk blant annet en overstrømmende anbefaling av Martin Luther. I senere århundrer fortsatte den sin seiersgang i evangeliske kirker. – Sverre Norborg 
 
Jeg ber deg ennå en gang, og du bør følge mitt råd: Kjøp deg Tauler-boken som nå er kommet. For det er en bok hvor du vil finne en slik kraft av den rene saliggjørende lærdom. Alt annet blir jordisk og kjødelig sammenliknet med dette, selv om det er på gresk, latin eller hebraisk. – Martin Luther 
 
Den andre høsten fant jeg Tauler omvendelseshistorie. Denne boken lærte meg å føle dybden av den brønn som man kan drikke det åndelige vann av, og gjennom det renses i sitt eget hjerte. – Hans Nielsen Hauge

Innhold: HELLIGGJØRELSE 

 

×Tips en venn

Mesterboken Mesterboken Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.198.108.19)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt