Vanskelige tider, prøvelser og trengsel er en del av livet i denne verden.
Men Gud har vist oss hvordan vi skal nyte fred som en del av dagliglivet. 
Vi kan velge å enten la oss tynge ned av bekymring og engstelse, eller å leve i den freden og gleden som Faderen hadde tenkt.
I ’Vær ikke bekymret for noe’ underviser forfatteren Joyce Meyer oss om hvordan vi skal ta til oss av Guds fred midt i negative omstendigheter, i stedet for å reagere med å bli anspent og full av frykt, slik mange mennesker i verden gjør. Hun åpenbarer egenskapene til den fred Jesus beskriver
i Johannes 4,27 – en fred som er forskjellig fra alt verden kjenner til – og hvordan den kan fylle hvert område av ditt liv.

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER

  • 978-82-7689-064-4 EAN
  • 203 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Pocket Format
  • 1999 Produksjonsår

Vanskelige tider, prøvelser og trengsel er en del av livet i denne verden.
Men Gud har vist oss hvordan vi skal nyte fred som en del av dagliglivet. 
Vi kan velge å enten la oss tynge ned av bekymring og engstelse, eller å leve i den freden og gleden som Faderen hadde tenkt.
I ’Vær ikke bekymret for noe’ underviser forfatteren Joyce Meyer oss om hvordan vi skal ta til oss av Guds fred midt i negative omstendigheter, i stedet for å reagere med å bli anspent og full av frykt, slik mange mennesker i verden gjør. Hun åpenbarer egenskapene til den fred Jesus beskriver
i Johannes 4,27 – en fred som er forskjellig fra alt verden kjenner til – og hvordan den kan fylle hvert område av ditt liv.

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Joyce Meyer

Om Joyce Meyer

Joyce Meyer har en turbulent bakgrunn. I hele sin oppvekst ble hun misbrukt sexuelt av sin far. Dette første naturligvis til mange psykiske og fysiske skavanker.
Det var en lang vei hun hadde å gå etter at hun ble frelst. Men denne veien har blitt til en velsignelse for tusener av kvinner (og menn) som på grunn av hennes erfaring, selv har kommet ut i frihet.
I dag er hun en av USAs mest framgangsrike forkynnere.

Englehistorier

«Glem ikke å være gjestfrie, for på den måten har noen hatt engler som gjester, uten å vite det» (Hebr 13:02). 
Har engler virkelig eksistert? Hva er deres formål? Samarbeider de med oss? Og hva med demoner og falne engler? Hvardan skal vi forholde oss til dem? 
'Englehistorier' gir svar på disse spørsmålene gjennom en samling av stevnemøter med engler, fortalt av flere kristne profetiske og apostoliske ledere. Disse fortellingene er selvopplevd.
Opplysende og sterke historiene vil vise deg at de eksisterer og virker som medhjelpere i den synlige og den usynlige verden. Boken vil gi leserne bibelsk innsikt i dette fasinerende emnet.

Forfatter: JONATHAN NIXON

Innhold: ENGLER 

 
Tjenestegavene

Disse tjenestegavene er Jesu måte å sørge for alle behov som er representert i hans Menighet inntil Han kommer og henter Menigheten. En feilaktig undervisning som dukket opp for noen år siden la vekt på det som ble kalt ‘tjenester i legemet’. (Og naturligvis er det noe riktig i det. Gud bruker alle.) Men noen lærte: «Vi trenger ikke pastorer og evangelister lenger. Gud bruker ikke predikanter lenger. Gud har en ny måte å gjøre det på nå.»
Skriften sier at Han ga disse gavene til menneskene, «INNTIL VI ALLE. . . blir den modne mann som har nådd sin fulle vekst og har fått hele Kristi fylde.»
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Til forsvar for Israel

Etter tjueseks år med støtte til staten Israel og det jødiske folk, oppfordret pastor John Hagee over fire hundre av de mest framtredende evangeliske lederne i USA til å danne Christians united for Israel, og i dag er dette en landsomfattende organisasjon som teller millioner av mennesker. De støtter Israel og det jødiske folket, og oppfyller på den måten ordene i profeten Jesajas bok.

Forfatter: JOHN HAGEE

Tema: ISRAEL 

 
Bli kjent med Gud, din rette far

«Gud holder på i disse tider å vise denne verden hvem Han er og hva kristendom egentlig handler om. Mange fedre oppfører seg på en neagtiv måte overfor sine barn. Derfor skapes det mange tankebygninger, følesesmessige smerter og sår i barn og ungdoms liv. Når de får høre at Gud er deres rette åndelige Far og at Han bare vil dem godt, får de så store assosiasjoner og følelsesmessige vanskeligheter, at de ikke greier å se Gud slik han virkelig er. Derfor forkaster de Hans kjærlighet. 
Så kristenlivet – evangeliet – inneholder budskapet om at Gud er din rette Far og Han lengter etter deg. Det var derfor Han sendte Jesus til oss, for at vi gjennom Ham kan bli født på ny og komme tilbake til Gud, vår rette Far».

Forfatter: JAN OLAV HANSEN

Tema: NY FØDSEL - GUD SOM FAR 

 
Grip dagen

Kommer du stadig nærmere den personen du virkelig ønsker å være? Utretter du det du ønsker å utrette i livet? Er du en person med hensikt, eller flyter du gjennom dagene, ukene, månedene og årene og venter på å se hvor livet fører deg? Trenger du å ta ansvar for livet ditt? Er det på tide med en forandring? Trenger du å gripe dagen i dag og hver dag? 

 
Opprett gode vaner

«De fleste mennesker lever et komplisert liv. De er frustrerte, forvirrede og utbrente. Men jeg har gode nyheter til deg: Du trenger ikke å ha det på den måten. Du kan leve et forenklet liv! Et liv preget av fred, glede, tilfredshet og fruktbarhet. Men, om vi ikke er konsentrerte og fokuserte på den enkle måten å løse problemet, er det lett å falle tilbake til det kompliserte igjen.
Livet kan ikke oppleves enkelt om vi ikke tilnærmer oss alle utfordringer på en enkel måte. Det er vår holdning til enhver utfordring som avgjør hvor lett eller vanskelig og komplisert situasjonen vil bli.
La meg dele med deg 100 måter du kan forenkle ditt liv og som igjen vil forøke din livsglede».

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Hjelp meg, jeg er motløs

Vi har alle sammen vært motløse når tingene ikke gikk slik som vi hadde planlagt. Noen ganger kan det virke som om alt går galt, og at alle våre forhåpninger faller i grus. 

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Hjelp meg, jeg er utrygg

Føler du at du ikke er elsket og er forkastet av de rundt deg og kanskje også av Gud? Føler du deg truet når andre opplever seier og suksess? 

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Dyp kaller på dyp - Du er elsket

I litt over to år har disse budskapene kommet til meg under nattevåk, på kjøreturer, i ferier, hjemme, i nød og sorg og etter møter med mennesker som har trengt hjelp. Ja i alle livets situasjoner har denne boka blitt til. Mitt hjertes ønske og min bønn til Gud for denne andaktsboka, er at du skal få oppleve å møte Jesus gjennom budskapene. At de skal nå inn til deg og røre ved deg. Det viktigste et menneske kan oppleve er nettopp et møte med den levende Gud som forvandler hele livet. Gud er ikke overfladisk, men dyp. Derfor vil Han inn i dypet på oss og gjennomsyre oss med sin kjærlighet. GUD ER KJÆRLIGHET! Hans dype kjærlighet og kraft søker dypet i deg. Du er så høyt elsket! 

Veil.pris: 298 NOK

Tilbudspris: 239 NOK

Du sparer: 59 NOK

 
Faste

Når du faster, blir din ånd ’ryddet’ for det som hører denne verden og den blir utrolig følsom for det som er av Gud. Når du opplever kun et glimt av dette og de utallige belønninger og velsignelser som følger, forandrer det hele ditt perspektiv. 
Jentezen Franklin gir deg nøklene til å oppleve denne type forvandling i denne boken, en av de beste og mest omfattende bøker om emnet. 
Oppdag alt du trenger å vite for å låse opp kraften i den bibelske fasten, inkludert: 
* De forskjellige typer med fast beskrevet i Bibelen og hvordan du velger den som er riktig for deg.
* Sammenhengen mellom faste og bønn.
* De vesentlige elementer i en vellykket faste.
* Hva å forvente fysisk, mentalt og åndelig.

Forfatter: JENTEZEN FRANKLIN

Innhold: FASTE 

 
En mann som vandret med Gud

Han var en troens apostel av vår tid. Han rystet verden i sin tid – og var med å la grunnen for en karismatisk vekkelse. Hans motto var enkelt: «Tro er handling», og «Bare tro». Han var en mann av én bok – Bibelen. Han kjente kun til én måte å lese den på – i Den Hellige Ånd.
Denne mannen hadde en tjeneste som bringer liv – over 60 år etter sin død. Hans navn er Smith Wigglesworth: «En mann som vandret med Gud».
Wigglesworth ønsket ingen assosiasjoner med noen form for død. Han trodde kun på LIVET!
George Stormont ble ofte referert til som Wigglesworths adopterte sønn. Han beskriver på en levende måte hendelser fra Wigglesworths begivenhetsrike liv. Han prøvde ikke å trekke oppmerksomheten på sin venns person, men heller på hans liv og virke i Den Hellige Ånd.
 
«Jeg har skrevet denne boken med tanke på de som vil bli grepet av denne mannens liv og virke og som ønsker å komme i funksjon i Åndens gaver. Smith Wigglesworth er en av de få personer jeg har kjent som har latt seg forme på en slik måte – til Kristi bilde». 
– George Stormont

Forfatter: GEORGE STORMONT

Tema: BIOGRAFI 

 
Den bibelske veien til velsignelse

I likhet med enhver god far ønsker vår kjærlige Far i himmelen bare det beste for sine barn. Likevel er det få som virkelig opplever det beste Faderen har å gi - ja, som i det hele tatt forstår hva som er «det beste.» I boken Den bibelske veien til velsignelse, skrevet av helbredelses¬evangelisten BENNY HINN, fornemmer leseren Faderens dype og rotfeste¬de lengsel etter å øse velsignelser over oss. Vi får se de mange måtene Faderen velsigner sine barn på. Vi utfordres til å ta Faderens betingelser for velsignelse på alvor, og også Hans formål med velsignelsen. Sist, men ikke minst blir vi oppmuntret til å forstå og ta til oss Guds løfter til dem som trofast gir.

Forfatter: BENNY HINN

Innhold: GUDS VELSIGNELSE 

 
Fire blodmåner

I løpet av de siste 500 årene har de blodrøde månene sammenfalt tre forskjellige ganger med den første dagen i påskefeiringen. Disse hendelsene hadde tilknytning til noen av de mest betydningsfulle dagene i jødisk historie. I 1492 (det siste året av den spanske inkvisisjonen da jøder ble utvist fra Spania), i 1948 (da Israel ble egen stat og frigjøringskrigen fant sted) og i 1967 (Seksdagers-krigen). Alle himmellegemer blir kontrollert av Guds usynlige hånd som tilkjennegir kommende begivenheter for menneskeheten. Det som skjer med sol og måne er ingen tilfeldighet.

De neste fire blodmånene finner sted under påsken og løvhyttefesten i 2014 og 2015. I denne meget spennende boken tar Hagee for seg hva disse fire blodmånene betyr, og hvorfor kristne må forstå disse tegnene og hva de innebærer for Israel og resten av verden.

https://www.youtube.com/watch?v=0kUf9kQdurQ&feature=youtu.be

Forfatter: JOHN HAGEE

Tema: HIMMELEN - PROFETISK 

 
Mesterboken

Første gang boken kom på trykk, var i Leipzig i 1498. Den oppnådde stor popularitet og fikk blant annet en overstrømmende anbefaling av Martin Luther. I senere århundrer fortsatte den sin seiersgang i evangeliske kirker. – Sverre Norborg 
 
Jeg ber deg ennå en gang, og du bør følge mitt råd: Kjøp deg Tauler-boken som nå er kommet. For det er en bok hvor du vil finne en slik kraft av den rene saliggjørende lærdom. Alt annet blir jordisk og kjødelig sammenliknet med dette, selv om det er på gresk, latin eller hebraisk. – Martin Luther 
 
Den andre høsten fant jeg Tauler omvendelseshistorie. Denne boken lærte meg å føle dybden av den brønn som man kan drikke det åndelige vann av, og gjennom det renses i sitt eget hjerte. – Hans Nielsen Hauge

Innhold: HELLIGGJØRELSE 

 
Det unisone livet med Gud

Gud har virkelig høye tanker om deg. Han vil at du skal forstå «hvor rik på herlighet hans arv er . . og hvor overveldende stor hans makt er for oss som tror.»
I denne boken deler Sten Nilsson på en ydmyk og kjærlig måte de oppdagelsene han har gjort i løpet av mer enn 60 år med daglig lesing av bibelen. Selv om den er dyp, er den lettlest - en gullgruve for både yngre og eldre lesere.

Forfatter: STEN NILSSON 

Veil.pris: 149 NOK

Tilbudspris: 79 NOK

Du sparer: 70 NOK

 
Hjelp meg, jeg er stresset

I denne kraftfulle, lille boken vil du oppdage hvordan du kan takle stress og lære å slappe av, slik at du ikke bryter sammen.

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Velkommen Hellige Ånd

BENNY HINN’s bestselger God Morgen Hellige Ånd, introduserte millioner av kristne til Den Hellige Ånd som sin personlige venn og hjelper. Nå, i denne oppfølgende boken Velkommen Hellige Ånd, forteller Hinn om den forvandlende og energiskapende kraft Den Hellige Ånd har hatt på hans liv.
Likeså vil du se at den samme opplevelse av kraft, kjærlighet og nåde er tilgjengelig for deg.
BENNY HINN inviterer deg til å «overgi deg til vinden» - på samme måte som en hangglider tar av, opp mot vinden. Tillat at Den Hellige Ånd løfter deg opp - og lærer deg hemmelighetene til et liv i Ånden - så du også kan si: «Velkommen Hellige Ånd!» «Dette kan være den mest bemerkelsesverdige bok om Den Hellige Ånds velsignelse som du noensinne har lest. Jeg lover deg at denne boken vil forvandle ditt liv.» - Evangelist Oral Roberts

Forfatter: BENNY HINN

Innhold: DEN HELLIGE ÅND 

 
Åndelig krigføring

Med en djerv, proklamerende stilen, får du her hver dag en oppskrift på hvordan du kan konfrontere alle de demoniske festningsverkene som prøver å beleire din hverdag.
Dagens tekster er skrevet ut fra Guds ståsted, noe som gir deg kraft og visdom til å be for dine eller andres behov. 
Hver dag inneholder:
Mitt kall til åndelig kamp - visdom og rettledning fra Guds perspektiv på et bestemt emne for hver dag
Bønneerklæring - en skriftsted-basert bønn og en mulighet til å be spesifikk for andre
Ord fra Gud - et spesifikk bibelvers fokusert på dagens tema.
Boken er nå bare å få i pocketutgave!

Forfatter: JOHN EKHARDT

Innhold: GUDS TALE - ANDAKTSBOK 

 
Ny fødsel, ny identitet

«Jan Olav Hansen er en god forkynner. Han er en jordnær og samtidig himmelvendt forfatter. Vi setter stor pris på undervisningen hans. Forfatteren Jan Olav blir bare bedre og bedre. Hans forrige bok; ’Bli kjent med Gud, din rette far’, har vært til hjelp og inspirasjon for ny som ’gamle-frelste’.  
Hans enkle skrivemåte om dype åndelige sannheter, gjør også denne boken lettlest og spennende.
En bok å bli glad av og i og som du gjerne vil gi videre til andre. Dette er Jan Olav Hansens tredje bok». – Magne Aker

Forfatter: JAN OLAV HANSEN

Tema: NY FØDSEL - GUD SOM FAR 

 
Hjelp meg, jeg er utrygg

Føler du at du ikke er elsket og er forkastet av de rundt deg og kanskje også av Gud? Føler du deg truet når andre opplever seier og suksess? 

Forfatter: JOYCE MEYER 

 

×Tips en venn

Hjelp meg, jeg er utrygg Hjelp meg, jeg er utrygg Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.221.75.115)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt