Jeg har forsøkt å dele med deg noen prinsipper fra Ordet, som vil styrke ditt kristenliv. Det er Guds vilje at vi skal bære mye frukt, og på den måten blir Gud herliggjort. 
Ordet lærer oss enkelt og greit at om du vil bruke dine evner til det ytterste, vil du ikke bare få jobben gjort, men du vil fordoble dine evner samtidig. 
Det er spennende å vite at du hele tiden kan bli mer produktiv for Guds rike. Du kan vokse med en mer fullstendig, dypere og klarere kunnskap om Ham. 
De enkle sannhetene i dette heftet, kan gjøre deg til en vinner i alle situasjoner og omstendigheter du møter. 

Forfatter: MICHALE LANDSMAN

Tema: HJELPETJENESTER

  • 978-82-7689-018-0 EAN
  • 159 Produktnummer
  • Agape Innsyn Leverandør
  • Hefte A5 Format
  • 1994 Produksjonsår

Jeg har forsøkt å dele med deg noen prinsipper fra Ordet, som vil styrke ditt kristenliv. Det er Guds vilje at vi skal bære mye frukt, og på den måten blir Gud herliggjort. 
Ordet lærer oss enkelt og greit at om du vil bruke dine evner til det ytterste, vil du ikke bare få jobben gjort, men du vil fordoble dine evner samtidig. 
Det er spennende å vite at du hele tiden kan bli mer produktiv for Guds rike. Du kan vokse med en mer fullstendig, dypere og klarere kunnskap om Ham. 
De enkle sannhetene i dette heftet, kan gjøre deg til en vinner i alle situasjoner og omstendigheter du møter. 

Forfatter: MICHALE LANDSMAN

Tema: HJELPETJENESTER
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

MIchael Landsman

Om Michael Landsman

Michael Landsman har ved flere anledninger undervist i Norge om emner; “hjelpetjenester.”
Blant annet på Oslo Kristne Senter.
Han tjenente selv i mange år under en pastor og opplevde stor glede ved å “bare” kunne tjene andre i deres tjeneste. Etter hvert har Herren brukt dette som bakgrunn og satt Landsman selv ut i tjeneste.
Hans undervisning vil være til hjelp for deg som har en hjelpetjeneste.

Be din familie inn i Guds familie

Mange kristne lengter etter å se at deres kjære blir født inn i Guds familie. Men de vet egentlig ikke hvordan de kan hjelpe dem åndelig. DU KAN GJØRE DET. Ordet vil stå for prøven dersom du vet hvordan det skal brukes. Du kan få Gud til å virke for deg, men det er visse ting du må lære før du kan gjøre det. Det er også ting du må gjøre for at det skal oppfylles.
Det er to måter å lære Guds Ord på. Den første er å se Ordet, og den andre er å høre Ordet. Jeg kaller disse to kanaler ’’Stereosystemet for å få Guds Ord inn i oss’’. En definisjon av ordet stereo, er forsterket. Derfor er stereoforståelse en ’’forsterket forståelse’’.
Vi vet at troen kommer ved å høre Guds Ord og ikke ved å se det. Paulus sier i Romerne 10:17 «Så kommer da troen av det budskapet en hører, og budskapet kommer av Kristi Ord». 

Forfatter: DAVID INGLES

Tema: EVANGELISERING - GUDS FAMILIE 

 
Nyfrelst

Et lite hefte som tar opp de grunnlgeggende ting som hører kristenlivet til.
«Jeg er overbevist om at det vil få stor betydning for deg å lese denne boken. Jeg belyser noen grunnleggende emner som er viktig for deg som nyfrelst å forstå. Du leser ut denne boka på en halv time. Ta deg tid og skriv ned spørsmål som dukker opp. Det er noen blanke sider etter hvert kapitel. Snakk med noen venner som kan hjelpe deg med spørsmålene, eller ta de med til menigheten. Lykke til og Gud velsigne deg.»

Forfatter:TOM JENSEN

Tema: EVANGELISERING - NY FØDSEL 

 
Jerusalem nedtelling

John Hagee klargjør djervt grunnen til at radikale Islamitter og Israel ikke kan bo fredfullt sammen.

Likeså inspirerer Hagee oss til å forstå hvorfor kristne over hele verden må støtte Israel.

«De nasjoner som er på linje med Guds hensikt, vil motta Hans velsignelse.         

De som følger den motsatte hensikten som Gud har, vil motta Guds dom uten sidestykke»

Forfatter: JOHN HAGEE

Tema: ISRAEL 

 
If Allah Wills - Arabic

ARABIC VERSION
Sometimes I think Muslims are afraid of Christians and what they believe. Indeed, it is not so comfortable to hear others speak about things that are contrary to our tightly held beliefs, and this applies to us all.
We can all agree that truth is paramount. We do not want to be duped, especially when heaven or hell is at stake. “Is what I believe true?” is a question that mature and secure people will ask. After all, the Day of Judgment is coming.
My credentials are simply that I have read what I could, talked with whom I could, thought through what l learned, and struggled to write this piece. I have my college and seminary degrees, I have been a pastor for over forty-five years, and I have written prolifically on a wide variety of subjects.

If Allah Wills is dedicated to my
Muslim friends, neighbors, and all
seekers after the Creator who has
made us all in His image and loves
us with an everlasting love.
- Kent Philpott 

 
Hjelpetjenester

Gud har satt visse tjenester i menigheten for å fulløre spesielle hensikter: At den enkelte skal bli utrustet og satt i stand til å understøtte evangeliets forkynnere, så mennesker kan bli frelst! 
De tolv disiplene som Jesus utvalgte til å ha en slik hjelpetjeneste, var ham til hjelp og støtte, slik at Jesu tjeneste kunne bli utført på den beste måte.

Forfatter: MICHALE LANDSMAN

Tema: HJELPETJENESTER 

 
Grunnlaget for vår tro

Troen er grunnvollen i den kristne tro. Likevel forstår mange troende ikke fullt ut hva sann bibelsk tro egentlig dreier seg om.
Pastor Kenneth E. Hagins studiehefte; Grunnlaget for vår tro, underviser om de grunnleggende prinsippene for tro og drøfter årsaken til at troen er nøkkelen til å motta noe fra Gud.
Dette informative studieheftet gir deg svar på spørsmål som: 
* Hva kjennetegner den gudgitte formen for tro?Hva kjennetegner den gudgitte formen for tro?
* Hvordan skjelner du mellom tro og håp? 
*Hva innebærer det å tro med hjertet? 
*Hvordan kan du utløse troen i ditt hjerte?
Dette dynamiske studieheftet omfatter tretten leksjoner som er velegnet både for gruppestudium og for personlig andakt eller studium.
STUDEIEHEFTE

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Dyp kaller på dyp - Du er elsket

I litt over to år har disse budskapene kommet til meg under nattevåk, på kjøreturer, i ferier, hjemme, i nød og sorg og etter møter med mennesker som har trengt hjelp. Ja i alle livets situasjoner har denne boka blitt til. Mitt hjertes ønske og min bønn til Gud for denne andaktsboka, er at du skal få oppleve å møte Jesus gjennom budskapene. At de skal nå inn til deg og røre ved deg. Det viktigste et menneske kan oppleve er nettopp et møte med den levende Gud som forvandler hele livet. Gud er ikke overfladisk, men dyp. Derfor vil Han inn i dypet på oss og gjennomsyre oss med sin kjærlighet. GUD ER KJÆRLIGHET! Hans dype kjærlighet og kraft søker dypet i deg. Du er så høyt elsket! 

Veil.pris: 298 NOK

Tilbudspris: 198 NOK

Du sparer: 100 NOK

 
Fire blodmåner

I løpet av de siste 500 årene har de blodrøde månene sammenfalt tre forskjellige ganger med den første dagen i påskefeiringen. Disse hendelsene hadde tilknytning til noen av de mest betydningsfulle dagene i jødisk historie. I 1492 (det siste året av den spanske inkvisisjonen da jøder ble utvist fra Spania), i 1948 (da Israel ble egen stat og frigjøringskrigen fant sted) og i 1967 (Seksdagers-krigen). Alle himmellegemer blir kontrollert av Guds usynlige hånd som tilkjennegir kommende begivenheter for menneskeheten. Det som skjer med sol og måne er ingen tilfeldighet.

De neste fire blodmånene finner sted under påsken og løvhyttefesten i 2014 og 2015. I denne meget spennende boken tar Hagee for seg hva disse fire blodmånene betyr, og hvorfor kristne må forstå disse tegnene og hva de innebærer for Israel og resten av verden.

https://www.youtube.com/watch?v=0kUf9kQdurQ&feature=youtu.be

Forfatter: JOHN HAGEE

Tema: HIMMELEN - PROFETISK 

 
Hvordan du kan leve og ikke dø

Gud vil ikke at du skal ha noen sykdommer. Han vil at du skal motta hans undergjørende kraft og bli fullstendig fri. Når jeg nå skriver denne boken, er det ved Guds kraft. For å drive ut enhver sykdom i de av dere som leser denne boken og sliter med disse problemene. For øvrig kan de samme prinsippene som, det her underv.ises om, tillempes på alle kriser; økonomiske, følelsesmessige, sosiale, åndelige eller fysiske. Tenk på hva Guds Ord kan gjøre for deg mens du leser denne bønnen. 

Forfatter: NORVEL HAYES

Tema: SEIER 

 
Du kan høre Guds stemme

Dette er en bok om å høre fra Gud. Det å høre Guds stemme, burde være den mest grunnleggende tingen vi lærte som nye kristne. Likevel er det skrevet lite om dette emnet. Denne boken gir praktisk undervisning om hvordan man skal opptenne Den Hellige Ånd og begynne å høre Hans stemme hver dag. 
Dette er ikke et verk for å overbevise skeptikerne, men snarere for å gi mat til og utruste dem som hungrer. Utallige kristne er trøtte av kjødelige sprell, og lengter etter å høre Mesterens stemme. Det er en guddommelig lengsel som overalt blir opptent på ny i de troendes hjerter, en lengsel etter å kjenne Åndens sinn og bare bruke energi på de ting Han har kalt dem til. 

Forfatter: STEVE SAMPSON

Tema: HØRE GUDS STEMME - LEDELSE 

 
Englehistorier

«Glem ikke å være gjestfrie, for på den måten har noen hatt engler som gjester, uten å vite det» (Hebr 13:02). 
Har engler virkelig eksistert? Hva er deres formål? Samarbeider de med oss? Og hva med demoner og falne engler? Hvardan skal vi forholde oss til dem? 
'Englehistorier' gir svar på disse spørsmålene gjennom en samling av stevnemøter med engler, fortalt av flere kristne profetiske og apostoliske ledere. Disse fortellingene er selvopplevd.
Opplysende og sterke historiene vil vise deg at de eksisterer og virker som medhjelpere i den synlige og den usynlige verden. Boken vil gi leserne bibelsk innsikt i dette fasinerende emnet.

Forfatter: JONATHAN NIXON

Innhold: ENGLER 

 
Be din familie inn i Guds familie

Mange kristne lengter etter å se at deres kjære blir født inn i Guds familie. Men de vet egentlig ikke hvordan de kan hjelpe dem åndelig. DU KAN GJØRE DET. Ordet vil stå for prøven dersom du vet hvordan det skal brukes. Du kan få Gud til å virke for deg, men det er visse ting du må lære før du kan gjøre det. Det er også ting du må gjøre for at det skal oppfylles.
Det er to måter å lære Guds Ord på. Den første er å se Ordet, og den andre er å høre Ordet. Jeg kaller disse to kanaler ’’Stereosystemet for å få Guds Ord inn i oss’’. En definisjon av ordet stereo, er forsterket. Derfor er stereoforståelse en ’’forsterket forståelse’’.
Vi vet at troen kommer ved å høre Guds Ord og ikke ved å se det. Paulus sier i Romerne 10:17 «Så kommer da troen av det budskapet en hører, og budskapet kommer av Kristi Ord». 

Forfatter: DAVID INGLES

Tema: EVANGELISERING - GUDS FAMILIE 

 
Hvordan tyde drømmer og syner

Vi mennesker har vanskelig for å forstå betydningen av en åndelig drøm eller et syn, for de inneholder ofte unike eller uvanlige symboler. Hvorfor bruker Gud ofte symboler og lar oss ikke få en enkel og likefram forståelse av hva som er tydningen? Hva betyr symbolene? Hvordan kan du vite om en nattlig opplevelse i søvne er fra Herren og ikke fantasi? 
I denne boken gir Perry Stone deg også blant annet svar på:
* Er min drøm virkelig fra Gud?
* Hvordan skiller jeg mellom typer av åndelige visjoner?
* Hvorfor har jeg mareritt eller urene drømmer? * Hva betyr mine drømmer om en kjær avdød?
Profetisk innsikt!

Forfatter: PERRY STONE

Tema: DRØMMER - SYNER - PROFETISK 

 
Lær deg å si nei uten å få dårlig samvittighet

Denne boken vil forandre dine tanker om dette med å si nei. Her vil du kunne få en større porsjon av autoritet og seier. Lær deg til å si nei med et smil og med djervhet.

Forfatter: ROBERTS LIARDON

Tema: SAMVITTIGHET - LYDIGHET 

 
Gud er ikke nok - Han er mer enn nok

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg ber om at jeg også kan fatte det! Bare tanken på bredden, lengden, dybden og høyden av Guds kjærlighet sprenger våre tanker! Det finnes ikke ord nok i noe språk til å beskrive Guds kjærlighet! Hvorfor? Fordi Gud er kjærlighet. Bare tenk på det et øyeblikk! Gud og Hans kjærlighet er en og samme ting. Gud er kjærlighet! Det er mektige saker!

Forfatter: JESSE DUPLANTIS

Tema: GUD ER NOK 

Veil.pris: 169 NOK

Tilbudspris: 69 NOK

Du sparer: 100 NOK

 
Det unisone livet med Gud

Gud har virkelig høye tanker om deg. Han vil at du skal forstå «hvor rik på herlighet hans arv er . . og hvor overveldende stor hans makt er for oss som tror.»
I denne boken deler Sten Nilsson på en ydmyk og kjærlig måte de oppdagelsene han har gjort i løpet av mer enn 60 år med daglig lesing av bibelen. Selv om den er dyp, er den lettlest - en gullgruve for både yngre og eldre lesere.

Forfatter: STEN NILSSON 

Veil.pris: 149 NOK

Tilbudspris: 79 NOK

Du sparer: 70 NOK

 
De Hellige Ånd og Han gaver (A4 studiehefte m/spiralrygg)

Dette er en studiebok på lik linje med «Bibelsk bønn».
Boken er inndelt i 24 deler og avsluttes med spørsmål laget for selvstudie. Boken er i A5.
 
«Når det gjelder Åndens gaver, brødre, vil jeg ikke la være å gi dere kunnskap om dem.» 1. Kor 12:1
A4 med spiralrygg (Studiehefte)

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND 

 

×Tips en venn

De Hellige Ånd og Han gaver (A4 studiehefte m/spiralrygg) De Hellige Ånd og Han gaver (A4 studiehefte m/spiralrygg) Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.198.96.198)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt