«Jan Olav Hansen er en god forkynner. Han er en jordnær og samtidig himmelvendt forfatter. Vi setter stor pris på undervisningen hans. Forfatteren Jan Olav blir bare bedre og bedre. Hans forrige bok; ’Bli kjent med Gud, din rette far’, har vært til hjelp og inspirasjon for ny som ’gamle-frelste’.  
Hans enkle skrivemåte om dype åndelige sannheter, gjør også denne boken lettlest og spennende.
En bok å bli glad av og i og som du gjerne vil gi videre til andre. Dette er Jan Olav Hansens tredje bok». – Magne Aker

Forfatter: JAN OLAV HANSEN

Tema: NY FØDSEL - GUD SOM FAR

  • 978-82-7689-151-9 EAN
  • 270 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Pocket Format
  • 2008 Produksjonsår

«Jan Olav Hansen er en god forkynner. Han er en jordnær og samtidig himmelvendt forfatter. Vi setter stor pris på undervisningen hans. Forfatteren Jan Olav blir bare bedre og bedre. Hans forrige bok; ’Bli kjent med Gud, din rette far’, har vært til hjelp og inspirasjon for ny som ’gamle-frelste’.  
Hans enkle skrivemåte om dype åndelige sannheter, gjør også denne boken lettlest og spennende.
En bok å bli glad av og i og som du gjerne vil gi videre til andre. Dette er Jan Olav Hansens tredje bok». – Magne Aker

Forfatter: JAN OLAV HANSEN

Tema: NY FØDSEL - GUD SOM FAR
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Jan Olav Hansen

Om Jan Olav Hansen

Jan Olav Hansen er 56 år og ble frelst og født på ny i september1980, etter mange år på gata, med store rusproblemer. Siden da, har han vandret med Jesus. Det har ikke alltid vært lett, men gjennom alt har han opplevd at det nye livet i Gud er sterkere enn noe i denne verden. Ved siden av å jobbe i diverse industrier, har han reist og forkynt evangeliet i mange år. Han har også vært pastor for en tid. I dag jobber han på et kristent rehabiliteringsenter for rusmisbrukere. 

Den Hellige Ånd og Hans gaver

Dette er en studiebok på lik linje med «Bibelsk bønn».
Boken er inndelt i 24 deler og avsluttes med spørsmål laget for selvstudie. Boken er i A5.
 
«Når det gjelder Åndens gaver, brødre, vil jeg ikke la være å gi dere kunnskap om dem.» 1. Kor 12:1

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND 

 
Før din sak

Gud ber deg å bringe fram Hans Ord (grunner, løfter) for å få Ham til å huske. Han ber deg føre dine pakts-rettigheter, her er en utfordring fra Gud om å legge din sak fram for Ham.
Om dine barn er ufrelste eller hva det enn er du ber om, finn Skriftens ord som dekker din sak, og legg alt fram for ham. Vær bestemt. Finn de skriftsteder som definitivt lover deg de ting du behøver.
Når vi kommer i henhold til Guds ord, vil Guds Ord aldri slå feil.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Det guddommelige kjærlighets vell

Den åndelige åpenbaringen som du vil finne i dette heftet kan forandre ditt liv. Det vil hjelpe deg til å oppdage når «Jesus av Nasaret går forbi» og rører ved deg med sin kjærlighets mirakelkraft.
Jeg elsker Guds barn og ønsker å hjelpe hver og en til å finne det beste for sitt liv. Hvis du bare vil tro – alt er mulig for den som tror. Tro at Gud ønsker å bruke deg til å hjelpe andre.
Tro at Gud vil bruke deg til å nå andre!
Du kan vinne sjeler!
Du kan bringe mennesker tilbake til Gud!

Forfatter: JOHN OSTEEN 

 
Seierrik i motgang

Ingen ønsker vanskeligheter velkommen, men når du støter på dem, er det en måte du kan komme ut av dem på. Ikke nok med at Gud har et system som vil hjelpe deg til å overvinne ethvert problem – du vil være bedre stillet etterpå!
Sannheten i Guds Ord vil være like virksom for deg hver eneste gang. Gud er den samme i dag, i går, ja, til evig tid. Lær de mange aspektene ved frelsesverket å kjenne som Gud har gjort tilgjengelig for deg. Oppdag kraften i fred, fryd og kjærlighet, og finn ut hvordan hver og én av disse kan bære deg gjennom vanskeligheter. Sørg for at du lar din tillit til Gud begynner å vokse – da blir du uovervinnelig!

Forfatter: CREFLO DOLLAR 

Veil.pris: 198 NOK

Tilbudspris: 79 NOK

Du sparer: 119 NOK

 
Bli kjent med Gud, din rette far

«Gud holder på i disse tider å vise denne verden hvem Han er og hva kristendom egentlig handler om. Mange fedre oppfører seg på en neagtiv måte overfor sine barn. Derfor skapes det mange tankebygninger, følesesmessige smerter og sår i barn og ungdoms liv. Når de får høre at Gud er deres rette åndelige Far og at Han bare vil dem godt, får de så store assosiasjoner og følelsesmessige vanskeligheter, at de ikke greier å se Gud slik han virkelig er. Derfor forkaster de Hans kjærlighet. 
Så kristenlivet – evangeliet – inneholder budskapet om at Gud er din rette Far og Han lengter etter deg. Det var derfor Han sendte Jesus til oss, for at vi gjennom Ham kan bli født på ny og komme tilbake til Gud, vår rette Far».

Forfatter: JAN OLAV HANSEN

Tema: NY FØDSEL - GUD SOM FAR 

 
Du er verdifull og høyt elsket

Innholdet i denne boken er noe som har ligget i min ånd siden jeg ble frelst for snart åtte år siden.
Etter som årene har gått, har det modnet seg frem til å bli denne boken. Det du kommer til å lese er Guds Ord, gode nyheter fra Gud Faders hjerte til deg.
Humanismen sier at Gud og gudstilbedelse er et produkt av menneskenes lengsler og drømmer.
Men det er helt feil. Tvert i mot, mennesket er et produkt av Guds kjærlighet og drøm. Vi er skapt av Gud for å leve med Ham. Bare dette er livets mening. Når du leser denne boken, ønsker jeg at du skal gjøre det med et åpent hjerte og sinn, for da vet jeg at Gud kan få tale til deg.

Forfatter: JAN OLAV HANSEN

Tema: GUD SOM FAR 

 
Den nye fødsel

Den nye fødsel er en nødvendighet for å bli frelst. Gjennom Den nye fødsel kommer du inn i det rette forholdet til Gud. Den nye fødsel er nødvendig før du kan gjøre krav på hvilken som helst av Bibelens fordeler.
Den nye fødsel er ikke: Konfirmasjon – kirkemedlemskap – vanndåp – mottagelse av sakramenter – det å overholde religiøse plikter – en intellektuell mottagelse av kristendommen – rett-troenhet – det å gå i kirken – det å fremsi bønner – det å lese i Bibelen – det å være moralsk – det å være kultivert eller dannet – det å gjøre gode gjerninger – det å gjøre ditt beste – heller ikke noen av de mange andre tingene som en del mennesker stoler på skal frelse dem.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Hvordan vandre i Guds overnaturlige kraft

GUILLERO MALDONADO: Den overnaturlig kraft og autoriteten fra Gud er tilgjengelig for dagens troende – akkurat som den var på bibelens tid – helbredelser, mirakler og utfrielser.
For å hjelpe deg å forstå den fulle åpenbaring av Guds overnaturlige kraft, deler Guillermo Maldonado bibelsk basert innsikt og gir et sterkt vitnesbyrd om hvordan du kan oppleve:
* En personlig erfaring med Guds overnaturlige kraft!
* Opplev Guds salvelse til å bli mer effektiv i tjenesten!
* Aktivisering av de åndelige gavene!
* Motta inspirasjon fra Gud!
* Utvikle tro for det mirakuløse!
* Forstå og operere i det overnaturlige!
* Begynne å oppleve det mirakuløse i ditt liv!

Forfatter: GUILLERMO MALDONADO

Innhold: LEDELSE 

 
Det normale kristenliv

Hva er et normalt kristenliv? Det er et spørsmål vi gjør vel i å overveie. Vårt studium vil vise at det er noe helt annet enn det en gjennomsnittskristen lever. Ser vi på de krav Guds Ord stiller, for eksempel i Bergprekenen, vil vi kanskje tvile på om noen annen enn Jesus selv i det hele tatt har levd et normalt kristenliv. Men har Jesus levd et slikt liv, så er også det svaret på spørsmålet vårt.
I Galaterne 2,20 gir Paulus en definisjon av kristenlivet: «Jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg». Apostelens prinsipp gjelder ikke bare for spesielle og særegne individer, men vi tror han dermed har presentert Guds plan og mønster for hver eneste troende. Det hele rommes altså i disse få ordene: «Jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg».

Forfatter: WATCHAM NEE 

 
Forståelsen av de åndelige gaver

Guds ønsker for deg at du skal ha et fremgangsrikt og gledesfylt liv i fellesskap med Den Hellige Ånd. Åndens gaver er gitt deg i nært fellesskap med Åndens innsikt. Han vet hva du trenger for å kunne leve seirende i en tid med vanskeligheter og prøvelser. Gud ønsker også at du skal kunne være til hjelp for andre mennesker med de gaver Han ønsker å utruste deg med.
I denne kraftfulle boken, ønsker Buddy Harrison (forøvrig svigersønn av Kenneth E. Hagin), å gi deg innsikt i Åndens gaver. På en direkte og praktisk måte ønsker han å forklare hvordan Åndens gaver virker.
Ikke vent med å lære deg disse viktige sannheter om Åndens gaver. Dette var gaver Gud hadde tiltenkt alle sine barn. Du kan begynne å forstå gavenes betydning allerede i dag!

Forfatter: BUDDY HARRISON

Innhold: ÅNDELIGE GAVER 

 
Du er verdifull og høyt elsket

Innholdet i denne boken er noe som har ligget i min ånd siden jeg ble frelst for snart åtte år siden.
Etter som årene har gått, har det modnet seg frem til å bli denne boken. Det du kommer til å lese er Guds Ord, gode nyheter fra Gud Faders hjerte til deg.
Humanismen sier at Gud og gudstilbedelse er et produkt av menneskenes lengsler og drømmer.
Men det er helt feil. Tvert i mot, mennesket er et produkt av Guds kjærlighet og drøm. Vi er skapt av Gud for å leve med Ham. Bare dette er livets mening. Når du leser denne boken, ønsker jeg at du skal gjøre det med et åpent hjerte og sinn, for da vet jeg at Gud kan få tale til deg.

Forfatter: JAN OLAV HANSEN

Tema: GUD SOM FAR 

 
En mann som vandret med Gud

Han var en troens apostel av vår tid. Han rystet verden i sin tid – og var med å la grunnen for en karismatisk vekkelse. Hans motto var enkelt: «Tro er handling», og «Bare tro». Han var en mann av én bok – Bibelen. Han kjente kun til én måte å lese den på – i Den Hellige Ånd.
Denne mannen hadde en tjeneste som bringer liv – over 60 år etter sin død. Hans navn er Smith Wigglesworth: «En mann som vandret med Gud».
Wigglesworth ønsket ingen assosiasjoner med noen form for død. Han trodde kun på LIVET!
George Stormont ble ofte referert til som Wigglesworths adopterte sønn. Han beskriver på en levende måte hendelser fra Wigglesworths begivenhetsrike liv. Han prøvde ikke å trekke oppmerksomheten på sin venns person, men heller på hans liv og virke i Den Hellige Ånd.
 
«Jeg har skrevet denne boken med tanke på de som vil bli grepet av denne mannens liv og virke og som ønsker å komme i funksjon i Åndens gaver. Smith Wigglesworth er en av de få personer jeg har kjent som har latt seg forme på en slik måte – til Kristi bilde». 
– George Stormont

Forfatter: GEORGE STORMONT

Tema: BIOGRAFI 

 
Velkommen Hellige Ånd

BENNY HINN’s bestselger God Morgen Hellige Ånd, introduserte millioner av kristne til Den Hellige Ånd som sin personlige venn og hjelper. Nå, i denne oppfølgende boken Velkommen Hellige Ånd, forteller Hinn om den forvandlende og energiskapende kraft Den Hellige Ånd har hatt på hans liv.
Likeså vil du se at den samme opplevelse av kraft, kjærlighet og nåde er tilgjengelig for deg.
BENNY HINN inviterer deg til å «overgi deg til vinden» - på samme måte som en hangglider tar av, opp mot vinden. Tillat at Den Hellige Ånd løfter deg opp - og lærer deg hemmelighetene til et liv i Ånden - så du også kan si: «Velkommen Hellige Ånd!» «Dette kan være den mest bemerkelsesverdige bok om Den Hellige Ånds velsignelse som du noensinne har lest. Jeg lover deg at denne boken vil forvandle ditt liv.» - Evangelist Oral Roberts

Forfatter: BENNY HINN

Innhold: DEN HELLIGE ÅND 

 
Åndelig krigføring

Med en djerv, proklamerende stilen, får du her hver dag en oppskrift på hvordan du kan konfrontere alle de demoniske festningsverkene som prøver å beleire din hverdag.
Dagens tekster er skrevet ut fra Guds ståsted, noe som gir deg kraft og visdom til å be for dine eller andres behov. 
Hver dag inneholder:
Mitt kall til åndelig kamp - visdom og rettledning fra Guds perspektiv på et bestemt emne for hver dag
Bønneerklæring - en skriftsted-basert bønn og en mulighet til å be spesifikk for andre
Ord fra Gud - et spesifikk bibelvers fokusert på dagens tema.
Boken er nå bare å få i pocketutgave!

Forfatter: JOHN EKHARDT

Innhold: GUDS TALE - ANDAKTSBOK 

 
Guds medisin

I margen på en god engelsk studiebibel er den siste linjen gjengitt: « . . . og MEDISIN for hele deres legeme.» Gud er interessert i at vi skal bli helbredet hvis vi er syke. Han er også interessert i å bevare oss friske. Gud har gitt oss et middel til vår helbredelse og helse – Guds Medisin.
Hva slags middel er det? Hvilke rettigheter har vi? Hva tilhører oss egentlig når det gjelder legemlig helbredelse og helse? Hvordan kan vi få fastslått hva som er garantert oss?
Det fins bare en vei. Gjennom at vi kontinuerlig, omhyggelig, flittig, ærbødig og under bønn studerer Guds Ord.
Jeg ble født syk. Jeg hadde ikke en normal barndom. Aldri sprang og lekte jeg som andre barn. Jeg hadde aldri en god natts søvn før jeg ble 17 år. Som et lite barn, og senere som tenåring, satt jeg og så meg rundt med åpen munn og lengtende øyne og betraktet de tingene vanlige barn kunne gjøre. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
En bedre måte å be på

Etter snart 40 år i tjenesten, har Andrew Wommack oppdaget noen viktige sannheter angående bønn. Hans bønneliv har forandret seg mye på disse årene og resultatene er også blitt radikalt forbedret. Klare, bibelske svar på disse spørsmålene og mange andre spørsmål som de fleste av oss stiller, blir svart på i denne boken.
Husk; det kan være flere veien til målet. Om ikke en vei fungerer, kanskje er det ”En bedre måte å be på”.

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: BØNN 

 
Hvordan forstå salvelsen

I forordet til denne boken, sier Kenneth E. Hagin: «Da jeg begynte min tjeneste for over 50 år siden, kunne jeg ha ønsket at jeg hadde  det materialet som er tilgjengelig i dag. Vårt liv og vår tjeneste hadde sikkert vært anderledes.»
Hagin deler boken inn i tre deler. I den første delen tar han for seg den enkeltes salvelse som alle mottok ved den nye fødsel. En salvelse som blir forøket ved dåpen i Den Hellige Ånd. I den andre delen, viser han oss at det er snakk om en spesiell salvelse over tjenestegavene. Og i den tredje, deler han med oss om den sterkeste av alle salvelser; den ’kollektive’ salvelse. Den salvelse som kommer over troende som samles i kraft og herlighet.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: SALVELSE 

 
Hvordan du kan ta imot Guds gaver til deg

Det er alltid to ting som må oppfylles for å motta   noe fra Gud. Det er Guds del, og det er din del. Gud mislykkes aldri i sin del, så dersom du oppfyller din, er du sikker på å få seier og bønnesvar. 
Hvis du derimot lider nederlag, er det ved dine egne lepper du gjør det. For du blir bundet av din egen bekjennelse. Se Ordsp 6,2. «Du har bundet deg ved ditt ord, og du er fanget ved det du har sagt.» 
En annen har sagt det slik: «Du sa at du ikke kunne, og i det øyeblikket du sa det, ble du overmannet. Du sa at du ikke hadde tro, og tvilen begynte å stige opp i deg som en kjempe. Du begynte å tale nederlag, og nederlaget begynte å få makten over deg.» 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 

×Tips en venn

Hvordan du kan ta imot Guds gaver til deg Hvordan du kan ta imot Guds gaver til deg Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.90.92.204)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt