’ZOE - Guds type liv’ åpenbarer hemmeligheter som vil vise deg hvordan du kan begynne å regjere i livet. Når du begynner å se hva dette Guds liv kan utrette i deg, vil miraklene bli en naturlig del av din vandring. 
Kenneth E. Hagin tror at årsaken til at så mange troende taper kampen mot mørkets makter, er fordi de ikke kjenner til sitt slektskap med Gud. De kjenner ikke til sine rettigheter. 
Denne viktige klassikeren vil vise deg hvordan du kan få dette til å fungere i ditt liv, slik at du kan begynne å ta komandoen i den åndelige verden. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: GUDS TYPE LIV

  • 978-82-90055-94-3 EAN
  • 075 Produktnummer
  • Livets Ord Forlag AS Leverandør
  • 1991 Produksjonsår

’ZOE - Guds type liv’ åpenbarer hemmeligheter som vil vise deg hvordan du kan begynne å regjere i livet. Når du begynner å se hva dette Guds liv kan utrette i deg, vil miraklene bli en naturlig del av din vandring. 
Kenneth E. Hagin tror at årsaken til at så mange troende taper kampen mot mørkets makter, er fordi de ikke kjenner til sitt slektskap med Gud. De kjenner ikke til sine rettigheter. 
Denne viktige klassikeren vil vise deg hvordan du kan få dette til å fungere i ditt liv, slik at du kan begynne å ta komandoen i den åndelige verden. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: GUDS TYPE LIV
Les mer

Veil.pris: 49 NOK

Tilbudspris: 29 NOK

Du sparer: 20 NOK

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Kenneth E. Hagin

Om Kenneth E. Hagin

Markus 11,23 og 24 er nøkkelordet i Kenneth E. Hagins liv og tjeneste. Mens han lå lenket til sin seng på grunn av hjertefeil og en uhelbredelig blodsykdom, begynte han å tro disse oppsiktsvekkende uttalelser fra Jesu munn. Legene trodde ikke han ville få oppleve sin 17-års dag.
Han trodde skriftstedene slik de stod og handlet på dem i en enkel tro. Etter 16 måneder i senga kunne han stå opp - helbredet.
Senere gav Herren han et kall: «Lær mitt folk tro.»
Kenneth E. Hagin reiste hjem til Herren 19. september 2003, 86 år gammel.

Hunger etter vekkelse

Nesten to millioner mennesker fra hele verden har besøkt Brownsville Assembly of God i Pensacola, Florida.
Evangelist Steve Hill vet nøyaktig hvorfor. Bokens personlige vitnesbyrd og Stephens personlige fortellinger om sin omvendelse og brennende lengsel etter mer av Jesus, kommer til å tenne en ild i deg. På samme måte som de tusenvis av mennesker som har blitt radikalt forvandlet etter et møte med den levende Gud.

Forfatter: STEVE HILL 

 
Kvinnespørsmål

«Ikke i noen andre kirker jeg kjenner til, står kvinner mer fritt til å tale, lære, preke, be, rope, og inneha ansvarsfulle posisjoner, enn i pinseforsamlinger eller fullevangeliske forsamlinger. 
Og samtidig er det ingen som hevder mer høylydt at de følger Guds Ord helt og fullt, enn de fullevangeliske menighetene og pinsemenighetene. 
Det er faktisk det fullevangelisk betyr: Å følge den hele og fulle Sannhet. 
Derfor er det maktpåliggende for oss å enten innrømme at vi ignorerer og krenker Guds Ord i særskilte tilfeller, eller så må vi tolke det i overensstemmelse med de praktiseringer vi tillater i vår midte».

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: KVINNER 

 
Det unisone livet med Gud

Gud har virkelig høye tanker om deg. Han vil at du skal forstå «hvor rik på herlighet hans arv er . . og hvor overveldende stor hans makt er for oss som tror.»
I denne boken deler Sten Nilsson på en ydmyk og kjærlig måte de oppdagelsene han har gjort i løpet av mer enn 60 år med daglig lesing av bibelen. Selv om den er dyp, er den lettlest - en gullgruve for både yngre og eldre lesere.

Forfatter: STEN NILSSON 

Veil.pris: 149 NOK

Tilbudspris: 79 NOK

Du sparer: 70 NOK

 
Visdom, lev ikke livet uten

Larry Lea oppfordrer alle kristne til å gjøre bønnen om visdom til sitt bønneemne nummer ett.
Søkende kristne vil finne både svar og inspirasjon i denne boken om visdom.

Forfatter: LARRY LEA

Tema: BØNN - DISIPLIN 

 
Hvordan du kan bli ledet av Guds Ånd

«Guds barn har rett til å forvente at de skal bli ledet av Guds Ånd,» skriver Kenneth E. Hagin.
«Mange ganger søker vi hjelp på andre måter enn slik Gud vil. Det bringer oss alltid i vanskeligheter.» Denne boken har allerede vært til hjelp for mange i Kristi legeme når det gjelder å bli ledet av Ånden. Skritt for skritt går Kenneth E. Hagin gjennom Skriften for å hjelpe kristne å styre utenom åndelige fallgruver og følge Guds Ånds ledelse på alle livets områder. Blant de emner som tas opp, er – tegn, samvittigheten, indre overbevisning, profetier, syner og disiplinering av menneskeånden.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND - LEDELSE 

 
Steg til besvarte bønner

Hvis dine bønner ikke er blitt besvart, så gi ikke opp håpet, for Gud hører og svarer på bønn! Pastor Kenneth E. Hagins ’Skritt på veien til bønnesvar’ åpenbarer flere skritt som sikrer den troende bønnesvar når de følges trofast.
Dette informative studieheftet besvarer spørsmål som:
* Hvor viktig er det å studere skriftsteder som gir løfte om det svaret du trenger?
* Hvorfor bør du gjøre deg avhengig av Den Hellige Ånd i ditt bønneliv?
* Hvilken viktig rolle spiller lovprisningen i bønn?
* Hvordan skal man be for å oppnå resultater?
Dette dynamiske studieheftet med 13 leksjoner er ment for bibelstudiegrupper eller personlig studium.

STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Hvorfor tunger?

«Da jeg for mange år siden leste Det nye testamente som ung pastor i et av de tradisjonelle kirkesamfunnene, ble jeg opplyst av Den Hellige Ånd og overbevist om at dersom jeg tok imot den samme Hellige Ånd som de tok imot, ville jeg oppleve det samme tegnet som dem – det bibelske beviset – nemlig tungetale. Jeg kunne ikke slå meg til ro med noe mindre enn det. Tungetalen er ikke Den Hellige Ånd. Og Den Hellige Ånd er ikke tungetalen. Men de går hånd i hånd.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Ekte tro

«Tusenvis av mennesker ber om å få tro, når troen bare kommer ved å høre Guds Ord,» skriver Kenneth E. Hagin i sin bok 'Ekte tro'.
Pastor Hagin peker på at fordi vi lever i den naturlige verden, har vi en tendens til å stole på våre sanser i stedet for sannhetene i Guds Ord. Han legger til at ekte tro er samme slags tro som Abrahams tro, som ikke er basert på fysiske bevis, men på Guds Ord.
«Det har kommet kritikk mot helbredelser som skjer under massemøter, for i mange tilfeller varer ikke disse helbredelsene,» bemerker pastor Hagin. «Grunnen er at der hvor en stor folkemasse griper troen, kan mennesker få hjelp midlertidig. Men for å beholde helbredelsen, må disse menneskene fortsette å ta til seg Guds Ord om tro.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: TRO 

 
Guds ord om guddommelig helbredelse

Når jeg betjener med helbredelse, legger jeg hendene på de syke i lydighet mot den åndelige loven «kontakt og overføring» – mine henders kontakt overfører Guds helbredende kraft inn i kroppene deres for å gjøre om det som Satan har satt i verk og for å få i stand en helbredelse i dem så de kan bli helbredet (Markus 16,18; Apostelgjerningene 19,11-12).
Når jeg er bevisst på at Guds helbredende kraft har gått inn i dem, sier jeg: «Der er det.» 
Det er så langt jeg kan ta mennesker. Det er der mitt ansvar slutter og deres begynner.
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
En bedre pakt

Det går tydelig frem at israelsfolket måtte lide på grunn av at de brøt Guds bud, ja på grunn av at de syndet mot Guds ord. Og selv om jeg nå taler om jødene, så er det de samme prinsippene som gjelder for oss i dag. Du må huske på at så lenge israelsfolket holdt Guds bud, ble de ikke syke, men da de syndet, ble deres legemer fulle av sykdom. Men selv da hadde de full rett til å vende seg til Herren, motta tilgivelse for sine synder og bli helbredet for sine sykdommer. 
I dag lever vi i en bedre pakt som er basert på bedre løfter. Dersom vi holder vår del av pakten, vil de samme tingene virke for oss som de gjorde for israelsfolket under Den Gamle Pakt. Det er i hvertfall jeg sikker på.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Nedbryte festningsverk

Innholdet i dette heftet er skrevet med Guds kjærlighet. Det er skrevet med et brennende ønske om å hjelpe dem som lider
 nederlag og ikke vet hvordan de skal få seier i sine liv.
Selv om du er har lidd nederlag og er blitt mismodig, vil Gud gi deg lys over hvordan du skal kunne vinne seier i ditt liv, og også hjelpe deg til å vinne enhver kamp i fremtiden, om du bare vil følge disse anvisningene.

Forfatter: JOHN OSTEEN 

 
Jesus vår forbeder

Vi har alle lært om Jesus og Hans helbredelsestjeneste, mirakler og demonutdrivelser. Men menigheten (Kristi legeme) i sin helhet vet veldig lite om Jesus som vår Forbeder. Denne delen av Hans tjeneste er så livsviktig for oss. Det er ikke bare noe Han gjorde da Han levde på jorden, men det er en tjeneste som fortsetter i dag. 
Denne boken vil ta deg med på en reise gjennom Skriften, og den vil kaste lys over mange sannheter som du allerede kjenner. Vær var for det Gud sier til deg når du leser denne boken og studerer Guds ord. 

Forfatter: CHARLES CAPPS

Tema: FORBØNN - JESUS 

 
Troens ABC

Det er ingen grenser for hva den kristne, fylt av ånden, kan gjøre for Gud. Uansett hvor han er, hvis
han vil lære TROENS ABC.
Lær deg de første stegene med Jesus.
*Hvor du bør lese i bibelen!
* Hvordan du skal be!
* Hvordan vandre i tro! 

 
Å temme sine følelser

Om du virkelig tenker etter, kan du helt sikkert huske ganger du har blitt veldig følelsesmessig og mistet besinnelsen i de minste bagatellmesige saker.
Kanskje du måtte gå tilbake og be om unnskyldning for hvordan følelsene dine tok overhånd.
”Å temme sine følelser” lærer oss hvordan vi tar ansvar for våre følelser og kontrollerer oss selv. Andrew Wommack deler fra sine egne erfaringer, inkludert fra hans tid i Vietnam-krigen hvor han tjenestegjorde. Han viser oss hvorfor vi har følelsesmessige problemer, gir løsninger fra Bibelen, og forteller hvorfor Guds svar vil gi varige resultater.
Å kontrollere sine følelser, er lettere sagt enn gjort, men poenget er; det er mulig!
Alle kan ha nytte av denne boken. Ingen personer kan ignorere eller forsømme den følelsesmessige delen av livet og fortsatt være vellykket i livets mange aspekter. Ved å tilegne seg denne undervisningen, vil dine følelser og handlinger aldri bli de samme igjen! 

 
Ekteskap, skilsmisse & gjengifte

Gjennom årene har det vært mye misforståelse i Menigheten når det gjelder emnet Ekteskap,
skilsmisse & gjengifte. Og som et resultat av det, har mennesker blitt såret, fordømt og forvirret.
Mange har lidd i stillhet. De har trodd at Gud er sint på dem eller at Gud er misfornøyd med dem, fordi de har gjort feiltrinn tidligere.
Men sannheten er at vår Himmelske Far er full av godhet og nåde. Han er ikke imot deg. Dine tidligere overtredelser eller feiltrinn, trenger ikke å holde deg borte fra å få oppfylt Guds guddommelige hensikt med ditt liv.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: EKTESKAP OG FAMILIELIV 

 
Kristen filosofi

Alle ser på livet gjennom et filter. Bibelen kaller det din filosofi. Det er måten du tenker på, og den styrer utfallet av ditt liv.
Spør deg selv: Tror du at Bibelen er det ufeilbarlige og inspirerte Guds Ord? Tror du at det bare er én vei til Gud?
Er Gud god eller dømmende? Er det Han som kontrollerer ditt bestemmelsessted eller er det opp til deg?
Svarene på disse spørsmålene og mange andre, vil bestemme din filosofi. Da vil denne filosofien, påvirke måten du ser på mange sosiale spørsmål, som skapelse,evolusjon, abort og homoseksualitet.
Kristen filosofi henvender seg til måten vi tenker på, eller burde tenke på i overensstemmelse med Guds Ord.
Den viser hvordan kristen filosofi kan brukes på en praktisk måte til å gi svar på spørsmålene som vi møter i vår kultur. Den vil forandre på måten du betrakter verden på for alltid. 

 
I Ham

En av de åndelige lover som altfor få av oss kjenner til, er at våre bekjennelser styrer oss. 
Når vi bruker ordet bekjennelse, tenker folk uvilkårlig på å bekjenne synd. Og Bibelen sier jo at; «Dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig så han forlater oss syndene og renser oss fra all urettferdighet». (1 Joh 1,9). 
Men dette er den negative side ved bekjennelse. Bibelen har mye mer å si om den positive siden, bekjennelsen av vår tro.
 
ROM 10,9-10 
for dersom du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud oppvakte ham fra de døde, da skal du bli frelst, for med hjertet tror en til rettferdighet, og med munnen bekjenner en til frelse.

Dette viser ikke til bekjennelse av synd. Dette er å bekjenne Jesus. I sitt hjerte tror en, og med sin munn bekjenner en at Jesus er ens Herre.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Roten til avvisning

Ingen unngår avvisning fullstendig. Men alle trenger ikke å bli ødelagt av den! I denne spennende og mektige boken vil Joyce Meyer vise deg at Gud har makten til å sette alle fri fra avvisningens ødeleggende virkninger. Vår Far har gitt oss, som sine barn, en metode for å bli befridd fra avvisningens rot.
Du vil lære:
* Hvordan du skal identifisere avvisningens rot.
* Avvisningens årsaker og virkninger.
* Avvisningens virkning på din oppfatning av deg selv og mennesker rundt deg.
* Hvordan du skal rive ned de murer avvisningen får deg til å bygge.
* Hvordan du skal unngå perfeksjonismens urealistiske forventninger.

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Kjøpt fri fra sykdom, fattigdom og død

Sjelden har de ’gode nyheter’ blitt tolket så mesterlig som i Kenneth E. Hagins hefte; Kjøpt fri fra fattigdom, sykdom og død. Den tekst som Kenneth E. Hagin har brukt, er Galaterbrevet 3:13-14.
Her viser han oss hvordan Jesus Kristus kjøpte oss fri fra den gammeltestamentlige forbannelse og åpnet veien til Abrahams velsignelser, fremgang, helse og all Åndens velsignelse. Enhver troende trenger å bli godt fundamentert i undervisningen om forsoningen.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN - FORBØNN 

 
Rette & gale tanker

Det du tror er et resultat av hva du tenker. Hvis du tenker galt, vil du tro galt. Men å meditere på Guds Ord vil korrigere tankene dine! I Rette & gale tanker forklarer Kenneth E. Hagin Skriften og viser deg hvordan du kan:
• Få kontakt med den virkningsfulle forbindelsen mellom å tenke, tro og bekjenne
• Fornye ditt sinn og få tankene dine i overensstemmelse med Guds Ord
• Lære å kjenne hva som er kilden til tankene dine
• Bekjenne rett og overvinne djevelen hver gang
• Følge skriftens skritt for å vandre i seier på alle  områder av livet!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: TANKER - SINNET 

 

×Tips en venn

Zoé - Guds type liv Zoé - Guds type liv Livets Ord Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 34.229.113.106)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt