Guds Ord lærer oss at vi har fullmakt til å bruke Navnet Jesus i bønn, – når vi behandler demoner – og når vi ber for syke. Hemmeligheten til kraften, ligger i bruken av Navnet!
«Dette er hva velkjente forkynnere har sagt om Kenneth E. Hagins bok: Navnet Jesus:«Navnet
Jesus, var en velsignelse for meg»   — Oral Roberts
«Ikke en levende sjel har den gudgitte innsikten i kraften av Jesu Navn, som broder Hagin har» — Kenneth Copeland
«Dette er en klassiker! Jeg vil på det varmeste anbefale ethvert Guds barn å få tak i denne boken» — John Osteen

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: JESUS - AUTORITET

  • 978-82-7689-032-6 EAN
  • 062 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Pocket Format
  • 1985 Produksjonsår

Guds Ord lærer oss at vi har fullmakt til å bruke Navnet Jesus i bønn, – når vi behandler demoner – og når vi ber for syke. Hemmeligheten til kraften, ligger i bruken av Navnet!
«Dette er hva velkjente forkynnere har sagt om Kenneth E. Hagins bok: Navnet Jesus:«Navnet
Jesus, var en velsignelse for meg»   — Oral Roberts
«Ikke en levende sjel har den gudgitte innsikten i kraften av Jesu Navn, som broder Hagin har» — Kenneth Copeland
«Dette er en klassiker! Jeg vil på det varmeste anbefale ethvert Guds barn å få tak i denne boken» — John Osteen

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: JESUS - AUTORITET
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Kenneth E. Hagin

Om Kenneth E. Hagin

Markus 11,23 og 24 er nøkkelordet i Kenneth E. Hagins liv og tjeneste. Mens han lå lenket til sin seng på grunn av hjertefeil og en uhelbredelig blodsykdom, begynte han å tro disse oppsiktsvekkende uttalelser fra Jesu munn. Legene trodde ikke han ville få oppleve sin 17-års dag.
Han trodde skriftstedene slik de stod og handlet på dem i en enkel tro. Etter 16 måneder i senga kunne han stå opp - helbredet.
Senere gav Herren han et kall: «Lær mitt folk tro.»
Kenneth E. Hagin reiste hjem til Herren 19. september 2003, 86 år gammel.

Englehistorier

«Glem ikke å være gjestfrie, for på den måten har noen hatt engler som gjester, uten å vite det» (Hebr 13:02). 
Har engler virkelig eksistert? Hva er deres formål? Samarbeider de med oss? Og hva med demoner og falne engler? Hvardan skal vi forholde oss til dem? 
'Englehistorier' gir svar på disse spørsmålene gjennom en samling av stevnemøter med engler, fortalt av flere kristne profetiske og apostoliske ledere. Disse fortellingene er selvopplevd.
Opplysende og sterke historiene vil vise deg at de eksisterer og virker som medhjelpere i den synlige og den usynlige verden. Boken vil gi leserne bibelsk innsikt i dette fasinerende emnet.

Forfatter: JONATHAN NIXON

Innhold: ENGLER 

 
En el otro lado . . .

Cuando me desperté, John estaba sentado encima mío, presionando mis brazos con sus rodillas y sus manos cogiéndome del cuello decidido a estrangularme. ”¡Pettersen, te voy a matar, te voy a matar!”, mientras aumentaba su presión. Traté de resistirlo pero no podía, pues mis brazos estaban bajo sus rodillas.
Trataba de respirar, pero no podía. . .
___________________
Esta no es una novela sobre un crimen o algo parecido, es una historia real, que el propio autor experimentó. Aquí, Nils Pettersen hace un recuento de lo que le sucedió en aquella mañana a bordo del barco, y lo que ésta experiencia produjo en él. 

 
Daglig velsignelse (andaktsbok)

DIVERSE FORFATTERE
Denne boken byr på stor åndelig innsikt og veiledning fra Guds tjenere som står med Oral Roberts.
Stykkene som er skrevet av Oral Roberts, er hentet fra han tidligere publikasjon; A Daily Guide to Miracles.
Disse stykkene er det beste av det han publiserte gjennom hele 50 års tjeneste.
Nå har vi gleden av å kunne presentere deg disse enestående selvopplevde, gjennomprøvde erfaringer som vil være med å inspirere deg hver dag gjennom hele året.

Forfatter: ORAL ROBERTS MED FLERE

Innhold: ANDAKTSBOK 

Veil.pris: 249 NOK

Tilbudspris: 149 NOK

Du sparer: 100 NOK

 
Hvordan oppfylle Guds guddommelige hensikt

Visste du at det finnes en guddommelig forutbestemmelse for ditt liv? Vel, det gjør det! Gud har en
plan for alle kristnes liv, og det inkluderer deg! De grunnleggende prinsippene i pastor Kenneth Hagin
jr.’s nye bok, Hvordan fullføre din guddommelige forutbestemmelse, vil hjelpe deg til å forstå at det
finnes en felles guddommelig forutbestemmelse for alle kristne. 

Du vil få hjelp til å forstå hva denne forutbestemmelsen er og hvordan du skal oppfylle den.



Forfatter: KENNETH HAGIN JR. 

Veil.pris: 149 NOK

Tilbudspris: 119 NOK

Du sparer: 30 NOK

 
Guds vilje i bønn

Bibelen lover at når vi ber etter Guds vilje, hører Han oss. Men mange mennesker ber forgjeves, for de vet ikke hva som er Guds vilje. Guds Ord er Hans vilje.
Kennet E. Hagins ’Guds vilje i bønn’ utforsker Skriftene og lærer oss hvordan vi skal bruke Guds Ord i bønn.
Dette opplysende studieheftet gir svar på spørsmål som: Hva er Guds vilje angående frelse, helbredelse og økonomisk framgang? Hva sa Jesus, Paulus og andre nytestamentlige forfattere om bønn? Hvorfor er det så viktig å bli i Guds Ord? Hvordan kan du ha visshet om at Gud vil høre og svare på dine bønner?
Dette dynamiske studieheftet på 13 leksjoner er for bibelstudiegrupper eller personlig studium.
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Steg til besvarte bønner

Hvis dine bønner ikke er blitt besvart, så gi ikke opp håpet, for Gud hører og svarer på bønn! Pastor Kenneth E. Hagins ’Skritt på veien til bønnesvar’ åpenbarer flere skritt som sikrer den troende bønnesvar når de følges trofast.
Dette informative studieheftet besvarer spørsmål som:
* Hvor viktig er det å studere skriftsteder som gir løfte om det svaret du trenger?
* Hvorfor bør du gjøre deg avhengig av Den Hellige Ånd i ditt bønneliv?
* Hvilken viktig rolle spiller lovprisningen i bønn?
* Hvordan skal man be for å oppnå resultater?
Dette dynamiske studieheftet med 13 leksjoner er ment for bibelstudiegrupper eller personlig studium.

STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Ånden i oss & Ånden over oss

Hva er hensikten med dåpen i Den Hellige Ånd?
Har troende som ikke er ’åndsfylt’, Den Hellige ånd?
Hva menes det med å ’vandre i ånden’?
Etter at et menneske har tatt imot Jesus Kristus som Frelser og er blitt døpt inn i Kristi legeme som et medlem av Guds familie, venter en annen opplevelse som vil føre ham dypere inn i det som har med Gud å gjøre, inn i en dypere åndelig dimensjon. Denne opplevelsen er dåpen i Den Hellige Ånd.
Enkelte troende har vært forvirret angående denne neste opplevelsen, og teologer og menighetsledere har debattert emnet opp gjennom århundrene. Jeg trodde selv en gang at Åndens verk var avsluttet da man ble døpt inn i Kristus – da man ble født på ny.  Men i Bibelen ser vi klart at det er to forskjellige og atskilte verk, og dette vil jeg forsøke å vise i denne boken. Jeg vil også forklare hensikten med dette tosidige verk fra Guds Ånd: Ånden i oss i gjenfødelsen skaper karakter, og Ånden over oss i Den Hellige Ånds dåp forbereder for tjeneste.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND 

 
En bedre pakt

Det går tydelig frem at israelsfolket måtte lide på grunn av at de brøt Guds bud, ja på grunn av at de syndet mot Guds ord. Og selv om jeg nå taler om jødene, så er det de samme prinsippene som gjelder for oss i dag. Du må huske på at så lenge israelsfolket holdt Guds bud, ble de ikke syke, men da de syndet, ble deres legemer fulle av sykdom. Men selv da hadde de full rett til å vende seg til Herren, motta tilgivelse for sine synder og bli helbredet for sine sykdommer. 
I dag lever vi i en bedre pakt som er basert på bedre løfter. Dersom vi holder vår del av pakten, vil de samme tingene virke for oss som de gjorde for israelsfolket under Den Gamle Pakt. Det er i hvertfall jeg sikker på.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Kathryn Kuhlman, hennes åndelige arv og den innvirkning på mitt liv

Denne bemerkelsesverdige boken er ikke bare en dramatisk fortelling om den mest betydelsesfulle kvinnelige evangelisten som noensinne har levd! Det er også fortellingen om hvordan Gud brukte hennes liv til å preke for og berøre livet til Benny Hinn.
BIOGRAFI

Forfatter: BENNY HINN 

Veil.pris: 169 NOK

Tilbudspris: 79 NOK

Du sparer: 90 NOK

 
Det guddommelige kjærlighets vell

Den åndelige åpenbaringen som du vil finne i dette heftet kan forandre ditt liv. Det vil hjelpe deg til å oppdage når «Jesus av Nasaret går forbi» og rører ved deg med sin kjærlighets mirakelkraft.
Jeg elsker Guds barn og ønsker å hjelpe hver og en til å finne det beste for sitt liv. Hvis du bare vil tro – alt er mulig for den som tror. Tro at Gud ønsker å bruke deg til å hjelpe andre.
Tro at Gud vil bruke deg til å nå andre!
Du kan vinne sjeler!
Du kan bringe mennesker tilbake til Gud!

Forfatter: JOHN OSTEEN 

 
Kast din bekymring på Herren!

«Kast din bekymring på Herren,» er mer enn en bok. Den er en erfaring _ og en erfaring som har velsignet dens tallrike lesere. De skriver og forteller om liv som er blitt forvandlet, legemer som er blitt helbredet, og byrder som er blitt løftet av som et resultat av at man har lest «Kast din bekymring på Herren,», og har fulgt Kenneth Hagins humoristiske og fornuftige råd. (Og hvis du skulle kjenne noen «verdensmestere i bekymring», så er dette boken for dem!) 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: KJØPT FRI - SYKDOM 

 
Hva tro er

Troen sier det samme som Guds Ord sier! Vantroen, på den andre siden, tar parti imot Guds Ord.
Det er trist at det finnes så mange «troende» som taler vantro, og på den måten tar parti imot Guds Ord. Og så lurer de på hvorfor Guds Ord ikke virker for dem. En av de beste måtene i finne ut hva noe er, er å finne ut hva det ikke er. La oss gjøre det i disse leksjonene.
Først: Tro er ikke håp. Altfor ofte håper folk bare at de vil motta dåpen i Den Hellige Ånd, helbredelse eller et bønnesvar. Men det er ikke å håpe som får jobben gjort; det er å tro. Nå er troen. Hvis det ikke er nå, er det ikke tro.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: TRO 

 
Blodet

Det er kraft i Jesu blod. Det er ingen tvil om det. Men samtidig har blodet ingen “magiske” krefter i seg selv. Kraften kommer fra Herren Jesus selv, og Han er den som vil handle på dine vegne når du anvender Hans blod gjennom bønn.
Vi anvender Jesu blod gjennom bønn og tro. Men det er Herren som dekker oss. Vi dekker ikke oss selv. Da jeg bad Den Hellige Ånd om å gi meg en forståelse av blodspakten, hadde jeg dusinvis av spørsmål. Men Han gav meg svarene fra Ordet, og jeg vil gjerne dele dem med deg.

Forfatter: BENNY HINN

Innhold: BLODET 

 
Kjøpt fri fra sykdom, fattigdom og død

Sjelden har de ’gode nyheter’ blitt tolket så mesterlig som i Kenneth E. Hagins hefte; Kjøpt fri fra fattigdom, sykdom og død. Den tekst som Kenneth E. Hagin har brukt, er Galaterbrevet 3:13-14.
Her viser han oss hvordan Jesus Kristus kjøpte oss fri fra den gammeltestamentlige forbannelse og åpnet veien til Abrahams velsignelser, fremgang, helse og all Åndens velsignelse. Enhver troende trenger å bli godt fundamentert i undervisningen om forsoningen.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN - FORBØNN 

 
Den troendes autoritet

Dette heftet er Kenneth E. Hagins bestselger i USA. Ingen av hans hefter er blitt vist slik oppmerksomhet som «Authority of the beliver.» Heftet gir en inngående innføring i hvordan du kan ta deg av Satan og hans demoniske aktivitet med den autoriteten Kristus har gitt deg. 
Heftet har nå blitt revidert og tilført de siste oppdateringer. (64 sider).

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN - FORBØNN - AUTORITET 

 
Salvelsen

Hensikten med Salvelsen er å videreføre det herlige forholdet du har til Ånden og lede deg til å oppleve kraften til å tjene Herren Jesus på det området han har kalt deg. Kraften er Åndens salvelse som ble lovet av Jesus etter oppstandelsen: «Men dere skal få kraft når Den Hellige Ånd kommer over dere, og dere skal være mine vitner . . . » (Apg 1,8)
Jeg tror alle er enige i at hvis det noen gang har vært en tid da Kristi legeme trengte kraft, så er den tiden nå. Det er bare den allmektige Guds mirakelgjørende kraft som kan rulle bort tidebølgen av synd og sykdom som fyller hvert hjørne av verden.

Forfatter: BENNY HINN

Innhold: SALVELSE 

 
Hvordan du kan bli ledet av Guds Ånd

«Guds barn har rett til å forvente at de skal bli ledet av Guds Ånd,» skriver Kenneth E. Hagin.
«Mange ganger søker vi hjelp på andre måter enn slik Gud vil. Det bringer oss alltid i vanskeligheter.» Denne boken har allerede vært til hjelp for mange i Kristi legeme når det gjelder å bli ledet av Ånden. Skritt for skritt går Kenneth E. Hagin gjennom Skriften for å hjelpe kristne å styre utenom åndelige fallgruver og følge Guds Ånds ledelse på alle livets områder. Blant de emner som tas opp, er – tegn, samvittigheten, indre overbevisning, profetier, syner og disiplinering av menneskeånden.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND - LEDELSE 

 
Den nye fødsel

Den nye fødsel er en nødvendighet for å bli frelst. Gjennom Den nye fødsel kommer du inn i det rette forholdet til Gud. Den nye fødsel er nødvendig før du kan gjøre krav på hvilken som helst av Bibelens fordeler.
Den nye fødsel er ikke: Konfirmasjon – kirkemedlemskap – vanndåp – mottagelse av sakramenter – det å overholde religiøse plikter – en intellektuell mottagelse av kristendommen – rett-troenhet – det å gå i kirken – det å fremsi bønner – det å lese i Bibelen – det å være moralsk – det å være kultivert eller dannet – det å gjøre gode gjerninger – det å gjøre ditt beste – heller ikke noen av de mange andre tingene som en del mennesker stoler på skal frelse dem.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Ånden i oss & Ånden over oss

Hva er hensikten med dåpen i Den Hellige Ånd?
Har troende som ikke er ’åndsfylt’, Den Hellige ånd?
Hva menes det med å ’vandre i ånden’?
Etter at et menneske har tatt imot Jesus Kristus som Frelser og er blitt døpt inn i Kristi legeme som et medlem av Guds familie, venter en annen opplevelse som vil føre ham dypere inn i det som har med Gud å gjøre, inn i en dypere åndelig dimensjon. Denne opplevelsen er dåpen i Den Hellige Ånd.
Enkelte troende har vært forvirret angående denne neste opplevelsen, og teologer og menighetsledere har debattert emnet opp gjennom århundrene. Jeg trodde selv en gang at Åndens verk var avsluttet da man ble døpt inn i Kristus – da man ble født på ny.  Men i Bibelen ser vi klart at det er to forskjellige og atskilte verk, og dette vil jeg forsøke å vise i denne boken. Jeg vil også forklare hensikten med dette tosidige verk fra Guds Ånd: Ånden i oss i gjenfødelsen skaper karakter, og Ånden over oss i Den Hellige Ånds dåp forbereder for tjeneste.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND 

 
Tungen - den kreative kraften

Ordene du taler vil enten gjøre at du seirer i livet eller gjøre at du lever bundet. Mange mennesker har blitt holdt fanget i sine omgivelser ved sine egne ord. Mangel på Guds Ords tilstedeværelse i ditt liv vil frarøve deg troen på Hans makt og autoritet. 
Sett deg selv i en situasjon der du kan motta Guds beste for deg ved å tale ut Hans Ord. Guds skapende kraft er fortsatt den samme som den var i tidens begynnelse, da Han sa: ”Bli lys!” og lyset ble til. 
Hans ord talt ut fra din munn og født frem i ditt hjerte, blir en åndelig kraft som kan forløse Hans kraft i deg. 

Forfatter: CHARLES CAPPS

Tema: BEKJENNELSE - TUNGEN 

 

×Tips en venn

Navnet Jesus Navnet Jesus Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 18.215.161.19)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt