Og jeg fortsatte å synke. Jeg gikk nedover med føttene først; nedover, nedover, nedover og nedover bar det. Jeg kunne kikke opp og se lysene fra jorda, men de svant hen til slutt. Et mørke omsluttet meg på alle kanter. Et mørke som er svartere enn en hvilken som helst natt mennesket noen gang har sett. Det syntes å være slik at dersom du hadde hatt en kniv så kunne du ha skåret ut ei tjukk skive av dette mørket. Du kunne ikke ha sett hånden din om den hadde vært en millimeter foran deg.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

  • 978-82-7689-016-4 EAN
  • 043 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Hefte Format
  • 1994 Produksjonsår

Og jeg fortsatte å synke. Jeg gikk nedover med føttene først; nedover, nedover, nedover og nedover bar det. Jeg kunne kikke opp og se lysene fra jorda, men de svant hen til slutt. Et mørke omsluttet meg på alle kanter. Et mørke som er svartere enn en hvilken som helst natt mennesket noen gang har sett. Det syntes å være slik at dersom du hadde hatt en kniv så kunne du ha skåret ut ei tjukk skive av dette mørket. Du kunne ikke ha sett hånden din om den hadde vært en millimeter foran deg.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Kenneth E. Hagin

Om Kenneth E. Hagin

Markus 11,23 og 24 er nøkkelordet i Kenneth E. Hagins liv og tjeneste. Mens han lå lenket til sin seng på grunn av hjertefeil og en uhelbredelig blodsykdom, begynte han å tro disse oppsiktsvekkende uttalelser fra Jesu munn. Legene trodde ikke han ville få oppleve sin 17-års dag.
Han trodde skriftstedene slik de stod og handlet på dem i en enkel tro. Etter 16 måneder i senga kunne han stå opp - helbredet.
Senere gav Herren han et kall: «Lær mitt folk tro.»
Kenneth E. Hagin reiste hjem til Herren 19. september 2003, 86 år gammel.

Guds løfter for dine barn

Det kan virkelig by på store utfordringer å være foreldre. Noen ganger er utfordringene fullstendig overveldende. Men du har Gud på din side! Han har gitt deg sekstifem løfter i Bibelen som har å gjøre med barna dine – ting som Han har forpliktet seg til å foreta seg for dem – dersom du bare ber og utviser tro.
Skriften erklærer at: «Herren din Gud, Han er Gud, den trofaste Gud, som holder fast ved sin pakt og sin miskunn i tusen ledd …» – se 5. Mos 7,9. Hvor utrolig lyder ikke dette! 
I Bibelen varer en generasjon i omtrent førti år. Gang nå dette opp med tusen. Så lenge er det Gud lover å ta vare på slekstslinjen for å manifestere den omsorgen og barmhjertigheten som ligger nedfelt i paktsslutningen. Dersom du er en forelder som søker oppmuntring og er på utkikk etter en vei ut av stormværet – etter et mirakel i familien – så er denne boka midt i blinken for deg.

Forfatter:MIKE SHREVE

Tema: EKTESKAP - SAMLIV - BARN 

 
Guds vilje i bønn

Bibelen lover at når vi ber etter Guds vilje, hører Han oss. Men mange mennesker ber forgjeves, for de vet ikke hva som er Guds vilje. Guds Ord er Hans vilje.
Kennet E. Hagins ’Guds vilje i bønn’ utforsker Skriftene og lærer oss hvordan vi skal bruke Guds Ord i bønn.
Dette opplysende studieheftet gir svar på spørsmål som: Hva er Guds vilje angående frelse, helbredelse og økonomisk framgang? Hva sa Jesus, Paulus og andre nytestamentlige forfattere om bønn? Hvorfor er det så viktig å bli i Guds Ord? Hvordan kan du ha visshet om at Gud vil høre og svare på dine bønner?
Dette dynamiske studieheftet på 13 leksjoner er for bibelstudiegrupper eller personlig studium.
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Det normale kristenliv

Hva er et normalt kristenliv? Det er et spørsmål vi gjør vel i å overveie. Vårt studium vil vise at det er noe helt annet enn det en gjennomsnittskristen lever. Ser vi på de krav Guds Ord stiller, for eksempel i Bergprekenen, vil vi kanskje tvile på om noen annen enn Jesus selv i det hele tatt har levd et normalt kristenliv. Men har Jesus levd et slikt liv, så er også det svaret på spørsmålet vårt.
I Galaterne 2,20 gir Paulus en definisjon av kristenlivet: «Jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg». Apostelens prinsipp gjelder ikke bare for spesielle og særegne individer, men vi tror han dermed har presentert Guds plan og mønster for hver eneste troende. Det hele rommes altså i disse få ordene: «Jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg».

Forfatter: WATCHAM NEE 

 
Kampen om ditt sinn

Bekymring, tvil, forvirring, depresjon, sinne og  følelse av fordømmelse . . . alt dette er angrep på ditt sinn. Hvis du plages av negative tanker, fatt mot! Joyce Meyer har hjulpet millioner av mennesker med å vinne kampen mot disse angrep – og hun kan også hjelpe deg! 
I denne boken, som er hennes bestselger noensinne, lærer Joyce Meyer deg hvordan du kan forandre ditt sinn. Hun lærer deg hvordan du kan ta et oppgjør med og håndtere tusenvis av tanker. Hun lærer deg til å fokusere ditt sinn til å tenke på den måten Gud tenker.
Hun deler med seg av de prøvelser, tragedier og de seire hun har hatt i sitt eget ekteskap, familie og tjeneste som har ført til livsforvandlende, vidunderlige seire. Hun tar deg med hele veien – steg for steg.

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Hvordan slippe troen løs

Bibelen lærer at dersom du tror i ditt hjerte og bekjenner med din munn, skal du få det du sier. I Hvordan slippe troen løs underviser pastor Kenneth E. Hagin om denne sannheten, og viser klart og tydelig at «bekjennelse er troens uttrykksmåte.»
I denne spennende, lille boken vil du oppdage:
*  Tre slags bekjennelser
*  Hvorfor troen må utøves, forløses og slippes løs for å fungere
*  Hvorfor bekjennelsen er nøkkelen til å motta fra Gud.
*  Hvordan en rett bekjennelse åpner døren for Guds overnaturlige velsignelser.
*  Hvordan bygge et solid, positivt trosliv!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: TRO 

 
Den Hellige Ånds gaver

Studiet av de åndelige gaver er blitt mer og mer betydningsfullt ettersom det blir stadig tydeligere at vi lever i de siste tider.
Den hellige Ånds gaver gransker inngående de følgende åndelige gaver: Kunnskaps ord, visdoms ord, å skjelne ånder, troens gave, gaven til å gjøre mektige gjerninger, gaven til å helbrede, tungetale og tydning av tunger, samt den profetiske gave.
 Dette informative studieheftet gir deg svar på spørsmål som de følgende: * Kan hvem som helst profetere? * Finnes det praktisk anvendelse for de åndelige gaver? * Er det noen forskjell mellom naturlig og overnaturlig helbredelse? * Er alle troende i besittelse av troens gave?
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Jesus den åpne døren

Ikke ha den innstillingen at; andre kan nok vandre gjennom den åpne døren av Guds beste for deres liv, men ikke jeg. 
Du kan vandre i Guds perfekte vilje for ditt liv! 
I denne boken «Jesus - den åpne døren» vil du lære hvordan du kan samarbeide med Herren, slik at også du kan oppleve å vandre gjennom åpne dører til de velsignelser og muligheter Herren har
spesielt for ditt liv. 
Du trenger ikke å miste motet om det skulle være andre mennesker som har lukket dører for deg, eller hindret deg i å komme igjennom disse dørene. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: JESUS - LEDELSE 

 
Den triumferende Menighet

Denne boken er en bibelsk studie på temaet demonolgi. Kenneth E. Hagin bygger på en grundig studie av Skriften på Lucifers opprinnelse og hvordan Satan ble denne verdens gud. Pastor Hagin viser deg forskjellen mellom undertrykkelse, besettelse, og total dominans, som kan gi Satan
kontroll på ditt liv.
Denne boken vil også vise deg hvordan du kan beseire Satans innflytelse over livet ditt, slik at du kan leve i den seieren Gud ment alle troende skulle ha. Du trenger ikke lenger å måtte prøve å kjempe deg til seieren, når du forstår den myndighet som allerende er din i Kristus Jesus!
Som en troende er du plassert i det himmelske i Kristus, høyt over alle makter og myndigheter. Så om du ikke ser ned på djevelen, da er du ikke høyt nok opp! Kom opp og sitt i himmelen i Kristus der du hører hjemme! 
Lær hvordan du kan ta din plass i Kristus som den triumferende Menighet – som alltid er en plass av seier!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: GUDS MENIGHET 

 
Nye steg i tro


Tro er forskjellen mellom nederlag og seier i en kristens liv, sier Kenneth E. Hagin i innledningen i denne boken.
I 26 leksjoner formidler han en konsentrert og lettfattelig undevisning som vil hjelpe den troende og få et stabilt og trossterkt kristenliv.
De trostanker han formidler er like enkle, friske og lettfattelige som de var når Jesus underviste dem.
Boken ble første gang utgitt i 1988.
Den er revidert og gitt ut på nytt i 2018. 

 
Faste

Når du faster, blir din ånd ’ryddet’ for det som hører denne verden og den blir utrolig følsom for det som er av Gud. Når du opplever kun et glimt av dette og de utallige belønninger og velsignelser som følger, forandrer det hele ditt perspektiv. 
Jentezen Franklin gir deg nøklene til å oppleve denne type forvandling i denne boken, en av de beste og mest omfattende bøker om emnet. 
Oppdag alt du trenger å vite for å låse opp kraften i den bibelske fasten, inkludert: 
* De forskjellige typer med fast beskrevet i Bibelen og hvordan du velger den som er riktig for deg.
* Sammenhengen mellom faste og bønn.
* De vesentlige elementer i en vellykket faste.
* Hva å forvente fysisk, mentalt og åndelig.

Forfatter: JENTEZEN FRANKLIN

Innhold: FASTE 

 
Rette & gale tanker

Det du tror er et resultat av hva du tenker. Hvis du tenker galt, vil du tro galt. Men å meditere på Guds Ord vil korrigere tankene dine! I Rette & gale tanker forklarer Kenneth E. Hagin Skriften og viser deg hvordan du kan:
• Få kontakt med den virkningsfulle forbindelsen mellom å tenke, tro og bekjenne
• Fornye ditt sinn og få tankene dine i overensstemmelse med Guds Ord
• Lære å kjenne hva som er kilden til tankene dine
• Bekjenne rett og overvinne djevelen hver gang
• Følge skriftens skritt for å vandre i seier på alle  områder av livet!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: TANKER - SINNET 

 
Den helbredende salvelse

Mange troende kan nok forstå hvordan tro fungerer og hvilken rolle den spiller for at vi skal kunne motta helbredelse og andre velsignelser. Men alt for få forstår hvordan helbredelsessalvelsen – eller Guds helbredelseskraft – virker, og hvilken rolle den har i guddommelig helbredelse. 
I denne boken forklarer Kenneth E. Hagin fellestrekkene mellom elektrisitet – naturlig kraft – og Guds overnaturlige helbredelseskraft. Begge disse kreftene virker på sitt beste og gagner mennesket når vi skjønner hvilke lover og regler som styrer dem. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: HELBREDELSE - SALVELSE 

 
Den troendes autoritet

Dette heftet er Kenneth E. Hagins bestselger i USA. Ingen av hans hefter er blitt vist slik oppmerksomhet som «Authority of the beliver.» Heftet gir en inngående innføring i hvordan du kan ta deg av Satan og hans demoniske aktivitet med den autoriteten Kristus har gitt deg. 
Heftet har nå blitt revidert og tilført de siste oppdateringer. (64 sider).

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN - FORBØNN - AUTORITET 

 
Hvordan du kan bli ledet av Guds Ånd

«Guds barn har rett til å forvente at de skal bli ledet av Guds Ånd,» skriver Kenneth E. Hagin.
«Mange ganger søker vi hjelp på andre måter enn slik Gud vil. Det bringer oss alltid i vanskeligheter.» Denne boken har allerede vært til hjelp for mange i Kristi legeme når det gjelder å bli ledet av Ånden. Skritt for skritt går Kenneth E. Hagin gjennom Skriften for å hjelpe kristne å styre utenom åndelige fallgruver og følge Guds Ånds ledelse på alle livets områder. Blant de emner som tas opp, er – tegn, samvittigheten, indre overbevisning, profetier, syner og disiplinering av menneskeånden.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND - LEDELSE 

 
Hvorfor tunger?

«Da jeg for mange år siden leste Det nye testamente som ung pastor i et av de tradisjonelle kirkesamfunnene, ble jeg opplyst av Den Hellige Ånd og overbevist om at dersom jeg tok imot den samme Hellige Ånd som de tok imot, ville jeg oppleve det samme tegnet som dem – det bibelske beviset – nemlig tungetale. Jeg kunne ikke slå meg til ro med noe mindre enn det. Tungetalen er ikke Den Hellige Ånd. Og Den Hellige Ånd er ikke tungetalen. Men de går hånd i hånd.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Det blir slik du sier

Kvinnen som rørte ved Jesu klær mottok nøyaktig hva hun sa. Bibelen sier: (overs. av 1930) «For hun sa; «Om jeg bare får røre ved klærne hans blir jeg frisk.» (Vers 28). 
Det hun sa var hva hun trodde. Jeg vet det fordi Jesus sier: «Datter din tro har frelst deg.» (Gjort deg hel, eng. overs.) 
Hva du sier, er hva du tror. Du får det du sier. Mark. 11,23-24: «Sannelig jeg sier dere; Om noen sier til dette fjellet; Løft deg og kast deg i havet! og han ikke tviler i sitt hjerte, men tror at det han sier, vil skje, så skal det også gå slik. Derfor sier jeg dere; Alt det dere ber om i bønnene deres – tro at dere har fått det, og dere skal få det.» 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Hvordan du kan ta imot Guds gaver til deg

Det er alltid to ting som må oppfylles for å motta   noe fra Gud. Det er Guds del, og det er din del. Gud mislykkes aldri i sin del, så dersom du oppfyller din, er du sikker på å få seier og bønnesvar. 
Hvis du derimot lider nederlag, er det ved dine egne lepper du gjør det. For du blir bundet av din egen bekjennelse. Se Ordsp 6,2. «Du har bundet deg ved ditt ord, og du er fanget ved det du har sagt.» 
En annen har sagt det slik: «Du sa at du ikke kunne, og i det øyeblikket du sa det, ble du overmannet. Du sa at du ikke hadde tro, og tvilen begynte å stige opp i deg som en kjempe. Du begynte å tale nederlag, og nederlaget begynte å få makten over deg.» 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Trosføde (andaktsbok)

Her finner du alle de viktigste emnene i Bibelen som handler om tro og handling, Guds gaver, frelse, helbredelse, helliggjørelse m.m. Alt skrevet på en slik måte at ditt indre menneske vil forstå hvert ord du leser.
Kenneth E. Hagin hadde i nesten 70 år forkynt Guds ufattelige forråd på en uangripelig og lettfattelig måte.
Her vil du virkelig oppleve at din tro vil motta føde – hver dag – hele året.
Boken har vært etterspurt lenge, og vi tror mange vil glede seg til et nytt opplag av denne populære boken.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: ANDAKTSBOK 

Veil.pris: 298 NOK

Tilbudspris: 199 NOK

Du sparer: 99 NOK

 
Før din sak

Gud ber deg å bringe fram Hans Ord (grunner, løfter) for å få Ham til å huske. Han ber deg føre dine pakts-rettigheter, her er en utfordring fra Gud om å legge din sak fram for Ham.
Om dine barn er ufrelste eller hva det enn er du ber om, finn Skriftens ord som dekker din sak, og legg alt fram for ham. Vær bestemt. Finn de skriftsteder som definitivt lover deg de ting du behøver.
Når vi kommer i henhold til Guds ord, vil Guds Ord aldri slå feil.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
I Ham

En av de åndelige lover som altfor få av oss kjenner til, er at våre bekjennelser styrer oss. 
Når vi bruker ordet bekjennelse, tenker folk uvilkårlig på å bekjenne synd. Og Bibelen sier jo at; «Dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig så han forlater oss syndene og renser oss fra all urettferdighet». (1 Joh 1,9). 
Men dette er den negative side ved bekjennelse. Bibelen har mye mer å si om den positive siden, bekjennelsen av vår tro.
 
ROM 10,9-10 
for dersom du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud oppvakte ham fra de døde, da skal du bli frelst, for med hjertet tror en til rettferdighet, og med munnen bekjenner en til frelse.

Dette viser ikke til bekjennelse av synd. Dette er å bekjenne Jesus. I sitt hjerte tror en, og med sin munn bekjenner en at Jesus er ens Herre.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 

×Tips en venn

Jeg gikk til helvete Jeg gikk til helvete Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 3.80.85.76)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt