«Guds barn har rett til å forvente at de skal bli ledet av Guds Ånd,» skriver Kenneth E. Hagin.
«Mange ganger søker vi hjelp på andre måter enn slik Gud vil. Det bringer oss alltid i vanskeligheter.» Denne boken har allerede vært til hjelp for mange i Kristi legeme når det gjelder å bli ledet av Ånden. Skritt for skritt går Kenneth E. Hagin gjennom Skriften for å hjelpe kristne å styre utenom åndelige fallgruver og følge Guds Ånds ledelse på alle livets områder. Blant de emner som tas opp, er – tegn, samvittigheten, indre overbevisning, profetier, syner og disiplinering av menneskeånden.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND - LEDELSE

  • 978-82-90055-50-1 EAN
  • 081 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Pocket Format
  • 1985 Produksjonsår

«Guds barn har rett til å forvente at de skal bli ledet av Guds Ånd,» skriver Kenneth E. Hagin.
«Mange ganger søker vi hjelp på andre måter enn slik Gud vil. Det bringer oss alltid i vanskeligheter.» Denne boken har allerede vært til hjelp for mange i Kristi legeme når det gjelder å bli ledet av Ånden. Skritt for skritt går Kenneth E. Hagin gjennom Skriften for å hjelpe kristne å styre utenom åndelige fallgruver og følge Guds Ånds ledelse på alle livets områder. Blant de emner som tas opp, er – tegn, samvittigheten, indre overbevisning, profetier, syner og disiplinering av menneskeånden.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND - LEDELSE
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Kenneth E. Hagin

Om Kenneth E. Hagin

Markus 11,23 og 24 er nøkkelordet i Kenneth E. Hagins liv og tjeneste. Mens han lå lenket til sin seng på grunn av hjertefeil og en uhelbredelig blodsykdom, begynte han å tro disse oppsiktsvekkende uttalelser fra Jesu munn. Legene trodde ikke han ville få oppleve sin 17-års dag.
Han trodde skriftstedene slik de stod og handlet på dem i en enkel tro. Etter 16 måneder i senga kunne han stå opp - helbredet.
Senere gav Herren han et kall: «Lær mitt folk tro.»
Kenneth E. Hagin reiste hjem til Herren 19. september 2003, 86 år gammel.

Anklageren avslørt

Åndsmaktene som står bak baktalelse, sladder og anstøt, begynte sitt arbeid i Edens hage, og de har rast hele tiden etter det. De ødelegger familier, bryter ned menigheter og setter åndelige ledere i vanry. Hver eneste dag blir nye mennesker offer for disse kreftene.
Satan vil ha oss til å tro at kristne ikke kan såre hverandre – at åndelige angrep alltid kommer fra et sted utenfor menigheten. Men når dr. Kynan Bridges river masken av Anklageren, kommer sannheten for en dag. Satans åndsmakter som farer med baktalelse, sladder og anstøt bruker de troende til å infisere menigheten fra innsiden med bitterhet og åndelig splid. Og det verste er at de troende altfor ofte spiller på lag med dem i stedet for å kjempe imot.
Hvis du vil slutte med å jobbe for djevelen og i stedet fremme fred og oppleve frihet, er denne boken det rette redskapet til å veilede deg. Dr. Bridges viser deg hvordan du skal forstå makten i det talte ord, få seier over ting du har opplevd og som har såret deg, og hvordan du skal arbeide for å fremme enheten i Kristus. 

 
Jeg var i himmelen

«En sommerdag i 1973, da jeg var 8 år gammel, ble jeg tatt med til himmelen og møtte Jesus . . .
jeg snudde meg, og der sto Jesus Kristus i all sin herlighet! Jeg falt på mine knær. Tårene begynte å strømme nedover kinnene mine. Hver gang Jesus taler, er det som piler av tro, drevet av kjærlighet, treffer deg og eksploderer på innsiden av deg.»

Forfatter: ROBERTS LIARDON

Tema: HIMMELEN  

 
Framgang på alle livets områder

Fremgang er ikke begrenset til penger. Fremgang inkluderer muligheten til å velsigne andre med Guds kjærlighet som du har i ditt hjerte. Det er å ha nok medlidenhet, tålmodighet, kjærlighet og ressurser til å møte dine egne og andres behov. Ekte fremgang er ikke basert på hva du tar ut av banken, men hva du tar ut av Boken og hvordan du bruker det du har fått til å velsigne menneskeheten. Det er å ha velstand, helse og visdom til å gjøre det Gud befaler.
Guds Ord er vår instruksjonsmanual til hvordan vi skal be om, motta og fordele Guds velsignelser.
Målet er å gjøre noe for andre som de aldri kan glemme. 
MÅ LESES!

Forfatter: CREFLO DOLLAR 

Veil.pris: 198 NOK

Tilbudspris: 79 NOK

Du sparer: 119 NOK

 
Guds løfter for dine barn

Det kan virkelig by på store utfordringer å være foreldre. Noen ganger er utfordringene fullstendig overveldende. Men du har Gud på din side! Han har gitt deg sekstifem løfter i Bibelen som har å gjøre med barna dine – ting som Han har forpliktet seg til å foreta seg for dem – dersom du bare ber og utviser tro.
Skriften erklærer at: «Herren din Gud, Han er Gud, den trofaste Gud, som holder fast ved sin pakt og sin miskunn i tusen ledd …» – se 5. Mos 7,9. Hvor utrolig lyder ikke dette! 
I Bibelen varer en generasjon i omtrent førti år. Gang nå dette opp med tusen. Så lenge er det Gud lover å ta vare på slekstslinjen for å manifestere den omsorgen og barmhjertigheten som ligger nedfelt i paktsslutningen. Dersom du er en forelder som søker oppmuntring og er på utkikk etter en vei ut av stormværet – etter et mirakel i familien – så er denne boka midt i blinken for deg.

Forfatter:MIKE SHREVE

Tema: EKTESKAP - SAMLIV - BARN 

 
Hva du kan gjøre når troen virker svak og seieren er langt borte

«Det er ingen grunn til å bli beseiret. Gud har gitt oss sitt Ord. Her er all den utrustningen du trenger.» Kenneth E. Hagin skriver i forordet til denne boken; «. . . Jeg møter stadig kristne som har problemer. De har kommet til det punktet hvor de sier: «Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre!» (Har du noen ganger vært der?) 
Dette er grunnen til at jeg har skrevet denne boken. Disse ti stegene som jeg forklarer i boken, vil bringe enhver ut av nederlag og inn i seier.» 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: LEDELSE 

 
Jesus den åpne døren

Ikke ha den innstillingen at; andre kan nok vandre gjennom den åpne døren av Guds beste for deres liv, men ikke jeg. 
Du kan vandre i Guds perfekte vilje for ditt liv! 
I denne boken «Jesus - den åpne døren» vil du lære hvordan du kan samarbeide med Herren, slik at også du kan oppleve å vandre gjennom åpne dører til de velsignelser og muligheter Herren har
spesielt for ditt liv. 
Du trenger ikke å miste motet om det skulle være andre mennesker som har lukket dører for deg, eller hindret deg i å komme igjennom disse dørene. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: JESUS - LEDELSE 

 
Kjøpt fri fra sykdom, fattigdom og død

Sjelden har de ’gode nyheter’ blitt tolket så mesterlig som i Kenneth E. Hagins hefte; Kjøpt fri fra fattigdom, sykdom og død. Den tekst som Kenneth E. Hagin har brukt, er Galaterbrevet 3:13-14.
Her viser han oss hvordan Jesus Kristus kjøpte oss fri fra den gammeltestamentlige forbannelse og åpnet veien til Abrahams velsignelser, fremgang, helse og all Åndens velsignelse. Enhver troende trenger å bli godt fundamentert i undervisningen om forsoningen.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN - FORBØNN 

 
Mennesket i tre dimensjoner (Del I og del II)

‘Mennesket i tre dimensjoner’ er et resultat av mange års studi-er Kenneth E. Hagin har gjort.
Læren om menneskets tredelte natur, ånd, sjel og legeme, har alltid interessert pastor Hagin. Som så mange andre kristne hadde han aldri lært noe om denne grunnleggende bibelske sannhet.
Da han begynte å studere dette området, støtte han på mye forvirring og misforståelse. Dette gjaldt spesielt da han prøvde å få klarlagt forskjellen mellom ånd og sjel. «Det har blitt undervist mye feil selv fra prekestolen,» sier han.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: TREDELTE MENNESKE 

 
En guddommelig åpenbaring om bønn

Når du begynner å snakke med Gud og pleie fellesskapet med Ham, gir Han deg svar og skjenker deg av sin visdom og innsikt. Han lar det bli klart for deg hvem du i virkeligheten er i Kristus. Samtidig lar Han deg få den kraften og den frimodigheten som er nødvendig for deg å være i besittelse av dersom du skal kunne be om en forvandling – ikke bare i din egen tilværelse, men også i tilværelsen til dem som omgir deg.  Boka ’En guddommelig åpenbaring om bønn’ kommer til å styrke deg i din overbevisning om at Gud er opptatt av å gjøre alt til det beste for deg, til og med når det kan virke som om bønnene vi ber, ikke får noe svar. Hold fram med å tenke på Ham og ha tro til Ham som den allmektige Faderen. Det er Han som er i besittelse av den nøkkelen som åpner døren så du får dekket alle behovene dine.

Forfatter: MARY K. BAXTER

Tema: KRAFT - ÅNDELIGE VERDEN - BØNN 

Veil.pris: 229 NOK

Tilbudspris: 79 NOK

Du sparer: 150 NOK

 
Den Hellige Ånd og Hans gaver

Dette er en studiebok på lik linje med «Bibelsk bønn».
Boken er inndelt i 24 deler og avsluttes med spørsmål laget for selvstudie. Boken er i A5.
 
«Når det gjelder Åndens gaver, brødre, vil jeg ikke la være å gi dere kunnskap om dem.» 1. Kor 12:1

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND 

 
Krig mot gjeld

Bruker du mesteparten av dine penger til å betale dine kreditorer? Sitter du fast i stor gjeld? Din situasjon er ikke håpløs. I denne boken vil John Avanzini vise deg hva Skriften sier om å komme fri fra gjeld!

Forfatter: JOHN AVANZINI

Tema: ØKONOMI - PENGER 

 
Ånden i oss & Ånden over oss

Hva er hensikten med dåpen i Den Hellige Ånd?
Har troende som ikke er ’åndsfylt’, Den Hellige ånd?
Hva menes det med å ’vandre i ånden’?
Etter at et menneske har tatt imot Jesus Kristus som Frelser og er blitt døpt inn i Kristi legeme som et medlem av Guds familie, venter en annen opplevelse som vil føre ham dypere inn i det som har med Gud å gjøre, inn i en dypere åndelig dimensjon. Denne opplevelsen er dåpen i Den Hellige Ånd.
Enkelte troende har vært forvirret angående denne neste opplevelsen, og teologer og menighetsledere har debattert emnet opp gjennom århundrene. Jeg trodde selv en gang at Åndens verk var avsluttet da man ble døpt inn i Kristus – da man ble født på ny.  Men i Bibelen ser vi klart at det er to forskjellige og atskilte verk, og dette vil jeg forsøke å vise i denne boken. Jeg vil også forklare hensikten med dette tosidige verk fra Guds Ånd: Ånden i oss i gjenfødelsen skaper karakter, og Ånden over oss i Den Hellige Ånds dåp forbereder for tjeneste.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND 

 
Hvordan forstå salvelsen

I forordet til denne boken, sier Kenneth E. Hagin: «Da jeg begynte min tjeneste for over 50 år siden, kunne jeg ha ønsket at jeg hadde  det materialet som er tilgjengelig i dag. Vårt liv og vår tjeneste hadde sikkert vært anderledes.»
Hagin deler boken inn i tre deler. I den første delen tar han for seg den enkeltes salvelse som alle mottok ved den nye fødsel. En salvelse som blir forøket ved dåpen i Den Hellige Ånd. I den andre delen, viser han oss at det er snakk om en spesiell salvelse over tjenestegavene. Og i den tredje, deler han med oss om den sterkeste av alle salvelser; den ’kollektive’ salvelse. Den salvelse som kommer over troende som samles i kraft og herlighet.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: SALVELSE 

 
Bønner som utretter mye for kvinner

Kvinner er mer opptatt og engasjerte nå enn noen gang tidligere i historien. Den stressede livsstilen kan lett gå ut over ditt indre liv. Du trenger virkelig Guds visdom til hjelp.
Germaine Copeland har undervist mer enn 3 millioner menn  og kvinner hvordan de kan be med kraft gjennom bokseriene ’’Bønner som utretter mye’’.
Denne lille boken for kvinner gjør det lettere en noensinne til å kople seg inn på Guds visdom gjennom bønn basert på Guds Ord.

Forfatter: GERALDINE COPELAND

Tema: BØNNER 

 
Guds garanti for et gjeldfritt liv

Hvis det at du trofast betaler dine månedlige avdrag, måned etter måned, ville få deg ut av gjeld, hvorfor er du da ikke gjeldfri i dag?
Hvis du har gjeld, er det best du følger nøye med i det Guds Ånd har å si deg i denne boken! Det er en herskende ånd som bare har til hensikt å gjøre deg til trell.

Forfatter: JOHN AVANZINI

Tema: ØKONOMI - PENGER 

 
Guds vilje i bønn

Bibelen lover at når vi ber etter Guds vilje, hører Han oss. Men mange mennesker ber forgjeves, for de vet ikke hva som er Guds vilje. Guds Ord er Hans vilje.
Kennet E. Hagins ’Guds vilje i bønn’ utforsker Skriftene og lærer oss hvordan vi skal bruke Guds Ord i bønn.
Dette opplysende studieheftet gir svar på spørsmål som: Hva er Guds vilje angående frelse, helbredelse og økonomisk framgang? Hva sa Jesus, Paulus og andre nytestamentlige forfattere om bønn? Hvorfor er det så viktig å bli i Guds Ord? Hvordan kan du ha visshet om at Gud vil høre og svare på dine bønner?
Dette dynamiske studieheftet på 13 leksjoner er for bibelstudiegrupper eller personlig studium.
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Navnet Jesus

Guds Ord lærer oss at vi har fullmakt til å bruke Navnet Jesus i bønn, – når vi behandler demoner – og når vi ber for syke. Hemmeligheten til kraften, ligger i bruken av Navnet!
«Dette er hva velkjente forkynnere har sagt om Kenneth E. Hagins bok: Navnet Jesus:«Navnet
Jesus, var en velsignelse for meg»   — Oral Roberts
«Ikke en levende sjel har den gudgitte innsikten i kraften av Jesu Navn, som broder Hagin har» — Kenneth Copeland
«Dette er en klassiker! Jeg vil på det varmeste anbefale ethvert Guds barn å få tak i denne boken» — John Osteen

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: JESUS - AUTORITET 

 
Den bibelske veien til velsignelse

I likhet med enhver god far ønsker vår kjærlige Far i himmelen bare det beste for sine barn. Likevel er
det få som virkelig opplever det beste Faderen har å gi - ja, som i det hele tatt forstår hva som er «det
beste.» I boken Den bibelske veien til velsignelse, skrevet av helbredelses¬evangelisten BENNY HINN,
fornemmer leseren Faderens dype og rotfeste¬de lengsel etter å øse velsignelser over oss. Vi får se de
mange måtene Faderen velsigner sine barn på. Vi utfordres til å ta Faderens betingelser for velsignelse
på alvor, og også Hans formål med velsignelsen. Sist, men ikke minst blir vi oppmuntret til å forstå og
ta til oss Guds løfter til dem som trofast gir.



Forfatter: BENNY HINN



Innhold: GUDS VELSIGNELSE 

Veil.pris: 189 NOK

Tilbudspris: 159 NOK

Du sparer: 30 NOK

 
Den helbredende salvelse

Mange troende kan nok forstå hvordan tro fungerer og hvilken rolle den spiller for at vi skal kunne motta helbredelse og andre velsignelser. Men alt for få forstår hvordan helbredelsessalvelsen – eller Guds helbredelseskraft – virker, og hvilken rolle den har i guddommelig helbredelse. 
I denne boken forklarer Kenneth E. Hagin fellestrekkene mellom elektrisitet – naturlig kraft – og Guds overnaturlige helbredelseskraft. Begge disse kreftene virker på sitt beste og gagner mennesket når vi skjønner hvilke lover og regler som styrer dem. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: HELBREDELSE - SALVELSE 

 
Gud er din forsørger

Denne boken er en detaljert og dyptgripende studie i hva Bibelen sier om Guds oppskrift for suksess og framgang. Prinsippene i denne boken er ikke teoretiske. De har gått i oppfyllelse for Jack Hartman og for mange andre mennesker som har fulgt dem. Jack viser oss forskjellen mellom verdens metode for framgang og Guds lover for framgang. Bibelen har klare advarsler mot å følge verdens metode.
Guds Ord sier klart at Gud vil at vi skal være vellykkede så lenge vi følger Hans lover for framgang.
Disse lovene er forklart i detalj i seksten kapitler med nøyaktig instruksjon – hvert kapittel er fylt med mange skriftsteder. Boken avslutter med en ’test’ hvor leseren selv kan prøve seg og sin kunnskap når det gjelder Guds lover for framgang.

Forfatter: JACK HARTMAN

Tema: ØKONOMI - FORSØRGELSE 

 

×Tips en venn

Hvordan du kan bli ledet av Guds Ånd Hvordan du kan bli ledet av Guds Ånd Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 34.238.189.171)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt