Når jeg betjener med helbredelse, legger jeg hendene på de syke i lydighet mot den åndelige loven «kontakt og overføring» – mine henders kontakt overfører Guds helbredende kraft inn i kroppene deres for å gjøre om det som Satan har satt i verk og for å få i stand en helbredelse i dem så de kan bli helbredet (Markus 16,18; Apostelgjerningene 19,11-12).
Når jeg er bevisst på at Guds helbredende kraft har gått inn i dem, sier jeg: «Der er det.» 
Det er så langt jeg kan ta mennesker. Det er der mitt ansvar slutter og deres begynner.
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

  • 978-82-7689-208-6 EAN
  • 027 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Studiehefte A5 Format
  • 2014 Produksjonsår

Når jeg betjener med helbredelse, legger jeg hendene på de syke i lydighet mot den åndelige loven «kontakt og overføring» – mine henders kontakt overfører Guds helbredende kraft inn i kroppene deres for å gjøre om det som Satan har satt i verk og for å få i stand en helbredelse i dem så de kan bli helbredet (Markus 16,18; Apostelgjerningene 19,11-12).
Når jeg er bevisst på at Guds helbredende kraft har gått inn i dem, sier jeg: «Der er det.» 
Det er så langt jeg kan ta mennesker. Det er der mitt ansvar slutter og deres begynner.
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Kenneth E. Hagin

Om Kenneth E. Hagin

Markus 11,23 og 24 er nøkkelordet i Kenneth E. Hagins liv og tjeneste. Mens han lå lenket til sin seng på grunn av hjertefeil og en uhelbredelig blodsykdom, begynte han å tro disse oppsiktsvekkende uttalelser fra Jesu munn. Legene trodde ikke han ville få oppleve sin 17-års dag.
Han trodde skriftstedene slik de stod og handlet på dem i en enkel tro. Etter 16 måneder i senga kunne han stå opp - helbredet.
Senere gav Herren han et kall: «Lær mitt folk tro.»
Kenneth E. Hagin reiste hjem til Herren 19. september 2003, 86 år gammel.

Ånd, sjel & legeme

Selv om Guds Ord helt tydelig lærer at mennesket består av tre ulike deler, er det veldig få kristne som har en funksjonell forståelse av ånd, sjel og legeme i sitt hverdagsliv!
De fleste mennesker tror faktisk at de bare er delt opp i kropp og sjel. De blander sammen sjel og ånd som om det er det samme. Når du forstår ånd, sjel og legeme, låser det opp det åndelige området, så du kan oppleve hvem du er, og hva du har i Kristus!
Siden det åndelige området ikke kan sees eller føles, så blir den eneste måten du kan oppfatte åndelige sannheter på, gjennom Guds Ord. Ta rett og slett Guds Ord og tro det!

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: ÅND, SJEL OG LEGEME 

 
Det blir slik du sier

Kvinnen som rørte ved Jesu klær mottok nøyaktig hva hun sa. Bibelen sier: (overs. av 1930) «For hun sa; «Om jeg bare får røre ved klærne hans blir jeg frisk.» (Vers 28). 
Det hun sa var hva hun trodde. Jeg vet det fordi Jesus sier: «Datter din tro har frelst deg.» (Gjort deg hel, eng. overs.) 
Hva du sier, er hva du tror. Du får det du sier. Mark. 11,23-24: «Sannelig jeg sier dere; Om noen sier til dette fjellet; Løft deg og kast deg i havet! og han ikke tviler i sitt hjerte, men tror at det han sier, vil skje, så skal det også gå slik. Derfor sier jeg dere; Alt det dere ber om i bønnene deres – tro at dere har fått det, og dere skal få det.» 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Bli kjent med Gud, din rette far

«Gud holder på i disse tider å vise denne verden hvem Han er og hva kristendom egentlig handler om. Mange fedre oppfører seg på en neagtiv måte overfor sine barn. Derfor skapes det mange tankebygninger, følesesmessige smerter og sår i barn og ungdoms liv. Når de får høre at Gud er deres rette åndelige Far og at Han bare vil dem godt, får de så store assosiasjoner og følelsesmessige vanskeligheter, at de ikke greier å se Gud slik han virkelig er. Derfor forkaster de Hans kjærlighet. 
Så kristenlivet – evangeliet – inneholder budskapet om at Gud er din rette Far og Han lengter etter deg. Det var derfor Han sendte Jesus til oss, for at vi gjennom Ham kan bli født på ny og komme tilbake til Gud, vår rette Far».

Forfatter: JAN OLAV HANSEN

Tema: NY FØDSEL - GUD SOM FAR 

 
Hvis ikke Satan ikke kan stjele din glede . . .

Er du lei av å bli skuffet og motløs i din vandring med Herren? 
Har du tapt gleden et eller annet sted underveis? 
Vær ved godt mot! De kraftfulle sannhetene som denne boka presenterer, vil hjelp deg til å gjenoppdage gleden og få deg inn igjen på rett spor. Du kan være en som seirer i stedet for en som blir beseiret! 
Satan ønsker å ta fra deg gleden. Det er hans høyeste ønske. 
Vær ikke lenger skyteskive for fiendens angrep! 

Forfatter: JERRY SAVELLE

Tema: SATAN - GLEDE 

 
Hva du kan gjøre når troen virker svak og seieren er langt borte

«Det er ingen grunn til å bli beseiret. Gud har gitt oss sitt Ord. Her er all den utrustningen du trenger.» Kenneth E. Hagin skriver i forordet til denne boken; «. . . Jeg møter stadig kristne som har problemer. De har kommet til det punktet hvor de sier: «Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre!» (Har du noen ganger vært der?) 
Dette er grunnen til at jeg har skrevet denne boken. Disse ti stegene som jeg forklarer i boken, vil bringe enhver ut av nederlag og inn i seier.» 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: LEDELSE 

 
Nye steg i tro


Tro er forskjellen mellom nederlag og seier i en kristens liv, sier Kenneth E. Hagin i innledningen i denne boken.
I 26 leksjoner formidler han en konsentrert og lettfattelig undevisning som vil hjelpe den troende og få et stabilt og trossterkt kristenliv.
De trostanker han formidler er like enkle, friske og lettfattelige som de var når Jesus underviste dem.
Boken ble første gang utgitt i 1988.
Den er revidert og gitt ut på nytt i 2018. 

 
Kjærlighet, veien til seier

I denne mektige boken: Kjærlighet – veien til seier, viser Kenneth E. Hagin oss hvorfor Guds kjærlighet er så livsnødvendig i våre liv. Han sier: «Svaret på veldig mange av livets problemer finner vi i denne uttalelsen: ’Guds kjærlighet svikter ikke!’ Om du lærer å vandre i kjærlighet, vil heller ikke du svikte. Jeg snakker om guddommelig kjærlighet – Guds kjærlighet i oss – ikke menneskelig kjærlighet.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: KJÆRLIGHET 

 
Bønnens kunst

I denne viktige håndboken om bønn tar Kenneth E. Hagin oss med til Guds ord for å forklare ulke former for bønn, og hvordan vi kan be på den mest effektive måten. Han oppmunter oss til å komme frimodig fram for Guds trone, og til å lære å flyte med Den Hellige Ånd når vi ber.
Denne boken er viktig for alle troende, bønnegrupper og menigheter. Den dekker emner som å be for nasjonen, forbønn for de fortapte, bønn om utfrielse, sukk i Ånden, faste og bønn for dem som er bundet av synd. Pastor Hagin sier: «Vi tror at Gud skal bruke denne boken til å reise opp og trene et stort antall mennesker som vet hvordan de skal be, og som vil gå i bresjen for Herrens arbeid i disse siste dager.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN 

 
Rette & gale tanker

Det du tror er et resultat av hva du tenker. Hvis du tenker galt, vil du tro galt. Men å meditere på Guds Ord vil korrigere tankene dine! I Rette & gale tanker forklarer Kenneth E. Hagin Skriften og viser deg hvordan du kan:
• Få kontakt med den virkningsfulle forbindelsen mellom å tenke, tro og bekjenne
• Fornye ditt sinn og få tankene dine i overensstemmelse med Guds Ord
• Lære å kjenne hva som er kilden til tankene dine
• Bekjenne rett og overvinne djevelen hver gang
• Følge skriftens skritt for å vandre i seier på alle  områder av livet!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: TANKER - SINNET 

 
Det blir slik du sier

Kvinnen som rørte ved Jesu klær mottok nøyaktig hva hun sa. Bibelen sier: (overs. av 1930) «For hun sa; «Om jeg bare får røre ved klærne hans blir jeg frisk.» (Vers 28). 
Det hun sa var hva hun trodde. Jeg vet det fordi Jesus sier: «Datter din tro har frelst deg.» (Gjort deg hel, eng. overs.) 
Hva du sier, er hva du tror. Du får det du sier. Mark. 11,23-24: «Sannelig jeg sier dere; Om noen sier til dette fjellet; Løft deg og kast deg i havet! og han ikke tviler i sitt hjerte, men tror at det han sier, vil skje, så skal det også gå slik. Derfor sier jeg dere; Alt det dere ber om i bønnene deres – tro at dere har fått det, og dere skal få det.» 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
En 40 dagers faste fra negative ord

På et eller annet tidspunkt i ditt liv har du sikkert prøvd å faste. Kanskje fra mat, tv eller andre ting, for
å prøve å fokusere mer bestemt på din vandring med Kristus. Kanskje faste er en stadig gjentakende
handling i ditt åndelige liv. Men har du prøvd å faste fra ord?
Kanskje ser du på deg selv som en ganske positiv person. Men allikevel merker du at du fra tid til
annen bruker ord som er med å såre og støter andre personer. Dette gjør at du blir frarøvet gleden
over vandringen med Jesus på grunn av dårlig samvittighet.
’40 dagers faste fra ord’ vil peke på bibelske prinsipper i en 40 dagers periode. Ikke bare vil ditt
vokabular bli forandret, ditt hjerte vil også bli forvandlet.
Når du tar denne åndelige reisen, vil du merke at du tar avstand fra:
* dømmende holdning * kritikk * negativitet
* sladder * klaging * sarkasme 

 
Vandre i tro

I både Det gamle og Det nye testamente ser vi eksempler på hvordan Guds folk kunne gjøre store gjerninger ved å legge handling til sin tro. Store mirakler ble utført av ydmyke mennesker som handlet på Guds ord med enkel tro.
En av de beste definisjonene på tro er: Hvis du tror, vil du handle. Hvis du tror Guds ord, vil du handle som om det var sant. «Tro er full tillit til det en håper på, overbevisning om det en ikke ser".(Heb 11:1). Tro er tillit til det en håper på.
Oppskriften på tro i aksjon kan anvendes når man tar imot dåpen i Den Hellige Ånd, på samme måte som når man tar imot alle Guds gaver.
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Zoé - Guds type liv

’ZOE - Guds type liv’ åpenbarer hemmeligheter som vil vise deg hvordan du kan begynne å regjere i livet. Når du begynner å se hva dette Guds liv kan utrette i deg, vil miraklene bli en naturlig del av din vandring. 
Kenneth E. Hagin tror at årsaken til at så mange troende taper kampen mot mørkets makter, er fordi de ikke kjenner til sitt slektskap med Gud. De kjenner ikke til sine rettigheter. 
Denne viktige klassikeren vil vise deg hvordan du kan få dette til å fungere i ditt liv, slik at du kan begynne å ta komandoen i den åndelige verden. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: GUDS TYPE LIV 

Veil.pris: 49 NOK

Tilbudspris: 29 NOK

Du sparer: 20 NOK

 
Guds medisin

I margen på en god engelsk studiebibel er den siste linjen gjengitt: « . . . og MEDISIN for hele deres legeme.» Gud er interessert i at vi skal bli helbredet hvis vi er syke. Han er også interessert i å bevare oss friske. Gud har gitt oss et middel til vår helbredelse og helse – Guds Medisin.
Hva slags middel er det? Hvilke rettigheter har vi? Hva tilhører oss egentlig når det gjelder legemlig helbredelse og helse? Hvordan kan vi få fastslått hva som er garantert oss?
Det fins bare en vei. Gjennom at vi kontinuerlig, omhyggelig, flittig, ærbødig og under bønn studerer Guds Ord.
Jeg ble født syk. Jeg hadde ikke en normal barndom. Aldri sprang og lekte jeg som andre barn. Jeg hadde aldri en god natts søvn før jeg ble 17 år. Som et lite barn, og senere som tenåring, satt jeg og så meg rundt med åpen munn og lengtende øyne og betraktet de tingene vanlige barn kunne gjøre. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Følger du Guds plan?

"Noen fordreier det du sier, fører det ut i overdrivelser og villfarelse og skaper forvirring i Kristi legeme. Det vil sikkert være de som leser denne boken, som tar ting ut av sin sammenheng og ender i villfarelse. Men uansett skal ikke villedede mennesker, som lett farer vill, hindre oss i å flyte med i det som er bibelsk og rett. Det burde ikke hindre oss i å flyte med i det den Hellige Ånd vil lære Kristi legeme i demte tid. J eg tror at de som har ører å høre med vil høre hva Anden sier til
Menigheten i denne tid. De vil samarbeide med ham forat Guds verk skal bli synlig, det som vi i vårt hjerte lengter etter".

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: LEDELSE 

 
Kast din bekymring på Herren!

«Kast din bekymring på Herren,» er mer enn en bok. Den er en erfaring _ og en erfaring som har velsignet dens tallrike lesere. De skriver og forteller om liv som er blitt forvandlet, legemer som er blitt helbredet, og byrder som er blitt løftet av som et resultat av at man har lest «Kast din bekymring på Herren,», og har fulgt Kenneth Hagins humoristiske og fornuftige råd. (Og hvis du skulle kjenne noen «verdensmestere i bekymring», så er dette boken for dem!) 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: KJØPT FRI - SYKDOM 

 
Grunnlaget for vår tro

Troen er grunnvollen i den kristne tro. Likevel forstår mange troende ikke fullt ut hva sann bibelsk tro egentlig dreier seg om.
Pastor Kenneth E. Hagins studiehefte; Grunnlaget for vår tro, underviser om de grunnleggende prinsippene for tro og drøfter årsaken til at troen er nøkkelen til å motta noe fra Gud.
Dette informative studieheftet gir deg svar på spørsmål som: 
* Hva kjennetegner den gudgitte formen for tro?Hva kjennetegner den gudgitte formen for tro?
* Hvordan skjelner du mellom tro og håp? 
*Hva innebærer det å tro med hjertet? 
*Hvordan kan du utløse troen i ditt hjerte?
Dette dynamiske studieheftet omfatter tretten leksjoner som er velegnet både for gruppestudium og for personlig andakt eller studium.
STUDEIEHEFTE

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Gode nyheter til de syke

Religion har sagt at sykdom er Guds straff eller tukt. 
Hvor ofte hører vi ikke folk si: «Det er nok en mening med det.» «Det er nok noe du skal ha.» Hvor befriende det da er å oppdage at den Jesus som har betalt vår gjeld også «tok bort våre plager og bar våre sykdommer.» (Matt 8:17). Den samme Jesus som sa: «Dine synder er tilgitt,» Han sa også: «Stå opp, ta båren din og gå hjem!» Det er dette som er GODE NYHETER TIL DE SYKE!

Forfatter: ÅGE ÅLESKJÆR

Innhold: HELBREDELSE 

 
8 syner av Jesus

«Da hørte jeg fottrinn ute i korridoren. En kledd i hvitt kom inn døren, og jeg antok at det var en sykepleier. Da jeg så nærmere etter, så jeg at det var Jesus! Jeg fikk gåsehud over hele kroppen og kunne ikke si et ord. Jesus kom bort til sengen min og satte seg på en stol. Han synes å være kledd i hvitt og hadde et slags sandaler på føttene. Herren begynte samtalen med meg ved å si . . . »
I denne enestående boken forteller Kenneth E. Hagin detaljert om åtte syner av Jesus som han har hatt i sine år som kristen.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: PROFETISK - SYNER 

 
Den troendes autoritet

Dette heftet er Kenneth E. Hagins bestselger i USA. Ingen av hans hefter er blitt vist slik oppmerksomhet som «Authority of the beliver.» Heftet gir en inngående innføring i hvordan du kan ta deg av Satan og hans demoniske aktivitet med den autoriteten Kristus har gitt deg. 
Heftet har nå blitt revidert og tilført de siste oppdateringer. (64 sider).

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN - FORBØNN - AUTORITET 

 

×Tips en venn

Guds ord om guddommelig helbredelse Guds ord om guddommelig helbredelse Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 100.24.115.253)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt