Kvinnen som rørte ved Jesu klær mottok nøyaktig hva hun sa. Bibelen sier: (overs. av 1930) «For hun sa; «Om jeg bare får røre ved klærne hans blir jeg frisk.» (Vers 28). 
Det hun sa var hva hun trodde. Jeg vet det fordi Jesus sier: «Datter din tro har frelst deg.» (Gjort deg hel, eng. overs.) 
Hva du sier, er hva du tror. Du får det du sier. Mark. 11,23-24: «Sannelig jeg sier dere; Om noen sier til dette fjellet; Løft deg og kast deg i havet! og han ikke tviler i sitt hjerte, men tror at det han sier, vil skje, så skal det også gå slik. Derfor sier jeg dere; Alt det dere ber om i bønnene deres – tro at dere har fått det, og dere skal få det.» 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

  • 978-82-90055-31-5 EAN
  • 032 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Hefte Format

Kvinnen som rørte ved Jesu klær mottok nøyaktig hva hun sa. Bibelen sier: (overs. av 1930) «For hun sa; «Om jeg bare får røre ved klærne hans blir jeg frisk.» (Vers 28). 
Det hun sa var hva hun trodde. Jeg vet det fordi Jesus sier: «Datter din tro har frelst deg.» (Gjort deg hel, eng. overs.) 
Hva du sier, er hva du tror. Du får det du sier. Mark. 11,23-24: «Sannelig jeg sier dere; Om noen sier til dette fjellet; Løft deg og kast deg i havet! og han ikke tviler i sitt hjerte, men tror at det han sier, vil skje, så skal det også gå slik. Derfor sier jeg dere; Alt det dere ber om i bønnene deres – tro at dere har fått det, og dere skal få det.» 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Kenneth E. Hagin

Om Kenneth E. Hagin

Markus 11,23 og 24 er nøkkelordet i Kenneth E. Hagins liv og tjeneste. Mens han lå lenket til sin seng på grunn av hjertefeil og en uhelbredelig blodsykdom, begynte han å tro disse oppsiktsvekkende uttalelser fra Jesu munn. Legene trodde ikke han ville få oppleve sin 17-års dag.
Han trodde skriftstedene slik de stod og handlet på dem i en enkel tro. Etter 16 måneder i senga kunne han stå opp - helbredet.
Senere gav Herren han et kall: «Lær mitt folk tro.»
Kenneth E. Hagin reiste hjem til Herren 19. september 2003, 86 år gammel.

Et plutselig møte med himmelen

Himmelen er et høyst virkelig sted. Den er ofte blitt framstilt som et sted der alle sitter på luftige skyer og spiller harpe hele evigheten. Men ifølge Guds ord er dette bildet langt fra sannheten. Så hvordan er egentlig himmelen?
I denne boken forteller Jesse Duplantis om flere begivenheter han har opplevd i sitt forhold til Gud - hendelser som han kaller nærkontakt av det guddommelige slaget. En av disse hendelsene er hans reise til himmelen i 1988. Han forteller om de vidunderlige tingene Herren har på lager for oss, både i himmelen og her på jorden.
«Jeg tror at om mennesker kunne se de skattene som Gud har på lager for dem i himmelen, ville de ikke ha så store vanskeligheter med å forstå at det er Guds vilje å gjøre dem framgangsrike og helbrede dem her på jorden . . .  Alt du kunne tenke deg, alt du kunne ønske her på jorden, er allerede blitt gitt deg der.»

Forfatter: JESSE DUPLANTIS

Tema: HIMMELEN 

 
Roten til avvisning

Ingen unngår avvisning fullstendig. Men alle trenger ikke å bli ødelagt av den! I denne spennende og mektige boken vil Joyce Meyer vise deg at Gud har makten til å sette alle fri fra avvisningens ødeleggende virkninger. Vår Far har gitt oss, som sine barn, en metode for å bli befridd fra avvisningens rot.
Du vil lære:
* Hvordan du skal identifisere avvisningens rot.
* Avvisningens årsaker og virkninger.
* Avvisningens virkning på din oppfatning av deg selv og mennesker rundt deg.
* Hvordan du skal rive ned de murer avvisningen får deg til å bygge.
* Hvordan du skal unngå perfeksjonismens urealistiske forventninger.

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Hvis Satan ikke kan stjele dine drømmer . . .

Din elskede himmelske far har en spesiell gave til deg. Da Han først plantet denne gaven i ditt hjerte, var den den minste av all såkorn. Men bli ikke bedrøvet, den har potensiale i seg til å vokse til noe stort og vidunderlig, både i størrelse og i skjønnhet. Denne gaven er faktisk en drøm!
Hvilken bedre måte kan Satan frarøve deg din framtid – enn å snappe fra deg entusiasmen – for denne gudgitte drømmen. Vær klar over at han står klar og bruker alle triks og knep for å så sine egne tanker av tvil, frykt, forstyrrelse og motløshet i ditt liv.

Forfatter: JERRY SAVELLE

Tema: SATAN - DRØMMER 

 
Daglig velsignelse (andaktsbok)

DIVERSE FORFATTERE
Denne boken byr på stor åndelig innsikt og veiledning fra Guds tjenere som står med Oral Roberts.
Stykkene som er skrevet av Oral Roberts, er hentet fra han tidligere publikasjon; A Daily Guide to Miracles.
Disse stykkene er det beste av det han publiserte gjennom hele 50 års tjeneste.
Nå har vi gleden av å kunne presentere deg disse enestående selvopplevde, gjennomprøvde erfaringer som vil være med å inspirere deg hver dag gjennom hele året.

Forfatter: ORAL ROBERTS MED FLERE

Innhold: ANDAKTSBOK 

Veil.pris: 249 NOK

Tilbudspris: 149 NOK

Du sparer: 100 NOK

 
Kong Midas berøring

Har du noen gang ønsket at alt du rører ved blir til gull? Den mytiske kong Midas ønsket at alt han rørte ved skulle bli til gull. Men da han fikk det han ville, oppdaget han at han ikke ønsket det han fikk! 
Dette var den siste boken Kenneth E. Hagin skrevet før han gikk bort. Han forklarer hvordan følgende ubibelsk lære som legger vekt på enten en ’fattigdomsmentalitet’ eller ovedrivelsen i ’fremgangsteologien’ kan føre den kristne ned i grøfta på den ene eller den andre siden av veien.
Den er viktig å finne balansen og vandre midt på veien. 
Noen av spørsmålene som behandles i denne boken er:
Skulle troende forventer en ’hundrefoll’ avkastning på hva de gir?
Er det å kunne slette all gjeld bibelsk?
Er rikdommen til de onde beregnet for de rettferdige?
Er ’bekjenn, og du skal få det’ bibelsk?
Skal du tro Gud for en ’dobbel del’?

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: ØKONOMI - PENGER 

 
Hvorfor tunger?

«Da jeg for mange år siden leste Det nye testamente som ung pastor i et av de tradisjonelle kirkesamfunnene, ble jeg opplyst av Den Hellige Ånd og overbevist om at dersom jeg tok imot den samme Hellige Ånd som de tok imot, ville jeg oppleve det samme tegnet som dem – det bibelske beviset – nemlig tungetale. Jeg kunne ikke slå meg til ro med noe mindre enn det. Tungetalen er ikke Den Hellige Ånd. Og Den Hellige Ånd er ikke tungetalen. Men de går hånd i hånd.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Hva bibelen sier om demoner og onde ånder

Denne boken handler om djevelen, demoner og demonisk aktivitet. De første to kapitlene omhandler Satans eller Lucifers opprinnelse og fall. Hvor kom Satan fra? Er det mulig at han en gang hersket over et rike på jorden? 
I Efeserne 6,12 står det: «For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter,
mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet.» 
Alt på denne jorden – hvert menneske, hver skapning – blir dominert, hersket over eller influert fra den usynlige verden. 
Hvor kom disse åndene opprinnelig fra? 
Først av alt er djevelen og demonene falne skapninger. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: SATAN - SEIER I ÅNDEVERDENEN 

 
Bibelsk bønn (A4 studieheftem/spiralrygg)

En troendes bønneliv skulle basere seg på og bygge på Guds Ord. I denne boka skal vi diskutere de mange bønneprinsippene som finnes i Guds Ord.
Når du studerer disse bønneprinsippene, må du bestemme deg for å få dem inn i hjertet ditt slik at du kan praktisere dem i ditt eget private bønneliv. Det er hva jeg gjorde for mer enn femtifem år siden, og jeg har mottatt bønnesvar hele tiden siden!
A4 med spiralrygg

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND 

 
Hjelp meg, jeg er motløs

Vi har alle sammen vært motløse når tingene ikke gikk slik som vi hadde planlagt. Noen ganger kan det virke som om alt går galt, og at alle våre forhåpninger faller i grus. 

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Den troendes autoritet

Dette heftet er Kenneth E. Hagins bestselger i USA. Ingen av hans hefter er blitt vist slik oppmerksomhet som «Authority of the beliver.» Heftet gir en inngående innføring i hvordan du kan ta deg av Satan og hans demoniske aktivitet med den autoriteten Kristus har gitt deg. 
Heftet har nå blitt revidert og tilført de siste oppdateringer. (64 sider).

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN - FORBØNN - AUTORITET 

 
Den helbredende salvelse

Mange troende kan nok forstå hvordan tro fungerer og hvilken rolle den spiller for at vi skal kunne motta helbredelse og andre velsignelser. Men alt for få forstår hvordan helbredelsessalvelsen – eller Guds helbredelseskraft – virker, og hvilken rolle den har i guddommelig helbredelse. 
I denne boken forklarer Kenneth E. Hagin fellestrekkene mellom elektrisitet – naturlig kraft – og Guds overnaturlige helbredelseskraft. Begge disse kreftene virker på sitt beste og gagner mennesket når vi skjønner hvilke lover og regler som styrer dem. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: HELBREDELSE - SALVELSE 

 
Du har det allerede

Lik hunden på forsiden, bruker de fleste kristne hele sitt liv på å jage etter noe som de allerede har. De ber alltid Herren om å gjøre noe – om enten å velsigne, helbrede, utfri eller å gi dem framgang – når de i virkeligheten søker etter ting som alt har blitt gitt dem. De tror at Gud kan gjøre hva som helst, men ikke at Han har (i fortidsform) gjort veldig mye. Efeserbrevet ble imidlertid skrevet fra en totalt annen synsvinkel: Alt er allerede fullført i Kristus og er gitt til den gjenfødte troende. Det er allerede fullført og allerede vårt! En seirende kristen søker ikke seier, men håndhever istedenfor den seieren som alt er vunnet gjennom Jesu Kristi død, begravelse og oppstandelse. Vi prøver ikke på å vinne en kamp. Vi kommer fra en kamp som allerede er blitt vunnet! Jesus har seiret, og vi håndhever hans erobring. (Rom 8:37).

Forfatter: ANDREW WOMMACK 

 
Jeg gikk til helvete

Og jeg fortsatte å synke. Jeg gikk nedover med føttene først; nedover, nedover, nedover og nedover bar det. Jeg kunne kikke opp og se lysene fra jorda, men de svant hen til slutt. Et mørke omsluttet meg på alle kanter. Et mørke som er svartere enn en hvilken som helst natt mennesket noen gang har sett. Det syntes å være slik at dersom du hadde hatt en kniv så kunne du ha skåret ut ei tjukk skive av dette mørket. Du kunne ikke ha sett hånden din om den hadde vært en millimeter foran deg.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Bønnens kunst

I denne viktige håndboken om bønn tar Kenneth E. Hagin oss med til Guds ord for å forklare ulke former for bønn, og hvordan vi kan be på den mest effektive måten. Han oppmunter oss til å komme frimodig fram for Guds trone, og til å lære å flyte med Den Hellige Ånd når vi ber.
Denne boken er viktig for alle troende, bønnegrupper og menigheter. Den dekker emner som å be for nasjonen, forbønn for de fortapte, bønn om utfrielse, sukk i Ånden, faste og bønn for dem som er bundet av synd. Pastor Hagin sier: «Vi tror at Gud skal bruke denne boken til å reise opp og trene et stort antall mennesker som vet hvordan de skal be, og som vil gå i bresjen for Herrens arbeid i disse siste dager.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN 

 
Hjelp meg, jeg er utrygg

Føler du at du ikke er elsket og er forkastet av de rundt deg og kanskje også av Gud? Føler du deg truet når andre opplever seier og suksess? 

Forfatter: JOYCE MEYER 

 
Kampen om ditt sinn

Bekymring, tvil, forvirring, depresjon, sinne og  følelse av fordømmelse . . . alt dette er angrep på ditt sinn. Hvis du plages av negative tanker, fatt mot! Joyce Meyer har hjulpet millioner av mennesker med å vinne kampen mot disse angrep – og hun kan også hjelpe deg! 
I denne boken, som er hennes bestselger noensinne, lærer Joyce Meyer deg hvordan du kan forandre ditt sinn. Hun lærer deg hvordan du kan ta et oppgjør med og håndtere tusenvis av tanker. Hun lærer deg til å fokusere ditt sinn til å tenke på den måten Gud tenker.
Hun deler med seg av de prøvelser, tragedier og de seire hun har hatt i sitt eget ekteskap, familie og tjeneste som har ført til livsforvandlende, vidunderlige seire. Hun tar deg med hele veien – steg for steg.

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Lær deg å si nei uten å få dårlig samvittighet

Denne boken vil forandre dine tanker om dette med å si nei. Her vil du kunne få en større porsjon av autoritet og seier. Lær deg til å si nei med et smil og med djervhet.

Forfatter: ROBERTS LIARDON

Tema: SAMVITTIGHET - LYDIGHET 

 
Kjærlighet, veien til seier

I denne mektige boken: Kjærlighet – veien til seier, viser Kenneth E. Hagin oss hvorfor Guds kjærlighet er så livsnødvendig i våre liv. Han sier: «Svaret på veldig mange av livets problemer finner vi i denne uttalelsen: ’Guds kjærlighet svikter ikke!’ Om du lærer å vandre i kjærlighet, vil heller ikke du svikte. Jeg snakker om guddommelig kjærlighet – Guds kjærlighet i oss – ikke menneskelig kjærlighet.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: KJÆRLIGHET 

 
Hvordan forstå salvelsen

I forordet til denne boken, sier Kenneth E. Hagin: «Da jeg begynte min tjeneste for over 50 år siden, kunne jeg ha ønsket at jeg hadde  det materialet som er tilgjengelig i dag. Vårt liv og vår tjeneste hadde sikkert vært anderledes.»
Hagin deler boken inn i tre deler. I den første delen tar han for seg den enkeltes salvelse som alle mottok ved den nye fødsel. En salvelse som blir forøket ved dåpen i Den Hellige Ånd. I den andre delen, viser han oss at det er snakk om en spesiell salvelse over tjenestegavene. Og i den tredje, deler han med oss om den sterkeste av alle salvelser; den ’kollektive’ salvelse. Den salvelse som kommer over troende som samles i kraft og herlighet.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: SALVELSE 

 
Hvordan du kan ta imot Guds gaver til deg

Det er alltid to ting som må oppfylles for å motta   noe fra Gud. Det er Guds del, og det er din del. Gud mislykkes aldri i sin del, så dersom du oppfyller din, er du sikker på å få seier og bønnesvar. 
Hvis du derimot lider nederlag, er det ved dine egne lepper du gjør det. For du blir bundet av din egen bekjennelse. Se Ordsp 6,2. «Du har bundet deg ved ditt ord, og du er fanget ved det du har sagt.» 
En annen har sagt det slik: «Du sa at du ikke kunne, og i det øyeblikket du sa det, ble du overmannet. Du sa at du ikke hadde tro, og tvilen begynte å stige opp i deg som en kjempe. Du begynte å tale nederlag, og nederlaget begynte å få makten over deg.» 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 

×Tips en venn

Hvordan du kan ta imot Guds gaver til deg Hvordan du kan ta imot Guds gaver til deg Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.198.96.198)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt