Den nye fødsel er en nødvendighet for å bli frelst. Gjennom Den nye fødsel kommer du inn i det rette forholdet til Gud. Den nye fødsel er nødvendig før du kan gjøre krav på hvilken som helst av Bibelens fordeler.
Den nye fødsel er ikke: Konfirmasjon – kirkemedlemskap – vanndåp – mottagelse av sakramenter – det å overholde religiøse plikter – en intellektuell mottagelse av kristendommen – rett-troenhet – det å gå i kirken – det å fremsi bønner – det å lese i Bibelen – det å være moralsk – det å være kultivert eller dannet – det å gjøre gode gjerninger – det å gjøre ditt beste – heller ikke noen av de mange andre tingene som en del mennesker stoler på skal frelse dem.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

  • 978-82-7689-011-3 EAN
  • 042 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Hefte Format

Den nye fødsel er en nødvendighet for å bli frelst. Gjennom Den nye fødsel kommer du inn i det rette forholdet til Gud. Den nye fødsel er nødvendig før du kan gjøre krav på hvilken som helst av Bibelens fordeler.
Den nye fødsel er ikke: Konfirmasjon – kirkemedlemskap – vanndåp – mottagelse av sakramenter – det å overholde religiøse plikter – en intellektuell mottagelse av kristendommen – rett-troenhet – det å gå i kirken – det å fremsi bønner – det å lese i Bibelen – det å være moralsk – det å være kultivert eller dannet – det å gjøre gode gjerninger – det å gjøre ditt beste – heller ikke noen av de mange andre tingene som en del mennesker stoler på skal frelse dem.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Kenneth E. Hagin

Om Kenneth E. Hagin

Markus 11,23 og 24 er nøkkelordet i Kenneth E. Hagins liv og tjeneste. Mens han lå lenket til sin seng på grunn av hjertefeil og en uhelbredelig blodsykdom, begynte han å tro disse oppsiktsvekkende uttalelser fra Jesu munn. Legene trodde ikke han ville få oppleve sin 17-års dag.
Han trodde skriftstedene slik de stod og handlet på dem i en enkel tro. Etter 16 måneder i senga kunne han stå opp - helbredet.
Senere gav Herren han et kall: «Lær mitt folk tro.»
Kenneth E. Hagin reiste hjem til Herren 19. september 2003, 86 år gammel.

Følger du Guds plan?

"Noen fordreier det du sier, fører det ut i overdrivelser og villfarelse og skaper forvirring i Kristi legeme. Det vil sikkert være de som leser denne boken, som tar ting ut av sin sammenheng og ender i villfarelse. Men uansett skal ikke villedede mennesker, som lett farer vill, hindre oss i å flyte med i det som er bibelsk og rett. Det burde ikke hindre oss i å flyte med i det den Hellige Ånd vil lære Kristi legeme i demte tid. J eg tror at de som har ører å høre med vil høre hva Anden sier til
Menigheten i denne tid. De vil samarbeide med ham forat Guds verk skal bli synlig, det som vi i vårt hjerte lengter etter".

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: LEDELSE 

 
Mann deg opp - Frigjør seierherren i deg!

I denne boka legger Cliff Self fram metoden for at hver eneste mann kan heve seg opp over middelmådigheten og bli en Guds kjempe. Tilværelsen stiller oss som menn overfor en lang rekke utfordringer. I seg selv er hver og én av disse i stand til å spolere en manns skjebne. Clifford legger fram et nytt syn på hvordan det er mulig for oss å håndtere utfordringene, overvinne dem og manne oss opp for Gud. Boka er nødvendig lesning for enhver mann som nærer et inderlig ønske om en forvandling til det aller beste.

Forfatter: CLIFF CELF

Tema: MENN 

Veil.pris: 159 NOK

Tilbudspris: 79 NOK

Du sparer: 80 NOK

 
Forståelsen av de åndelige gaver

Guds ønsker for deg at du skal ha et fremgangsrikt og gledesfylt liv i fellesskap med Den Hellige Ånd. Åndens gaver er gitt deg i nært fellesskap med Åndens innsikt. Han vet hva du trenger for å kunne leve seirende i en tid med vanskeligheter og prøvelser. Gud ønsker også at du skal kunne være til hjelp for andre mennesker med de gaver Han ønsker å utruste deg med.
I denne kraftfulle boken, ønsker Buddy Harrison (forøvrig svigersønn av Kenneth E. Hagin), å gi deg innsikt i Åndens gaver. På en direkte og praktisk måte ønsker han å forklare hvordan Åndens gaver virker.
Ikke vent med å lære deg disse viktige sannheter om Åndens gaver. Dette var gaver Gud hadde tiltenkt alle sine barn. Du kan begynne å forstå gavenes betydning allerede i dag!

Forfatter: BUDDY HARRISON

Innhold: ÅNDELIGE GAVER 

 
Du kan høre Guds stemme

Dette er en bok om å høre fra Gud. Det å høre Guds stemme, burde være den mest grunnleggende tingen vi lærte som nye kristne. Likevel er det skrevet lite om dette emnet. Denne boken gir praktisk undervisning om hvordan man skal opptenne Den Hellige Ånd og begynne å høre Hans stemme hver dag. 
Dette er ikke et verk for å overbevise skeptikerne, men snarere for å gi mat til og utruste dem som hungrer. Utallige kristne er trøtte av kjødelige sprell, og lengter etter å høre Mesterens stemme. Det er en guddommelig lengsel som overalt blir opptent på ny i de troendes hjerter, en lengsel etter å kjenne Åndens sinn og bare bruke energi på de ting Han har kalt dem til. 

Forfatter: STEVE SAMPSON

Tema: HØRE GUDS STEMME - LEDELSE 

 
Hvordan vandre i kjærlighet

«Men jeg sier dere: elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som forfølger dere.» Mat 5,44 
Dette verset sier oss hva vi skal be om og hvem vi skal be for. Det er Jesus som taler, og Han sier: «Elsk dine fiender . . . » 
Det er lett å elske dine venner, ikke sant? 
Jo, de er så hyggelige. Fiender er ikke så hyggelige. De oppfører seg ikke hyggelig. De behandler deg ikke alltid hyggelig, gjør de vel? 
La du merke til hva Jesus sa vi skulle gjøre? Elsk, velsign, gjør godt og be. Hvis du gjør disse tingene, vil du lykkes.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Følger du Guds plan?

"Noen fordreier det du sier, fører det ut i overdrivelser og villfarelse og skaper forvirring i Kristi legeme. Det vil sikkert være de som leser denne boken, som tar ting ut av sin sammenheng og ender i villfarelse. Men uansett skal ikke villedede mennesker, som lett farer vill, hindre oss i å flyte med i det som er bibelsk og rett. Det burde ikke hindre oss i å flyte med i det den Hellige Ånd vil lære Kristi legeme i demte tid. J eg tror at de som har ører å høre med vil høre hva Anden sier til
Menigheten i denne tid. De vil samarbeide med ham forat Guds verk skal bli synlig, det som vi i vårt hjerte lengter etter".

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: LEDELSE 

 
Dåpen i Den Hellige Ånd

Tungetalen er ikke Den Hellige Ånd, og Den Hellige Ånd er ikke tungetale. Men de to går hånd i hånd.
Legg også merke til at fylden av Den Hellige Ånd ikke er for syndere. Den er for de troende. Mens Jesus snakket om å bli fylt med Den Hellige Ånd, sa Han: ”Sannhetens Ånd, som verden ikke kan få.”
Verden kan ta imot evig liv: ”For så har Gud elsket VERDEN at Han ga sin Sønn, Den Eneste, for at hver den som tror på Ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv” (Joh 3:16). Verden kan ta imot Jesus som Frelser – verden kan bli født på ny – men man må være født på ny før man kan ta imot fylden av Den Hellige Ånd.
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Kvinnespørsmål

«Ikke i noen andre kirker jeg kjenner til, står kvinner mer fritt til å tale, lære, preke, be, rope, og inneha ansvarsfulle posisjoner, enn i pinseforsamlinger eller fullevangeliske forsamlinger. 
Og samtidig er det ingen som hevder mer høylydt at de følger Guds Ord helt og fullt, enn de fullevangeliske menighetene og pinsemenighetene. 
Det er faktisk det fullevangelisk betyr: Å følge den hele og fulle Sannhet. 
Derfor er det maktpåliggende for oss å enten innrømme at vi ignorerer og krenker Guds Ord i særskilte tilfeller, eller så må vi tolke det i overensstemmelse med de praktiseringer vi tillater i vår midte».

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: KVINNER 

 
Ny fødsel, ny identitet

«Jan Olav Hansen er en god forkynner. Han er en jordnær og samtidig himmelvendt forfatter. Vi setter stor pris på undervisningen hans. Forfatteren Jan Olav blir bare bedre og bedre. Hans forrige bok; ’Bli kjent med Gud, din rette far’, har vært til hjelp og inspirasjon for ny som ’gamle-frelste’.  
Hans enkle skrivemåte om dype åndelige sannheter, gjør også denne boken lettlest og spennende.
En bok å bli glad av og i og som du gjerne vil gi videre til andre. Dette er Jan Olav Hansens tredje bok». – Magne Aker

Forfatter: JAN OLAV HANSEN

Tema: NY FØDSEL - GUD SOM FAR 

 
Radiotalen Norge ikke tålte

I helvetestalen går han fra å snakke til mange til den enkelte i løpet av to setninger: «Jeg taler sikkert til mange i kveld som vet de er uomvendt. Du vet at om du stupte død ned på gulvet i dette øye­blikk, så stupte du like i helvete.» – Det var en ­teknikk han brukte veldig mye. Han hadde­ en evne til å snakke i overskrifter, nesten tabloid. Som retorisk kraft var han overlegen mange andre, sier Kullerud. Nære venner Selv om mange fordømte Hallesby etter radiotalen, var det først da Hamar-biskop Kristian Schjelderup kom på banen, at 50-tallets store ideologiske debatt var et faktum. I et intervju sa han at «for meg hører læren om evig helvetesstraff ikke hjemme i kjærlighetens religion». Ole Hallesby kviet seg lenge for å svare Schjelderup, som han så på som en god venn. Men til slutt måtte han til pers. Prosessoren pekte på at bare i Matteus-evangeliet har Jesus 18 ganger omtalt den evige fortapelse, og i ni av disse skildret pinen på ulikt vis.
Kr 20,- per stk
Ved bestilling av:
10 stk kr 15,- per stk
30 stk kr 12,- per stk
50 stk kr 10,- per stk
100 stk kr 8,- per stk 

 
Effektene av lovprisning

"Lovprisning påvirker alle områdene av våre liv – vårt personlige forhold til Gud, vår åndelige krigføring mot djevelen, og vår egen mentale og følelsesmessige ve og vel. Lovprisning er noe som en kristen ikke kan klare seg uten. Det burde være det første vi gjør hver morgen når vi står opp, og det burde være det siste vi gjør hver kveld før vi avslutter dagen. Vi burde begynne og avslutte enhver bønn med lovprisning til Herren. Skriften formaner oss å prise Herren til enhver tid – om morgenen, midt på dagen og når solen går ned".

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: LOVPRISNING 

 
Hvordan forstå salvelsen

I forordet til denne boken, sier Kenneth E. Hagin: «Da jeg begynte min tjeneste for over 50 år siden, kunne jeg ha ønsket at jeg hadde  det materialet som er tilgjengelig i dag. Vårt liv og vår tjeneste hadde sikkert vært anderledes.»
Hagin deler boken inn i tre deler. I den første delen tar han for seg den enkeltes salvelse som alle mottok ved den nye fødsel. En salvelse som blir forøket ved dåpen i Den Hellige Ånd. I den andre delen, viser han oss at det er snakk om en spesiell salvelse over tjenestegavene. Og i den tredje, deler han med oss om den sterkeste av alle salvelser; den ’kollektive’ salvelse. Den salvelse som kommer over troende som samles i kraft og herlighet.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: SALVELSE 

 
Kjøpt fri fra sykdom, fattigdom og død

Sjelden har de ’gode nyheter’ blitt tolket så mesterlig som i Kenneth E. Hagins hefte; Kjøpt fri fra fattigdom, sykdom og død. Den tekst som Kenneth E. Hagin har brukt, er Galaterbrevet 3:13-14.
Her viser han oss hvordan Jesus Kristus kjøpte oss fri fra den gammeltestamentlige forbannelse og åpnet veien til Abrahams velsignelser, fremgang, helse og all Åndens velsignelse. Enhver troende trenger å bli godt fundamentert i undervisningen om forsoningen.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN - FORBØNN 

 
Trosføde (andaktsbok)

Her finner du alle de viktigste emnene i Bibelen som handler om tro og handling, Guds gaver, frelse, helbredelse, helliggjørelse m.m. Alt skrevet på en slik måte at ditt indre menneske vil forstå hvert ord du leser.
Kenneth E. Hagin hadde i nesten 70 år forkynt Guds ufattelige forråd på en uangripelig og lettfattelig måte.
Her vil du virkelig oppleve at din tro vil motta føde – hver dag – hele året.
Boken har vært etterspurt lenge, og vi tror mange vil glede seg til et nytt opplag av denne populære boken.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: ANDAKTSBOK 

Veil.pris: 298 NOK

Tilbudspris: 199 NOK

Du sparer: 99 NOK

 
Hvorfor tunger?

«Da jeg for mange år siden leste Det nye testamente som ung pastor i et av de tradisjonelle kirkesamfunnene, ble jeg opplyst av Den Hellige Ånd og overbevist om at dersom jeg tok imot den samme Hellige Ånd som de tok imot, ville jeg oppleve det samme tegnet som dem – det bibelske beviset – nemlig tungetale. Jeg kunne ikke slå meg til ro med noe mindre enn det. Tungetalen er ikke Den Hellige Ånd. Og Den Hellige Ånd er ikke tungetalen. Men de går hånd i hånd.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Navnet Jesus

Guds Ord lærer oss at vi har fullmakt til å bruke Navnet Jesus i bønn, – når vi behandler demoner – og når vi ber for syke. Hemmeligheten til kraften, ligger i bruken av Navnet!
«Dette er hva velkjente forkynnere har sagt om Kenneth E. Hagins bok: Navnet Jesus:«Navnet
Jesus, var en velsignelse for meg»   — Oral Roberts
«Ikke en levende sjel har den gudgitte innsikten i kraften av Jesu Navn, som broder Hagin har» — Kenneth Copeland
«Dette er en klassiker! Jeg vil på det varmeste anbefale ethvert Guds barn å få tak i denne boken» — John Osteen

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: JESUS - AUTORITET 

 
Hvordan vandre i kjærlighet

«Men jeg sier dere: elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som forfølger dere.» Mat 5,44 
Dette verset sier oss hva vi skal be om og hvem vi skal be for. Det er Jesus som taler, og Han sier: «Elsk dine fiender . . . » 
Det er lett å elske dine venner, ikke sant? 
Jo, de er så hyggelige. Fiender er ikke så hyggelige. De oppfører seg ikke hyggelig. De behandler deg ikke alltid hyggelig, gjør de vel? 
La du merke til hva Jesus sa vi skulle gjøre? Elsk, velsign, gjør godt og be. Hvis du gjør disse tingene, vil du lykkes.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Ekteskap, skilsmisse & gjengifte

Gjennom årene har det vært mye misforståelse i Menigheten når det gjelder emnet Ekteskap,
skilsmisse & gjengifte. Og som et resultat av det, har mennesker blitt såret, fordømt og forvirret.
Mange har lidd i stillhet. De har trodd at Gud er sint på dem eller at Gud er misfornøyd med dem, fordi de har gjort feiltrinn tidligere.
Men sannheten er at vår Himmelske Far er full av godhet og nåde. Han er ikke imot deg. Dine tidligere overtredelser eller feiltrinn, trenger ikke å holde deg borte fra å få oppfylt Guds guddommelige hensikt med ditt liv.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: EKTESKAP OG FAMILIELIV 

 
En frisk salvelse

Gud ønsker ikke at hans folk skal være tomme brønner. Han ønsker at de skal være fulle reservoarer med levende vann av Den Hellige Ånd. Guds plan for alle troende er at de skal kontinuerlig bli fylt og motta en frisk salvelse av Den Hellige Ånd.
Gud går fram mektig over jorden i dag. Og den eneste måten Guds folk kan holde tritt med Ham på, er at de hele tiden mottar frisk salvelse over sine liv.
Stå i Guds nærvær inntil du mottar Guds friske salvelse!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: SALVELSE 

 
Ånden i oss & Ånden over oss

Hva er hensikten med dåpen i Den Hellige Ånd?
Har troende som ikke er ’åndsfylt’, Den Hellige ånd?
Hva menes det med å ’vandre i ånden’?
Etter at et menneske har tatt imot Jesus Kristus som Frelser og er blitt døpt inn i Kristi legeme som et medlem av Guds familie, venter en annen opplevelse som vil føre ham dypere inn i det som har med Gud å gjøre, inn i en dypere åndelig dimensjon. Denne opplevelsen er dåpen i Den Hellige Ånd.
Enkelte troende har vært forvirret angående denne neste opplevelsen, og teologer og menighetsledere har debattert emnet opp gjennom århundrene. Jeg trodde selv en gang at Åndens verk var avsluttet da man ble døpt inn i Kristus – da man ble født på ny.  Men i Bibelen ser vi klart at det er to forskjellige og atskilte verk, og dette vil jeg forsøke å vise i denne boken. Jeg vil også forklare hensikten med dette tosidige verk fra Guds Ånd: Ånden i oss i gjenfødelsen skaper karakter, og Ånden over oss i Den Hellige Ånds dåp forbereder for tjeneste.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND 

 

×Tips en venn

Den nye fødsel Den nye fødsel Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.226.36.60)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt