Studiet av de åndelige gaver er blitt mer og mer betydningsfullt ettersom det blir stadig tydeligere at vi lever i de siste tider.
Den hellige Ånds gaver gransker inngående de følgende åndelige gaver: Kunnskaps ord, visdoms ord, å skjelne ånder, troens gave, gaven til å gjøre mektige gjerninger, gaven til å helbrede, tungetale og tydning av tunger, samt den profetiske gave.
 Dette informative studieheftet gir deg svar på spørsmål som de følgende: * Kan hvem som helst profetere? * Finnes det praktisk anvendelse for de åndelige gaver? * Er det noen forskjell mellom naturlig og overnaturlig helbredelse? * Er alle troende i besittelse av troens gave?
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

  • 978-82-7689-138-1 EAN
  • 066 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Studiehefte A5 Format
  • 2007 Produksjonsår

Studiet av de åndelige gaver er blitt mer og mer betydningsfullt ettersom det blir stadig tydeligere at vi lever i de siste tider.
Den hellige Ånds gaver gransker inngående de følgende åndelige gaver: Kunnskaps ord, visdoms ord, å skjelne ånder, troens gave, gaven til å gjøre mektige gjerninger, gaven til å helbrede, tungetale og tydning av tunger, samt den profetiske gave.
 Dette informative studieheftet gir deg svar på spørsmål som de følgende: * Kan hvem som helst profetere? * Finnes det praktisk anvendelse for de åndelige gaver? * Er det noen forskjell mellom naturlig og overnaturlig helbredelse? * Er alle troende i besittelse av troens gave?
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Kenneth E. Hagin

Om Kenneth E. Hagin

Markus 11,23 og 24 er nøkkelordet i Kenneth E. Hagins liv og tjeneste. Mens han lå lenket til sin seng på grunn av hjertefeil og en uhelbredelig blodsykdom, begynte han å tro disse oppsiktsvekkende uttalelser fra Jesu munn. Legene trodde ikke han ville få oppleve sin 17-års dag.
Han trodde skriftstedene slik de stod og handlet på dem i en enkel tro. Etter 16 måneder i senga kunne han stå opp - helbredet.
Senere gav Herren han et kall: «Lær mitt folk tro.»
Kenneth E. Hagin reiste hjem til Herren 19. september 2003, 86 år gammel.

Hvordan du kan ta imot Guds gaver til deg

Det er alltid to ting som må oppfylles for å motta   noe fra Gud. Det er Guds del, og det er din del. Gud mislykkes aldri i sin del, så dersom du oppfyller din, er du sikker på å få seier og bønnesvar. 
Hvis du derimot lider nederlag, er det ved dine egne lepper du gjør det. For du blir bundet av din egen bekjennelse. Se Ordsp 6,2. «Du har bundet deg ved ditt ord, og du er fanget ved det du har sagt.» 
En annen har sagt det slik: «Du sa at du ikke kunne, og i det øyeblikket du sa det, ble du overmannet. Du sa at du ikke hadde tro, og tvilen begynte å stige opp i deg som en kjempe. Du begynte å tale nederlag, og nederlaget begynte å få makten over deg.» 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Følger du Guds plan?

"Noen fordreier det du sier, fører det ut i overdrivelser og villfarelse og skaper forvirring i Kristi legeme. Det vil sikkert være de som leser denne boken, som tar ting ut av sin sammenheng og ender i villfarelse. Men uansett skal ikke villedede mennesker, som lett farer vill, hindre oss i å flyte med i det som er bibelsk og rett. Det burde ikke hindre oss i å flyte med i det den Hellige Ånd vil lære Kristi legeme i demte tid. J eg tror at de som har ører å høre med vil høre hva Anden sier til
Menigheten i denne tid. De vil samarbeide med ham forat Guds verk skal bli synlig, det som vi i vårt hjerte lengter etter".

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: LEDELSE 

 
Jesus, navnet over alle navn

Joyce Meyer fører deg inn i Tronsalen for å oppdage majesteten og underet vi finner ved Faderens høyre hånd. Lær hvordan troen er en kraft, og hvordan Den Hellige Ånds kraft som bor i deg som en kristen, kan bli forløst gjennom bønn.
Jesus sa: «Meg er gitt all makt i himmel og på jord!» og «Om dere ber meg om noe i mitt navn, så skal jeg gjøre det!» (Mat 28:18; Joh 14:14, 1988 overs.). Jesus ga oss sitt Navn, for at vi skulle bruke det når vi ber om noe som er etter Hans vilje.
Livsforvandlende? Du kan ikke forvente noe mindre fra Han som gjør alle ting nye. Oppdag hvordan du forløser Guds kraft i livet ditt i dag, og utrett store ting gjennom JESUS – Navnet over alle navn!

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Ånd, sjel & legeme

Selv om Guds Ord helt tydelig lærer at mennesket består av tre ulike deler, er det veldig få kristne som har en funksjonell forståelse av ånd, sjel og legeme i sitt hverdagsliv!
De fleste mennesker tror faktisk at de bare er delt opp i kropp og sjel. De blander sammen sjel og ånd som om det er det samme. Når du forstår ånd, sjel og legeme, låser det opp det åndelige området, så du kan oppleve hvem du er, og hva du har i Kristus!
Siden det åndelige området ikke kan sees eller føles, så blir den eneste måten du kan oppfatte åndelige sannheter på, gjennom Guds Ord. Ta rett og slett Guds Ord og tro det!

Forfatter: ANDREW WOMMACK

Tema: ÅND, SJEL OG LEGEME 

 
Det blir slik du sier

Kvinnen som rørte ved Jesu klær mottok nøyaktig hva hun sa. Bibelen sier: (overs. av 1930) «For hun sa; «Om jeg bare får røre ved klærne hans blir jeg frisk.» (Vers 28). 
Det hun sa var hva hun trodde. Jeg vet det fordi Jesus sier: «Datter din tro har frelst deg.» (Gjort deg hel, eng. overs.) 
Hva du sier, er hva du tror. Du får det du sier. Mark. 11,23-24: «Sannelig jeg sier dere; Om noen sier til dette fjellet; Løft deg og kast deg i havet! og han ikke tviler i sitt hjerte, men tror at det han sier, vil skje, så skal det også gå slik. Derfor sier jeg dere; Alt det dere ber om i bønnene deres – tro at dere har fått det, og dere skal få det.» 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Guds medisin

I margen på en god engelsk studiebibel er den siste linjen gjengitt: « . . . og MEDISIN for hele deres legeme.» Gud er interessert i at vi skal bli helbredet hvis vi er syke. Han er også interessert i å bevare oss friske. Gud har gitt oss et middel til vår helbredelse og helse – Guds Medisin.
Hva slags middel er det? Hvilke rettigheter har vi? Hva tilhører oss egentlig når det gjelder legemlig helbredelse og helse? Hvordan kan vi få fastslått hva som er garantert oss?
Det fins bare en vei. Gjennom at vi kontinuerlig, omhyggelig, flittig, ærbødig og under bønn studerer Guds Ord.
Jeg ble født syk. Jeg hadde ikke en normal barndom. Aldri sprang og lekte jeg som andre barn. Jeg hadde aldri en god natts søvn før jeg ble 17 år. Som et lite barn, og senere som tenåring, satt jeg og så meg rundt med åpen munn og lengtende øyne og betraktet de tingene vanlige barn kunne gjøre. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Bønnens kunst

I denne viktige håndboken om bønn tar Kenneth E. Hagin oss med til Guds ord for å forklare ulke former for bønn, og hvordan vi kan be på den mest effektive måten. Han oppmunter oss til å komme frimodig fram for Guds trone, og til å lære å flyte med Den Hellige Ånd når vi ber.
Denne boken er viktig for alle troende, bønnegrupper og menigheter. Den dekker emner som å be for nasjonen, forbønn for de fortapte, bønn om utfrielse, sukk i Ånden, faste og bønn for dem som er bundet av synd. Pastor Hagin sier: «Vi tror at Gud skal bruke denne boken til å reise opp og trene et stort antall mennesker som vet hvordan de skal be, og som vil gå i bresjen for Herrens arbeid i disse siste dager.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN 

 
Guds ord om guddommelig helbredelse

Når jeg betjener med helbredelse, legger jeg hendene på de syke i lydighet mot den åndelige loven «kontakt og overføring» – mine henders kontakt overfører Guds helbredende kraft inn i kroppene deres for å gjøre om det som Satan har satt i verk og for å få i stand en helbredelse i dem så de kan bli helbredet (Markus 16,18; Apostelgjerningene 19,11-12).
Når jeg er bevisst på at Guds helbredende kraft har gått inn i dem, sier jeg: «Der er det.» 
Det er så langt jeg kan ta mennesker. Det er der mitt ansvar slutter og deres begynner.
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Tjenestegavene

Disse tjenestegavene er Jesu måte å sørge for alle behov som er representert i hans Menighet inntil Han kommer og henter Menigheten. En feilaktig undervisning som dukket opp for noen år siden la vekt på det som ble kalt ‘tjenester i legemet’. (Og naturligvis er det noe riktig i det. Gud bruker alle.) Men noen lærte: «Vi trenger ikke pastorer og evangelister lenger. Gud bruker ikke predikanter lenger. Gud har en ny måte å gjøre det på nå.»
Skriften sier at Han ga disse gavene til menneskene, «INNTIL VI ALLE. . . blir den modne mann som har nådd sin fulle vekst og har fått hele Kristi fylde.»
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Guds medisin

I margen på en god engelsk studiebibel er den siste linjen gjengitt: « . . . og MEDISIN for hele deres legeme.» Gud er interessert i at vi skal bli helbredet hvis vi er syke. Han er også interessert i å bevare oss friske. Gud har gitt oss et middel til vår helbredelse og helse – Guds Medisin.
Hva slags middel er det? Hvilke rettigheter har vi? Hva tilhører oss egentlig når det gjelder legemlig helbredelse og helse? Hvordan kan vi få fastslått hva som er garantert oss?
Det fins bare en vei. Gjennom at vi kontinuerlig, omhyggelig, flittig, ærbødig og under bønn studerer Guds Ord.
Jeg ble født syk. Jeg hadde ikke en normal barndom. Aldri sprang og lekte jeg som andre barn. Jeg hadde aldri en god natts søvn før jeg ble 17 år. Som et lite barn, og senere som tenåring, satt jeg og så meg rundt med åpen munn og lengtende øyne og betraktet de tingene vanlige barn kunne gjøre. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Hva bibelen sier om demoner og onde ånder

Denne boken handler om djevelen, demoner og demonisk aktivitet. De første to kapitlene omhandler Satans eller Lucifers opprinnelse og fall. Hvor kom Satan fra? Er det mulig at han en gang hersket over et rike på jorden? 
I Efeserne 6,12 står det: «For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter,
mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet.» 
Alt på denne jorden – hvert menneske, hver skapning – blir dominert, hersket over eller influert fra den usynlige verden. 
Hvor kom disse åndene opprinnelig fra? 
Først av alt er djevelen og demonene falne skapninger. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: SATAN - SEIER I ÅNDEVERDENEN 

 
Navnet Jesus

Guds Ord lærer oss at vi har fullmakt til å bruke Navnet Jesus i bønn, – når vi behandler demoner – og når vi ber for syke. Hemmeligheten til kraften, ligger i bruken av Navnet!
«Dette er hva velkjente forkynnere har sagt om Kenneth E. Hagins bok: Navnet Jesus:«Navnet
Jesus, var en velsignelse for meg»   — Oral Roberts
«Ikke en levende sjel har den gudgitte innsikten i kraften av Jesu Navn, som broder Hagin har» — Kenneth Copeland
«Dette er en klassiker! Jeg vil på det varmeste anbefale ethvert Guds barn å få tak i denne boken» — John Osteen

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: JESUS - AUTORITET 

 
Mirakler - Øyevitne til det mirakuløse

Denne boken er en samling av vitnesbyrd fra R. W. Schambachs tjeneste i nesten 40 år. Når du leser disse spennende, sanne beretningene om Guds mirakelkraft i aksjon, vil din tro bli styrket og din ånd bli oppmuntret. Du vil forstå at du tror på en Gud som er større enn enhver situasjon eller omstendighet du måtte stå overfor.
Du vil få del i den spennende beskrivelsen til en som har vært øyevitne til Guds mirakler. Broder Schambach var en fantastisk forteller og du vil føle det som om du var der sammen med ham.
Disse mirakelfortellingene er levende og virkelige. Boken inneholder også en trosoppbyggende del med tittelen ‘Kristi mirakler’.

Forfatter:R. W. SCHAMBACH

Innhold: MIRAKLER 

 
Vandre i tro

I både Det gamle og Det nye testamente ser vi eksempler på hvordan Guds folk kunne gjøre store gjerninger ved å legge handling til sin tro. Store mirakler ble utført av ydmyke mennesker som handlet på Guds ord med enkel tro.
En av de beste definisjonene på tro er: Hvis du tror, vil du handle. Hvis du tror Guds ord, vil du handle som om det var sant. «Tro er full tillit til det en håper på, overbevisning om det en ikke ser".(Heb 11:1). Tro er tillit til det en håper på.
Oppskriften på tro i aksjon kan anvendes når man tar imot dåpen i Den Hellige Ånd, på samme måte som når man tar imot alle Guds gaver.
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
De Hellige Ånd og Han gaver (A4 studiehefte m/spiralrygg)

Dette er en studiebok på lik linje med «Bibelsk bønn».
Boken er inndelt i 24 deler og avsluttes med spørsmål laget for selvstudie. Boken er i A5.
 
«Når det gjelder Åndens gaver, brødre, vil jeg ikke la være å gi dere kunnskap om dem.» 1. Kor 12:1
A4 med spiralrygg (Studiehefte)

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: DEN HELLIGE ÅND 

 
Guds ord om guddommelig helbredelse

Når jeg betjener med helbredelse, legger jeg hendene på de syke i lydighet mot den åndelige loven «kontakt og overføring» – mine henders kontakt overfører Guds helbredende kraft inn i kroppene deres for å gjøre om det som Satan har satt i verk og for å få i stand en helbredelse i dem så de kan bli helbredet (Markus 16,18; Apostelgjerningene 19,11-12).
Når jeg er bevisst på at Guds helbredende kraft har gått inn i dem, sier jeg: «Der er det.» 
Det er så langt jeg kan ta mennesker. Det er der mitt ansvar slutter og deres begynner.
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 

×Tips en venn

Guds ord om guddommelig helbredelse Guds ord om guddommelig helbredelse Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.224.103.239)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt