Når vi studerer den nytestamentlige menigheten, er det åpenbart at de første kristne trodde at det å ta imot Den Hellige Ånd, er en erfaring som følger etter frelsen. Etter min mening ser vi dette tydeligst i Apostlenes gjerninger 8. Som ung gutt og forkynner blant baptistene fikk jeg lys over dette skriftavsnittet og så at det er en erfaring som følger etter frelsen, kalt i Skriften for å ''ta imot Den Hellige Ånd,'' eller ''bli døpt med Den Hellige Ånd.''

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

  • 978-82-7689-202-7 EAN
  • 045 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Hefte Format
  • 2013 Produksjonsår

Når vi studerer den nytestamentlige menigheten, er det åpenbart at de første kristne trodde at det å ta imot Den Hellige Ånd, er en erfaring som følger etter frelsen. Etter min mening ser vi dette tydeligst i Apostlenes gjerninger 8. Som ung gutt og forkynner blant baptistene fikk jeg lys over dette skriftavsnittet og så at det er en erfaring som følger etter frelsen, kalt i Skriften for å ''ta imot Den Hellige Ånd,'' eller ''bli døpt med Den Hellige Ånd.''

Forfatter: KENNETH E. HAGIN
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

Kenneth E. Hagin

Om Kenneth E. Hagin

Markus 11,23 og 24 er nøkkelordet i Kenneth E. Hagins liv og tjeneste. Mens han lå lenket til sin seng på grunn av hjertefeil og en uhelbredelig blodsykdom, begynte han å tro disse oppsiktsvekkende uttalelser fra Jesu munn. Legene trodde ikke han ville få oppleve sin 17-års dag.
Han trodde skriftstedene slik de stod og handlet på dem i en enkel tro. Etter 16 måneder i senga kunne han stå opp - helbredet.
Senere gav Herren han et kall: «Lær mitt folk tro.»
Kenneth E. Hagin reiste hjem til Herren 19. september 2003, 86 år gammel.

Den Hellige Ånds gaver

Studiet av de åndelige gaver er blitt mer og mer betydningsfullt ettersom det blir stadig tydeligere at vi lever i de siste tider.
Den hellige Ånds gaver gransker inngående de følgende åndelige gaver: Kunnskaps ord, visdoms ord, å skjelne ånder, troens gave, gaven til å gjøre mektige gjerninger, gaven til å helbrede, tungetale og tydning av tunger, samt den profetiske gave.
 Dette informative studieheftet gir deg svar på spørsmål som de følgende: * Kan hvem som helst profetere? * Finnes det praktisk anvendelse for de åndelige gaver? * Er det noen forskjell mellom naturlig og overnaturlig helbredelse? * Er alle troende i besittelse av troens gave?
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Forførelser - Hvordan gjenkjenne ekte og falske tjenester

"Jeg tror ikke noen er i tvil om at vi lever i de siste tider. Og derfor fører Satan en intens krig for å
forsøke å forføre de kristne."
Mange vil prøve å lede deg vekk fra den riktige Veien. Her vil du lære å skille mellom ekte og falske
lærere. Et viktig lite hefte for vår tid. 

 
En el otro lado . . .

Cuando me desperté, John estaba sentado encima mío, presionando mis brazos con sus rodillas y sus manos cogiéndome del cuello decidido a estrangularme. ”¡Pettersen, te voy a matar, te voy a matar!”, mientras aumentaba su presión. Traté de resistirlo pero no podía, pues mis brazos estaban bajo sus rodillas.
Trataba de respirar, pero no podía. . .
___________________
Esta no es una novela sobre un crimen o algo parecido, es una historia real, que el propio autor experimentó. Aquí, Nils Pettersen hace un recuento de lo que le sucedió en aquella mañana a bordo del barco, y lo que ésta experiencia produjo en él. 

 
Bibelleseplan

Les hele Bibelen på ett år, eller ta en måneds leseplan. Alt i denne boken.
Skriftlesning fra Det nye og Det gamle Testamentet for hver dag. 

 
Helseføde (andaktsbok)

Helseføde er bygget på undervisningen gjennom det første året av Bønn og Helbredelsesskolen i 1979, og den er en daglig andaktsbok beregnet på å gi deg en dose av Guds medisin hver dag.
Kenneth E. Hagin deler prinsipper fra Ordet som vil hjelpe deg med å motta den helbredelsen som Jesus kjøpte for mer enn to tusen år siden.
Når du åpner hjertet ditt for undervisningen i denne boken, vil du erfare et liv i overflod. Når du mediterer på Ordet og handler på det, vil hvert symptom, hver sykdom og hver skrøpelighet forsvinne, og du vil oppleve et liv i helse og helbredelse.
(Stivinnbundet)

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: ANDAKTSBOK 

 
Hvorfor mennesker faller under Guds kraft!

Hvorfor faller folk under Guds kraft? Når det naturlige kommer i kontakt med det overnaturlige, så må noe gi etter.
Kirkehistorien beretter om at det i hver eneste stor bevegelse av Guds kraft og Ånd var folk som falt. Halvparten av Det nye testamente er skrevet av Paulus; en kar som falt under kraften.
Vi kan ikke se Den Hellige Ånd noe mer enn vi kan se vinden, men vi ser vindens resultater. Gud gjør noen ting på dette området som har med våre sanser å gjøre, slik at folk kan se. Han demonstrerer Sin kraft for å la folk bli klar over at Han er virksom.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Trosføde (andaktsbok)

Her finner du alle de viktigste emnene i Bibelen som handler om tro og handling, Guds gaver, frelse, helbredelse, helliggjørelse m.m. Alt skrevet på en slik måte at ditt indre menneske vil forstå hvert ord du leser.
Kenneth E. Hagin hadde i nesten 70 år forkynt Guds ufattelige forråd på en uangripelig og lettfattelig måte.
Her vil du virkelig oppleve at din tro vil motta føde – hver dag – hele året.
Boken har vært etterspurt lenge, og vi tror mange vil glede seg til et nytt opplag av denne populære boken.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: ANDAKTSBOK 

Veil.pris: 298 NOK

Tilbudspris: 198 NOK

Du sparer: 100 NOK

 
Ekte tro

«Tusenvis av mennesker ber om å få tro, når troen bare kommer ved å høre Guds Ord,» skriver Kenneth E. Hagin i sin bok 'Ekte tro'.
Pastor Hagin peker på at fordi vi lever i den naturlige verden, har vi en tendens til å stole på våre sanser i stedet for sannhetene i Guds Ord. Han legger til at ekte tro er samme slags tro som Abrahams tro, som ikke er basert på fysiske bevis, men på Guds Ord.
«Det har kommet kritikk mot helbredelser som skjer under massemøter, for i mange tilfeller varer ikke disse helbredelsene,» bemerker pastor Hagin. «Grunnen er at der hvor en stor folkemasse griper troen, kan mennesker få hjelp midlertidig. Men for å beholde helbredelsen, må disse menneskene fortsette å ta til seg Guds Ord om tro.»

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: TRO 

 
Vandre i tro

I både Det gamle og Det nye testamente ser vi eksempler på hvordan Guds folk kunne gjøre store gjerninger ved å legge handling til sin tro. Store mirakler ble utført av ydmyke mennesker som handlet på Guds ord med enkel tro.
En av de beste definisjonene på tro er: Hvis du tror, vil du handle. Hvis du tror Guds ord, vil du handle som om det var sant. «Tro er full tillit til det en håper på, overbevisning om det en ikke ser".(Heb 11:1). Tro er tillit til det en håper på.
Oppskriften på tro i aksjon kan anvendes når man tar imot dåpen i Den Hellige Ånd, på samme måte som når man tar imot alle Guds gaver.
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Hvordan vandre i kjærlighet

«Men jeg sier dere: elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som forfølger dere.» Mat 5,44 
Dette verset sier oss hva vi skal be om og hvem vi skal be for. Det er Jesus som taler, og Han sier: «Elsk dine fiender . . . » 
Det er lett å elske dine venner, ikke sant? 
Jo, de er så hyggelige. Fiender er ikke så hyggelige. De oppfører seg ikke hyggelig. De behandler deg ikke alltid hyggelig, gjør de vel? 
La du merke til hva Jesus sa vi skulle gjøre? Elsk, velsign, gjør godt og be. Hvis du gjør disse tingene, vil du lykkes.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Jesu andre komme

Å som jeg gleder meg til hans komme, hans strålende komme, og dagen hvor Bruden skal komme fram for Brudgommen. Forbereder du deg til hans komme? Vil du være klar når skyene trekkes fra hverandre og himlene deles i to, og du hører Ham komme med et rop? Hvis ikke, fall på dine knær i omvendelse for Ham, og rope: «Å, Guds Lam, jeg kommer! Hjelp meg å gi mitt liv fullstendig til deg; gjør meg til alt du ville ha meg til å være; rens mitt hjerte; fylle meg med din Ånd; fylle mitt liv med olje. Hjelp meg å bringe andre med meg!»

Forfatter: AIMEE SEMPLE MACPHERSON

Innhold: JESU GJENKOMST 

 
Dyp kaller på dyp - Du er elsket

I litt over to år har disse budskapene kommet til meg under nattevåk, på kjøreturer, i ferier, hjemme, i nød og sorg og etter møter med mennesker som har trengt hjelp. Ja i alle livets situasjoner har denne boka blitt til. Mitt hjertes ønske og min bønn til Gud for denne andaktsboka, er at du skal få oppleve å møte Jesus gjennom budskapene. At de skal nå inn til deg og røre ved deg. Det viktigste et menneske kan oppleve er nettopp et møte med den levende Gud som forvandler hele livet. Gud er ikke overfladisk, men dyp. Derfor vil Han inn i dypet på oss og gjennomsyre oss med sin kjærlighet. GUD ER KJÆRLIGHET! Hans dype kjærlighet og kraft søker dypet i deg. Du er så høyt elsket! 

Veil.pris: 298 NOK

Tilbudspris: 198 NOK

Du sparer: 100 NOK

 
Kjøpt fri fra sykdom, fattigdom og død

Sjelden har de ’gode nyheter’ blitt tolket så mesterlig som i Kenneth E. Hagins hefte; Kjøpt fri fra fattigdom, sykdom og død. Den tekst som Kenneth E. Hagin har brukt, er Galaterbrevet 3:13-14.
Her viser han oss hvordan Jesus Kristus kjøpte oss fri fra den gammeltestamentlige forbannelse og åpnet veien til Abrahams velsignelser, fremgang, helse og all Åndens velsignelse. Enhver troende trenger å bli godt fundamentert i undervisningen om forsoningen.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN - FORBØNN 

 
Mennesket i tre dimensjoner (Del I og del II)

‘Mennesket i tre dimensjoner’ er et resultat av mange års studi-er Kenneth E. Hagin har gjort.
Læren om menneskets tredelte natur, ånd, sjel og legeme, har alltid interessert pastor Hagin. Som så mange andre kristne hadde han aldri lært noe om denne grunnleggende bibelske sannhet.
Da han begynte å studere dette området, støtte han på mye forvirring og misforståelse. Dette gjaldt spesielt da han prøvde å få klarlagt forskjellen mellom ånd og sjel. «Det har blitt undervist mye feil selv fra prekestolen,» sier han.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: TREDELTE MENNESKE 

 
Guds medisin

I margen på en god engelsk studiebibel er den siste linjen gjengitt: « . . . og MEDISIN for hele deres legeme.» Gud er interessert i at vi skal bli helbredet hvis vi er syke. Han er også interessert i å bevare oss friske. Gud har gitt oss et middel til vår helbredelse og helse – Guds Medisin.
Hva slags middel er det? Hvilke rettigheter har vi? Hva tilhører oss egentlig når det gjelder legemlig helbredelse og helse? Hvordan kan vi få fastslått hva som er garantert oss?
Det fins bare en vei. Gjennom at vi kontinuerlig, omhyggelig, flittig, ærbødig og under bønn studerer Guds Ord.
Jeg ble født syk. Jeg hadde ikke en normal barndom. Aldri sprang og lekte jeg som andre barn. Jeg hadde aldri en god natts søvn før jeg ble 17 år. Som et lite barn, og senere som tenåring, satt jeg og så meg rundt med åpen munn og lengtende øyne og betraktet de tingene vanlige barn kunne gjøre. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Legg ikke skylden på Gud

Jesus gikk omkring og gjorde godt og helbredet alle som var underkuet av djevelen. Det er gode nyheter, ikke sant! Dette bibelverset fortalte meg at det er Satan som underkuer mennesker. Det er han som har skylden for at jeg ble født for tidlig. Det er han som har skylden for mitt dårlige hjerte.
Det er han som har skylden for at jeg nesten var lam, og det er han som har skylden for at jeg var sengeliggende i 16 måneder. 
Men JESUS er den som setter i FRIHET! 
JESUS er den som gir LIV! 
JESUS er FRELSEREN! 
JESUS er Gud i menneskers skikkelse! 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Hvorfor mennesker faller under Guds kraft!

Hvorfor faller folk under Guds kraft? Når det naturlige kommer i kontakt med det overnaturlige, så må noe gi etter.
Kirkehistorien beretter om at det i hver eneste stor bevegelse av Guds kraft og Ånd var folk som falt. Halvparten av Det nye testamente er skrevet av Paulus; en kar som falt under kraften.
Vi kan ikke se Den Hellige Ånd noe mer enn vi kan se vinden, men vi ser vindens resultater. Gud gjør noen ting på dette området som har med våre sanser å gjøre, slik at folk kan se. Han demonstrerer Sin kraft for å la folk bli klar over at Han er virksom.

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Tjenestegavene

Disse tjenestegavene er Jesu måte å sørge for alle behov som er representert i hans Menighet inntil Han kommer og henter Menigheten. En feilaktig undervisning som dukket opp for noen år siden la vekt på det som ble kalt ‘tjenester i legemet’. (Og naturligvis er det noe riktig i det. Gud bruker alle.) Men noen lærte: «Vi trenger ikke pastorer og evangelister lenger. Gud bruker ikke predikanter lenger. Gud har en ny måte å gjøre det på nå.»
Skriften sier at Han ga disse gavene til menneskene, «INNTIL VI ALLE. . . blir den modne mann som har nådd sin fulle vekst og har fått hele Kristi fylde.»
STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Steg til besvarte bønner

Hvis dine bønner ikke er blitt besvart, så gi ikke opp håpet, for Gud hører og svarer på bønn! Pastor Kenneth E. Hagins ’Skritt på veien til bønnesvar’ åpenbarer flere skritt som sikrer den troende bønnesvar når de følges trofast.
Dette informative studieheftet besvarer spørsmål som:
* Hvor viktig er det å studere skriftsteder som gir løfte om det svaret du trenger?
* Hvorfor bør du gjøre deg avhengig av Den Hellige Ånd i ditt bønneliv?
* Hvilken viktig rolle spiller lovprisningen i bønn?
* Hvordan skal man be for å oppnå resultater?
Dette dynamiske studieheftet med 13 leksjoner er ment for bibelstudiegrupper eller personlig studium.

STUDIEHEFTE!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Bønnens hemmelighet

I det første kapittelet i “Bønnens hemmelighet”, deler Kenneth E. Hagin med seg av den store åpenbaringen Gud gav ham som førte til at hans  eldre bror ble frelst. Hagin hadde bedt oppriktig og inderlig for sin bror i årevis – men åpenbart uten resultater. 
Etter å ha brukt “Bønnens hemmelighet”, viste Gud ham at hans bror ville bli frelst innen et visst antall dager. Denne “Bønnens hemmelighet”, har du også mulighet til å benytte deg av for å få vunnet dine kjære. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: BØNN - FORBØNN 

 

×Tips en venn

Bønnens hemmelighet Bønnens hemmelighet Agape Forlag AS

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.198.195.11)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt