Etter tjueseks år med støtte til staten Israel og det jødiske folk, oppfordret pastor John Hagee over fire hundre av de mest framtredende evangeliske lederne i USA til å danne Christians united for Israel, og i dag er dette en landsomfattende organisasjon som teller millioner av mennesker. De støtter Israel og det jødiske folket, og oppfyller på den måten ordene i profeten Jesajas bok.

Forfatter: JOHN HAGEE

Tema: ISRAEL

  • 978-82-7689-152-7 EAN
  • 269 Produktnummer
  • Agape Forlag AS Leverandør
  • Pocket Format
  • 2008 Produksjonsår

Etter tjueseks år med støtte til staten Israel og det jødiske folk, oppfordret pastor John Hagee over fire hundre av de mest framtredende evangeliske lederne i USA til å danne Christians united for Israel, og i dag er dette en landsomfattende organisasjon som teller millioner av mennesker. De støtter Israel og det jødiske folket, og oppfyller på den måten ordene i profeten Jesajas bok.

Forfatter: JOHN HAGEE

Tema: ISRAEL
Les mer

Velg antall  

Produktbeskrivelse

John Hagee

Om John Hagee

John Hagee er grunnlegger av Cornerstone-menigheten, en evangelisk menighet med en aktiv medlemsmasse på over 19 000 mennesker. Menigheten ligger i San Antonio, Texas. Pastor Hagee er kjent som en dynamisk forkynner og bibellærer. Han har skrevet over tjue bestselgere, blant dem ’Jerusalem Nedtelling’. Denne boka var en av de hundre mest solgte på USA Todays liste over bestselgere i USA i 2006. Når du leser bøkene som John Hagee har skrevet, møter du en mann som er dypt hengiven overfor det jødiske folket og staten Israel – Guds øyestein.

Rette & gale tanker

Det du tror er et resultat av hva du tenker. Hvis du tenker galt, vil du tro galt. Men å meditere på Guds Ord vil korrigere tankene dine! I Rette & gale tanker forklarer Kenneth E. Hagin Skriften og viser deg hvordan du kan:
• Få kontakt med den virkningsfulle forbindelsen mellom å tenke, tro og bekjenne
• Fornye ditt sinn og få tankene dine i overensstemmelse med Guds Ord
• Lære å kjenne hva som er kilden til tankene dine
• Bekjenne rett og overvinne djevelen hver gang
• Følge skriftens skritt for å vandre i seier på alle  områder av livet!

Forfatter: KENNETH E. HAGIN

Tema: TANKER - SINNET 

 
Den selvsikre kvinne

«Gud har et vidunderlig forsett med ditt liv, og min bønn er at det å lese denne boka vil hjelpe deg til å fullende det på en mer fullstendig måte enn noen gang tidligere. Du kan holde hodet høyt hevet og være full av selvtillit med tanke på deg selv og din framtid. Du kan være frimodig og ta skrittet ut og gjennomføre nye ting – til og med slike ting som ingen mann eller kvinne noen gang har gjort tidligere. Du er i besittelse av det som skal til!»

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
En mann som vandret med Gud

Han var en troens apostel av vår tid. Han rystet verden i sin tid – og var med å la grunnen for en karismatisk vekkelse. Hans motto var enkelt: «Tro er handling», og «Bare tro». Han var en mann av én bok – Bibelen. Han kjente kun til én måte å lese den på – i Den Hellige Ånd.
Denne mannen hadde en tjeneste som bringer liv – over 60 år etter sin død. Hans navn er Smith Wigglesworth: «En mann som vandret med Gud».
Wigglesworth ønsket ingen assosiasjoner med noen form for død. Han trodde kun på LIVET!
George Stormont ble ofte referert til som Wigglesworths adopterte sønn. Han beskriver på en levende måte hendelser fra Wigglesworths begivenhetsrike liv. Han prøvde ikke å trekke oppmerksomheten på sin venns person, men heller på hans liv og virke i Den Hellige Ånd.
 
«Jeg har skrevet denne boken med tanke på de som vil bli grepet av denne mannens liv og virke og som ønsker å komme i funksjon i Åndens gaver. Smith Wigglesworth er en av de få personer jeg har kjent som har latt seg forme på en slik måte – til Kristi bilde». 
– George Stormont

Forfatter: GEORGE STORMONT

Tema: BIOGRAFI 

 
Guds medisin

I margen på en god engelsk studiebibel er den siste linjen gjengitt: « . . . og MEDISIN for hele deres legeme.» Gud er interessert i at vi skal bli helbredet hvis vi er syke. Han er også interessert i å bevare oss friske. Gud har gitt oss et middel til vår helbredelse og helse – Guds Medisin.
Hva slags middel er det? Hvilke rettigheter har vi? Hva tilhører oss egentlig når det gjelder legemlig helbredelse og helse? Hvordan kan vi få fastslått hva som er garantert oss?
Det fins bare en vei. Gjennom at vi kontinuerlig, omhyggelig, flittig, ærbødig og under bønn studerer Guds Ord.
Jeg ble født syk. Jeg hadde ikke en normal barndom. Aldri sprang og lekte jeg som andre barn. Jeg hadde aldri en god natts søvn før jeg ble 17 år. Som et lite barn, og senere som tenåring, satt jeg og så meg rundt med åpen munn og lengtende øyne og betraktet de tingene vanlige barn kunne gjøre. 

Forfatter: KENNETH E. HAGIN 

 
Jerusalem nedtelling

John Hagee klargjør djervt grunnen til at radikale Islamitter og Israel ikke kan bo fredfullt sammen.

Likeså inspirerer Hagee oss til å forstå hvorfor kristne over hele verden må støtte Israel.

«De nasjoner som er på linje med Guds hensikt, vil motta Hans velsignelse.         

De som følger den motsatte hensikten som Gud har, vil motta Guds dom uten sidestykke»

Forfatter: JOHN HAGEE

Tema: ISRAEL 

 
Fire blodmåner

I løpet av de siste 500 årene har de blodrøde månene sammenfalt tre forskjellige ganger med den første dagen i påskefeiringen. Disse hendelsene hadde tilknytning til noen av de mest betydningsfulle dagene i jødisk historie. I 1492 (det siste året av den spanske inkvisisjonen da jøder ble utvist fra Spania), i 1948 (da Israel ble egen stat og frigjøringskrigen fant sted) og i 1967 (Seksdagers-krigen). Alle himmellegemer blir kontrollert av Guds usynlige hånd som tilkjennegir kommende begivenheter for menneskeheten. Det som skjer med sol og måne er ingen tilfeldighet.

De neste fire blodmånene finner sted under påsken og løvhyttefesten i 2014 og 2015. I denne meget spennende boken tar Hagee for seg hva disse fire blodmånene betyr, og hvorfor kristne må forstå disse tegnene og hva de innebærer for Israel og resten av verden.

https://www.youtube.com/watch?v=0kUf9kQdurQ&feature=youtu.be

Forfatter: JOHN HAGEE

Tema: HIMMELEN - PROFETISK 

 
De tre himlene

John Hagee gir deg en storslått bibelske tur gjennom de tre himler. Han tar deg inn i den tidløse kampen mellom ‘Kongeriket Lys’ og ‘mørkets rike’ og forklarer hvorfor den kampen gjør hele forskjellen i denne verden og i den kommende verden.

I ‘De tre himler’, bruker Hagee Guds Ord, vitenskap, og utrolige sanne historier om det overnaturlige for å utforske den første himmel. Han eksponerer deretter Satans djevelske taktikk i den andre himmelen og hvordan de påvirker hver enkelt av oss. Til slutt ser han på de dype rikdommer som finnes i den tredje himmel og hvordan vårt håp om at evige hjem forandrer vårt liv på jorden.

Forfatter: JOHN HAGEE

Tema: HIMMELEN - ÅNDELIG KRIGFØRING 

 
Hvordan du kan få sterk tro

Denne boken vil lære hvordan du kan utvikle din tro til å ha tillit til Guds ord for omstendighetene som vil møte ditt liv. Enkel og frigjørende undervisning om tro.

Forfatter: FRED PRICE 

Veil.pris: 149 NOK

Tilbudspris: 79 NOK

Du sparer: 70 NOK

 
Salvelsen

Hensikten med Salvelsen er å videreføre det herlige forholdet du har til Ånden og lede deg til å oppleve kraften til å tjene Herren Jesus på det området han har kalt deg. Kraften er Åndens salvelse som ble lovet av Jesus etter oppstandelsen: «Men dere skal få kraft når Den Hellige Ånd kommer over dere, og dere skal være mine vitner . . . » (Apg 1,8)
Jeg tror alle er enige i at hvis det noen gang har vært en tid da Kristi legeme trengte kraft, så er den tiden nå. Det er bare den allmektige Guds mirakelgjørende kraft som kan rulle bort tidebølgen av synd og sykdom som fyller hvert hjørne av verden.

Forfatter: BENNY HINN

Innhold: SALVELSE 

 
Englehistorier

«Glem ikke å være gjestfrie, for på den måten har noen hatt engler som gjester, uten å vite det» (Hebr 13:02). 
Har engler virkelig eksistert? Hva er deres formål? Samarbeider de med oss? Og hva med demoner og falne engler? Hvardan skal vi forholde oss til dem? 
'Englehistorier' gir svar på disse spørsmålene gjennom en samling av stevnemøter med engler, fortalt av flere kristne profetiske og apostoliske ledere. Disse fortellingene er selvopplevd.
Opplysende og sterke historiene vil vise deg at de eksisterer og virker som medhjelpere i den synlige og den usynlige verden. Boken vil gi leserne bibelsk innsikt i dette fasinerende emnet.

Forfatter: JONATHAN NIXON

Innhold: ENGLER 

 
Hvordan tyde drømmer og syner

Vi mennesker har vanskelig for å forstå betydningen av en åndelig drøm eller et syn, for de inneholder ofte unike eller uvanlige symboler. Hvorfor bruker Gud ofte symboler og lar oss ikke få en enkel og likefram forståelse av hva som er tydningen? Hva betyr symbolene? Hvordan kan du vite om en nattlig opplevelse i søvne er fra Herren og ikke fantasi? 
I denne boken gir Perry Stone deg også blant annet svar på:
* Er min drøm virkelig fra Gud?
* Hvordan skiller jeg mellom typer av åndelige visjoner?
* Hvorfor har jeg mareritt eller urene drømmer? * Hva betyr mine drømmer om en kjær avdød?
Profetisk innsikt!

Forfatter: PERRY STONE

Tema: DRØMMER - SYNER - PROFETISK 

 
En guddommelig åpenbaring om engler

«Jeg har skrevet om mange av disse opplevelsene i mine tidligere utgitte bøker. I disse bøkene forteller jeg detaljert om den åpenbaringskunnskapen Gud har gitt meg, og hva Han gjennom årene har vist meg angående hans mysterier. I denne boken ønsker jeg å vektlegge visjonene og åpenbaringene Gud har gitt meg om engler. Jeg ønsker å vise hva englenes arbeid betyr for oss, mens vi elsker og tjener Gud.
I 1976, da jeg begynte å fortelle om åpenbaringene Gud hadde gitt meg, var jeg som en pionér som trengte meg frem i ukjent terreng. Da jeg var ute for å forkynne, var det stunder da jeg ble spottet, forfulgt og latterliggjort. Men jeg fortsatte med å fortelle min historie, for jeg opplevde at jeg hadde fått et mandat fra Gud til å gjøre det. I dag sender Gud en overflod av manifestasjoner og åpenbaringer. Gud har hemmeligheter Han vil åpenbare for oss i denne tid, og vi må tro Ham».

Forfatter: MARY K. BAXTER

Tema: KRAFT - ÅNDELIGE VERDEN - ENGLER 

 
Det unisone livet med Gud

Gud har virkelig høye tanker om deg. Han vil at du skal forstå «hvor rik på herlighet hans arv er . . og hvor overveldende stor hans makt er for oss som tror.»
I denne boken deler Sten Nilsson på en ydmyk og kjærlig måte de oppdagelsene han har gjort i løpet av mer enn 60 år med daglig lesing av bibelen. Selv om den er dyp, er den lettlest - en gullgruve for både yngre og eldre lesere.

Forfatter: STEN NILSSON 

Veil.pris: 149 NOK

Tilbudspris: 79 NOK

Du sparer: 70 NOK

 
Tilbe Gud

«For snart to år siden deltok jeg for første gang i Den internasjonale kristne ambassadens feinng av løvhyttefesten i Jerusalem. I foajeen falt mine øyne på en liten bok med tittelen: “Worship God and have a life of victory”. 
Gud hadde lenge arbeidet med meg når det gjaldt lovprisning og tilbedelse. Jeg visste derfor straks at denne boken måtte jeg ha. Dette var dessuten en bok som ikke bare inspirerte til å tilbe, men som også ga praktisk hjelp etter hvert som jeg leste den, levde med den, og begynte å praktisere dens innhold, ble det klarere og klarere for meg at denne boken måtte komme ut på norsk. 
Mange flere måtte få gleden av dens budskap! Nå utgis den med bønn og tro på at den skal hjelpe mange inn i det herlige livet som bare tilbedelsen kan gi.» - Ellen G. Petersen

Forfatter: MARIA OLIVEIRA

Tema: TILBEDELSE 

 
Russland stjal våre hjerter

Ingen ante vel konsekvensene av jernteppets fall, og få ventet på, eller forutså, at dette skulle skje.
Men åpningen kom, og  Guds Ånd fødte fram initiativ som ble større, sterkere og mer gjennomgripende enn noen av oss kunne ane. Da Russland ble åpnet, ble et nytt kontinent åpnet for Jesus.
Les denne boken og nyt av hva Gud kan gjøre gjennom et menneske som tror på Ham. Opplev hva som kan skje - og hvordan et stort arbeid blir til - når de troende arbeider sammen.
Maken til misjonsbok har du aldri lest!

Forfatter: CARL GUSTAV SEVERIN 

 
Guds garanti for et gjeldfritt liv

Hvis det at du trofast betaler dine månedlige avdrag, måned etter måned, ville få deg ut av gjeld, hvorfor er du da ikke gjeldfri i dag?
Hvis du har gjeld, er det best du følger nøye med i det Guds Ånd har å si deg i denne boken! Det er en herskende ånd som bare har til hensikt å gjøre deg til trell.

Forfatter: JOHN AVANZINI

Tema: ØKONOMI - PENGER 

 
Vær ikke bekymret for noe

Vanskelige tider, prøvelser og trengsel er en del av livet i denne verden.
Men Gud har vist oss hvordan vi skal nyte fred som en del av dagliglivet. 
Vi kan velge å enten la oss tynge ned av bekymring og engstelse, eller å leve i den freden og gleden som Faderen hadde tenkt.
I ’Vær ikke bekymret for noe’ underviser forfatteren Joyce Meyer oss om hvordan vi skal ta til oss av Guds fred midt i negative omstendigheter, i stedet for å reagere med å bli anspent og full av frykt, slik mange mennesker i verden gjør. Hun åpenbarer egenskapene til den fred Jesus beskriver
i Johannes 4,27 – en fred som er forskjellig fra alt verden kjenner til – og hvordan den kan fylle hvert område av ditt liv.

Forfatter: JOYCE MEYER

Innhold: SINNET / TANKEBYGNINGER 

 
Jerusalem nedtelling

John Hagee klargjør djervt grunnen til at radikale Islamitter og Israel ikke kan bo fredfullt sammen.

Likeså inspirerer Hagee oss til å forstå hvorfor kristne over hele verden må støtte Israel.

«De nasjoner som er på linje med Guds hensikt, vil motta Hans velsignelse.         

De som følger den motsatte hensikten som Gud har, vil motta Guds dom uten sidestykke»

Forfatter: JOHN HAGEE

Tema: ISRAEL 

 
Nyfrelst

Et lite hefte som tar opp de grunnlgeggende ting som hører kristenlivet til.
«Jeg er overbevist om at det vil få stor betydning for deg å lese denne boken. Jeg belyser noen grunnleggende emner som er viktig for deg som nyfrelst å forstå. Du leser ut denne boka på en halv time. Ta deg tid og skriv ned spørsmål som dukker opp. Det er noen blanke sider etter hvert kapitel. Snakk med noen venner som kan hjelpe deg med spørsmålene, eller ta de med til menigheten. Lykke til og Gud velsigne deg.»

Forfatter:TOM JENSEN

Tema: EVANGELISERING - NY FØDSEL 

 

×Tips en venn

Nyfrelst Nyfrelst Agape Innsyn

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 54.198.108.19)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt